Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Goedemorgen,

Komt volgens mij door het mooie weer en alle paasvoorbereidingen dat het zo rustig is. Wij gaan maandag naar Breda naar Kidsfactory en Prenatal.

Onze voorkeur voor kinderwagen is nu of Mutsy4rider of Easywalker, dus hoop dat we die dan goed kunnen testen enzo.

@buiken, wat een mooie buiken komen er voorbij zeg, echt leuk om te zien.

Vraagje 1; ik zag dat je bij professionele fotografen speciale zwangerreportages kunt laten doen, ziet er heel mooi uit. Zijn er meiden die dat gaan doen?

Vraagje2: we willen pretecho en DVD laten doen, bij hoeveel weken zou dat t beste zijn? Wil niet te ver omdat je dan volgens mij aan t puzzelen bent wat nou waar zit maar ook weer niet te vroeg. Iemand ervaring mee?

@ellen, hoop dat t bij deze keer blijft. Zou wel flauw zijn als je nu opeens misselijk blijft :(
    en ervaring met bestellen internet bedoel je algemeen of kinderspullen? Ik koop veel online en tot nu toe goede ervaringen mee, maar nog geen babydingen gekocht.

@gusam, volgens mij ben je de laatste tijd wel aan t genieten toch? Goed van je!

@jaja, lekker al aan de BBQ! vind ik altijd zo gezellig.

Het is geloof ik een heel verhaal, en ik heb nog niet eens op alles gereageerd....nou ja later weer.

Allemaal fijne dagen, x

@odess, hopelijk verdwijnt de hoofdpijn snel.

2. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    een hele hoop mensen weten het al dat ik zwanger ben maar durf er nog niet echt over te spreken hoe hebben jullie het gedaan??het is zo onwerkelijk

kan ik het nu wel met veiligheid zeggen, ben nog steeds zo bang dat er niks is:S

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

sinds afgelopen dinsdag gaat het weer zoals het hoort, ik heb een goed gesprek gehad met een persoon die ik vertrouw.
    dus ik ben nu weer aan het genieten van het zwanger zijn.
    alleen volgende week komt mijn ex de spullen brengen en halen dus ik hoop dat het zonder al te veel poespas gaat.

XXX Gusam

4. Maia

Maia Niet meer actief

@gusam: dank je. Jij hebt ook een mooie buik zeg!

@marije: beterschap.

@blij ei: vraag 1: een goede vriendin van ons is professioneel fotograaf (ze heeft ook ons huwelijk gefotografeerd) dus ja, we gaan (bij haar dus) ook een "buikreportage" laten maken.
    vraag2: geen idee. Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat je bij 24-25 weken het mooiste resultaat hebt.

@booboo: heb je al een echo gehad? Dan kan je het ook wel met een gerust hart gaan zeggen. Kans dat het mis gaat blijft altijd aanwezig, dan zou je het bij wijze van pas moeten zeggen als het geboren is en zelfs daarna kan je kind nog onder een auto komen of weet ik veel wat. Wij hebben de naaste familie gebeld, het op hyves gezet en de rest van de kennissen gemaild dus toen wist iedereen het :)

@mezelf: ik ben nu lekker bezig. Kamer is opgeruimd, er is gezogen, toilet geboend, ga zo wat vuilniszakken weggooien en dan straks even dweilen. Heerlijk dagje zo.

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hey bedanktvoor je antwoord!

ik heb met 6,5 week een echo gehad verder nog niet,,, mijn baas weet het en familie maar zou het het liefst tegen iedereen zeggen zou dat al kunnen??

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk het wel. ik zie dat je volgende week weer een echo hebt, je kan ook even wachten, hangt echt van jezelf af.

ik heb met 8 weken een echo gehad en daarna ook verder niet meer. Wij hebben het toen gewoon verteld. Gelukkig hebben wij ook een angelsound thuis waar we af en toe het hartje mee luisterden en we konden hem al heel vroeg (week 10) vinden dus wij wisten wel dat het nog goed zat.

Doe wat jouw gevoel je ingeeft.

7. Maia

Maia Niet meer actief

dames die nog een buddy zoeken :)

Liefde1978 12 oktober
    Maaike1309 06 oktober
    Rose1982 10 oktober
    Pookie66 09 oktober
    Odess 11 oktober
    zusterrosa 16 oktober
    sannie 27 oktober
    jip80 30 oktober

(de datum is de uitgerekende datum).
    stuur mij een pb als je een buddy hebt gevonden :) dan zet ik het op de site.

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @booboo, ik heb het al heel snel verteld aan mn familie omdat ze wisten waarneer ik mocht testen door de iVF.
    Verder is het bij mij ook nog redelijk onwerkelijk en ik heb al heel veel echo's gehad......7stuks en het is echt zo.
    Ook heb ik echt een zwanger lijfje met een klein duidelijk buikje dus de mensen die het niet weten die vragen het al.....gaat dus ook vanzelf.
    Maar ik flap er echt niet gemakkelijk uit: oja, ik ben zwanger!!!
    Nee dat vind ik toch nog raar klinken.

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    @ blij ei: ik koop eigenlijk nooit via internet. als ik die kinderwagen bestel, moet ik meteen betalen met i-deal, en dat vind ik een beetje eng. t is toch een behoorlijk bedrag. maar je mag ervan uitgaan dat de wagen daarna snel geleverd wordt toch?
    @ booboo, ik heb met 10 weken de laatste echo gehad en het toen ook zo`n beetje aan iedereen verteld. ik wilde wel zeker weten dat alles goed zat. als ik jou was zou ik dan ook wachten op de 12 weken echo. dat is volgende week al.
    @ gusam, fijn dat je je weer beter voelt! gaan jij en je ex t kindje samen opvoeden? of heb je daar nog niet echt over nagedacht? of misschien is deze vraag een beetje te persoonlijk?

ik ben nog steeds niet fit al ben ik niet meer misselijk. ga nu even lekker slapen.
    fijne dag nog.

10. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @ellen, betalen via ideal is echt veilig. Je hebt sowieso meteen bewijs dat het van jouw rekening naar de betreffende rekening is gegaan, gaat gewoon via je eigen bank. Maar als je het nooit doet kan ik me voorstellen dat je het eng vindt. Ik doe heel veel betalingen online.
    Wat levering betreft is afhankelijk van wat ze zeggen, meestal wordt er wel gemeld wat de levertijd is. Dat zou ik wel even achterhalen voordat je koopt.

@booboo wij hebben t al bij 8,5 week verteld aan een paar vrienden, familie al meteen bij pos. test. Na de 12 wkn echo heb ik het hyves gezet. Is inderdaad wat zelf fijn voelt.

@maia, heb je trouwfoto's gezien op hyves, erg mooi dus dat wordt ook vast een mooie 'buikreportage'.

@gusam, goed van je dat je erover bent gaan praten. Zorg je dat er een vriendin bij is of iemand die je vertrouwt als je ex langskomt? Lijkt me best lastig namelijk ook omdat er ongetwijfeld nog veel emoties bij komen.

11. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik kom ook effe langswippen om iedereen een fijne Pasen te wensen :)
    Ben druk geweest de laatste week vandaar dat ik niet gereageerd heb. Wel een beetje meegelezen hier en daar hoor!
    Fijn dat het met de meeste meiden nu een stukje beter gaat (althans er wordt minder geklaagd dus ik dacht POSITIEF!!!)

Ik heb trouwens ook al echt een bolle buik. Slappen buikspieren haha! Nou het maakt me niet uit. Als het er over een half jaar maar weer een beetje af gaat.

xxx La Trutte!

12. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Zo wat een verandering allemaal zeg! Ziet er wel super uit allemaal! Even wennen, maar dat is altijd zo!

Wij zijn weer terug van een weekje Belgiƫ! Heerlijk.....
    Nu nog een paar lekkere rustige dagen thuis en dan begint het dagelijkse leven weer! ;)

In Maastricht bij de h&m een leuke witte broek met een zwarte blouse gekocht!

Verder hier alles goed, woensdag de echo om Britt te laten zien dat er echt een baby in de buik zit! Toch vindt ik het nog wel een beetje spannend...

Vervelend dat je nu je bijna op de 12 weken zit alsnog misselijk wordt! Verder niet heel veel klachten meer zo te lezen.

Wij hebben de quinny buzz nog en die beviel ons 4 jaar( :D ) geleden goed!

Oh,ja ik heb ineens heel veel hyves vriendjes erbij! Maar nou was er ook iemand met een zelfde "vriendje", maar ik weet niet meer wie dat was????/

Geniet van het mooie weer!

greetzzz

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @joenka, dat ben ik van hetzelfde hyves-vriendinnetje. Nicole V-E.

14. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Oja en ik ben Sharon op hyves...hihi wordt best lastig he met al die aliassen.

15. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@ pretecho; wij doen met 18 weken de pretecho en dvd, je moet het gewoon doen wanneer je er zelf zin in hebt..Maar na 30 weken zeggen ze dat het niet meer zo mooi is..

Vandaag bij de Prenatal geweest maar pfff wat een saggo's daar..We wilden wat weten over de Joolz en de Buzz maar was allemaal te veel gedoe om een vraag te beantwoorden, koffie drinken en praten en klagen met je collega's was interresanter..Nou ja dan niet hoor, dan bestellen we hem toch gewoon ergens anders haha!
    Iemand ervaring met Babypark??

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mooie buikjes zag ik hier voorbij komen
    @ blij ei: ik ga wel een zwangerschapsreportage laten doen, een vriend van ons is toevallig fotograaf en doet dit regelmatig en doet ook onze trouwreportage in Juli
    over de pretecho.. bij een week of 22 zie je het al goed, maar als je later gaat ( week 27) zie je alleen nog het gezichtje en heeft het kindje al echt babyvet zeg maar. wij doen de eerste pretecho met 17 weken omdat we dan als het goed is ook meteen het geslacht weten en je dan het kindje nog helemaal in beeld hebt

@ Gusam; fijn dat je je weer wat beter voelt, het is ook allemaal niet niks wat je moet doorstaan

@ booboo;
    wij hebben het helaas bij 6 weken al moeten vertellen aan vrienden/familie en iedereen, omdat ik met 4,0 weken een kijkoperatie gehad heb omdat ze me verdachten op een BBZ en er familie van mij in het ziekenhuis werkt en het dus wisten en anders al vrolijk zelf gingen rondbazuinen :evil:

wij zijn hier weer flink bezig met de zolder.. inmiddels is hij geisoleerd en getext en het verven doet manlief en vaderlief en begint ook op te schieten.. dan nog schotten maken en de vloerbedekking leggen en dan is dat karwei gelukkig klaar.. pff wat een gedoe..
    nog 3 daagjes tot de magische 12 weken grens.. pff en volgende week de combinatietest..

maar het meeste zit ik er nog steeds mee dat ik dus een vitamine b12 tekort heb en mijn huisarts niks wil doen.. terwijl je van een b12 tekort ook 3,5 x meer kans hebt op een kindje met spina bifida en je hebt ook een vergrote kans op hartafwijkingen e.d en wil gewoon dat er iets aan gedaan wordt bij mij, dus dinsdag weer terug om de dokter te overtuigen.. :rolleyes:

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    @ daantje, kun je niet naar de vk? die gaat daar toch nu over? die weet er ook meer vanaf!

18. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    de tijd op de site klopt ook niet he? of ligt dat aan de instellingen op mijn computer? ik heb onderin beeld op windows wel de goede tijd staan...

19. SeaShell

@ ellen;

de tijd kan je volgens mij zelf op je profiel instellen, dat moet ik trouwens ook nog even doen..
    maar ik zit nu bij de gynaecoloog, en die vonden mijn waarden ook niet verontrustend terwijl ze echt drastisch laag zijn, dus ik ga er nogmaals op aan dringen :)

20. SeaShell

het gaat trouwens om het vakje van de zomertijd.. die moet je aanvinken :)

Deel Deze Pagina