Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @ over leoni, volgens mij zag ik gisteren haar vriend online komen bij hyves. Dus ik denk dat we ons geen zorgen hoeven te maken. De meeste mensen (buiten ons) hebben ook nog een sociaal leven naast zwangerschapspagina hahahhaa (grappig bedoeld).

@ Om 15.45 de 12 weken echo. bleee ben wel zenuwachtig hoor [-o< . Zou alles goed zijn met het ukkie enz. Heb al de hele ochtend een zware onderbuik en vanochtend bij het plassen blaasontsteking gevoel (heb ik wel vaker, heb vorige week al urine ingeleverd was niets aan de hand. Ik moest alleen meer drinken).
    Er waren vandaag nog meer meiden voor deze echo meiden heel veel plezier

2. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @sannehai: is dat niet de afmeting van je placenta?
    Die afmetingen zijn gemiddeld genomen hoor dus het kan best zijn dat je een groot kindje hebt voor ned. vormen.
    Ties* zat met zijn groei onder de ned. richtlijn maar voor het buitenland zat hij goed mbt zijn groei. Dus die afmetingen zijn gemiddeld genomen.

3. MvN

MvN Niet meer actief

Dat is inderdaad appart, mijn kindje is 4,9 cm en dat is vanochtend gemeten. Misschien zijn bij jou de benen meegemeten?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Roos; fijn dat je een mooie echo had!

@ Leonie die mis ik ook :( Leoniee waar ben je??? :cry:

@ mede druktemakers : ik ben dus niet de enige lees ik, dus ik kan mezelf nog als vrij normaal beschouwen hahahaha, mijn vriend maakt zich juist totaal niet druk, hij zegt op vrijwel alles '' komt wel goed'' terwijl ik juist altijd erge dingen denk en het vaak mee lijkt te vallen..

ik ben net naar de verpleegkundige geweest en had GELUKKIG een andere.. alleen was er een turkse mevrouw voor mij die geen Nederlands kon, dus moest alles met handen en voeten uitgelegd worden, en was ik pas EEN UUR later aan de beurt :eek:

daarna bloed moeten prikken voor het 12 weken onderzoek, en het was zo druk net na pasen dat ik daar ook langer als een uur heb moeten wachten, dus ben net pas thuis.. zucht.

ook meteen uitgelegt dat mijn b12 erg laag is en daar was de verpleegkundige het mee eens, weer overlegd met mijn gyn, maar omdat mijn HB netjes is hoef er niks aan gedaan te worden?? maar ik ga om 13.30 toch maar naar de huisarts met naslagwerk om nu precies te vragen hoe of wat..

maar toch ben ik vandaag erg vrolijk.. vooral omdat ik de 12 weken grens heb bereikt en we gister naar de babydump zijn geweest en ik nog helemaal in de stemming ben :D

5. SeaShell

8 cm kan inderdaad niet.. 6,5 cm hier op het forum is al mét de beentjes meegemeten, en de vk/gyn meet altijd van hoofd tot stuit, dus aan 8cm kan ze denk ik nooit komen, zelfs niet mét beentjes..

maar fijn dat je een mooie echo hebt, je zult nu zeker wel super blij zijn :D

6. SeaShell

ps ik heb mijn eisprong op 3 februari gehad en ben dus nu precies 12 weken zwanger, als jij je ei op 5 feb hebt gehad dan ben je nu 11w5d .

ik was niet ongesteld geworden sinds september 08, dus bij mij konden ze ook niet uitgaan van de laatste datum van de menstruatie, maar mijn eisprong datum + 14 dagen = 4,0 weken zwanger, en dat klopt precies op de echo..

bij een cyclus van langer dan 28 dagen kom je nooit goed uit als je uitgaat van de eerste dag vd laatste menstruatie

7. Maia

Maia Niet meer actief

@sannehai: fijn dat alles goed was. Het hangt er vanaf hoe ze meten. Soms wordt er gemeten vanaf kop/kont en soms worden de benen er ook bij gemeten.

@cindy: veel plezier vanmiddag. Wordt vast leuk :)

8. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hej ja ik d8 dus ook dat ik 11weken en 5 dagen was, maar de meting gaf 12 weken aan, ook een x 12 weken en 1 dag, en daarna 12 weken, dus ga ik daar maar van uit :) hahaha

misschien dat mn ei dan toch op een andere dag was ofso?? hahaha

maar ik weet dus ook niet hoe ik aan 8cm kom, maar het was in iedergeval allemaal helemaal goed, dus zal wel goed zijn, wat wel zo is, als ik mn liniaaltje er naast leg, is het ook 8 cm.. zou het niet de grote op de foto kunnen zijn? of is dat bij niemand van jullie zo??

ach ik moet vanavond naar de vk, ik vraag het wel ff na :) komt goed :D

9. Sannehai

owja en er werd gemeten van kopje tot kontje

10. SeaShell

als de meting van de vk 12 weken aangeeft dan weet je al zeker dat het geen 8 cm kan zijn, want 8 cm van hoofd tot stuit zal wel rond de 14 weken zijn ongeveer en als ze de meting dan had gedaan dan kwam er ook een andere uitgerekende datum te staan :D dus alles zit gewoon goed :)

maar denk ook niet dat het de meting vd foto is.. ze zoomen de baby ook vaak erg in met de aparatuur.. ik denk dat je kindje nu ongeveer 6 cm is zonder de beentjes
    maar ik zou het ook even navragen, dan is het in ieder geval duidelijk voor jezelf.. ik zou het zelf ook graag willen weten

11. MvN

MvN Niet meer actief

@ daantje, De meine is 5 cm zonder beentjes! 6 cm is met beentjes vertelde de vk mij

12. Maia

Maia Niet meer actief

@sanneha?: ?k heb net even je echofotos bekeken. Jeetje wat moo? zeg! Ik word spontaan jaloers, hoop echt dat ?k deze maand al ww kr?jg, dan ga ?k een pretecho ?nplannen!
    Het ?s echt een k?ndje zo met d?e handjes e.d. Pracht?g.

13. Maia

Maia Niet meer actief

o let n?et op m?jn ?
    ?k heb m?jn toetsenbord op turks staan omdat ?k aan het vertalen ben

14. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Bij mij werk dreigen ze met ontslag.... heel vervelend. Ze hebben iets tegen zwangeren, ik zou de 3de zijn die er uit gaat en zwanger is (afgelopen half jaar). Alleen hadden de andere een contract voor bepaalde tijd en ik voor onbepaalde tijd....

Mijn baby was trouwens 6,1 cm van hoofd tot stuit en dat was bij 12 wkn en 1 dag.

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @curly: als ze je ontslaan omdat je zwanger bent zou ik het hoger opzoeken. Dit mag namelijk niet. Je hebt een contract voor onbepaalde tijd dus ze moeten met betere middelen komen (werk weigering enz.). Dus goed opletten. Hoop niet dat het gebeurd namelijk in deze tijden is het al zo moeilijk om een baan te krijgen en te houden.

16. Sannehai

hoi hoi

ik weet ook niet wat het dan is die 8cm ik vraag het gwoon ff na :) wil het gwoon wel ff weten maar maak me totaal geen zorgen ofso hoor :) alles was goed dusja:D

@maia aah wat lief zeg :D ja ik ben er zelf ook helemaal verliefd op!

@cury als jou contract voor onbepaalde tijd kunnen ze je niet ontslaan van wege je zwangerschap! wel mega vevelend zeg!

17. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @maia: ff uit nieuwsgierigheid. Waarom studeer je turks? Lijkt me een hele mooie taal, maar wat is jouw drijvingskracht?

18. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @Cindy, thnx ze zijn natuurlijk niet gek en proberen het over een andere boeg te gooien. Ik werk op detacheerbasis en ze hebben zogezegd in heel NL geen werk voor me....

19. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    goed je collega's in de gaten houden of die wel in ned worden geplaatst.
    #-o

20. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hallo iedereen,

Ook ik heb het geluk om me te mogen aanmelden als oktober mama!!! :D
    22 oktober ben ik uitgerekend en ik kan nu al niet wachten tot ik de kleine in mijn armen heb!

groetjes joyce

Deel Deze Pagina