Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ mamavanjordy;

heel veel beterschap meid, dat je maar gauw weer beter bent!! echt rot :(

ben net naar de huisarts geweest met naslagwerk over de vitamine B12 tekort aangezien mijn waarde 160 was ( die bij ons tot 700 kan gaan), en de gynaecoloog het tot 2 keer toe weigert en andere doktoren ook,en na lang zeuren heb ik net mijn eerste spuit gekregen!!
    Ik krijg nu 6 weken lang elke week 1 spuit van 1000 microgram en daarna elke 2 maanden 1 spuit..

ik stond erop omdat een b12 tekort vroeggeboorte en hartafwijkingen kan veroorzaken.. ook heb je een hogere kans op een miskraam, en heb je de kans dat je kindje met een b12 tekort geboren wordt en levenslang spuiten nodig heeft.. pff had er niet aan moeten denken..
    wel heb ik nu een verhoogde kans op een open ruggetje, want het schijnt dat als je waarde < 185 zit je 3,5 keer zoveel kans hebt op een kindje met een open ruggetje, dus dat ik echt schrikken..

SLOPPYSLAYER echt SUPER bedankt meid, zonder jou hulp was het me niet gelukt, echt heel erg bedankt voor alle hulp meid :D

2. Maia

Maia Niet meer actief

@mamavanJordy: beterschap

@miranda: beetje jammer die opmerking maar ik denk dan altijd dat men het niet zegt om je te kwetsen. Maar het klinkt niet echt lekker nee :(

@daantje: fijn dat je toch "gelijk" gekregen hebt. Wat een gedoe zeg, die doktoren.

@mezelf: ik ben heel moe dus ga maar even op de bank liggen ofzo. Studeren is vandaag niet heel veel meer van gekomen.

3. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden vanavond weer echo ben helemaal benieuwd
    miss als we geluk hebben geslacht kunnen zien
    xxx

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sannehai super hoor je echo
    Ik heb ook afmetingen op mn echos staat waar die van zijn geen idee haha.

Ik zal leonie straks wel even krabbelen haha

5. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Joyce: van hartelijk welkom

Miranda: wat een rare opmerking heeft je schoonmoeder! Ze moet je juist steunen en op hopen dat het allemaal goed gaat.

Mijn mam heeft gisteren smsje gestuurd dat ze iets voor de kleine heeft gekocht! :D
    We zijn wel erg benieuwd wat het is.

En ik heb nu ook nog kopzorgen: mijn partner wilde nl niet naar de huisarts voor de controle van zijn bloeddruk. Want afgl januari had hij hoge bloeddruk. En moest 3 maanden terug komen. Dus dat is nu april en hij wilde helemaal niks van zijn gezondheid weten ook stelt hij ze altijd uit: dokter en tandarts! :S Dat maakt me zo verdrietig en frustrerend.

Ik had al gevoel dat het met hem niet goed zat, dus heb hem toch gesmeekt en maar gesmeekt. Uit eindelijk gelukt en bij de dokter geweest.
    En ik kreeg zelfs gelijk van de dokter dat hij weer hoge bloeddruk heeft, namelijk 150/80

Ik maak me heel erg zorgen, want in zijn familie komt er ook voor: beroertes en hoge bloeddruk. Ik zei tegen hem: ik kan niet hebben als het kind zonder vader moet leven.

Maar alles wat ik tegen hem zeg, doet hem niet veel!
    Hij neemt ook weinig verantwoordelijk want dat moet ik weer een schop gaan regelen.
    De belasting gedoe is nog niet klaar, want hij is ook nog ziekenfonds polis kwijt of heeft weggegooid. :S

Zo zei zijn moeder dat ze wel goed heeft opgevoed, maar nee hoor kijk hoe die jongen allemaal uitvreet.

Jammer genoeg kan ik er niet met haar over hebben, want die beschermt haar zoon altijd!

Voel me nu heel erg emotioneel en zwak.

Nu heb ik ineens weer pijn aan mijn rechter lies en loop weer raar :(

Liefs van een verdrietige Jo

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    150 om 80 is niet hoog hoor
    Dat had ik altijd voor de zwangerschap beetje raar
    Zodra de bovendruk boven de 100 komt is ie hoog 95 ook al
    Maar 80 is gewoon binnen de normen

7. Jo1979

Jo1979 Actief lid

27 feb 2009
    188
    0
    0
    productie medewerkster
    Bollenstreek
    Lieve Danjo,

Het gaat niet om mij maar mijn partner heeft te hoge bloeddruk!
    En kreeg medicijnen. Dus het is voor hem niet goed.

En moet over 14 dagen terugkomen, maar daar zit hij weer natuurlijk niet op te wachten :(
    Dan moet ik hem maar weer mee slepen!

Groetjes

Jo

8. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    MamavJordy; beterschap!

Miranda, spannend hoor! En die vervelende opmerkingen van anderen lijken er een beetje bij te horen. Maar zoveel mogelijk proberen te negeren anders maak je je straks 9 maanden druk, en de kans is heeeeeeel groot dat het voor niks is! :D

Jo, vermoeiend zo'n man! Die van mij is ook wel van het uitstellen maar neemt gelukkig wel een stuk meer verantwoordelijkheid sinds ons meisje er is! Maar ik snap dat het je helemaal niet lekker zit! Sterkte!

Mn meisje vind het nog erg 'vervelend' die echte schoentjes. Ze is al aan het bekijken hoe ze weer uit kunnen haha. Hopelijk went ze eraan voor ze DAT doorheeft ;)

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ja dat snapte ik Jo maar dan vnd ik 150 om 80 nog steeds niks te hoog.
    Maar goed wel vervelend maar is wel een mannen kwaal hoor.

Gelukkig krijg ik helemaal geen vervelende opmerkingen iedereen in onze omgeving is zo lief voor ons echt super

10. Hier ik vlug...

Alles helemaal in orde met ons baby"tje.. mat 5.52cm, 2 hersenhelften.. armpjes, handjes, beentjes, voetjes en 2 hartkamers en hartje klopte héél goed... Dus alles er op en eraan.. zal even foto plaatsen in mijn album.. maar ik vind ze wat onduidelijk :(

11. Maia

Maia Niet meer actief

ze zijn idd niet zo heel duidelijk maar wel heel fijn om te horen dat alles goed was Elsken!

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @sannehai: wat een mooie echo foto's!! Super je kindje is echt heel mooi in beeld.

@ Daantje: Goed dat je nu je injecties krijgt! Al vind ik wel dat de overgang van elke week naar 2mnd ertussen wel er groot. Misschien is het verstandig om na de 6wkn je bloed te testen en dan vlak voordat je de volgende mag krijgen en dan kijken of het erg gedaald is in de tussen tijd.
    Maar ik ben wel heel blij dat je nu serieus genomen word!!

@mamavanjordy: beterschap!

@joyce: welkom hier! Altijd gezellig als we er weer een oktober mama bij hebben!

Wij hebben van mn ouders een babyfone gekregen en die gaan we nu even testen. Wij wonen in een heel raar pand met enorm dikke muren en er is een kans dat de babyfone niet werkt!
    Ben zo weer terug!

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Elsken jammer dat ze niet echt duidelijk zijn maar goed alles is goed dat is het belangrijkste toch.

sloppy hm een babyfoon dat schaf ik dus niet aan.
    Ik hoop voor je dat ie het doet

14. sloppy wij hebben ook hele dikke muren.. is een oud huisje van vroeger van de mijn...

Zag een nieuwe oktobermama.. welkom meid

Hier op echo-tv alles héél duidelijk.. maar was maar 5 minuten binnen en hij was bijna echofoto vergeten mee te geven, heb er nog naar moeten vragen dus denk daardoor dat het wat onduidelijk is... maar liever iets in handen om te bewonder dan niets :)

15. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey elsken dat is super goed
    ik moet vanavond ook weer gaan
    ben eens benieuwd
    x

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    nu is miranda nog de enige die nog een echo moet hebben of heb ik het mis?

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nou hij doet het hoor!

Wij moeten wel een babyfoon hebben. Het kamertje licht best ver van onze slaapkamer en als de deur dicht is van dat kamertje en onze slaapkamer dan kan je schreeuwen wat je wil maar niemand kan je horen.
    Dus babyfoon dan kan ik teminste rustig slapen ;)

18. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    ff snel berichtje van mij. Kom net uit het ziekenhuis. Met de baby gaat het super wonder boven wonder loop hij of zij op schema. 6.6 cm groot.
    Echo zet in niet op internet de foto is te onduidelijk.

19. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Gelukkig dat het goed gaat met de baby!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Das een goed bericht Cindy!! Jammer dat de foto onduidelijk was!

Deel Deze Pagina