Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Roos!

@Leonie: goed te horen dat je het weer wat zonniger in ziet. Je hoort wel vaker dat je door het vreselijke weer geen zin hebt in de dingen en ze allemaal wat somberder inziet. Welcome back in ieder geval!

@de meiden met lieve berichtjes: thanks! Jullie zijn schatten. Ik weet dat ik het me niet zo aan moet trekken. Sterker nog... dat dat deel is van het probleem. Maar ja... iemands karakter heb je niet zomaar veranderd. Ik doe mijn best en werk aan mezelf. Tot die tijd doe ik het maar rustig aan. Het zonnetje buiten werkt in ieder geval mee. Mijn mannetje en zijn vader zijn een nieuwe vlondervloer aan het leggen in de tuin, dus we kunnen daar straks weer heerlijk in het zonnetje zitten. Het wordt wel heel mooi mag ik zeggen...

Groetjes,
    Josien

2. MvN

MvN Niet meer actief

Kennen jullie Jan Koning? Dat is een verloskundige/echoscopiste!

Hij schijnt erg goed te zijn en kan met 16 weken het geslacht al zien.

Deze man heeft ook mijn vriend op de wereld geholpe :p

Daar gaan wij zaterdag 16 mei heen :D

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    danjo is nu net thuis en gaat zo idd ff heerlijk in de zon hangen :)
    Vervelend een wespennest kijk maar uit. Mischien ff van dat spul halen wat je erin kan spuiten.
    Gelukkig ben je weer terug want begon me toch een beetje zorgen te maken hoor.

Joenka fijn dat de echo helemaal top was

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Roos wat gaaf, circle of life!

*gaat weer hard aan het werk want heeft een megaproductieve knal dag*

:D

5. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

Ow wat gaaf Roos!!Dat is wel heel bijzonder!

Wat een heerlijk weer he meiden!Vandaag weer 2 gezinnetjes gehad, ook 1 uitgestelde bij een kindje die met 33 weken geboren was, nu een paar weken later nog steeds zo'n lief klein hummeltje...zucht....

6. Maia

Maia Niet meer actief

@martha: welkom terug :) Hopelijk is de operatie goed gegaan (o ik las het al :))

@weer: wat een prachtig weer he!

@slapen, ik lig nu ook op de bank, zo m'n laptop weg en even eten en dan ga ik even m'n oogjes dicht doen.

@leoniiee: welkom terug :) spannend zo'n reading met Derek.

@Josien: doe rustig aan en geniet van het zonnetje. *hug*

@pretecho: ik ben manlief nog steeds aan het overtuigen. Hij heeft wel gelijk, nu ik werkloos ben hebben we niet zoveel geld, maar pfffffffffff naja, wie weet krijg ik (ik zal in elk geval erg verbaasd zijn als) in april al ww uitgekeerd maar ik betwijfel het nog even, het UWV kennende...

@liezen: heb weer best wel veel last van pijn in m'n liezen vandaag. Lopen gaat niet zo denderend :( dus dat is wel jammer maar ja, het is voor een goed doel. Het groeien van m'n buikje is in elk geval flink aan de gang.

7. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    hallo allemaal

ben net weer terug van mijn echo.
    Nou alles was goed!!! Het kindje was nu 6,8 cm lang, maar..... eigenlijk hoor ik niet meer bij de oktobermama's, mijn uitgerekende datum is nu 4 November.
    Mag ik wel hier blijven??
    Het kindje sprong mooi in het rond, echt heel grappig om te zien!
    Nou ben weer helemaal blij!!!

8. Maia

Maia Niet meer actief

tuurlijk mag je hier blijven Martha ;) er zijn meer dames die "officieel" naar november moeten maar gezellig hier blijven! iK zal straks je datum even op onze "site" veranderen :)

fijn dat alles goed was in elk geval!

9. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    Friesland
    @Leonie

Ik ben vorige week geopereerd aan het carpabel tunnel syndroom en ik had nog een bultje (ganglioom) op mijn pols zitten en die moest ook weg.
    Ze wouden die operatie juist nu doen omdat de klachten juist in de zwangerschap erger kunnen worden.
    Vandaar die operatie.
    En nu moet ik dus morgen de hechtingen eruit laten halen en dan bekijken ze of ik eventueel ook nog in het gips moet..

10. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    Friesland
    @Maia

Fijn dat ik mag blijven!
    De verloskundige heeft de datum nog niet gewijzigd want ze zei dat die paar dagen niet zoveel verschil maakten.
    Dus vandaar dat ik dat ook nog niet eerder gedaan had.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Martha fijn dat alles goed was en tuurlijk je moet hier blijven meid

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo leoniiee jij hebt een heel verhaal getypt!! Zo ben je er niet en zo schrijf je een hele pagina vol!! ;)

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Yay ik heb mn doelstelling voor vandaag gehaald whoei :D Jullie hebben er helemaal niets aan maar ik heb vandaag lekker productief gewerkt, als vanouds :D Zou ik mn energie weer terug krijgen??

Martha, mooi dat alles goed is! Ennuh, natuurlijk hier blijven ;) Bijna 7 cm is best wel groot voor nog geen 12 weken of niet?? Mooi hoor :)

Joenka, 100 gram al :eek: Hoezo altijd zwaar gewend, bij jij een 9 pond mamma?

14. MvN

MvN Niet meer actief

@ martha, Tuurlijk gewoon hier blijven.. Zijn trouwens de beentjes meegerekend van het kindje? want de meine was gister 5 cm van kop tot kont

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @martha: fijn dat alles goed was!! En tuurlijk mag je blijven hoor!!

@leoniiee: geweldig zn reading met Derek, ik hoop dat hij wat voor je vriendin kan betekenen!!

@pretecho: ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik wil. Ik vind het wel heel leuk maar aan de andere kan ook niet echt nodig. Maar goed, mijn broer heeft dit wel gedaan met zijn eerste en mn moeder blijft er over praten dus het is voor de opa's en oma's wel leuk maar dat vind ik niet genoeg reden om het te doen.

@josien: voor jou heb ik hier een KNUFFEL! Ik hoop dat jullie snel wat rust krijgen.

@Roos: Hey Buddy eindelijk die 12wkn gehaal!! Gefeliciteerd!

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hebben jullie dat nou ook eerst leef je uit naar je eerste echo dan naar de 12 weken
    dan weer de 14 weken en denk als ik de 14 dagen heb gehaald wel weer de 16 weken

17. Maia

Maia Niet meer actief

@Odess: ik ben jaloers. Ik haal dus steeds geen enkele van mijn doelstellingen ;) ben een lui varken geworden :( .... :) (en ik voel me helemaal niet schuldig :oops:)

Nou ik lig dus (zoals zo vaak de laatste tijd) enorm duf op de bank. Ga morgen wel eens even wat meer doen aan m'n studie. Nu moet het echt. Echt.. :D

18. Loesje84

Loesje84 Lid

28 okt 2008
    75
    0
    0
    Niet te geloven, heb ik me vanmiddag vrij gepakt om van het weer te genieten is het gewoon beginnen te regenen en onweren hier! bah bah

@Leonie Wat spannend zeg. Hou je ons op de hoogte? We willen die aflevering wel zien natuurlijk als jullie uitgekozen worden!

@Martha, je moet blijven

@pretecho (en dan vooral de 3/4d echo's) tsja, ik vind ze eerlijk gezegd oerlelijk die 3d/4d echo's. Ik zou het alleen doen om te kijken of er zichtbare afwijkingen zijn aan het gezicht bijvoorbeeld. Vrienden van ons kregen een kindje met een grote wijnvlek in het gezicht. Het is helemaal niet ernstig en er kan iets aan gedaan worden maar ze zijn zich wel het apezuur geschrokken met de geboorte. Als je dat op de echo al gezien hebt, kun je je daar op instellen. Dus daarvoor zou ik het wel willen doen, maar niet voor het plaatje, want ik vind ze tot nu toe allemaal eng om te zien.

Nou ik ga eens kijken buiten of de bui al overgetrokken is. Ik had net de konijnen losgelaten. Die zullen wel doorweekt zijn :(

@Danjo, ik leef al uit naar de 20weken echo! Ik kan namelijk niet wachten om te horen wat het geslacht is! Dan kan ik lekker gaan shoppen voor leuke roze of blauwe spulletjes! hahaha

xxxxxxx Loes

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ Martha, fijn dat de echo goed was!! maar volgens mij klopt de berekening van je kindje niet? als je 11 weken bent is je kindje als het goed is net 4 cm ipv bijna 7? of hebben ze de beentjes meegerekend?
    en hopelijk is alles goed met je arm en hoef je niet in het gips!

@ Leonie; fijn dat je er weer bent meis, heb je gemist! ik krijg nu idd spuitjes voor mijn B12 tekort.. een hele tijd voor moeten vechten en nu is het zover :D nu krijgt mijn kindje iig genoeg b12 binnen en hoef ik me daar geen zorgen om te maken
    fijn dat je je nu wat beter voelt.. het mooie weer doet echt een hele hoop he, ik heb dat zelf ook. weet je al of je vriendin nu mee mag doen met de thuisreading? ik hoop het zo!! het lijkt me echt spannend hoor, maar derek is echt top..
    ik herken het trouwens ook dat je zo ongeduldig kan zijn op een echo.. pff ben benieuwd wanneer ik na volgende week weer naar de gyn mag komen.. hoop niet dat ik dan ook weer superlang moet wachten.

@ Danjo; ik heb precies hetzelfde.. toen ik 4 weken was leefde ik uit naar de 6, toen weer naar de 8, toen naar de 12, en nu leef ik erg uit naar de 20 weken :D

@ roos;
    gefeliciteerd met het behalen van de 12 weken!!

@ Jo; hopelijk kan de maatschappelijk werker jullie verder helpen.. sterkte meid!

Ikzelf ben mega zenuwachtig voor de combinatietest van morgen, ook al krijg ik morgen de uitslag nog niet.. ook is dit de eerste uitwendige echo waar ik met volle blaas heen moet komen, en ben echt erg benieuwd.. pff
    en nog steeds heb ik er last van dat ik me druk maak of ons kindje gezond is of niet.. dat houd me echt erg vaak bezig.. vooral omdat ik nu door mijn b12 tekort als het goed is nauwelijks foliumzuur heb opgenomen ( als je een b12 tekort hebt neem je geen foliumzuur op) terwijl ik langer als 6 maanden foliumzuur heb geslikt..en nu dus 3,5 x zoveel kans heb op een kindje met spina bifida..
    toch voel ik me schuldig, ook al kan ik er zelf niks aan doen :( hoop dat dat rotgevoel niet nog 28 weken aanhoud :(

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    loesje ik heb ook niks met 3/4d echos en al helemaal niet voor de 24 weken maar goed ieder zn ding.
    euh stuur die regen niet naar het oosten he haha.
    Ik heb het geluk dat ik maandag alweer een echo krijg en als goed is met 16 weken ook weer dus daar leef ik heel erg naar toe

Deel Deze Pagina