Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Onze kat heeft ook een eigen kamer ( niet lang meer :p ) en eerst stonk het met grind ook heel erg! Nu hebben we houtkorrels van de AH of C1000 en dat stinkt echt amper!!

2. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @BI, voor iedereen die t heeft, hoop dat t ' mee valt' en dus niet te veel pijn.

@puzz.... leuke naam puzzbeeb, lief.

@roos89, lekker dat je niet meer zo misselijk bent

@voelen...nog meer jaloers ik!

@Liesben, duim voor je dat je snel weer bij een mamaclub hoort

@reageren, soms voel ik me ook ' overgeslagen' maar een uur later denk ik weer ' ach wat een onzin' zullen onze hormonen wel zijn toch? ennuh zoals deze manier van reageren wil je ook niet elke dag, worden jullie al gek van mn berichtjes :)

en we zijn nog niet klaar.....

3. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @Kitty, Ik ben een paar jaar geleden wel in punta blanca geweest erg lekker. We gaan nu naar puarto plata (hoe schrijf je dat?). Heerlijk lekker 16 dgn relaxen. Overigens heb ik wel factor 50 gekocht i.v.m. met pigmentvlekken door zwangerschap (heb je kans op).

@weet niet wie. Sauna en zonnebank mag wel, maar mijn VK zei dat als je normaliter niet in de sauna gaat, dit niet het moment is om te beginnen. Zonnebank moet je wel oppassen dat je buik niet verbrand. Doordat die uitsteekt....

4. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Odess, aaaaah niet leuk als een huisdier overlijdt. Sterkte ermee.

@iedereen die lief bezorgd reageerde op mn valpartijen. Heb vandaag besloten om niet meer te gaan motorrijden. Merk gewoon ook dat ik minder geconcentreerd ben en dat heb je echt wel nodig, zeker in de bergen. Dus weekendje Eifel ga ik maar niet meer heen.

@Sloppy, ik vind je buikje ook echt een mooi zwangerbuikje. Ennuh, vrijwilligerswerk vind ik wel ' echt werk' , goed van je. Maar wel op jezelf blijven passen he!

@Rose, hoe was het bij de vk?

Behalve Aylin mis ik ook Gusam en volgens mij nog best een aantal....hoop dat alles goed is met de dames.

@mamavanjordy, geniet ervan, waar gaan jullie heen?

@Curly, gelukkig heb je weer een gesprek gehad voor een nieuwe opdracht. Hoop dat het doorgaat of is dat al zeker? En lekker op vakantie...mmmmh

@Cindy, het wordt vast een hele mooi kamer. En pooh zal er altijd op een bepaalde manier zijn.

@Sjimf, ook al heerlijke vakantieplannen. Wel veel bewegen tijdens de vlucht he.

@obabydream, dat is lief van je moeder.

@Roos, wat een lief shirtje. Sowieso leuke site, staat al bij mn favorieten.

jaja (hee inderdaad Jaja missen we ook al een tijdje) er komt er nog een....

5. Maia

Maia Niet meer actief

dag dames, ben ik weer :)

@curly: hopelijk wordt het wat met die nieuwe opdracht. Geniet van je vakantie in juni.

@vakantie: wij gaan dit jaar helaas niet. Tenzij ik een baan heb ;) en dus geld maar ik betwijfel het! Alles gaat nu naar de babykamer.
    bikini of badpak: nog niet over nagedacht. Als ik niet op vakantie ga heb ik het toch niet nodig ;)

@cindy: ik ben zeker geïnteresseerd in konijntjes maar mag niet van manlief. Heeft hij wel gelijk in hoor want dat schoonmaken gaat op zijn schouders terecht komen hihi :oops:
    Leuk dat je al zo bezig bent met de kinderkamer!

@sjimf: doe rustig aan! Tot hoeveel weken mag je eigenlijk vliegen?

@danjo: fijn dat de echo goed was :)

@voelen: fijn Josien dat je Scrappy (hoe kom je in g..naam aan die naam???) hebt gevoeld. Ik voel nog niet echt iets hoor, af en toe wat geborrel en gisteren had manlief z'n hand best wel diep in m'n buik gedrukt en toen dacht hij (ik voelde ook en ik snapte wat hij bedoelde) dat hij de baby voelde maar zeker weten doen we het niet.

@blij ei: (ik schrijf steeds blei ij, lekker truttig maar tot nu toe heb ik het steeds door ;)) dank je dat je het vraagt. Ja ik heb woensdag presentatie. Gaat wel goed, het meeste heb ik af, morgen het laatste afmaken en dan oefenen.
    Ik heb hem al om half 10 ongeveer dus dan ben ik er tenminste vroeg vanaf :D

Er zijn idd wel een aantal dames die ik ook mis. Hopelijk is alles goed :)

@mezelf: HOERA ik mag weer eens op sollicitatiegesprek komen! Helemaal blij.

6. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hallo!
    @ vakantie: wij gaan misschien een weekend in n hotel, maar de rest van de vakantie blijven we thuis. ben wel jaloers op iedereen die lekker naar de zon gaat!
    @ bikini ed: ik koop er niks voor, ga deze zomer toch niet zwemmen ofzo. gewoon in korte broek en hemdje in de tuin liggen!
    @ zonnen: je mag wel in de zon, maar niet te lang en goed insmeren (vooral je gezicht met hoge factor, anders krijg je van die bruine vlekken in je gezicht!)
    @ danjo, super dat de echo goed was!
    @ meiden die wachten op de uitslag van de combi test: succes en laat t weten!!!
    @ kattenbak: wij hebben alles al geprobeerd, maar houtkorrels zijn echt t fijnst. tip: leg een matje ofzo voor de kattenbak, dan 'vegen' de katten hun pootjes vanzelf, en lopen ze het niet de hele kamer door.
    @ mezelf: ging daarnet zonnebrand factor 50 kopen, en vroeg wat advies:
    verkoopster: ' nou dan moet je deze nemen, die kan zo over je dagcreme heen!'
    ik: ' ik gebruik geen dagcreme'
    stilte... (ze keek me aan alsof ik gek was!)
    zij: 'nou dan zou ik daar maar gauw mee beginnen want anders ben je op je 40ste zo gerimpeld als een oma van 80!'
    ik: nou dat beslis ik zelf wel.
    ze adviseerde me een tube van 30 euro, maar ik heb mooi een goedkopere van loreal genomen, van 12 euro. alleen voor t gezicht, de rest smeer ik wel in met een lagere factor en eigen merk.
    ben ik zo`n uitzondering? dat ik geen dagcreme gebruik???
    sorry voor t lange verhaal, maar ik wil graag reageren EN vertellen!
    groetjes!

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ All: Vandaag het hartje geluisterd bij de vk. En we kregen meteen een echo :) Echt al groot geworden. Volgende week hebben we geslachtbespaling. Hoop dat we het te zien krijgen.

@Blij ei, gelukkig zit het kamertje nog ingepakt haha. Daar gaan we ergens eind juni mee beginnen.

@ Roos89 kei leuk setje ;)

@ Aylin en Gusam? hoe is het met jullie meiden?

@ Danjo Fijn dat alles weer goed was bij de vk.

@ Vakantie: Wij blijven dit jaar thuis. Gaan afentoe een keer een weekendje weg.

8. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Leo, als je goed om je heen kijkt denk ik dat je geen een meisje/dame zonder striae ziet lopen. Dik, dun maakt niet uit, we hebben het bijna allemaal. Wow heerlijk curacao, en dan ook duiken?

@zonnen, op zich kan het voor mini niet kwaad maar je loopt kans op zwangerschapsmasker. Donkere vlekken die permanent kunnen zijn. Wat ik heb gehoord is vooral veel smeren met factor 25plus!

@Josien, klinkt ook heerlijk jouw vakantieplannen. Sauna heb ik weer over gelezen dat in ieder geval niet de eerste 3 maanden en daarna goed naar je lichaam voelen. En ik denk dat je in 3 weken best behoorlijk kan groeien.
    Vind ik wel een beetje eng klinken wat je hebt gehoord. Zal echt niet zo zijn maar toch wel creepy...

@eigen kamer voor katten....wat een luxe katten hebben jullie. Die van ons hebben geen eigen kamer, en de kattenbak staat in de hal. Die wordt vaak verschoond en ruik m bijna nooit. En mn reuk is supersterk, was altijd al zo en nu ik zwanger ben nog meer.

Zo dat was het weer even....

9. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Oja toch nog eentje.....vandaag zijn we bij kinderdagverblijf geweest. Zo schattig al die kleintjes. We waren heel enthousiast dus ik daarna naar het hoofdkantoor bellen om in te schrijven....DOMPER: want ze kunnen nog helemaal niet zeggen of ze wel plek hebben tegen die tijd. Dus wel inschrijven en dan ook naar andere toe om daar ook in te schrijven. Hoe is dat bij jullie?

10. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Maia Succes met de sollicitatie wanneer mag je en waarvoor?
    Niet nieuwschierig hoor haha

@kattenbak; wij hebben een dichte bak die wordt ook 2x per dag leeggeschept(de drolletjes eruit) wij hebben wel 'dure'stenen en moet zeggen geen last van stank zelfs niet in de zomer

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@blij ei; wij hebben gelukkig wel een plek kunne krijgen.Een flexibele maar het is maar voor 1 dag in de week meer hebben we niet nodig misschien daarvoor?Ik weet wel dat t in de Randstad echt een probleem is kinderdagverblijven

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    @ maia, super meid! wat voor baan is t?
    @ blij ei: kan me voorstellen dat je t niet meer prettig vind op de motor. maar kan me OOk voorstellen dat je t rijden gaat missen!
    @ cindy: weet je al wat je gaat schilderen voor deze beeb? en is pooh een fijne herinnering aan Ties? of vind je t lastig om iets van pooh te zien?
    @ de dames die we missen: er waren er wel een paar die moeite hadden met het vele geklets hier (vooral dat geklets wat niet over de beebs gaat) maar ik weet niet meer wie dat waren.

en nu moet ik echt wat doen in huis, want het lijkt er nooit van te komen! shit, is t echt al half 5? ik ga gauw!
    liefs

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ik weet niet waar je woont, maar zoals babydream al zei, vooral in t westen van t land zijn de wachtlijsten echt een probleem.
    ik woon in raalte (tussen deventer en zwolle) en werk op een kdv. wij hebben ook wachtlijsten (vooral op maandag, dinsdag en donderdag) en kunnen soms kinderen niet meteen plaatsen. t is echt van belang je optijd in te schrijven.

TIP: soms bieden ze je een andere dag aan dan dat je eigenlijk wil, maar als je dat kan regelen op je werk, zou ik die dag zeker aannemen!(voor tijdelijk) in onze organisatie heb je namelijk voorrang als je naar een andere dag wil. (ik weet niet of het overal zo is!) je kunt dan voor de dag(en) die je graag wil op de wachtlijst blijven staan, en je hebt dan voorrang op anderen omdat je kind al geplaatst is op een andere dag.

sorry weer een heel verhaal, nu ga ik echt aan t werk!

14. Maia

Maia Niet meer actief

@blij ei: hier kunnen ze ook absoluut bij geen enkele van de kdv's garanderen dat er dan plek is. We zien het wel. Mijn vader is met pensioen en die vindt het niet erg om eventueel een tijdje te overbruggen. En anders kijk ik wel hoe ik het doe. Maar de wachtlijsten zijn hier inderdaad heel verschrikkelijk.

@baan: ik ga dan werken (als ik word aangenomen ;)) bij een soort uitzendbureau dat door de Univ. Leiden is opgericht. Niet dat ik veel ervaring of de studie heb die ze vragen maar we zien het wel ;) vind het überhaupt al leuk dat ik eindelijk weer ergens op gesprek mag komen.

15. Sjimf

Sjimf Actief lid

25 jan 2009
    268
    0
    0
    @vliegen: wij vliegen met continental airlines. Op hun website staat (vertaald) dat vrouwen in alle stadia van zwangerschap toegelaten worden op hun vluchten tenzij bij het inchecken duidelijk is dat je aan het bevallen bent :)

@KDV: hier in de randstad is het rampzalig. De meeste kdv's hebben 1,5 tot 2 jaar wachttijd voor de babygroep (da's op zich al vreemd aangezien je je niet eerder mag inschrijven dan wanneer je daadwerkelijk zwanger bent). Gelukkig heb ik met behulp van een collega iets kunnen regelen...

@Maia, wat goed, weer een sollicitatie! Kan je nog een beetje verbergen dat je zwanger bent? Of ga je het gewoon vertellen?

@zonnen: ik merk dat ik het niet meer zo goed kan hebben, dat zonnen. Ik zat het weekend lekker in de zon op een terrasje, maar dat trok ik eigenlijk niet werd er helemaal niet lekker van...

Zo, dat was het weer effe, ga nog even wat delen van de commode schilderen: hij wordt heel mooi :)

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @katten kamertje: Heeft onze kat ook hoor! We hadden er eerst drie en nu nog maar 1 hier en een bij mn ouders. Zal zo ff fototje plaatsen. Bino, die bij mn ouders, was zo bang voor de hond en hier in het kleine huis ging dit echt niet goed........en het is een hele grote kat en hij heeft veel ruimte nodig dit krijgt hij bij mn ouders wel.
    De kattebak, wij hebben speciaal grit wat je een keer in de maand maar hoeft te verschonen en dan ruik je het nog niet! We vergeten het wel eens :oops:

@zonnen: ik ga wel in de zon maar niet zo heel lang. en goed insmeren!

@ dagcreme: Ik gebruik nu sinds 3jr dag creme, ik sla ook wel eens een dagje over hoor maar je gaat bij mij de jaren toch wel een beetje zien hoor! Maar ik zie er echt met 40 niet uit als een oma van 80hoor!!! Ik heb ook nog jeugd pustjes, dat had mijn oma niet hoor!! ;)

@rose: wat leuk dat jullie toch een echo kregen!! En geslachtsbepaling wij moeten wachten tot de 20wkn echo :( Ik wil het nu al weten!

@Maia: gefeliciteerd met je sollicitatie!! Ik hoop echt dat je aangenomen word!

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meiden,

ik heb even geen puf om op iedereen te reageren, het is TE veel haha, ben HE-LE-MAAL kapot, pff.. heb van 9.30 tot 16.45 onafgebroken op de zolder meegeholpen met verbouwen en heel het huis gestoft en gestofzuigt na die zaagboel van de zolder die iedereen door het hele huis heeft gelopen :(..

@ maia; fijn dat je weer een sollicitatie hebt , hopelijk wordt je nu wel lekker aangenomen :D
    @ Leonie; echt een heel mooi filmpje op je hyves, en fijn dat de echo goed en leuk was, ik kijk ook elke keer ontzettend uit naar de echo’s en ben er dan dagenlang blij van :D
    @ cindy; leuk dat je bezig bent aan de kinderkamer, en ik vind het erg mooi omschreven zoals je zegt dat je voor deze beeb voor een ander ontwerp kiest
    @Danjo; fijn dat de echo goed was en je weer naar je beebje hebt kunnen kijken!
    @ voelen vd beeb; ik wou dat het bij mij zo ver was :D
    @ op iedereen reageren; ik heb echt last van dementie, vooral nu ik het onwijs druk heb, maar ik denk dat we dat allemaal wel hebben :D

Morgen naar de gynaecoloog, en daar krijg ik meteen de volledige uitslag van de combitest. de uitslag is als het goed is goed, want 1 dag na de combitest was de uitslag al bekend en als het slecht is zouden ze me hebben gebeld..
    Ook krijg ik morgen de uitslag van het algeheel bloedonderzoek en moet ik weer een '' lekkere'' B12 spuit halen ;)

ook ben ik steeds ontzettend duizelig, en denk dat het aan mijn lage ijzergehalte ligt.. heb nu wel ijzertabletten, maar 1 tje per dag.. vraag morgen wel hoe we nu verder moeten want het helpt nog niet echt.. misschien wel meer per dag slikken

Hopelijk krijgen we morgen ook een echo , ook al heb ik die vorige week bij de combitest gehad, maar dat was niet daar..

nu ga ik maar eens lekker eten want ik ben gebroken :(

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ sloppyslayer wij moesten ook wachten tot 20 weken echo. Maar hebben toch maar eerder een echo afspraak gemaakt ;) En ze zeggen waar ik heen ga dat die al met 15 weken het kan zien. Dus ben benieuwd

@ leonie super filmpje meis :) heel mooi gemaakt!

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @daantje: Als je het lust zou ik je advieseren om elke dag een broodje appelstroop te eten! Daar zit heel veel ijzer in.
    En veel succes morgen! :D

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @rose: waar ga je heen dan???

Deel Deze Pagina