oooh klusser...ik hoop dat het niets is..ik ga heel hard voor je duimen! Maaike veel succes met de echo, ik hoop dat je al iets te zien krijgt.. Ik ben ook gisteravond voor 10.00 uur naar bed gegaan en kon er echt niet uitkomen vanmorgen..hihi..ben er ook pas om half 10 uitgegaan. Josien ik vind het ook mooi zo die vlindertjes, goed gedaan Wat betreft het geslacht willen weten...ik heb nog geen idee, eerst maar eens zien of alles goed gaat en dan heb ik gelukkig nog tijd genoeg om daarover na te denken... Practisch gezien zou dat denk ik eerder doorslaggevend zijn, want mijn vriendin is net bevallen van een jongetje en mijn zus gaat binnen nu en 3 weken ook bevallen van een jongetje. Mocht ik dus weten wat het word, weten we of we veel kunnen overnemen of dat we alles nieuw moeten gaan kopen(geen kleine meisjes in de fam.)
Goedemorgen meiden, @ Rose en Ricmar, van harte gefeliciteerd en welkom hier ! Ricmar, na 15 jaar mag bij jou de vlag wel uit , supernieuws dus! @ Odess, lastig hoor als je bepaalde werkzaamheden niet uit mag voeren op je werk ivm zwangerschap terwijl je het nog niet aan de grote klok wilt hangen. Succes met het verzinnen van uitwegen @ Maia, dat is wel lekker een half jaartje werken en daarna een half jaartje thuis blijven. Bij mij is het ook wel een beetje spannend. Het contract wat ik nu heb zou (als alles goed blijft gaan) in mijn verlof aflopen..had ook al bedacht dat mochten ze het niet verlengen... dan ga ik ook niet moeilijk doen en zie ik daarna wel rustig hoe of wat @Pookie en Sjimf, die vermoeidheid is ook heel herkenbaar. Bij mij sluiten de luiken zich ook vanzelf zo rond half 10 's avonds @ alleen zijn in deze tijd, ik ben niet echt alleen, maar vanwege de vermoeidheid ga ik eerder jnaar bed en nu meestal alleen terwijl we eerder altijd samen gingen en dat vind ik al vervelend. Dus ik begrijp dat je als je echt alleen bent je daar best emotioneel van kan worden. Dikke knuffel voor jullie! @ Klusser, dat zijn geen fijne berichten . Fijn dat je snel voor een echo terecht kan en ik zal heel hard voor je duimen dat het nog goed zit! Dikke knuffel!
Wow ricmar na 15 jaar! Gefeliciteerd! je zal vast op een roze wolk zitten de komende tijd Klusser: wat schikken zeg! fijn dat je zo snel terecht kan, ik hoop dat alles goed is! Maaike succes met de echo! spannend! Cindy: en hoe was je test vandaag?positief? Ik ben ook erg moe heel de dag en 's avonds ook aar zodra ik in bed lig kan ik niet slapen!erg vervelend.. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dat ook maar dan op het eind.
nog even een vraagje, ik weet dat ik de kattenbak niet mag schoonmaken; dat doet mijn mannetje voor mij "heel lief"! Maar nu heb ik ook een konijn en dat wil mijn man niet doen (tenzij het echt nodig is, dan doet ie alles voor mij/ons ) Mijn vraag dus, ik mag het konijnenhok wel zelf schoonmaken toch? Het meeste doe ik toch met handschoenen, maar ik doe ook een gedeelte zonder handschoenen..iemand enig idee? xxx
Hoi allemaal, @ klusser...ik hoop dat je met goed nieuws terug komt! @ alle nieuwe...WELKOM! @ all hoest bij jullie? liefs Eva
@ pat...geen idee of je bij konijnen ook niet mag verschonen...ik zou het zekere voor onzekere nemen en het niet doen! Maar jah...miss weet de vk het wel?
Hallo dames.. Alle nieuwe dames welkom en gefeliciteerd! Hier ook vanmorgen MvM geweest. Ik heb het serviesje gekozen, de dvd heb ik al via mijn nichtje. Ik moet 18 feb bij de vk komen en 13 maart de eerste echo.. Wij willen ook graag weten wat het wordt, we vinden het leuk om de spulletjes hier een beetje op af te stemmen.. Klussertje: ik hoop dat alles goed is! x
Nieuwe dames, van harte gefeliciteerd! @klussertje, hopelijk valt het allemaal mee! @Maaike,hoe laat krijg je je echo? @ Pat, Toxoplasma gondii is een eencellige parasiet, die overal ter wereld voorkomt. Hij heeft als hoofdgastheer de kat of katachtigen. Als katten ziek zijn hebben ze ongeveer 14 dagen last van diarree en scheiden dan cysten (overlevingsstadia van de parasieten) uit. Deze kunnen overal terechtkomen en blijven vanaf 2 dagen tot ongeveer 1 jaar infectief. In de kattenbak maar ook bijvoorbeeld in de tuin. Als deze stadia bij ons terechtkomen of bij koeien, varkens, kippen, knaagdieren enz. komen ze uit in de maag en kunnen dan toxoplasmose veroorzaken. Na een acute periode van ongeveer 14 dagen nestelen de parasieten zich bijvoorbeeld in een spier in een ruststadium. Dit gebeurt ook bij dieren die net als wij tussengastheer zijn van deze parasiet. Als wij rauw vlees van een besmette koe of varken of kip eten krijgen we dit ruststadium binnen en kunnen we ook geïnfecteerd raken. Normaal gesproken is deze ziekte binnen 14 dagen over en blijf je de rest van je leven immuun. Voor de ongeboren baby kan deze infectie wel gevaarlijk zijn. Je kan dus alleen besmet raken door kattenontlasting of het eten van rauw vlees. Dus geen kattenbak schoonmaken en geen rauw vlees eten. Je konijn is alleen gevaarlijk als je hem rauw zou opeten. Je kunt met een gerust hart zijn hok schoonmaken en hem knuffelen. Dit kon ik voor je vinden, google kan je een hoop vertellen!
hihi ik had het ook net gevonden door te googelen...nou ja beter dubbelop dan niet te weten toch Kan ik met een gerust hart mijn konijntje een lekker schoon hok gaan geven!
@ Pippeloentje, goed bezig heb de info ook verorbert @ MvM, hier is vanochtend ook iemand langsgeweest van MvM. Heel wat uitleg en een stapel blauwe bussen rijker . Ik heb gekozen voor het boek. Heb er nog geen en ben gek op boeken . Gelijk begonnen maar ik moet zeggen met plas erin stinken die dingen wel verschrikkelijk zeg :sick: . Vanmorgen ook de vk gebeld. Na het opgeven van de 1e dag van de menstruatie gaf zij zelfs aan dat ik 30 sept ben uitgerekend. Nou das vreemd Overal staat 1 oktober en ikzelf denk zelfs nog iets later omdat eisprong denk ik een dag of drie later is geweest. Nou ja, blijf hier gewoon... Maar goed. gegevens werden dus genoteerd en nou word ik ws vanmiddag terug gebeld om afspraak te maken voor intake met 8wk en echo tussen 10 en 12 weken. Spannend...
hey dames, ik ben eff een dagje niet geweest maar ik ben gister eff lekker naar mijn nichtje geweest. maandag avond ben ik in het ziekenhuis geweest, omdat ik echt buikpijn had, dus ze hebben een echo gemaakt (volgens mij is die vk pas net geslaagd) maar goed ze zag een dikke baarmoederslijmvlies en hij was iets gekantelt. ook was er een vruchtzakje te zien. alles zag eruit als een goede prille zwangerschap. maar ik had eerst veel last van mijn boobs, en een opgezette buikmaar vandaag sta ik op met geen klachten. mijn boobs doen nog maar een klein beetje pijn. ik heb een goed gevoel bij deze zwangerschap. hebben jullie ook soms dat de klachten weer verdwijnen? @meiden met een echo of afspraak succes. XXX Gusam
@klusser: jeetje meis succes zometeen hou je ons op d ehoogte? Ik geloof ook wel in voorspellende dromen en dat soort dingen. Oke nu ga ik heel spooky doen. Toen Ties* overleed is hij 2x in mijn droom geweest. 1x had ik slaande ruzie met hem omdat hij zijn haar niet wou knippen. Dit was echt telang en rood. Ik heb altijd gezegt als ik een jongen krijg met rood haar duw ik het terug. Was ook het eerste waar ik naar keek toen ie geboren was . Heel fout ik weet het. 2x zei hij dat hij heel graag een grote broer wou worden en dat hij het niet erg vond. Ik werd huilend wakker. En ik weet gewoon dat hij hier in huis is. Lekker aan het rond spoken (dit voel ik zelf en zie het aan de katten). Dus kan helemaa inkomen vooral ook in voorspellende dromen. En 14 jaar is niet niets. Dus van harte welkom!
Ja ik heb dat ook hoor. Ene moment voel ik van alles en dan weer niet. Ik heb ook best veel last van mijn darmen. Vannacht in bed draaide ik me om en rekte ik mijn buik een beetje uit, kreeg ik ineens pijnlijke steken in mijn buik net boven mijn navel. Alsof er iets scheurde ofzo. Het voelde oppervlakkig, deed ook zeer als ik erop duwde, en nu is het weer over, heel vreemd.. x
Ik las vandaag een mailtje van matcare dat ze de betaling nog niet binnen hadden en als je vooruitbetaald kan dit weleens een vertraging hebben: zegt ze. Ik heb het bedrag overgeboekt op de 2e en is afgeschreven van mijn rekening en ik heb nooit problemen normaal hebben ze het geld binnen 24 uur. Dus heb eigenlijk een mailtje gestuurd dat als ze de bestelling voor morgen niet kunnen leveren dat ik alles wil annuleren. Ja meiden dan kan ik net zo goed wachten tot mijn vriend hier is en naar de trekpleister rijden. Dus heb nog niet getest, maar voelt nog steeds goed hoor.
de dokter zei bij mij ook 30 of 31 sept. terwijl op internet alles aangeeft 2 oktober.. nou ja, we wachten de echo wel af.. en ik blijf toch het meest bij de juli mama's schrijven.. heb gister van mijn buddy daar een heel lief kaartje gekregen...
wat irritant van matcare zeg Cindy. @Gusam: ik heb op dit moment ook helemaal geen klachtjes. Komt vanzelf wel weer @afrola: volgens de vk die het ook aan hand van mijn laatste menstruatie deed ben ik ook eerder uitgerekend. Volgens mezelf niet dus ik blijf ook hier we zullen het vanzelf wel zien op de echo. @konijnenhok: ik heb dan een hamster en al heb ik tig keer tegen mijn man gezegd dat het echt geen kwaad kan dat ik de kooi verschoon, hij wil het risico niet lopen. Met als gevolg dat ik heerlijk geen kooi meer schoon hoef te maken de komende 9 maanden (vind het altijd zo'n rotklus, en het is maar een klein kooitje )
Profiteer der van hahaha . Enige wat ik hoef te doen bij de beeste bende die konijnen weer ff knippen (heb 3 angora bunnys) de rest doet rene (mijn vriend).