Jaa, ik snap het opzicht ook wel hoor!! Mag je echt pas bij 6/7 cm naar het ziekenhuis?! Hm oke.! En ik heb ook nog niks ontvangen van wij jonge ouders en etos!! Ben zo nieuwschierig wat er in zit! Leuk om te krijgen!
Trouwens, toen wij hier net met elkaar begonnen te kletsen, hebben we het ook over goedkope stickers gehad! En iemand vroeg mij toen om een site waar je heel goedkoop stickers kon bestelllen en ik k wist het niet meer, maar ik heb m weer gevonden! De site is: www.twinkle-lights.nl !! Vind ze echt super goedkoop!
Ik vertel hier even mijn bevallingsverhalen (gaat ook over de plaats van bevallen namelijk), dus voor diegene die het niet wil lezen, maar even doorscrollen haha. Over de plaats van bevallen: ik wilde met de eerste eigenlijk perce thuis bevallen. Maar omdat mijn vliezen bij 38 weken en 6 dagen weken braken s'morgens en ik geen weeen meteen kreeg moest ik uiteindelijk toch naar het ziekenhuis. Daar ben ik toen om 12.15 uur op 30 december bevallen. Onder leiding van de verloskundige van het ziekenhuis, dus niet mijn eigen vk want die draagt je op dat moment over. Maar toen kwam de placenta niet vanzelf en hebben ze die manueel verwijderd (is met de hand). Ik ben toen ook meer dan 2 liter bloed verloren. Uiteindelijk was ik dus blij dat ik al in het ziekenhuis was, anders moest ik nadat onze beeb geboren was alsnog met gillende sirenes naar het ziekenhuis. Omdat je dus bij een volgende bevalling weer een kleine kans erop hebt dat de placenta niet vanzelf komt mag ik helaas niet meer thuis bevallen. Bij de jongste dus ook in het ziekenhuis bevallen maar poliklinisch onder mijn eigen vk. Had dus wel nu een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen. Nu ging de bevalling heel snel voor mijn doen dan, maar ook een stuk heftiger (heb bij de eerste alleen wat van voorweeen gevoeld de eerste 7 cm, daarna was het niet echt prettig maar echt pijnlijk kon ik het ook niet noemen). Om 2.00 uur s'nachts begonnen de weeen. Meteen al regelmatig. Om 6.15 uur kwam de vk en die toucheerde en had 3 cm. Om 8.00 uur afgesproken in het ziekenhuis. Daarna kwamen ze echt heel regelmatig, om de minuut het laatste uur. De autorit vond ik in 1 woord: verschrikkelijk! Wist niet hoe ik moest liggen, hangen om de weeen op te vangen. In het ziekenhuis bleek ik al 7 cm te hebben (de vk hoopte op 5 zodat ze de vliezen kon breken). Toen werden de vliezen gebroken en een half uur later voelde ik druk van onderen en mocht ik gaan persen want ik had volledige ontsluiting. Na 20 minuten persen is toen onze tweede zoon Yannick geboren om 8.49 uur. De placenta kwam toen vanzelf en ben nu maar 200 ml bloed verloren. Wat een verschil. Mocht na ongeveer 2 uurtjes lekker naar huis en kon meteen thuis in mijn bedje kruipen. Onze derde gaat dus ook in het ziekenhuis geboren worden. Ik mocht de vorige keer al bellen als ik voelde dat het menis was omdat we bang waren het ziekenhuis niet te halen (vanwege dat ik de eerste keer bijna geen wee gevoeld heb en toen al 7 cm had). Nu ben ik bij de 2de in 6 uur en ongeveer 45 minuten bevallen, dus als het goed is gaat deze ook weer sneller zegt men (als verder alles goed is dan). Dus ik denk dat we nu ook mogen bellen als we denken dat het menis is. Normaal gesproken mag je pas naar het ziekenhuis geloof ik als je zo'n 6 a 7 cm ontsluiting hebt.
Hai! Ik ben weer even wakker...op mijn gemak even bijgelezen! @ Daantje 22: Ik herken het flauwvalgevoel helemaal...ik heb het ook. Ik slaap ongeveer 16 uur per dag, mssn wel meer. Ik moet morgen naar de vk voor controle en dan laat ik gelijk bloed prikken om wat duidelijkheid te krijgen. @thuis bevallen/ziekenhuis bevallen...ik ga naar het ziekenhuis op verzoek van vriendlief. Hij heeft geen zin in al dat bloed in huis en hij valt nogal snel flauw als hij bloed ziet of aan bloed denkt...maar goed dat hij geen vrouw is! Voor mij is het ook wel een geruststellende gedachte dat ze hem ook gelijk oplappen, mocht hij van z'n stokkie gaan. Liefs
Weer gaat hier zo hard, tja had het zo druk met het huis. En had ook zoveel last van mijn bekken Maaruh, ik lees net over thuis en ziekenhuisbevalling. Mijn zusje en schoonzus hadden korte thuisbevalling en ging niet goed. Mijn zusje werd met de ambulance vervoerd en de schoonzus werd door haar eigen man zelf gebracht naar het ziekenhuis. Beide hebben gelukkig een prachtige dochter gekregen! Ik zelf wil ook thuisbevallen, maar als er advies is dat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. Dan zit zij zo, t is dan niet anders. Want het gezondheid voor het kleine is erg belangrijk en ook voor jezelf! Maar ik wacht gewoon denk ik af op 20 weken echo en de rest van de weken af hoe het gaat. Maar in ieder geval gaat het met kleine ukkie heel goed. Afgl. vrijdag hadden we afspraak bij de verloskundige en wauw die kleine maakte echt een trein tjoek tjoek tjoek geluid zeg! Ja, het ging snel en alles is goed. Ook hoorde ik een psss psss...ertussen en dat was mijn eigen hart! Ja, mijn partner was er bij en heeft met zijn camera een geluidsopname gemaakt. Ja, dit is leuk om alles op te slaan voor later als de kleine groot wordt! Dan kan je allemaal vertellen hoe hij of zij in mijn buik zat etc. Verder wacht ik nog op overplaatsing naar andere afdeling, want ik heb nog a 4 maanden te gaan werken en dan hoop ik op zwangerschapsverlof te gaan! En afgelopen zaterdag was hier een bloemencorso en wat hebben we toch veel leuke dingen gezien. Zelfs NIJNTJE kwam er voorbij Goed nieuws over de HYVES: we zitten er al op 51 leden incl mijzelf! =D> Hopelijk gaan we op weg naar 100 leden!! Nou dat was het en tot gauw horens dan maar weer 8) Liefs Jo
ik wil ook in het ziekenhuis bevallen, vind ik een veiliger idee. maar mss dat dat komt omdat we al een heel traject van zwanger worden in het ziekenhuis hebben gehad, dus is het al wat vertrouwder. Ik ken bij ivf alleen de niet gestimuleerde versie als er cryo's (ingevroren emmies van de laatste punctie) worden teruggeplaatst. Dit wordt in je natuurlijke cyclus gedaan, en dan krijg je alleen maar pregnyl gespoten om de eisprong op te wekken. Bedoel je dat mss? Ik ben daar overigens ook zwanger van geraakt. had het idee ook dat je lichaam veel meer klaar voor is als dat je zo'n gestimuleerde cyclus hebt. Er hebben dan toch zo'n 15 à 20 eiblaasjes in je gezeten i.p.v 1 of mss 2. Gaan er van jullie nog een geslachtsbepaling echo doen? Leonie, wat jammer dat je niet thuis mag bevallen, zeker als je dat zo graag had gewild. Wij hebben trouwens ons kamertje al besteld van de week. het wordt de kamer "Sem" van prenatal.
@thuisbevalling/ziekenhuisbevalling: ik wil zeker proberen thuis te bevallen, ongeacht mijn gewicht (ben nu bijna 110 kilo). Hebben ze weinig aan te willen hoor . Als het begint, zien we wel verder. Wat ik ook een beetje raar vind: stel... je gaat bevallen en je moet alsnog naar het ziekenhuis. Kan je die ene trap in je huis dan niet meer zelf aflopen? Ik weet het niet hoor... ik ben nog nooit bevallen, maar wel heel eigenwijs . Ik kan me voorstellen dat als je 4 trappen af moet dat het dan al anders is, maar als ik hier in ons rijtjeshuis lig en naar het ziekenhuis moet, dan kan ik die 13 treetjes toch best wel zelf af zonder brancard ofzo? Ik hoop dat het thuisbevallen gaat lukken. Het lijkt me ideaal. We hebben nu afgesproken dat het logeerbed (eenpersoonsbed) op klossen komt. Daar zal ik t.z.t. proberen te gaan bevallen. Dan blijft de 'troep' ook een beetje buiten het eigen bed en kan ik na de bevalling heerlijk een schoon bed in. Wat me vooral fijn lijkt aan thuisbevallen is dat ik thuis mijn eigen ding kan doen tijdens het 'voorwerk'. Vooral het nog in bad kunnen liggen lijkt me fijn.. Voor zover je bij een bevalling van 'fijn' kan spreken hahaha . Verder hier niet veel te melden. Nog steeds wat last van buikpijn, vooral als ik veel gedaan heb. En slapen... niet normaal. Vanmiddag weer van kwart over een tot half vier geslapen. Zonder problemen... Normaal gesproken heb ik dat nooit of kan ik dan 's nachts niet meer slapen. Gelukkig heb ik daar niet zoveel problemen mee nu . 18 weken vandaag! Nog een week wachten op de 20-weken-echo. Ik vind het doodeng eerlijk gezegd, stom hè? Liefs, Josien
Ik denk dat de IVF-methode die bedoeld wordt de IVF in natuurlijke cyclus is. Volgens mij doen ze die alleen in Groningen in het ziekenhuis. Er is veel minder kans op bevruchting, omdat er steeds maar 1 of 2 eitjes weggehaald worden, maar je kan veel meer pogingen doen dan reguliere pogingen (normaal gesproken worden er 3 IVF's vergoed door de zorgverzekeraar, volgens mij tellen in dit geval 3 pogingen in natuurlijke cyclus voor 1 reguliere poging). Groetjes, Josien
Tis ieder zn keuze maar vind het belachelijk als je 2 of 3 hoog woont dat ze dan zo beginnen ik ken menig wonen waar ze dus niet met een brancard etc boven kunnen komen. Maar goed. Wij willen sowieso zh maar dit heeft meer met een verleden te maken ivm dat mn schoonzus en zwager hun kindje na de bevalling zijn verloren en zo ook een vriend en vriendin. Josien gaat snel zeg maar is het wel verstandig om met 19 weken al een 20 weken echo te doen omdat je zegt al vrij stevig te zijn ( ik heb er geen kijk op hoor maar hoor veel dat ze dan niet alles kunnen zien) En dat je het doodeng vind vind ik niet echt niet gek hoor tis geen echo wat je zo voor je plezier doet als er dingen niet goed zijn krijg je dat ook te horen. wies ik wou het doen maar we lopen weer bij de gyn ivm cyste dus doen zei het voor mij over 2 weken
@ thuisbevallen : ik wilde bij de eerste 2 wel heel graag,maar bij de eerste had ze in t vrcuhtwater gepoept en had ik 8 cm toen ze daar achter kwamen, ppff toch naar het ziekenhuis. Nou geloof me, ik had op elke tree van de trap een wee, dus volgens mij ben ik met volledige ontsluiting in de auto gestapt. :x de 2e werd ingeleid dus dan kom je ook niet meer thuis. en ik denk dat ik nu maar weer naar het zkh ga, want ik woon in een bovenwoning, midden in de dorpstraat.Het lijkt me niet zo wat om voor het oog van het winkelend publiek afgevoerd te worden @daantje; ik herken het gevoel van die flauwtes ook heel goed en lig regelmatig ondersteboven.Bij mij komt het omdat mijn onderdruk erg laag is 100/50 en die 'dipt' regelmatig. waarom weten ze niet, maar tis erg lastig. Ik hoop dat het bij jou ook iets onschuldigs is. @ellen1983: ik heb de wij jonge ouders van april al gekregen, was toen volgens mij iets van 10 weken @josien: idd die trap kan je dan ook nog wel lopen,maar stel in het ergste geval krijg je na je bevalling ee fluxus, dat je bijna al je bloed verliest. Dan kun je niet meer op je benen staan en hebben ze er wel een hele kluif aan je beneden te krijgen... zijn er verder nog zelfstandig werkende dames? ik ben benieuwd hoe iedereen het aanpakt! ik heb zelf een afslankstudio, en heb met de nieuwe regeling (ZEZ) recht op zwangerschapsverlof. ik denk alleen dat ik nooit de rust in mijn lijf heb om 16 weken thuis te zitten.wie kent dit?? ppff wat een verhaal..
@etosdoos; ik heb hem een week of 6 geleden aangevraagd en kreeg van de week de ophaalbon thuis.. De wij jonge ouders krijg ik ook. De dozen van Prenatal en Kruidvat kan je pas rond je 7e maand ophalen.. @Josien; mag je van jouw vk dan thuis bevallen?Ik hoor indd ook heel vaak dat je boven de 100 kilo niet thuis mag bevallen ivm arbowet en de brancard tillen voor ambulancebroeders..Niet lullig bedoeld hoor maar dat weet ik van een aantal vriendinnen die toen erg teleurgesteld waren. Wij mogen helaas niet thuis bevallen, ivm mijn cystes, de vk wilde liever dat ik in t zkh ging bevallen..
hier ben ik wel tijdens de bevalling naar beneden gelopen om naar het ziekenhuis te gaan hoor.. alleen onderweg ff 2x gestopt op de trap om weeën op te vangen 8)
Ook ik moet in het ziekenhuis bevallen. Dus op medische indicatie. Dit omdat de bevalling van Esmée niet zo liep als het hoorde...
Hoi hoi, Ik heb er nog niets over gehoord van de VK dat ik niet thuis zou mogen bevallen. Mijn zus, ook boven 100 kg, is bij dezelfde VK-praktijk onder controle geweest. Zij heeft er nooit iets van gehoord. Ik hoop dat dat ook bij ons geen probleem zal geven . @Danjo, wij hadden helaas niet veel keuze voor een datum met de 20-weken-echo. Wij zijn als ik 20 weken zwanger ben net die hele week op vakantie. De VK deed het liever ervoor en ik zei er geen nee tegen . Helaas konden ze in het ziekenhuis ook echt alleen met 19 weken precies. Dus ik hoop dat ze alles gaan zien. Ik heb ook wel eens gehoord dat ze de 20-weken-echo inwendig doen als ze het niet helemaal goed kunnen zien. Misschien dat dat nog een optie is. We moeten het maar afwachten. Ik vind het zelf ook wel vroeg, maar ja... Liefs, Josien
@Josien nou dan moet dat helemaal goed komen met je bevalling! Heb je al wel een uitwendige echo gehad?Dan neem ik aan dat ze dan nu toch alles nu het groter is beter kunnen zien?
Ik heb wel al een uitwendige gehad met 12 weken. Toen konden ze het aardig zien. Voor de mooie fotootjes hebben ze toen inwendig ook nog gekeken en dat was inderdaad wel duidelijker. Ik hoop dat het volgende week maandag allemaal gaat lukken!