Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hallo,

It's me again!
    Hier alles prima!

Even over thuis/ziekhuis bevalling:

Bij de eerste zou ik gewoon thuis bevallen. Helaas kreeg ik in de 34ste week een veel te hoge bloeddruk, waardoor ik al een paar keer voor de werkelijke bevalling opgenomen moest worden. Ik vond het vreselijk! :(
    Uiteindelijk ook nog 15 dagen later dan de uitgerekende datum bevallen in het ziekenhuis. Ik moest naar het ziekenhuis komen als ik om de 5 minuten weëen had, ik heb gewacht tot om de 3 minuten. En ik kan je vertellen dat ik gewoon kon lopen, trap op trap af en ook zelf naar de afdeling gelopen.
    Daar aangekomen om 7:00 had ik om de minuut weëen en heb ik uiteindelijk om half 1 een ruggenprik gehad zonder er om gevraagd te hebben :D , ik kreeg namelijk geen ontsluiting.
    Ivm koninginnedag moest er een narcotiseur van een andere locatie komen, dus dat duurde ff!
    Om 17:00 bevallen met hoge koorts op de baarkruk, veel bloedverlies, groot kind en een placente die niet wilde komen. Bleek achteraf dat zowel Britt als ik GBS hadden, ondanks de antibiotica tijdens de bevalling had Britt hier dus geen baat meer bij gehad!

Achteraf is die hoge bloeddruk mijn redding geweest, want al deze dingen zijn nu redenen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen.

Toch lijkt het me thuis ook prettig, lekker je eigen vertrouwde omgeving!

By the way: Josien je eigen bed moet ook op klossen voor de kraamverzorgster he! Spannend hoor die 20 weken echo!

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

@ellen, gelukkig niet mijn werk hoor, wel dat van mijn vent en mijn moeder.

Verder over thuis vs. ziekenhuis:
    Ik wil het dus zowel mijn kerel als mijn moeder ook niet aan doen om lekker eigenwijs toch thuis te gaan bevallen. Er zit nog een "soort bevalling" tussen thuis en naar het ziekenhuis met de ambulance he: Dat zijn de bevallingen waarin het niet spoed genoeg is voor een ambu en je zelf in de auto moet. Zit ik dus ook echt niet op te wachten!
    Ik beval in het ziekenhuis en daar zal de thuisbeval / borstvoedings maffia echt niets aan veranderen ;) en ja, ook welk ziekenhuis zal ik (voor zover dat op dat moment kan) ook zelf bepalen en niet de verloskundige.
    Eigenwijs he?!

@josien, ik zou je eigen bed ook beval klaar maken hoor ;) als je vliezen in je slaap breken ben je maar wat blij met een zeiltje, heb ik hier en daar begrepen. En, zodra je bevallen bent, ga jij douchen, ruimen de kraamzorg en verloskundige je bed / slaapkamer op en kom jij uit de douche in een schoon bed terug!

effies wat anders:
    Gaat er ooit weer een tijd komen dat je televisieseries kunt kijken zonder het om de haverklap op een janken te zetten? Ik heb net Greys Anatomy gekeken en heb echt elk emo moment zitten brullen :( ik herken mezelf niet meer zo hoor!

Meiden met de geslachtsbepalende echo, was het leuk?? Raar woord eigenlijk, het geslacht is immers allang bepaald! hihi

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hé buddy, leuk dat je weer even langskomt ;)!

Ik weet idd dat mijn eigen bed ook op klossen zou moeten, ware het niet dat we een elektrisch verstelbaar bed tegen die tijd hebben, die (als het goed is ;)) ook omhoog kan bewegen. Dus ik hoop dat dat voldoende is. Dat zou wel heel fijn zijn. Want ik heb geen idee hoe je dat bed anders op klossen krijgt :(.

@Moor, ik heb inderdaad matrasjes enzo klaarliggen in het kraampakket voor in mijn eigen bed. Je hoort toch vaak dat de vliezen 's nachts breken en om nu al tijden in het logeerbed te gaan slapen is voor het mannetje toch ook niet echt gezellig ;)...

@Joenka, ik begrijp dat jullie dus bijna een verjaardagsfeestje hebben. Gefeliciteerd alvast! Klinkt als een heftige bevalling van Britt... Hadden ze Britt van tevoren ook al zo groot geschat?

@Moor, ik hoop dat het je lukt om tegen de VK's in te gaan als ze je naar een ander ziekenhuis willen hebben. Hier hetzelfde 'probleem'. Ik wil graag, mocht het nodig zijn, naar een bepaald streekziekenhuis, maar de VK's willen naar een ander. Blijkbaar heb je hier niets te kiezen. Nou ja, ik denk maar zo... je kunt het nog zoveel hebben over waar je wilt bevallen en daar hele theoriën over bedenken... uiteindelijk wil je op dat moment maar één ding: bevallen! En waar maakt dan niet eens zoveel uit... ;)

En dat van die tv-series... ik herken het. Jank om de stomste dingen :(.

Groetjes,
    Josien

4. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

Josien, gelukkig maar dat je niet al een maand van te voren het logeerbed in duikt ;) dat is inderdaad wel errug saai!!

De verloskundigen kunnen hun voorkeuren hebben voor plaatsen, methodes en ziekenhuizen om te bevallen maar ondertussen ben JIJ diegene die bevalt... en zolang je het voor het zeggen hebt, gewoon op je strepen staan. Dat kan zelfs nog als je met de ambulance naar het ziekenhuis wordt gereden...
    Tuurlijk zijn er altijd zaken waar je geen rekening mee kunt houden en kunnen er dingen gebeuren waardoor jij echt geen controle meer kunt uitoefenen. Van te voren duidelijk je wensen kenbaar maken. Hier weten zowel mijn man als mijn moeder wat ik wel wil en niet wil. In combinatie met de (on)mogelijkheden, komen we daar zeker weten uit.

Gelukkig ben ik niet de enige emomuts :)

5. MvN

MvN Niet meer actief

@ grey's anatomy: heb me ingehouden ;) mannetje zit naast me en die lacht me altijd keihard uit :(

BTW: Onze topicstartster Toontje heeft goed nieuws vandaag gehad! kloppend hartje gezien!! :D

6. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Hoi allemaal, ik reageer niet zo heel vaak, maar lees nog wel trouw mee! :)

Hier inmiddels al over de 16 weken en eindelijk voel ik me weer een stuk beter, en niet meer zo misselijk.... Pfff!

@babywagen Afgelopen zondag bij de Prenatal ook de Bugaboo gekocht, was toch wel mooie actie, en volgens mij nog altijd goedkoper dan bij de Babypark. Ook nog gratis fleeceset erbij, dus helemaal blij!

@ echo Volgende week donderdag hebben wij geslachtsbepalende echo, ben zooooo
    benieuwd!

Nou, iedereen veel liefs!

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb het inderdaad net gelezen Roos... geweldig goed nieuws! Zeker omdat ze te horen had gekregen dat ze maar 1% kans had dat het nog goed zou komen......

Ik ben megablij voor haar!

Groetjes,
    Josien

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Aaah! Wat super voor toontje zeg! Gelukkig maar !!! Hopen dat alles nu goed mag gaan.. Gun het haar echt enorm!

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

JOsien je bent alweer 18 weken!!! :O Jeetje wat gaat dat toch snel met jou!

10. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    @Josien: :D Ja, ik ben vaak een stille genieter! Lees alles mee en af en toe spring ik ff in. Maar om op alles te reageren, dat redt ik niet.... :D

Ik hoop voor je dat het bed ver genoeg omhoog kan ;) , anders zijn kratjes misschien een oplossing?????

Yep, Britt is donderdag jarig en wordt al 4jaar, gaat zo snel!
    En....de bevalling was achteraf misschien wel heftig maar de helft is langs me heen gegaan. Britt werd geschat op max. 7 pond en dan heb ik echt tig echo's de laatste weken/dagen gehad.. Dus een beetje te klein geschat :) ze was 4500gram...

Hihihi, een vriend van ons heeft bijna 3 maanden op de bank geslapen omdat mijn vriendin echt enorm heeft liggen snurken!! :)

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

& grey's! Ik moest ook mn best doen, haha!
    Maar we hadden visite dus ik kon ook niet veel anders, kan moeilijk potje gaan zitten janken dan! Maar ik vind het een beeeeeeeeetje jammer dat gedoe met izzy en die dode kerel van dr !
    Maarjaaaa, achteraf had t een reden..
    Laat ik t daar maar op houden!!

12. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    oops! Vergat ik helemaal dat ik hier even zou komen melden wat er in mijn buik zit:

TADAAAAAH!!!

13. Maia

Maia Niet meer actief

goedemorgen!

@tv series: ja hoor, ik heb gisteren ook flink meegejankt met Grey's. Manlief wist niet wat er gebeurde :D

nou ik heb zo sollicitatie om 9 uur dus ga zo weg, ik reageer straks wel.

14. Maia

Maia Niet meer actief

@Danjo: van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

15. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@trutje;wat leuk een knul!!Super!

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Josien, precies ja, die :) Alleen worden er dan in totaal voor hen 6 pogingen vergoed :) 18 weken al, lekker man nog maar een weekje wachten tot de 20 weken echo! Ik moet nog 4 weekjes wachten :) En die ene week, volgens mij komt dat ook wel goed, het is niet ongebruikelijk dat je je echo een week eerder hebt :)

Trutje, gefeliciteerd, super meid!

Gusam, ik ben benieuwd O:) Hoe is het gegaan gisteren?

@ thuisbevallen, leuk om hier ervaringen en meningen te lezen :) Ik ben nog steeds voor thuis, alleen geen idee hoe wij dat bed van ons op klossen gaan krijgen :eek:

Madelievke, jij nog wel aanvullende fleece bekleding, snik :cry:

@ Toontje, wat super!!

@ Greys, yay ik heb ook nog een aflevering staan, ik mag em nog kijken :)

Maia, succes bij je sollicitatie!!

Danjo, van harte met je verjaardag :)

17. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    hallo dames

als eerst trutje:super leuk joh een mannetje !!!!!!!nu lekker genieten en vooral veel leuke dingen shoppen haha.

danjo:gefeliciteerd meid.

maia:heel veel succes zo.

greys anatomie: ja ik snap het dat iedereen zit te brullen hoe zielig was de aflevering van gisteren er kwamen ook alleen maar tranen in voor dan snap ik dat wij allemaal een traantje wegpikken haha

thuis/ziekenhuisbevallen:wij gaan gewoon voor thuis en als het niet goed gaat kan ik altijd nog naar het ziekenhuis lijkt mij veel prettiger thuis.ik ben vroeger ook 2x geopereerd aan cystes en ik moet er niet aan denken om weer in zon ziekenhuis te liggen bah en iedereen praat hier over slechte thuisbevallingen nou ik heb 5 vriendinnen/famillie die thuis zijn bevallen en het ging allemaal goed natuurlijk kan er iets mis gaan maar ik ben dan zo in het ziekenhuis.
    maar dat is ieders eigenkeus.

veel liefs jaja

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Trutje gefeliciteerd meid een jongen leuk

Thanks dames

19. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Trutje: wat gaaf zeg een knulletje. Gefeliciteerd.

Maia: veel succes met je sollicitatie.

Odess: waarom zou je bed niet op klossen gaan? Voor boxsprings zijn er geloof ik bij de thuiszorgwinkel speciale klossen te verkrijgen en je kan ook kratjes eronder zetten.

Toontje: super een kloppend hartje!

Gusam: hoe was de echo bij jou?

Hier over ongeveer 4 weekjes weer een echo. Bij de fontys hier in Eindhoven waar je ze gratis kunt laten maken. Je bent dan een soort van studieobject voor verloskundigen, huisartsen enzo die moeten leren om echo's te doen. Hopelijk kunnen we dan ook het geslacht zien. Ben dan 18 weekjes, dan moet het toch kunnen niet waar?

Bah, gisterenavond weer overgegeven. Voelde me de hele dag al niet lekker. Nu nog een beetje misselijk. En zo moe. Sta al te hijgen en te puffen als ik alleen maar de trap ben opgelopen. Wie herkent dat?

20. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Danjo gefeliciteerd!nog leuke cadeautjes gehad hihi

Deel Deze Pagina