Daantje wat een stelletje horken zeg die schoonouders van jou! Vind het ook erg sneu voor je vriend (bijna man ). Zal hem vast pijn doen dat zn ouders zo ongeinteresseerd zijn! Bah. Ik heb het wel getroffen met mijn ouders en schoonouders...dat geluk heeft dus helaas niet iedereen babydream, wat geweldig...een meisje! (Ik kan het weten hahahaha). Gefeliciteerd! Ik ben nu ook zo benieuwd!!! Aaaaaah...nog even wachten hehe.
nog een vraagje aan de dames; voor mijn zwangerschap was ik echt VERSLAAFD aan haring van de visboer en heb dit in het begin van de zwangerschap ook enorm veel gegeten, ook omdat omega 3 super goed is voor de hersentjes en in het algemeen.. nu kwam ik een paar weken geleden bij de verpleegkundige en zei vroeg wat ik graag eet,etc. en toen zei ik : haring en toen deed ze net of ik een moord beging, want ik mocht absoluuuut geen haring eten vanwege de kans op listeria.. ik werd zowat uitgefoeterd.. sindsdien heb ik het niet meer gegeten ondanks op vele sites staat dat haring bij de visboer zodanig vers is dat het weinig kwaad kan, en haring zout is dus de kans dat listeria daarop aanwezig is super klein is.. wel mocht je geen voorverpakte haring vd supermarkt ofzo omdat de kans op listeria daardoor groter is omdat het niet altijd even vers is.. wie van jullie eet er wel nog gewoon haring? voordat de verpleegkundige het zei at ik het dus wel en dacht juist dat het goed was, alleen zei heeft mij zo ongerust gemaakt omdat ze zei: '' meen je dat nou?? je mag dat absoluuuut niet eten, weet je wel waar je mee bezig bent?? straks heb je listeria!'' ik mis mijn visjes zo hahaha
Daantje, ik heb ook gewoon haring gegeten hoor en mijn VK zei zelfs dat dit wel mocht ALS je het maar bij de visboer haalt (wel eentje die verse vis verkoopt )
Daantje: wat een verschrikkelijke reactie van je schoonouders zeg. Zou er ook goed van kunnen huilen als het de mijne geweest zouden zijn. Is het misschien een idee om eens een keer met hun om te tafel te zitten en op de man af te vragen waarom ze zo reageren? Zeggen dat dit je enorm kwetst en dat jullie juist willen dat er enthousiast gereageerd word . Of een brief schrijven? Dikke knuf. Babydream: wat geweldig een meid. Klim lekker op die roze wolk. Ik dacht ook dat je haring van de visboer gewoon mocht eten, als het maar vers is net zoals zalm volgens mij. Alleen niet die voorverpakte dingen. Mmmm ik ben ook gek op aardbeien. Lekker van de boer in mijn oude woonplaats. Heerlijk Zit nu aan de bonbons van de boulangerie hier in de stad (daan jij weet denk ik wel welke ik bedoel). Jammie jammie. Hier verder niet echt iets te melden. Fijne moederdag morgen iedereen. Vandaag al bij mijn ouders gevierd, morgen bij mijn schoonouders. Oja, kreeg vandaag een rekening thuis van de nekplooimeting. Maar dacht dat mijnv erzekering die vergoeden. Er staat daar prenatale testen 100 % vergoeding. Flinke hap geld uit je budget haha. 135 euro! Maandag maar even navragen hoe dat zit. Zo ga de finale van x factor kijken. Benieuwd wie er wint.
MamavanJordy, kan het niet zijn dat je dat deel van je eigen risico moet betalen? Geniet van de bonbons!
@babydream: gefeliciteerd een meisje! Wat ontzettend leuk! @daantje: jeetje wat jammer de reactie van je schoonouders @shaula: nog gefeliciteerd met je verjaardag @mamavanJordy: apart die rekening! gewoon maandag achteraan gaan! Nou bij mij loopt het UWV er ook weer een zooitje van te maken heb eindelijk gehoord dat de WW toegekend wordt, krijg ik de brief thuis hebben ze m'n dagloon de helft genomen dus ik ga maandag ook weer gezellig bellen Verder wel een lekkere dag gehad, weinig gedaan eigenlijk heerlijk!
En Maia, succes met het UWV! Ze maakten er bij een enorm zooitje van tijdens mn zwangerschapsverlof. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat!
Dankjewel meiden voor de reacties! Ben echt zo blij met mijn kleine meisje! De woonkamer hangt nu al lichtelijk vol met roze spul hahaha
Daantje: Echt die mensen zouden bij mij niet op kraamvisite hoeven komen.. Wat zegt je vriend hiervan? Mamavanjordy: Onder de 35 word het bij mijn verzekering in iedergeval niet vergoed. Misschien heeft het daarmee te maken. Dit staat er bij vergoedingen : een combinatietest (nekplooimeting en serumonderzoek). Daar heeft u alleen recht op als u 36 jaar of ouder bent, of als u een medische indicatie heeft,
babydream, leuk een meisje!! Daantje wat rot weer van je schoonouders, ik voel met je mee meid! ((knuff) wel gezellig gehad bij de Griek? Knuf voor alle meiden!
@Babydearm: Een meisje! Leuk, wel jammer dat de 4D niet lukte. @Daantje, Wow jou schoonouders sporen gewoon niet! Kan er niks anders van zeggen dat ze neit normaal reageren! Je zou bijna tegen ze zeggen: "Als jullie geen kleinkind willen zeg het dan want dan hoeven we ook niet mer bij jullie langs te komen!" Ze lijken wel alergisch voor het idee van een baby!
Babydream leuk een meid. en idd lekker rose shoppen. Mamavanjordy als je onder de 36 bent krijg je die echo sowieso niet vergoed sommige gyns of vks boeken hem anders af maar zo niet moet je hem gewoon betalen helaas.
Ik heb de cz gezinnen verzekering en daar staat niks bij van leeftijd volgens mij. Alleen dat prenatale testen 100 % vergoed worden.
goedemorgen! daantje, wat een rare schoonouders heb jij! waren ze ook al zo ongeinteresseerd in jullie leven voor je zwanger raakte? of alleen sinds de baby op komst is? ik zou proberen er niet te veel mee bezig te zijn, kies voor je kindje en jullie geluk! (ik weet dat dit heel makkelijk klinkt, misschien kunnen jullie een keer de confrontatie met ze aan gaan?) mamavanjordy, ik moet steeds lachen als ik je banner zie, wij noemen onze kleine ook al 'guppie' sinds het begin van de zwangerschap! @ moederdag, sommige van jullie zijn natuurlijk al moeder, dus veel plezier vandaag! hopelijk worden jullie lekker verwend! en de andere mama`s to be, volgend jaar zijn wij ook aan de beurt! lijkt me super! jullie ook? ( het is wel erg commercieel allemaal, maar toch...hihi) fijne zondag allemaal, t wordt weer lekker weer!
Heb even gekopieerd wat er precies staat bij mijn verzekering van cz voor gezinnen. Prenatale screening, medisch niet noodzakelijk voor vrouwen tot 36 jaar: 100 % Ellen: leuk dat jij jullie kindje ook guppie noemt haha.
Ik weet niet beter dat e hem alleen vergoed krijg bij een hogere leeftijd en bij een risicofactor en dat heb jij niet. Trouwens een vk hoort je dat ook uit te leggen maar goed google er maar eens op bijna overal staat dat je hem zelf moet betalen Moeders een fijne moederdag wij wachten nog een jaartje haha