sorry dames voor het nega verhaal dan, maar moest het gewoon ff kwijt.. maar zal het in vervolg wel voor me houden...
de mensen die er moeite mee hebben kunnen er toch gewoon voor kiezen er een beetje overheen te lezen en er niet op te reageren? doe ik wel. gewoon om mezelf te beschermen. ik hoop dat jullie dat kunnen bgrijpen. ik vind het allemaal al spannend genoeg. elektrische wipstoel? is dat zo`n zitje wat schommelt enzo? ik ga voor n gewone wipstoel, van stof, niet zo`n synthetisch ding. dat glijdt veel te veel. (sorry heb echt een uitgesproken mening als t om dat soort dingen gaat, zal wel door mijn werk komen)
Waarom? Goeie tip! Bedankt! Dat hoeft nou ook weer niet, maar er is wel een heel groot deel op het forum over miskramen. Ja maar op het moment dat ik door heb dat het een negatief verhaal is, is het al te laat... Tenzij iemand er dan PAS OP, NEGATIEF VERHAAL er voor zet. Dat kan en dat is ook niet erg Als je de andere kant ook maar een beetje begrijpt
ja hoor, ik sta altijd open voor andere meningen, maar laat die van mij ook altijd goed horen zo heb ik er dus echt een hekel aan als kinderen altijd meteen de speen in de mond gedrukt krijgen als ze even huilen of slecht te pas zijn. ik heb een jochie van 3 op de groep die altijd binnenkomt met speen. als zijn ouders weg zijn, leg ik die meteen weg en hij geeft geen kik hoor! als hij wordt opgehaald, krijgt hij meteen weer zijn speen! dat zijn dingen die ik absoluut anders zou doen. mijn collega`s denken er trouwens precies zo over.
nee, mn schoonmoeder.. we hebben een randje op haar nieuwe kamertje op de andere 3, lichtere muren. daar hebben we de 2 beertjes en het gietertje weggehaald en ingescand en geprojecteerd met een beamer. daarna heb ik een tekening van de wolkjes, bloem met lieveheersbeestjes en het vlindertje opgezocht op internet en dit hebben we op dezelfde manier gedaan
Ik heb ook een uitgesproken mening, dus ik begrijp je helemaal Over jouw verhaal... weet je wat het is? Je kunt gewoon niet tegen iemand zeggend at ie iets qua opvoeding fout doet. D.w.z.: Het valt altijd verkeerd. Want waar bemoei je je mee? Ik zie zoveel dingen die ik anders zou doen. Ook dingen die volgens mij echt gewoon slecht zijn. Maar ik houd mij mond, want je hebt er niets aan. De aangesproken ouder wordt alleen maar boos en neemt je advies toch niet ten harte. Een paar voorbeelden: - Kind zit de hele dag in de box, met alles wat hij wil hebben binnen handbereik. Als het kind iets wilde hebben, stak het een armpje uit en riep "Uh". Moeder ging dan maar raden wat ie wilde. Gevolg: Kind heeft geen wensen, geen behoefte om deze duidelijk te maken, grote achterstand qua spraak. - Kind vraagt en krijgt continu aandacht. Ook als het moe is. Gevolg: Kind kan zich niet alleen vermaken. - Kind slaapt na 7 maanden nog steeds bij de ouders op de kamer (en in dit geval gaat het niet om ruimtegebrek). Weet niet wat de gevolgen zijn, maar het lijkt me niet goed. - Kind heeft geen regelmaat. Valt in slaap in de armen van de moeder als het (te) moe is, krijg te eten wanneer het honger heeft, etc. Gevolg: Kind krijgt ook niet de herkenning van: Oh, als ik in mijn bedje wordt gelegd, moet ik slapen. Kindje krijgt ook veel te weinig slaap, trouwens. Heeft nog geen nacht doorgeslapen en is toch zeker een half jaar. - Kind heeft thuis bepaalde regels, van wat wel en niet mag. Deze regels worden ook consequent toegepast bij anderen. OOK wat wel mag. Dus op bezoek bij opa en oma mag het kind ook op tafel staan, want dat mag thuis ook. Opa en oma vinden van niet, maar papa en mama wel. Dus het kind mag het gewoon... - Kind krijg alles wat ie wil. - Ouders springen allebei meteen op, op het moment dat het kind ook maar één kik geeft. - Er wordt volop gerookt in de nabijheid van het kind. - Kind gaat 1x per week in bad. Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat overigens over verschillende kinderen en ouders
ha dames. vanavond 20 weken echo spannend. er was toch nog iemand die vandaag moest???????? knuffel:mooi hoor die tekening. en je verhaal kan je hier altijd kwijt vind hoor. zelf vind ik dat iedereen hier mag vertellen wat ie wil of dwarszit het kan iedereen overkomen en ik snap ook best dat sommige het vervelent vinden maar hier kan je wel efe je ei kwijt. klinkt mis hard maar we zitten hier met best veel vrouwen en het kan gewoon niet anders dat er bij sommige wat slecht gaat en dan kunnen ze hier altijd hun ei kwijt en er over praten als ze willen. Er zijn nogal veel dingen waar mensen over zeggen dat ze liever niet willen dat hier overgeklets worden dan komen sommige weer met er wordt hier alleen maar onzin gepraat en dan weer dat het te slecht nieuws thats life toch? anders kunnen we hier wel regels gaan maken wat wel en niet mag en das helemaal raar..... sorry als iemand hierover gepiekeert is maar dit is mijn mening een forum is om te kletsen over fijne en niet fijne dingen. veel liefs jaja
Goedemiddag! Sorry, ben al een paar dagen niet geweest hier! Nou je, niet helemaal. Ik heb wel een beetje meegelezen, maar ik had geen puf om te reageren. Iedereen al druk met de uitzet bezig zag ik! Leuk! Wij beginnen pas als we weten of het een jongentje of meisje wordt. (6 juni pas ) Voor een jongentje hebben we alles wel. Alleen een nieuw jongentje verdient ook nieuwe dingen natuurlijk! Dus we gaan niet alles hergebruiken. En voor een meisje moeten we even flink het winkelcentrum in duiken! Er zijn alweer meer die het geslacht weten! Leuk! Wat is de stand nu van jongens vs. meisjes? Over opvoeden. Ik kom ook vaak genoeg in mijn omgeving dingen tegen waarvan ik denk... "NEEHHHJJJ!!!" Maar ja daar zeg ik meestal niet veel van. Tenzij ik het echt te gek vind. Maar dan probeer ik het ook wel op een subtiele manier te brengen hoor! Ach mensen vinden onze manier van opvoeden misschien soms ook wel niet helemaal goed. Posten op het forum. Wat mij betreft kan alles hier gepost worden! Alleen ik houd niet van ruzies! Maar die negatieve verhalen... Je moet het toch kwijt kunnen hier? Dingen die je raken enzo? Ik kan me ook wel weer voorstellen dat sommigen het er moeilijk mee hebben hoor. Maar wat mij betreft: Geen probleem! Lekker doorposten! Hier, regelmatig last van buikpijn. Blijkbaar doe ik teveel ofzo. Ik ben dan ook de hele dag in touw... Boodschappen doen, tuin onderhouden, Aaron stoeien, huishouden... En ik houd me niet in... Gisteravond zat ik echt even met echte buikkrampen op de bank! Dus ik moet me toch maar wat rustiger houden! Verder nog steeds niet aan het klussen met de babykamer. Hoewel het geen babykamer meer wordt, maar Aaron zijn nieuwe kamer. Die krijgt nu een stoere jongenskamer, blauw met auto's enzo! En Aaron zijn kamer wordt dan de babykamer. Daar hoeven we nietsmeer aan te doen, die is helemaal in orde zo. Alleen als het een meisje wordt moeten er even nieuwe gordijnen komen. Verder eigenlijk niet veel te melden! Ik ga even lekker een soepje eten. Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal! Maar zo te lezen gaat het allemaal wel aardig! Bye bye, tot later!
Ik heb net begrepen dat dit niet voor iedereen geld! Helaas in mijn geval kan ik dan nergens met mn verhaal naar toe en eigelijk vind ik dit ook niet zo heel leuk om te horen Ik geloof dat ik toch geprobeerd heb mn verhaal zo te schrijven zonder mensen bang te maken en dan krijg je toch nog rare reacties.......
@knuffelkonijn: mooie muur! @jaja: succes vanavond stand jongens/meisjes: 4 jongens / 8 meisjes @uitzet: ik moet nog een hele hoop @vertellen nega verhalen: het is natuurlijk niet altijd zonneschijn, als iemand z'n ei kwijt wil moet dat voor mij wel kunnen. Ben alleen blij dat de positieve verhalen alsnog overheersen @mezelf: gisteren naar college maar meteen weer omgekeerd dus want ik voelde me beroerd. Manlief heeft heerlijk voor me gekookt en me vertroeteld. Vanochtend had ik sollicitatie en dat ging wel, afwachten, hoor het na Hemelvaart. Had gisteren ook een sollicitatie maar dat hoor ik pas eind mei. Verder ben ik heel moe, niet heel denderend geslapen vannacht maar het gaat over het algemeen gewoon goed. En ik ben natuurlijk helemaal heerlijk verliefd op de foto's van onze Babe
@20 weken echo: er zijn vandaag 3 dames die de echo hebben; 14 mei Esme: 20 weken echo jaja: 20 weken echo Sjimf: 20 weken echo succes en geniet ervan en hopelijk is alles goed met jullie kindjes!
Haha een speen heb ik ook een gruwelijke hekel aan wij hebben ook een gewone wipper hoor die electrische heb ik van een vriendin zei had een vreselijke huilbaby en dit was een uitkomst Lx je hebt gewoon 2 kruiken nodig ze leggen je kindje altijd tussen 2 kruiken en gezien oktober van alles kan brengen zou ik er wel 2 halen ( of lenen)
@20wkn echo: Meiden veel plezier ik hoop dat jullie kleintjes er mooi opstaan vanavond en dat we mooie berichten van jullie kunnen krijgen!! @Maia: Jeetje meid het gaat met jou ook nog steeds niet gemakelijk he?! Duimen dat je nu eindelijk een nieuw baantje gaat vinden en dat ze je gewoon aannemen!
Hey Sloppy, wat mij betreft, kun je jou verhaal hier ook gewoon kwijt. Misschien toch ff verstandig om boven elk verhaal wat hard aan kan komen te zetten in rode letters dat wie het niet wil, er maar overheen moet lezen? Het is toch fijn als je ff van je af kunt schrijven?
Over mks etc ik sluit me bij jaja aan ik vind ook dat mensen hun verhaal hier kwijt moeten kunnen Moet je dan maar zwijgen over dingen die je dwars zitten, hadden de meiden die hier zaten dan ook maar niet mogen zeggen dat het mis ging. ( ik weet uit ervaring dat het moeilijker voor hun is als voor ons). Sloppy iedereen heeft hier een andere mening over en ik vind dus dat je lief en leed met elkaar mag delen hier daar is een forum voor. Jaja,esme,sjimff heel veel plezier bij de 20w echo en hoop dat jullie met goed nieuws thuis mogen komen...
Overdrijven is ook een vak. Hallo, er is een heeeeeeeeeel groot forum! Ik zei al eerder dat er genoeg andere plaatsen zijn, die speciaal zijn ingericht voor slecht nieuws. En ik heb ook al voorgesteld om dat in ieder geval te beginnen met een waarschuwing of zo. Maar daar wordt ook niet op gereageerd Nee, maar als ik zeg dat ik het niet fijn vind om steeds over miskramen te lezen, dan zijn dat 'rare' reacties... Maar goed hoor. Ik snap de hint al. Ik kan hier dus maar beter niet meer komen.... Bah.
Maar goed je kan denken ik zou het anders doen etc met het opvoeden het is onze eerste en denk ook bij heel veel dingen dat zou ik anders doen , maar goed dat gaan we maar eerst eens zien he. Kun je niet over oordelen als je nog geen kinderen heb