en roos je kindje haalt echt wel de juiste voedingsstoffen eruit hoor zolang je gewoon nog eet is er niks aan de hand
Gatver Moaatje, baarmoederkanker is erg vervelend, helaas krijgt 50-80% van de voedsters het, je kan het voorkomen door te castreren - wellicht dat ze je nijn kunnen opereren en de baarmoeder weg kunnen halen? Schijnt heel veel ellende voorkomen! Ik ben van de week met 2 konijnen bij de DA geweest, daar was deze ook bij en daar kon ze niets aan ontdekken - waarom het vrouwtje dood is is een raadsel, ik denk zelf toch iets van stress... Het mannetje heeft nergens last van en eet goed, we houden hem gewoon heel goed in de gaten! De welkoop heeft gezegd dat we van hen een middeltje tegen diarree kunnen krijgen maar dat durf ik niet te geven, het gaat goed en hij geen diarree - straks verstop ik de boel! Roos, nee dat heb ik niet, maar ook niet gehad. Ik slik wel heel braaf mn vitaminen en ga vandaag denk ik ook nog even visolie halen, zodat ik alles in ieder geval inneem, mocht ik dan wat missen in mn voeding... Knuffel, ja jij bent errug crea bea geloof ik, doe je dat gewoon in PSP ofzo?? Zwangeremamma, leuk haha een vlaamse reus, die wordt echt HUGE! Past ons konijntje zo 10x in Sannie doe ik ook hoor, echt plat op mn buik liggen is niet zo fijn meer maar, klein beetje draaien en dan wil het nog wel, heb wel eens gehoord dat zoland het voor jou gaat, je kindje er echt geen last van heeft hoor!
Gatver ligt onze nijn in de hoek languit, ben ik direct bang dat ie dood gaat Als ik naar hem toeloopt gaat ie zitten en kijkt om zich heen, eet ie wat en gaat ie weer liggen, dus op zich is dat niet raar maar arg, ben mega ongerust!
Danjo dat is waar, ik zit nu nog 3 kilo onder mijn begin gewicht.. was in totaal 4 kilo afgevallen.. Ik zat net weer eens met me domme hoofd te googlen en daar stond als je afvalt / weinig gezond eet je een te licht kind krijgt en dat het te vroeg geboren word. Ik neem wel elke dag netjes vitaminepillen in En ik denk niet dat mijn kind te licht word, ik woog zelf 101 en nu 98. En ik eet wel maar niet gezond. Zit nu aan de broodjes hagelslag.. Ik probeer nu van 1 sneetje per dag aan brood naar 2 te gaan en zo opbouwen.. ik doe er al een half uur over maar het gaat naar binnen. Visolie heb ik niet nodig, heb deze week al 4 nieuwe haringen op!!
Odess snap dat je mega onzeker bent nu bah Meid vaak als je al wat dikker bent van jezelf gaat het niet zo snel hoor, ik zou me niet druk maken zolang je gewoon brood eet en wat groenten en je vitamientjes slikt is er echt niks aan de hand hoor. En over vroeggeboorte etc lees zulke verhalen toch niet joh Het kind komt wanneer het komt en dat heeft dan echt niks met jou voeding te maken
eindelijk weekend @ Odess wat erg van je konijntjes @ Roos gezond eten doe ik wel, heb alleen geen zin in warm eten. Spannend bijna naar Jan koning @Jaja ik had ook z'n chagie dag vande week pff alles ging mis, was echt zo chagie werd gewoon gek vanmezelf. S avonds werd ik emo jankte alles bij elkaar haha.
@ Danjo, ik eet niet elke dag wat groenten maar neem ik ipv lekker stuk fruit, heb nu perzikken en galia meloen in huis Ook eet ik nu elke dag een huzarensalade * verslaafd!! * @ Rose: Jaaaa ik ben stik zenuwachtig haahhahahaha begin steeds meer te beseffen dat ik morgen gewoon het geslacht weet. En ik ben zo zenuwachtig omdat hij ook de 20 weken echo;s in het ziekenhuis doet en dus al gelijk het hartje enzo nakijkt morgen!
Roos, heb gelukkig helemaal geen moeite met eten. Je ukkie pakt echt wel alles wat hij/zij nodig heeft. Nadeel is wel dat als je zelf tekorten hebt dat je je langer zwak kan voelen na de bevalling. En spannend hoor morgen, heb je een voorgevoel? Danjo, omvouwen kan idd ook gewoon. En anders is een maatje kleiner natuurlijk zo bijgekocht. Odess, ik zou hem idd niks tegen diaree geven als hij geen diaree heeft, Spijsvertering is zo gevoelig bij konijnen. Mocht mijn nijn toch baarmoederkanker hebben dan halen ze deze eruit. Maar vidn het wel eng, ze is ruim 4 jaar, en het zou de tweede narcose in 4 maanden worden.
LET OP: KAN DEPRIMEREND ZIJN hoi meiden, lees zo ff terug, .. geen puf voor nu ben net naar MMC Veldhoven geweest voor een dna test op het BRCA 1 gen ( erfelijke borst en eierstokkanker) ik heb nu 50% kans dat ik het gen heb,( dit weet ik pas sinds maart, toen ik al zwanger was) en dat betekend dat als ik het gen heb ik 60-80% kans dat ik borstkanker krijg en 60-80% kans op eierstokkanker.. heb er goed over nagedacht en wou het toch weten.. ik kon kiezen om me nu te laten testen en anders duurt het weer een hele tijd voordat het kan, dus heb besloten me nu maar de laten testen. eigelijk zou ik de uitslag krijgen op 3 juli, ( heb vandaag laten prikken, en uitslag komt over 6-8 weken) maar aangezien ik dan ga trouwen liever niet, en heb gekozen het daarna pas te willen weten. Nu krijg ik 10 juli de uitslag.. ik ben trouwens de tweede in de familie die zich laat testen.. mijn nichtje van 27 heeft het gen al zeker, mijn oma ook, en nog meerdere.. en ik wil het gewoon weten. Iedere vrouw in mijn familie is rond de leeftijd van 50 gestorven aan borstkanker of eierstokkanker.. Ik krijg nu ieder jaar een mamografie, maar omdat ik zo jong ben is de borststructuur erg samengevat waarop het moeilijk te zien is. als het goed is krijg ik nu ieder jaar een MRI scan.. nu tijdens de zwangerschap kan er niet gekeken worden.. vind het zo spannend.. niemand in de familie laat het verder testen, maar ik denk maar zo; als ik het heb, dan heb ik het toch, en dan weet ik het liever zodat ik vaak en streng onder controle gehouden wordt, en als ik het niet wil weten en ik blijk het toch te hebben, dan wordt er weinig gedaan.. vind het ook fijn om te weten als ik bijv een dochter krijg.. dan kan zei als zei dat wil , zich later ook laten testen.. blehh een heel verhaal, maar moest het even kwijt..
Jeetje Daantje!! Wat zal jij nu in de stress zitten bah! en jou mannetje natuurlijk ook, want het is natuurlijk niet niks als je vrouw 60-80% kans op kanker heeft Ik hoop zo dat het mee gaat vallen voor je!! Knuffelkonijn: Ik bewerk fotos met photoshop cs3. Moaatje: Ik denk een meisje... Maar ik hoop vooral een goed gezond kind!
Ow Daantje bah wat zwaar voor je zeg. Ik weet maar heel weinig van BRCA 1, maar wat ik weet is niet best. Dapper hoor, dat je toch hebt laten testen. Idd ook met het oog op deze uk die ook een meisje kan zijn. Mijn duimen draaien voor een goede uitslag voor je. Het zullen spannende weken voor je zijn.
Daantje wat een naar gedoe zeg. Vind het wel dapper dat je je laat testen ipv je kop in het zand te steken. Ik zal voor jullie duimen dat het een goede uitslag is. Hoe voel je je verder, is je huid al een beetje gekalmeerd en ben je ondanks alles toch aan t genieten van alle trouw-voorbereidingen?
Jeetje Daan!! Wat erg Maar stel dat ze er in een vroeg stadium achterkomen, dan is kanker toch vaak ook te behandelen? Of werkt dat anders als het erfelijk is? Bah zeg wat verschrikkelijK!! Lijk me zo erg als het in je familie zit.. Sterkte ermee meid.. ik ben erg benieuwd wat de uitslag is, en ik hoop ZO dattie positief iss!!!! Dikke knffl!!!
Ik had ook weer wat hoor Ik denk ik haal alvast witte verf voor kozijnen, plinten en deur ik na de gamma erg druk op de weg , verfje gehaald en ik rij weer fijn terug sta ik voor de deur sleutel vergeten grrrrrrrrr. Kon ik weer de drukte in om naar mannetje zn werk te rijden en het regende ook nog eens keihard pfff. Ik denk dat we morgen maar eens een begin gaan maken met verven , we hebben ook nog een houten balken plafond en dat word een best karwei om te schilderen bah is nu wit met zwarte balken en ik wil wit met antraciete balken.