@Daantje super dat alles goed is!!Zal wel een lekkere 8ponder worden dan! @Roos; ik zou de hoezen wel wassen als je ze net uit de verpakking hebt gehaald voel je ook zo'n viezig laagje erop zitten.Dat doen ze zodat het er mooier uit ziet in de verpakking maar of het nou lekker is..... @Mezelf; Madametje is echt heerlijk aanwezig!Als ik tijdens mijn werk heel even ga zitten dan laat ze gelijk merken dat ze er is! Heb wel ontzettende last van mijn rug, merk het vooral met bv strijken, een baby verschonen of baby in bad doen.Heb dan echt onwijs last...
Hallo, hier wordt druk geschreven. Daantje fijn dat nu alles goed is gebleken bij echo! aankleedhoezen; ik zou gewoon alles wat in aanraking komt met naakt babylijf een keer wassen /schoonmaken voor gebruik. Behalve de pampertjes natuurlijk Zijn hier trouwens nog meiden dien denken aan het gebruik van katoenen/ hergebruik luiers?????? Ik zou er zelf niet aan moeten denken maar vraag mij ineens af of er nog mensen zijn die niet aan wegwerpluiers willen doen.
@ Roos Wij zitten bij gelderlandzuid! Haha hoe heet ze dan kan ik doorgeven dat ik die niet wil hahah. @ Daantje fijn dat de 20 weken echo goed was! Leuk dat je ook een dvd mee kreeg ik moest blij zijn dat ik 3 foto's mee kreeg. Zo zie je maar dat het overal anders is
mvj, wat leuk dat jullie guppie een meisje is! wat zal ze verwend en beschermd worden met 2 grote broers! zou ons guppie dan ook n meid zijn? sloppy, raketjes zijn ook best goed als tussendoortje(beter dan zo`n heerlijke magnum!) dus eetse zou ik zeggen! hoop dat je je straks ook zonder raketjes beter voelt. daantje, wat super dat de make-up zo mooi was en dat de echo goed was! gefeliciteerd! ehmmm, waar hebben jullie t verder ook alweer over gehad??? ik weet t echt niet meer... hier een baaldag vandaag, de kids waren slecht te pas, en daardoor zat mijn irritatiegrens errug hoog. ben dan ook kapot nu, dus ga languit op de bank en vroeg naar bed. over voelen, ik voel nog steeds niet duidelijk schopjes ofzo. alleen soms een 'veeg' of 'gerommel'. op de 20-weken-echo bleek dat de placenta aan de voorkant ligt, dus ik ga er maar vanuit dat t daardoor komt. ik wil ook zo graag eens wakker gehouden worden door ons guppie! fijne avond
@pookie, ik zou nooit katoenen luiers gebruiken! mijn moeder had t er gisteren toevallig nog over, dat ze vroeger (bij mijn broer, bij mij gebruikte ze wel wegwerpluiers) de poepluiers in een emmer moest weken en daarna uitwassen in t ligbad... met je handen erin, gatverdamme! nee ik maak dankbaar gebruik van deze 'moderne tijden'! hahaha
@daantje: fijn dat de make up mooi was Supder dat de echo ook goed is!! @rose: wij gaan hem doen als ik 28 w + 3 d ben de pretecho Ik was trouwens sowieso alles dus ook de hoezen van het aankleedkussen @babydream: sterkte met je rug @pookie: nee hoor, hier worden het gewoon wegwerpluiers. tegenwoordig heb je trouwens papieren inlegdingen ervoor ofzo, zodat het makkelijker schoonmaken is. Maar alsnog: nee bedankt @ellen: doe rustig aan!
Daantje: fijn dat de echo goed was. Super. En ook geweldig dat de make up goed was. Katoenen luirs: ik gebruik alleen maar de weg werp. Soms in de kraam kom ik ze nog wel eens tegen, maar is maar heel zelden. Moet dan altijd weer ff denken van oja hoe was het ook alweer haha. Maar eenmaal verschoond heb je er zo weer handigheid in. Babydream: lastig he met je rug. Ik merk het ook vooral met het badje idd en de emmers sjouwen. Maar met wijken gaat het wel een stuk beter. En krijg een stagiaire mee voor als ik toch intern moet. Dan is het wel te doen. Beterschap. Ellen: doe rustig aan meid idd. Ben benieuwd of het bij jullie ook een meid gaat worden haha. Rose: hier doen wij de pretecho met ongeveer 25 weken. Is een mooie periode van de zwangerschap rond die tijd zei die man toen ik een afspraak maakte. Ik was ook alles wat voor de beeb is. Hier net een kolf aangeschaft. De medela freestyle. De nieuwste van Medela is dat weer. Heb er een hoop flesje bij gekregen die ik kan gebruiken voor het invriezen. Ideaal. Heb hem van iemand overgekocht uit mijn oude woonplaats. De man waarmee ze getrouwd is kende ik haha. Alles goed steriliseren tegen die tijd. Hier heb ik een ziek mannetje. Onze jongste is ziek. Net 39,4 koorts en zit niet echt lekker in zijn vel. Heeft ook niet veel gegeten vandaag. Wel goed gedronken gelukkig. Dat is het belangrijkste. Overmorgen naar Guus Meeuwis toe. Heb er zin in. Ben benieuwd hoe de kleine meid daar binnenin mijn buik het vind. Ik voel haar nu trouwens elke dag. Nog niet echt harde trappen, meer zachte tikken. Maar mijn placenta ligt ook voor.
zo, aangezien ik thuis een beetje tegen de muren opvlieg heb ik me net opgegeven als vrijwilliger. Met m'n dikke buik solliciteren schiet toch niet op, word toch steeds afgewezen en zo heb ik in elk geval de komende paar maanden nog wat aanspraak van mensen Ben heel benieuwd of ze me willen hebben hihi..
hallo allemaal! Maia: waarvoor heb je je opgegeven?? Kan me wel voorstellen hoor dat je iets te doenw ilt hebben. En weer een meid erbij!!! Hartstikke leuk (sorry ben ff vergeten wie het was...) Daantje: gelukkig alles goed met de 20weken echo!!! Wij konden de dvd kopen voor 15 euo. Cool dat je m er zomaar bij kreeg!!! Ik heb ook een onwijs drukke dag achter de rug. En is nog niet voorbij. Ik wil nog ff gaan behangen. NU maar mee beginnen! groetjes
iedereen aan de wergwerpluiers! Yeah, dat wassen van katoentjes is toch ook slecht voor het milieu! maia; goed dat je als vrijwilliger aan de slag gaat, het lijkt mij heel vervelend om gedwongen thuis te zitten en niet aan het werk te kunnen. Succes!
@mamavanjordy; ik werk nu alleen nog wijken met een leerling of stagaire erbij..maar dan sta je dus soms 2 of 3 keer een badje te vullen pff @luiers; hier ook wegwerp..Liep vd week in super de boer en de huggies waren 2 halen 1 betalen!Lagen dus gelijk 2 pakken in mn mandje haha
Nou hier dan zo'n ouderwetse miep die wel aan de katoenen luiers gaat. Wij gaan voor de Bamboozle (zie hier: Kaatje Katoen, Bamboozle). Ik denk dat het er ook maar net aan ligt hoe en wat je wilt. Ik heb er niks op tegen dat andere mensen wegwerpluiers gaan gebruiken, maar wij kiezen lekker voor katoen (of bamboe dus eigenlijk ). Het scheelt denk ik ook dat mijn man fulltime huispappa wordt en dus ook overdag lekker kan wassen enzo. Ik kan me niet voorstellen dat ik aan katoenen luiers zou beginnen als ik de hele dag moest werken en dan 's avonds ook nog eens een keer aan de katoenen luierwas moest. Het kraambureau heeft hier aangegeven er geen problemen mee te hebben. Maar ik heb zeker ook gewoon wegwerpluiers in huis hoor. Stel je voor dat je een dagje weggaat. Dan ga ik dus niet met dat katoen lopen slepen, dat snap je ... Groeten, een ouderwetse muts
Ik merk dat er sommige mij en Roos doorelkaar halen, maakt mij verder niet uit hoor Maar moet soms denken van huh ik heb toch niks gevraagt over waskussen wassen hahah. Nou de visite is weg, kan ik lekker mijn bedje in! Slaap lekker allemaal en tot morgen
Goedemorgen!! Wat een ... weer! Zag dat het het weekend wat beter word Fijne dag allemaal! Ik ben weer werken
Goedemorgen meiden Alles was goed gister bij de vk, mjin baarmoeder schijnt wel nogal groot te zijn, eerder 24 weken dan 22 weken. Naja, het zal wel goed zijn Omdat ik nogal last heb van duizelingen enzo, heeft ze ook mn ijzer nog een keertje geprikt maar die was 8.2 - super dus. Waarschijnlijk doe ik af en toe toch gewoon te druk Gisteren weer het hele land door geknald voor mn werk en dan vandaag weer thuis aan de slag @ Daan, wat fijn dat de make up goed is bevallen, nu op naar een super mooie trouwdag @ Roos, ik was alles, dus ook die hoes! Zit vaak stijfsel enzo in he, kan irriterend werkend. @ Daan, wow super dat het allemaal zo mooi was. En zelfs een dvd mee @ pretecho, ik ben ontzettend benieuwd naar het koppie van ons kleintje dus ik denk dat we een echo laten maken na onze vakantie - ik ben dan 29 weken zwanger (ik ben net met 27/ 28 weken op vakantie, zul je net zien) Of zal ik toch met 26 weken doen, moeilijk Ga nog even onderzoek doen, hihi! @ MvJ, gefeliciteerd met je meisje! @ Josien, mijn moeder heeft al mijn oude katoenen luiers nog, (gewoon met de speld ik heb ook nog wel even gekeken naar van die katoenen eko luiers maar het lijkt me wel erg bewerkelijk. We hebben ook geen droger dus dan is het volgens mij een dagtaak om alles schoon te houden, maar ik zou het me goed voor kunnen stellen hoor als je veel thuis bent! Ben ook een echte katoenfan Het spoelt hier echt, wat een weer zeg Gelukkig blijven we lekker binnen vandaag
goedemorgen! @Josien: ik ben heel benieuwd hoe katoen bevalt t.z.t. Ik kan me er ook nog niet echt een voorstelling bij maken, dus ben wel benieuwd hier wel goed geslapen, gisteravond natuurlijk om 12 uur (we lagen al in bed) een gesprek gehad met manlief over zijn werk en dat hij zijn eigen bedrijfje (wat een beetje plat lag omdat hij het met z'n gewone baan heel druk heeft) toch weer op wil zetten langzaam dus om 1 uur was hij nog aan het tekenen (ja ik ken dat, hij zegt het om de zoveel maanden, dan gaat hij aan de slag en na een week geeft hij het op dus ik heb nu gezegd: prima, maar dan ga ik je er wel bij helpen om het echt te regelen).. heb toch niets te doen zo naar de verloskundige, verder heb ik niets nieuws.
Goedemorgen meiden!! Wat een schijtweer hahaha @ Josien; ik ben vorige week ook in aanraking gekomen met iemand met gordelroos, was ook erg geschrokken. Als je nog nooit waterpokken hebt gehad kan je daarvan waterpokken krijgen en dat kan schadelijk zijn. Als je al waterpokken hebt gehad kan je van iemand met gordelroos gordelroos krijgen en dat is in het begin schadelijk ( eerste 3 mnd) daarna kan ik er weinig over vinden ( sommige sites staat in het 2e trimester ook) de incubatietijd is 2 weken, dus hoop zoo dat ik geen gordelroos krijg omdat ik met diegene in aanraking ben geweest en ze het daarna pas vertelde.. pff p.s je kunt gordelroos alleen krijgen als je in aanraking komt met het vocht uit de blaasjes. @ Leonie; veel plezier vandaag meid, en hopelijk laat jullie meisje nu het geslacht duidelijk zien zodat je helemaal overtuigd bent @ Roos; nee, wij kregen de dvd gratis moest jij er voor betalen dan? @ Odess; fijn dat alles goed was bij de VK! @ Mamavanjordy; super zeg naar Guus meeuwis, lijkt me erg leuk! Las dat hij in 2010 ook weer naar het psv station toekwam @mezelf; Eindelijk lijkt het mee te zitten ( ik roep maar niet te hard ).. kindje is gezond zover het te zien valt dan he, mijn puisten en rode vlekken kunnen ‘’ zo goed als’’ weggewerkt worden op mijn trouwdag ( het is trouwens niks beter geworden, eerder erger ) , mijn jurk wordt mooi, gister het belastinggeld + vakantiegeld gebeurd, en volgende week komt de babykamer ben zooo blij !!
Hoi dames, zijn er van jullie ook nog die fanatiek sporten? of wil je lijf ook niet helemaal meer. Ik zelf geef in ieder geval 3 circuitlessen per week, soms 4 maar ik moet zeggen, dan lijkt het net of die kleine even extra aan al die banden trekt. Ik hoop dat ik het nog niet direct hoef op te geven, want het is wel erg leuk. Scheelt ook weer hoef ik niet naar de zwangerschapsgym...