zo alles was in orde, toen ze m'n baarmoeder voelde, voelde ze waar het hoofdje zat dus dat mocht ik ook even voelen wel heel erg leuk! @jip: ik ben te moe om te sporten, knap dat je het nog volhoudt.
verder is het hier ook snertweer, het komt gewoon met bakken uit de lucht, @daantje wel een geruststelling dat je op die mooie dag niet zo;n zorgen hoeft te maken om je gezicht @3d ik twijfel of we het doen voor onze vakantie(26 wk ) of er na. Ik heb nl de placenta aan de voorkant liggen. Sterker nog ik hoop dat ie wat verder naar de bovenkant komt, want hij lag vorige week nog steeds voor een groot deel voor de uitgang. Zijn er nog meer meiden met een in de weg liggende placenta?
Super meid!! En wat superrrrrrrrr mooi dat alles goed is met jullie kleine!!! Wat een opluchting na de laatste keer ofniet! Ga er lekker van genieten.. Geloof helemaal dat je je lekker voelt dat alles nu meezit.. Heb jij ook dubbel en dwars verdient!!!!
Even over de echO: het zou eigenlijk een echo van een half uurtje zijn, maar uiteindelijk heeft het een uur en kwartier geduurd. Haha! Ze zou en MOEST weten of het een jongen of een meisje werd. Maar jullie raden het al: weeeeeeeeeeeeer met de beentje over elkaar een uur lang. Totdat ze het laatste kwartier /20 minuten veel ging bewegen.. Wij met zn drieen goed kijken. En we zagen 3 streepjes en geen piemeltje, niks wat er ook maar op leek.. Maarja, die vrouw zegt ook ( dit was voor haar om te oefenen ) ze zegt, iik begin net, en ik zou het heeeeel lullig vinden als ik zeg dat het een meisje word en t is wat anders. Duss.. toen vroeg ze of een collega van de gynacologie even wou komen om te kijken. Maarr.. die had het druk. Duss, wij weer met zn drieen kijken, maar geen zekerheid! Toen kwam uiteindelijk toch die vrouw binnen, ze schijnt heel goed te zijn. En mijn echoscopiste zei ook: als zei het ziet, mag je er eigenlijk wel 100% van uit gaan! Ze kwam binnen, stelde zich voor, keek op het scherm: Oooh, ik zie het al! Een jongetje........... WAAAAAAAAAAAATT.. Okee, hahah! grapje van haar dus!! Nee zegt ze: dit is overrrduidelijk een meisje! ( zag ze meteen, ik keek naar het scherm ik dacht: waar kijk ik in godsnaam naar? ) Toen heeft ze nog 5 minuten gekeken, ze heeft ons alles laten zien, van schaamlippen tot heuveltje tot het niet hebben van een piemeltje uit alle hoeken.. En zei zij ook: over-duidelijk een meisje! Zekerweten.. OOOH HEEERLIJK !!! Haha! Ik had de moed al laten zakken, maar nu weten we het zeker!! Super!!
Super dat het beter gaat met je Daantje!! Leonie: Hahahah eindelijk zekerheid, zou tijd worden hahaha!! Echt leuk! ik wil ook meer echo's
Ik heb net trouwens intake gehad voor de kraamzorg. Ik had mijn probleem met kraamhulp uitgelegd en dat hoorde ze wel vaker.. Toen vroeg ze gelijk welke voeding ik wilde gaan geven en dat is flesvoeding. En toen zeid ze dat het dan het beste was als ik minimale zorg nam, dus 3 uur per dag.. In die tijd word me alles geleerd, doet ze haar controles en eventueel nog het huishouden als ze tijd over heeft. Ze deed helemaal niet moeilijk dat ik geen bv wilde geven En nou is me vriend boos omdat ik geen maximale zorg heb genomen omdat hij dan moet schoonmaken en koken Hallo alsof een kraamverzorgster voort het schoonmaken en koken is. En in eerste instantie is ze er voor mij en de baby niet voor hem grrr
Roos: ik vind het raar dat ze jou adviseerd dat je omdat je maar flesvoeding gaat geven het beste af zou zijn met de minimale zorg. Zeker bij een eerste kindje zou ik zeggen kies voor het maximale. Die 3 uur zijn zo om. Bij ons verdeeld dus in 1,5 a 2 uur s'morgens en 1 tot 1,5 uur s'middags. Dus 2 controles op een dag. En in principe doen wij bij onze organisatie geen huishouden erbij bij die 3 uur. Als er tijd over is verschonen we nog wel eens een keer het bed of zetten een wasje aan, maar niet net zoals bij de maximale zorg. Ik zie vaak als kraamverzorgende dat de mannen vaak druk zijn met vanalles, vooral in het begin als je moet aangeven en boodschappen doen enzo, en niet echt toekomen aan het huishouden. Het zal dus bij jullie ook veel neer komen op mantelzorg. Ik ben van mening dat je beter het maximale kunt nemen en dan in de kraamtijd kan bekijken of het toch niet teveel is. Je kan makkelijker van maximaal terug gaan naar minder dan andersom, dat gaat bijna nooit of er moet een indicatie bij komen. Maar ja dat is mijn mening. Ik kom vaak genoeg bij gezinnen die flesvoeding geven en dan toch de maximale uren hebben hoor. Kan me de reactie van je mannetje ook wel wat voorstellen. Hij is tenslotte ook papa geworden. Is geen aanval op jou hoor, maar vind het een rare reactie van haar.
mvj: Tjah bij mij staat nu al alles vast. Bij ons komt ze 3 uur achterelkaar... En zoveel hoeft meneer hier niet te doen. Alleen schoonmaken, maar dit is een appartement en is niet bepaald groot.. met tafels afnemen en stofzuigen ben je max 20 minuten mee bezig en stofzuigen hoeft lang niet elke dag. Ik zet wel een pak sap naast me ofzo als ik wil drinken.. Alleen moet hij wel koken en afwassen en de visite drinken geven. En mijn schoonzusje had al aangeboden de boodschappen voor ons te halen in die tijd.
Leonie super een meid nu toch duidelijkheid eindelijk Daantje fijn dat je makeup zo goed als alles weg werkt dat is wel weer een gerusstelling hoor. Roos ik heb ook niet het maximale aan kraamzorg maar wel 6 uur op een dag en dat heb je ook echt wel nodig na mijn idee. Mijn mannetje is 3 dagen vrij en dan werkt ie gewoon weer een week en zodra de kraamzorg weg is neemt hij een week.Ik vind dat hij ook moet genieten en zich niet hoeft bezig te houden met de was en poetsen etc tenslotte gaat je hele leven veranderen en daar moet je samen aan wennen. Je kan het altijd nog veranderen maar goed het is jou keuze Hier zijn we van het weekend klaar met alles schilderen ik moet vanavond even de moeder van mn vriendin bellen en die gaat dan behangen dus dat is nog even afwachten.
Dus ik kan altijd nog naar de kraamzorginstelling bellen ik wil meer uren? Mijn mannetje is 2,5 week vrij vanaf de bevalling
Ja dat had ik idd ook gedaan roos, ik vind 3 uur wel heel weinig! Jullie moeten juist samen genieten van de kraamzorg, dat jullie ook wat minder om handen hebben. Ik zou er gewoon achteraan bellen! Maar je moet het zelf natuurlijk wel willen ! Ik ben even heeel raar.. ik wou de heele douche uitpakken en kleren sorteren: kortom gewoon de douche spik en span maken. maar als ik sta, krijg ik pijn in mn doos.. ( om het maar even zo te zeggen, haha ).. En niet zon beetje ook niet!! Een enorme steek gaat er dan doorheen,. En het lijkt met hartslag gelijk te gaan,. Echt pijn! Ik ben nu dus maar gaan zitten, en dan heb ik er helemaal geen last van! Niks! iiee.. ik vind het wel eng hoor. Dat zijn toch geen weeen ofzo?? Ja stom he, maar daar denk ik dan meteen aan. vind het eigenlijk best eng... Herkent iemand het gevoel of ben ik de enige??
En trouwens niet alleen in mn muts, maar het trekt helemaal door , door t geboortekanaal ofzo.. nouja, dan blijf ik nog maar even zitten.
Heb je die pijn nogsteeds? als het over een half uur nog es zou ik ff de vk bellen. Nou zeg ik tegen Colin: Ik bel wel op voor meer uur maar dan mag jij haar bezig houden.. zegt ie "NEE!!! Dat wil ik niet, ik moet haar ook niet hebben." Mannen
Leonie ik ken wel steken in mn doos maar die komen een paar keer en weg is het weeen voelt echt alsof je baarmoeder bij elkaar krimpt
Maia, wat gaaf dat je dat al kon voelen Leo, wat leuk dat je zo lang baby hebt mogen staren En echt een meisje dus, leuk! Roos, beste buik al En ja qua kraamzorg moet jij lekker doen waar je je zelf prettig bij voelt toch? Ik denk dat ze je ook het minimale heeft aangeraden omdat je er zelf niet zoveel behoefte aan hebt. Naja, het is jouw kraamtijd dus vul hem in zoals jij wil Leo, die steken heb ik ook wel eens hoor, er veranderd veel in je lijf denk ik dan maar
Ik denk dat die kraamverzorgster zichzelf wel bezighoud hoor, hoeft j vreind denk ik niks voor te doen! En als ik jou was zou ik doen wat jou het beste lijkt, want jij bent degene die 9 maanden een kind draagt, last van kwaaltjes hebt en er een kind uit moet persen.. Danjo: idd zo voelden die steken ook, nu durf ikniet meer op te staan maar ik moet heeeel nodig plassen.. Rrr.. Maar als je weeen hebt dan zijn die er neem ik aan ook nog gewoon als je zit. En als ik zit heb ik nergens last van!