Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hallo zeg! Wat gaan jullie snel!

Alle nieuwe, sorry heb niet al jullie namen onthouden ;), WELKOM! En natuurlijk gefeliciteerd!

@Sanne, wat spannend zeg! Ik hoop op een goede echo voor je! Weet je al meer?

@Maia, ik heb ook nog eens een testje gedaan hoor hahaha. Was gelukkig inderdaad ook nog positief! ;)

@Afrola, wat leuk dat je moeder het eigenlijk stiekem al wist! Ik hoor dat wel vaker, dat moeders het al eerder dromen voordat hun dochter het zelf al weet!

@Pat, he wat vervelend. Ik heb dat bij de eerste ook gehad. Zagen ze ook nog geen hartritme. Ik heb toen nog 2 weken moeten wachten! En die duren dan lang zeg :confused: . Gelukkig was er na 2 weken een mooi wit knipperend dingetje te zien. Dus hou hoop meid!

@Gusam, veel succes met de echo!

Hier niks nieuws nog. Af en toe ook wat krampjes en het gevoel alsof je heel veel buikspieroefeningen hebt gedaan. ik heb trouwens wel het gevoel alsof ik al een beetje aan het opzwellen ben bij mn buik! :confused: Nu al? Mn broeken en rokjes zitten al strakker. En ben toch echt niet meer aan het eten...nou ja... Verder weinig nachtrust gehad dankzij mn lieve dochtertje. heb vannacht om 4 uur maar Winnie the Pooh zitten kijken met dr :-s Ach, ik ga zometeen maar eens wat slaap inhalen :D

2. @Shaula

Ik heb ook het idee dat mn buikje al iets begint te zwellen hoor, maar dat komt ws doordat het de 2e al is...

3. Gusam

Gusam Niet meer actief

hey dames even vlug.
    ik heb de echo gehad en ik ben nu 5.5 weken, en ik heb een hartje gezien :D :D
    jippie ik ben nu zo blij, eindelijk kan ik gaan genieten. ik heb ook een echo foto maar die plaats ik later op de dag in mijn album.
    ik ben nu helemaal in de wolken.

XXX Gusam

4. Maia

Maia Niet meer actief

super Gusam! Dus toch gewoon wat korter zwanger dan je dacht. Geniet er maar van!

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @gusam: aaaaaaaaah wat leuk he. Dat bevestigd het gewoon dat het zwanger zijn niet tussen je oren zit he? Gefeliciteerd meis

6. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi dames,

Fijn dat je opgelucht bent Gusam, zal een fijn geluid zijn geweest dat hartje!

@all, ik zit thuis, ben wat ziekjes. Gisteren flinke buikkrampen (zondag diarree, dus denk soort buikgriep). Vanaf gisteren ineens ook hoofdpijn en verkouden. Ik voel me echt niet fit, balen is dat!
    Ik las trouwens dat je de eerste maanden bij voorkeur helemaal geen medicijnen moest nemen, dus probeer het even zonder. Neusspray mag geloof ik ook niet.....Weten jullie dat en hebben jullie nog tips?

7. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Gusam wat geweldig! wat fijn voor jullie! lekker genieten nu he!

nadja ik neem eigenlijk helemaal geen medicijnen maar ik ben dan ook niet echt een medicijnen mens. Of het moet omdat ik er echt beter van word zoals antibiotica maar neusspray, paracetamol, hoestdrankjes enz. dat neem ik nooit in.

Ik weet ff neit meer wie dat zij maar dat buikspierpijn gevoel heb ik ook sinds gister!
    Verder is het hier nog steeds hetzelfde eigenlijk :)
    Ik wil ook en echo, kijken of het allemaal goed daarbinnen gaat!
    Maar ik moet helaas nog 4 weken wachten :(
    Ondanks dat ik ook 2 mk's heb gehad mocht ik toch niet eerder, ze doen dat hier pas vanaf 3 mk's.. :rolleyes: Alsof 2 er nog niet genoeg zijn :(

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    vanochtend werd ik wakker (vriendlief moest naar zijn werk om 5 uur zucht) met ontzettend veel pijn in mijn buik en dacht toen echt (ja hoever je kan denken om 5 uur sochtends) ik moet ongie worden neeeeeeeeh. Gelukkig heb ik alles netjes binnen gehouden haha. En zal het er wel bijhoren. Verder nieuw: last van boobs, gelukkig niet zo erg als bij Ties*, zullen toen wel wat opgerekt zijn. Misselijk met vlagen (heeeeeeeeeeeeeerlijk)

9. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @nadja: een bepaald soort neusspray mag wel. volgens mij zoutoplossingen dat ik geen probleem. Verder gebruik ik ook geen medicatie met het trekken van de kies heb ik ook niets ingenomen (alleen verdoving bij tandarts, maar die was zwangerschapvriendelijk).

10. klaassien

klaassien Lid

5 feb 2009
    19
    0
    0
    groningen
    gefeliciteerd allemaal

ik ben 13 oktober uitgerekend spannend
    en de eerste echo is 12 maart kan niet wachten
    heb aleen beetje up en downs en zuurbranden en duiselig en zurende onder buik en last van de rug
    maar als dat alles is tekken ik er voor
    fijne zwanger schap allemaal

gr klaassien

11. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hoihoi,

Knuffelkonijn, misschien is dat het wel ja. Omdat het de tweede is dat het allemaal al wat meer uitgerekt is ofzo haha. Wel logisch...

Nadja, neusspray dat alleen bestaat uit zoutoplossing mag wel (zei mn huisarts).

Gusam, wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad! Gefeliciteerd! \:D/

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Gusam, wat superfijn dat je zo'n mooie echo had :D ! Nu weer lekker genieten ;)

@ Nadja, jammer dat je je niet zo lekker voelt. Medicijnen kun je beter zoveel mogelijk vermijden maar een paracetamol als het niet langer gaat of een gewone zoutoplossing voor de neus mag wel.

@ Klaasien gefeliciteerd en welkom hier :D

13. SanneL

SanneL Lid

24 jul 2008
    19
    0
    0
    Duiven
    Ik heb vanmorgen mijn echo gehad en eigenlijk ben ik niets wijzer geworden.... Het vruchtzakje heeft een groeiachterstand van een week, dit in combinatie met bloedverlies is niet goed. De gyn zegt dat het zeer waarschijnlijk is dat het mis gaat, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit volgens haar woorden. Ik moet over een week terug komen, dan kan ze met zekerheid iets zeggen. Het zou kunnen dat ik een late eisprong heb gehad. Zelf acht ik die kans heel erg klein, omdat ik twee weken geleden al een positieve zwangerschapstest heb gehad. Het is dus heel raar dat het vruchtzakje een groeiachterstand van een week heeft. Ik ga er helemaal vanuit dat het mis zal gaan, ik zal gewoon af moeten wachten :cry:

14. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Sannel wat naar zeg!sterkte!

15. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    he bah sanne dat is minder leuk nieuws, maar ik ben iemand van het positieve dus haal overal de positieve woorden uit.
    En 2 weken geleden een positieve test klopt nog steeds hoor sommige mensen testen een week voor hun NOD gewoon vet positief. Dus misschien is dit ook wel bij jou gebeurd.
    Ik duim voor je

16. he bah, wat naar zeg... vervelend hoor! hopen dat je volgende week meer duidelijkheid hebt!

17. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Wauw ik ben even niet geweest en gelijk weer zoveel zwangere dames erbij!

Allemaal van harte gefeliciteerd! Geniet ervan, als dat mogelijk is! :D

@Sannel, bah wat een rotnieuws zeg! Hoop voor je dat het allemaal meevalt! Sterkte!

Hier is de misselijkheid goed ingeslagen nou hoor! Het was even een week weggeweest, maar dat was stilte voor de storm!
    Zijn er meerdere dames zo misselijk ineens? Wat proberen jullie ertegen te doen? Ik had gelezen dat salmiaksnoepjes en slokjes cola helpt.
    Maar ja, omdat nou de hele dag te eten en drinken haha.
    De salmiaksnoepjes helpen mij alleen op het moment als ik erop sabbel, als ze op zijn dan is de misselijkheid zo weer terug! :(

Wie van jullie heeft het idee dat je buikje al gegroeid is?
    Ik nog niet echt, maar mijn borsten zijn nu ineens wel uit mijn bh's gegroeid, moet snel een nieuwe gaan kopen!

Groetjes

18. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    goedemiddag allemaal :D

Jeetje wat kletsen jullie veel, kan het niet bijhouden en de namen al helemaal niet ;)

Mijn buikje is al gegroeid, zie album, normaal ben ik super plat, maar zijn meer mijn darmen hoor.
    Verder geen klachten, alleen moe :D

Hoe issie verder hier? tegen misselijkheid, vanillevla eten ;)

Kus

19. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Vanillevla eet ik tegen maagzuur! Gaat mijn misselijkheid helaas niet van weg!

20. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Beste is om een zwangerschapsbh/voedingsbh te kopen. Zo hoef je niet elke keer een nieuwe te kopen (deze groeit mee) en is hartstikke handig als je bv gaat geven.

Deel Deze Pagina