Mijn man is ook heel trots en is er idd minder mee bezig, maar soms, tussen neus en lippen noemt ie toch weer een leuke naam.. haha! Zijn jullie eigenlijk de 1e in de familie die een kindje krijgen? Bij ons nummer 5 (geteld aan beide kanten van de fam).. xxx
Aan mijn kant van de familie zal dit nr 2 worden, nr 1 is ook van ons. mijn broertje is dan ook pas 22, zal daar nog wel even duren. Aan de kant van mijn man wordt dit nr 3. De broer van mijn man heeft een zoontje van 1. En hun zijn ook bezig voor nr 2.
Ja wij zijn de eersten. Naja, niet echt. Van het gezin wel, van de familie niet. Aan mijn kant is er een neef die al een kindje heeft (eind 2007) maar onze familie (mijn moeder heeft een hele hoop broers en zussen) is in 2 delen en in ons "deel" zijn wij de eersten ja. Die neef ziet echt bijna niemand ooit, m'n oma ook niet, dus die zal wel superblij zijn Aan mijn man z'n kant eigenlijk hetzelfde. Geen van onze broers/zussen heeft kinderen dus onze ouders worden voor het eerst opa & oma M'n buikkrampen nemen nu gelukkig af. Ik had trouwens nog een vraag maar die ben ik nu kwijt. Begin zwangerschapsdementie? hoop het toch niet kom er zo wel mee als ik het me weer herinner.
Hier nog helemaal geen klachtjes, voel wel wat in mijn buik maar niet naar of vervelend. En voor mijn schoonouders wordt het het 3e kleinkind, mijn zus, tevens schoonzus is nu ook in verwachting. En van mijn eigen kant wordt dit de 5e. Mijn testjes van vandaag staan trouwens in mijn album
Oww ja wat ik wel al een aantal nachten heb is dat ik heeel erg veel droom en geen leuke dromen heb. Echt heel opvallend!
Bereid je maar voor....over een aantal weken loop je constant met een notitieboekje op zak om dingen op te schrijven. En oja, volgens mij is het permanent
wow gefeliciteerd! heb het idee zelf nog maar net zwanger te zijn. gek he... de 1e helft is voorbij gevlogen.. ik hop voor jullie ook en geniet ervan!
Ik merk het wel ga maar een leuk boekje aanschaffen dan Ik had trouwens een K.T avond. Ik had toch hier al gezegd dat ik steeds krampen had. Die waren heftiger dan "normaal". Rond een uurtje of kwart over 5 werd dat dus echt veels te heftig. Deed echt zo giga pijn dat het mij allemaal even niet meer lukte. Manlief heeft de huisartsenpost gebeld en we mochten meteen komen. Graag even een plasje meenemen want dan gingen ze meteen kijken. Naja, even gesproken, ze vertrouwde het niet, zij deden ook een zw. test en die was ook positief dus maar naar de gynacoloog bellen (huisartsenpost zit in het ziekenhuis). Dus die liet ons naar de spoedeisende hulp sturen waar bloed werd geprikt en ik alvast een infuus kreeg want ze waren bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Naja, dan schrik je je rot. Ik dacht, we gaan gewoon even heen, ze kijken even, ik krijg evt. pijnstillers en dan kunnen we weer naar huis. Niet dus. Naja, bloed was geprikt, de gyn zou snel komen. Dat duurde 2 uur omdat er een bevalling tussendoor kwam Kan ook gebeuren. Dus ik zat me al flink zenuwachtig te maken. Gelukkig was m'n man bij me. En mijn buik deed zo'n pijn. Verschrikkelijk. Uiteindelijk om half 9 kwam ze dan. Beetje gevoeld en daarna moest ik mee voor een inwendige echo. Dus ik heb mijn eerste echo gehad. Was nog niet zoveel op te zien want ik ben echt heel pril zwanger, 2 a max. 3 weken. Maar ze zag dat de baarmoeder meer slijm ofzo aan het opbouwen was enzovoorts. Dus met de zwangerschap zit het op dit moment helemaal prima, wij weer gerustgesteld, waarschijnlijk reageren mijn darmen ofzo op de krampen en wordt het daardoor heftiger enzovoorts. We moeten het wel in de gaten houden maar op dit moment is alles prima en kan ik me ook aanmelden bij de verloskundige. Mocht ik toch bezorgd zijn kan ik altijd bij hun langskomen, dus dat is ook fijn Maar dat was even schrikken dus. Gelukkig is alles goed en zijn we weer helemaal blij. En nu ga ik zo naar bed want ik ben helemaal kapot. Tot morgen!
**** INBRAAK ***** Hier een emotionele oktober 2008 mama.. Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik (na 2 1/2 jaar) een positieve test in handen had.. En tot op de dag van de bevalling kon ik maar niet bevatten dat ik eindelijk Mama zou worden... Nu is mijn kleine Jamal van de week alweer 3 maanden oud geworden.. Jeetje wat gaat het snel... Even het emotionele aan de kant nu.. MEIDEN... geniet van elke dag die komen gaat... Als je eruit haalt wat erin zit kan het alleen maar mooi worden... In oktober kom ik jullie allemaal feliciteren... Meiden, toi toi toi... en deel lief en leed met elkaar ***** UITBRAAK *****
Jeetje Maia, dat is schrikken! Gelukkig goed opgevangen in het ziekenhuis. Nu hopen dat je darmen snel wennen en dat de krampen dan weer wat minder worden.
Jeetje Maia dat is wel ff schrikken! Hopen dat de pijn vanaf nu alleen nog maar minder word. Ik ga zo in mijn autootje stappen om bloed te prikken, ben reuze benieuwd wat de waardes zullen zijn...ik hoop maar dat het goed zit! Nieuwelingen welkom!
tjonge maia, dat zal schrikken zijn geweest maar fijn dat ze je in het ziekenhuis goed geholpen hebben. hopelijk heb je nu weer wat rust en kun je lekker genieten.
Jeetje Maia, dat is heftig zeg! Wat fijn dat je een echo hebt gehad en alles goed zit. En rust vandaag maar een beetje uit dan....t is niet niks
Goedemorgen oktober 2009 mama's, Heb vanochtend positief getest ! Ik ben dus zwanger . Ik zit hier nog een beetje te shaken en wil het graag vertellen . Maar ik mag me hier dus ook aansluiten . Ik zal later vandaag alles hier bijlezen om te zien hoeveel mama's to be er hier al zijn . Tot later, Liefs, Afrola
Goeiemorgen allemaal! Zo, effe een middag en een avond de computer uit en alweer twee pagina's erbij... Jeetje Maia, wat zal jij geschrokken zijn! Gaat het wel weer een beetje? Ik duim voor je dat de krampen wat afnemen vandaag. @afrola en andere nieuwelingen; van harte welkom, klets maar gezellig mee! Hier alles goed! Ik vind het alleen zo ontzettend lastig om niemand iets te kunnen vertellen. Ben gister wel meteen bij mijn beste vriendinnetje langs gegaan om haar te vertellen dat ik zwanger ben (ik ben zwanger, dat klinkt echt nog heel gek!) en dat was echt heeeeel leuk! Dit is ons eerste kindje en bovendien worden zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriend voor het eerst opa en oma en eigenlijk wil ik het het liefst vandaag nog vertellen! Herkennen jullie dat? En weten de ervaren dames misschien een leuke manier om ouders en zussen op de hoogte te stellen? Fijne dag vandaag en dat onze prille kindjes allemaal maar lekker mogen blijven zitten! Liefs Sjimf
Ja, josien dat is inderdaad waar. graag had ik thuis bevallen maar na een keizersnee mag dat niet meer, in iedergeval in het ziekenhuis waar ik bevallen ben niet. ze zijn dan bang dat uiteindelijk de oude wond nog open kan barsten tijdens de bevalling. zo hebben ze het mij in ieder geval uitgelegd. wel jammer hoor want ik had heel graag thuis bevallen, maar dat zit er niet meer in.