Oktober 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patrien, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    hai meiden
    gister positief getest, zou eind september -begin oktober worden, ik weet niet precies mijn cyclus deze keer dus heb het op 28 dagen gehouden.

leuk om samen met anderen hier over te kleppen

2. Maia

Maia Niet meer actief

nieuwe dames welkom :) gefeliciteerd.

ik kom even snel spieken hier. Zit op m'n werk dus ik ga vanavond wel even de moeite nemen om uitgebreid te reageren. ;)

Met mij is het nu wel beter. Nog steeds last van mijn buik maar niet zo erg als gisteren gelukkig. Plus dat ik opgelucht ben dat het allemaal niet zo erg is, maar zodra ze begonnen over een bbz schrok ik me rot. Gelukkig maar :)
    Ik ben nog wel een beetje van slag en heb vannacht niet geslapen maar vooruit.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Loodje en Afrola; Gefeliciteerd!

@Toontje, kan me voorstellen dat je daar wel van baalt ja. Thuis klinkt zo lekker rustgevend he.
    Ben zelf de vorige keer ook in z.h bevallen en manlief wil dit voor nu weer. Maar ik weet t zo net nog niet. Gelukkig heb ik volopig nog even voor ik die keus maak.

@Maia, knap dat je bent gaan werken zeg. Maar misschien is een beetje afleiding juist wel lekker.

Ik zit nu te wachten op de dame van Moeders voor Moeders, die komt tussen 14 en 14.30...o en ik moet toch piese!
    En heb dus net de VK gebeld....de 17e februari heb ik de eerste afspraak en krijg ik gelijk de eerste echo. Nog 3 weken inspanning zitten dus!

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

hey dames een goedemiddag, ik heb gisteravond wat meegemaakt.
    wij hebben 2 honden,1 mechelseherder (ruim 6mnd) en een labrador (3mnd).
    wij zijn de hele week thuis geweest en nu gingen wij gister naar een nichtje van mij, krijg ik in een keer telefoon van mijn moeder dat de politie ons huis binnen gevallen was en de honden in beslag hebben genomen, ik helemaal overstuur, mijn nichtje de politie gebeld waarom hun dat gedaan hadden. buurtbewoners hadden geklaagt dat de honden al 2 dagen aan het piepen waren, en dat ze bang waren dat er iemand in huis gewond zou liggen. maar goed toen waren ze binnen en ze zaten allebei in hun eige bench. de politie rook urine dan kan wel klopen want de oudste die plast van kwaigheid in zijn bench zelfs als wij erbij zijn. toen kregen we de opmerking dat ze geen water of voer bij konden, voordat wij gingen hebben ze water gehad en eten. ik geef de honden geen water in de bench omdat ze die dan omstoten en dan word het een puinhoop. met veel moeite en een waarschuwing hebben we de honden terug.
    wat vinden jullie hier van?

ik was gisteravond helemaal overstuur, mijn honden zijn me alles, en ik doe alles voor ze, ze zien er goed en gezond uit. ze komen niets te kort.
    dit was nog in mijn appartement, en nu zijn we maar naar het huis van mijn mannetje gegaan,en ga ik het appartement opzeggen.

sorry voor mijn lange verhaal.

XXX Gusam

5. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd!

@maia: Wat moet dat schrikken zijn geweest.. pff, maar gelukkig konden ze je toch nog gerust stellen... Moet je nu gauw weer naar de VK?

@Wendelaa: Ophouden hé die plas.. haha!

Ik heb mijn afspraak een week kunnen vervroegen, dus naar de 19e met als reden dat ik denk dat mijn bloeddruk soms naar max. stijgt.. Ben dan 8 weken en hoop op positief nieuws!

Verder met de aanstaande moeders alles goed?

xxx

6. Sjimf

Sjimf Actief lid

25 jan 2009
    268
    0
    0
    herkennen jullie de onzekerheid trouwens?
    Ik heb er, ondanks de dikke vette plus van gister, ook vandaag nog maar eens een testje tegenaan gegooid... :)

Gelukkig ook meteen een dikke rode streep!

Ik lees nu van de meesten dat ze de VK al gebeld hebben. Als je voor het eerst zwanger bent is het dan handiger om de HA eerst te bellen? En wanneer stel je die op de hoogte? Jullie lezen het al; ik ben een complete nitwit, maar wel een hele blije?

Oh ja, en dan MvM, weet dan niet meteen de hele straat dat je zwanger bent?

Liefs Sjimf

7. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ik ben zwanger van de 2e, maar ook onzekerheid is er bij mij nog hoor.. heb er gister ook een testje tegenaan gegooid.. Ook dikke streep, maar wel even lekker gevoel!

De huisarts doet er bij ons niets aan als je zwanger bent, als je een duidelijke test hebt, mag je gelijk de VK bellen.. De huisarts zou alleen bevestigen dat je zwanger bent en dat weet je nu wel toch? hihi!

Weet niet hoe groot MOEDERS VOOR MOEDERS op hun auto staat, maar denk dat ze daar wel voorzichtig mee zijn.. haha! Komt de hele straat gelijk met kado's aan voor de nieuwe baby..

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Ik hoop me ook erbij aan te sluiten nog ff wachten. Maar de nieuwe mama's to be hartstikke gefeliciteerd en geniet van elk kwaaltje die je krijgt. (is niet sarcastisch bedoeld)

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Gusam, nou dat is ook wat zeg!
    Hadden de buren niet eerst even jou aan kunnen spreken over het feit dat ze zo janken als jullie weg zijn?
    Onze hond zit ook in de Bench als ik weg ben en ook die kan niet bij zijn eten en drinken, maar dat krijgt ie van te voren nog.
    Ze kunnen toch zien dat je honden er goed uit zien?

@Sjimf, nou hier de 2e zwangerschap en ook de onzekerheid hoor.
    En dat blijft w.s totdat ik over 3 weken de echo heb gehad. Was ook weer blij dat ik vandaag een positieve test had van MvM.
    En ja, de hele straat ziet dadelijk de bussen buiten staan, ach ja ze komen er toch wel achter;)

10. Maia

Maia Niet meer actief

ok ben ik toch weer. Het is rustig op m'n werk en ik ben er met m'n hoofd niet echt bij.

@mezelf: ja ik werk liever dan dat ik de hele dag thuis zit en mezelf gek zit te maken.
    En ik heb echt van die enorme emo buien. Om elk klein dingetje kan ik in janken uitbarsten. Heb nu al medelijden met mijn man :oops:
    Ik moet de VK nog even bellen, ga ik morgen wel even doen. Weet niet wat ze zegt. Wil ook de dokter morgen bellen dus wie weet wat die zegt :)

@gusam: heftig hoor van de honden. Op zich vind ik het wel netjes dat de politie snel komt (ook al was het in deze situatie niet nodig dus). Je hoort wel eens andere verhalen.

@cindy1981: spannend! Wie weet zien we je hier binnenkort.

@dames die hier net zijn: misschien is het leuk om de lijst aan te passen.

@MvM: ik ga me ook zeker aanmelden. Denk aan het eind van deze week als ik er nog een paar testjes (hoezo obsessed) tegenaan heb gegooid en de vk en huisarts heb gebeld.

@faith: fijn dat je je afspraak hebt kunnen vervroegen.

@sjimf: ik ben ook heel onzeker. Elke keer als ik naar het toilet ga kijk ik of ik niet toevallig rood heb :oops: erg he. En na gisteren ben ik helemaal onzeker.

Ik heb er trouwens ook moeite mee om het niet te vertellen. Na gisteren gaan we het de ouders wel eerder vertellen, dit weekend waarschijnlijk. Ik zag me gisteren al helemaal van dat mijn man mijn ouders moest bellen voor het geval ik geopereerd moest worden en ze waren net gezellig samen een weekendje weg. Zoals ik net al zei: arme man van me ;) maar ach, hij heeft me zelf zwanger gemaakt :)

@wendelaa: hoe was het met MvM? :)

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ja was kort maar krachtig;)
    Wel leuk dat ik weer een test mocht doen.
    Ze zei dat deze testen veel minder gevoelig zijn....
    Hebben 100(weet ik weel welke eenheid) nodig en de meeste testen die je koopt 50.
    Dus da tbetekent wel mooi dat het HCG zich vermeerderd hihihi.

Heb 2 kratten mee gekregen...ppff...weet je hoeveel bussen dat zijn. Donderdag moet ik er al 1 buiten zetten, hoop dat ze niet gejat worden whahaha.

Als kado heb ik het Dick Bruna servies gekozen en aan t einde krijg ik nog een verzilverd fotolijstje omdat ik me voor de 7 weken al heb aangemeld.

O en zooooo schattig, kreeg ook al een inimienie rompertje...ZUCHT

12. Maia

Maia Niet meer actief

o wat leuk!

13. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Haaai allemaal

Nieuwelingen welkom en gefeliciteerd natuurlijk met je posi test!
    Dat alle beebjes nog maar mooi even mog zitten blijven waar ze zitten. Dan praten wij de tijd tot oktober wel vol ;)

@wendelaa, jij doet dus mvm, ik weet het eigenlijk nog niet, hoe gaat dat met inleveren?

@testen, ja ik test ook nog steeds :oops: hihi en heel stom net testje gedaan terwijl ik vanmiddag op mijn werk net 3 kwart liter water achter over heb geslagen. Dus heb testje direkt weggegooid toen ie niet direkt kleurde. Stom van mij!

@sjimf, ik ben ook nog echt een nitwit hoor, weet ook nog niks en moet ook vk nog bellen, gelukkig zijn er aan aantal ervaren mamas die ons wel wegwijs kunnen maken

@gusam, nou ja zeg wat een verhaal. Vind het ook raar dat de buren niet eerst zelf bij jullie aangeklopt hebben!

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nou ben zelf nog niet zo ervaren hoor;)
    Heb vandaag 2 kratjes gekregen met ieder 4 bussen.....voor iedere dag een nieuwe bus.
    En dan eens per week op een vaste dag, hier donderdag, zet je de volle flessen buiten en halen ze t op. Ze zetten dan weer hetzelfde aantal leeg terug.

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Goedenavond allemaal,

Eerst nog even dit: alle oktober 2009 mama's van harte gefeliciteerd!

Pfff na een dag half werken en half info opzoeken over zwanger zijn, eindelijk weer thuis. Ben ondertussen ook erg moe. Is niet zo gek want ik had afgelopen nacht erg slecht geslapen.

Wat betreft testen, het was wel een schok vanochtend dat mijn test echt heel erg positief was/is en dat samen met het feit dat ik niet ongesteld ben/word kan ik er niet omheen en geloof ik wel dat ik zwanger ben. Maar het helemaal beseffen is nog net een stapje verder... Dat duurt nog wel een paar dagen/weken :)

Moeders voor Moeders heb ik vandaag ook informatie over gezocht. Daar ga ik me ook zeker voor aanmelden. Al zie ik nog niet voor me hoe ik hier 'buiten' de flessen kan achterlaten. :rolleyes: Maar dat zal ik tzt wel met hen bespreken.

Ik zal zo eens de lijst opzoeken om mezelf er op te plaatsen. Ik heb misschien nog niet overal antwoord op maar dat komt vast wel een keer.

Groetjes,
    Afrola

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Bevallingslijst oktober mama's 2009

Toontje80: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv
    Josien: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie engeltjes ~ thuisbevalling ~ bv
    Pat: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie miskramen ~ ziekenhuisbevalling ~ ?
    Faith: 1 oktober? ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv
    Gusam: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv
    Minkep: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ?
    Wendelaa: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ?
    Maia: 3 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv
    Sjimf: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ?
    Bowen: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv
    Afrola: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv

Afspraken en/of echo's

Pat: 26 januari bloedprikken
    Josien: 11 februari 1e echo
    Minkep: 12 februari 1e echo
    Faith: 26 februari 1e echo
    Toontje80: 9 maart 1e echo

Als je iets wilt wijzigen, klik je op Quote. Vervolgens verwijder je voor en achteraan het bericht de quote-haakjes en pas je het bericht aan. Klik op OK en alles zou er correct in moeten staan.

Voor het plaatje vervang je de url door [​IMG] (spatie wel even weghalen achter http:)

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Bevallingslijst oktober mama's 2009

Toontje80: 1 oktober ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv
    Josien: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie engeltjes ~ thuisbevalling ~ bv
    Pat: 1 oktober ~ 1e kindje(s) na drie miskramen ~ ziekenhuisbevalling ~ ?
    Faith: 1 oktober? ~ 2e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ fv
    Gusam: 2 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv
    Minkep: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ?
    Wendelaa: 3 oktober ~ 2e kindje ~ ? ~ ?
    fokje: 3 oktober - 2e kindje - thuisbevalling - bv
    Maia: 3 oktober ~ 1e kindje ~ thuisbevalling ~ bv
    Sjimf: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ ?
    Bowen: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ziekenhuisbevalling ~ bv
    Afrola: 4 oktober ~ 1e kindje ~ ? ~ bv

Afspraken en/of echo's

Pat: 26 januari bloedprikken
    Josien: 11 februari 1e echo
    Minkep: 12 februari 1e echo
    Faith: 26 februari 1e echo
    Toontje80: 9 maart 1e echo

Als je iets wilt wijzigen, klik je op Quote. Vervolgens verwijder je voor en achteraan het bericht de quote-haakjes en pas je het bericht aan. Klik op OK en alles zou er correct in moeten staan.

Voor het plaatje vervang je de url door [​IMG] (spatie wel even weghalen achter http:)

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik ben 3 oktober uitgerekend van ons 2 de wonder
    ons eerste wonder JELLE is geboren op 3 januari 2008

gefeliciteerd oktober moeders!

19. Maia

Maia Niet meer actief

Welkom fokje en gefeliciteerd :D

Ik ga me ook aanmelden voor MvM trouwens. Vind het wel een goed doel.

Verder ben ik nu lekker thuis heerlijk ego aan het wezen terwijl manlief me heerlijk vertroetelt. Morgen toch maar de vk en ha bellen, vind het wel heel spannend.

@afrola: dat beseffen duurt bij mij ook wel even. Ben er nog niet zo goed in. ;)

@bowen: laten we het hopen dat we met z'n allen mogen kletsen hier tot oktober.

We hebben wel samen afgesproken dat we zaterdag bij de grote prenatal ons eerste kleertjes gaan kopen zodat het wat echter wordt. Heb er nu al helemaal zin in.

20. Sjimf

Sjimf Actief lid

25 jan 2009
    268
    0
    0
    Gelukkig te lezen dat ik niet de enige nitwit ben... ;)

Bij mij komt nu steeds meer het besef dat wij nog eind dit jaar een kindje hebben (als alles goed blijft gaan tenminste) ik vind het zo gek! Kan het me bijna niet voorstellen!

@Bowen: ik zie dat we even oud zijn en ook op dezelfde dag uitgerekend!

@Maia: ik kon me vandaag ook niet inhouden en heb bij de prenatal staan kijken (maar niks gekocht).

@Fokje, welkom!

Wat betreft MvM; ik twijfel een beetje. Vind het een heel goed doel, maar hier tegenover woont ook een collega en ik wil gewoon nog liever niet dat zij al weet dat ik zwanger ben... moeilijkmoeilijk...

Ik ga even lekker eten met vriendlief, die ik vandaag een cadeautje heb gegeven "help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!"

Liefs Sjimf

Deel Deze Pagina