@ Noraa: van harte hoor, heerlijk, kan je lekker rond gaan tuffen met die kleine @ Rose1982: spannend hoor, maar ze vinden het vast geweldig! Ik maak het als 1e aan mijn ouders (ook morgen waarschijnlijk) bekend, alhoewel het voor hun alweer de 6e keer wordt en de rest van familie en vrienden hoort het wel wanneer we eens een keer in de buurt zijn of viavia.
@ Xandra1972 Mijn ouders weten het al een week, omdat ik erg veel last van buikpijn had wilde ik het er graag met iemand over hebben. de rest vertellen we als we de echo gehad hebben dus moeten nog even wachten.
@ Nora; Gefeliciteerd meid, super @ pixel, ben heel benieuwd hoe je echo was. @ Rose 1982; spannend hoor dat vertellen aan de schoonouders Hoe is het verder met de oktobermama's? pff ik heb vanacht niet zo'n goede nacht gehad.. werd om 2.00 weer wakker met hevige krampen die van mijn darmen afkomen.. toen maar een half uur op de wc gezeten daarna ging het wat beter, maar nu na het avondeten speelt het weer op verder slik ik al 3 maanden prednison 10 mg per dag, en ik ben hiermee aan het afbouwen. Ik heb vandaag mijn dermatoloog maar eens gebeld met het nieuws dat ik zwanger ben en hoe het nu verder moet met de medicatie. na overleg met zijn meerdere besloot hij dat ik mocht stoppen met de prednison. Ik zei dat ik dit raar vond omdat je als je normaal langer dan een maand of 2 prednison slikt, ( ik slik het nu 3 mnd)je dit af moet bouwen omdat anders je bijnieren het niet goed overnemen en dit levensgevaarlijk kan zijn Volgens hem kon dat geen kwaad omdat het een lage dosering was? ik vertrouwde het niet helemaal en heb toen de apotheek opgebeld. Die zeggen dat je idd zomaar mag stoppen met de prednison als je zwanger bent omdat het idd schadelijk kan zijn in de eerste 3 maanden, en je in de zwangerschap nooit met prednison mag afbouwen maar dan met een ander medicijn? ik weet het nu dus ook allemaal niet meer..morgen denk ik toch maar even de HA bellen. hoor van 99 op de 100 meiden dat je prednison altijd moet afbouwen .. nog meer meiden die prednison slikte/slikken en meteen mochten stoppen? ook heb ik op 3 maart een afspraak bij de gynecoloog, omdat ik dus medicatie gebruik en waarschijnlijk een keizersnee krijg omdat mijn heupen helemaal niet goed staan en ooit daaraan geopereerd moet worden.. liefs Daantje
Ik heb mn ouders/schoonouders/stiefouders/zus/schoonzus meteen gebeld toen ik het wist! @Noraaa super hoor, lekker rondtuffen vanaf nu @Pixel hoop dat t een mooie echo is geweest. @Maia zou wel fijn zijn als de arts iets heeft om er vanaf te komen...sterkte. @Ellen, ik slaap als een (tja als wat eigenlijk?) in ieder geval slaap ik prima, niet normaal veel zelfs. Ben wel vroeg wakker maar dan val ik weer in slaap. @LFCsesje, spannend en leuk morgen naar de VK, ben benieuwd. Ik 9 maart VK en 16 maart echo....zo veel zin in \/
@Daantje....klinkt wel beetje vaag inderdaad. Vind het ook wel suf dat ze je niet meteen duidelijk uitleggen hoe&wat. Hoop dat je HA meer tekst en uitleg voor je heeft.
Hey daantje ik heb er geen ervaring mee maar als de dermatoloog en de aphotheker zegt dat je meteen mag stoppen, dan zou ik dat gewoon doen. Ze zullen het niet adviseren als het levensgevaarlijk zou zijn. Ik zou als je twijfelt ff de ha morgen bellen. Succes ermee!
Nora: Top gefeliciteerd joh! Wij hebben op 10 maart de intake en termijnecho staan, eigenlijk wil ik het proberen stil te houden tot die tijd...... Dus dat gaan we maar proberen, zolang er niks zichtbaar is gaat dat wel goed komen.
@rose1982 ook ik heb met vlagen last van mijn buik steekjes krampen weet ook niet last van mijn onderrug met vlagen en mijn baarmoeder is behoorlijk opgezet. Spannend vertellen aan je schoonouders, veel succes. @pixel hoe was je echo vandaag, nog niks over gelezen ben erg benieuwd? @odess ik had vandaag ook weer een broek aan wat zat die beroerd zeg, maar ga maar eens een elastiekje door mijn knoopsgat halen dan zit ie iig wat losser. @Loesje84 ik heb ook gehad dat ik periode's helemaal niks voelde, maar geloof me dat komt vanzelf terug zou me er niet te druk om maken. @maia fijn dat je leidinggevende zo reageerde, ben je op zoek naar een andere baan? @alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd, en geniet van de zwangerschap. @afrola die klachtjes van joiu heb ik precies hetzelfde en ik ben er ook wel positief over hoor, maar soms denk ik ook van hmm weet het niet. @noraa gefeliciteerd! @daantje22 ik kan je helaas niet vertellen hoe het zit met prednison, maar dat zeggen ze denk ik echt niet als het niet kan, morgen gewoon even ha bellen dan weet je het zeker. Ik heb zelf vandaag een iets mindere dag krampjes steekjes, vlagen behoorlijk misselijk heb ik nog niet gehad Moe moe en nog eens moe Vannacht ook slecht geslapen. Ga zo maar eens lekker relax in bad
@ Nora, Gefeliciteerd , een hele opluchting zeker dat het achter de rug is . Nu lekker de buurt onveilig maken @ Smokey, ja onzeker zullen we ons nog wel een tijdje voelen, maar vooral niet zorgen dat het overheerst @ Daantje, het enige wat ik van prednison weet is dat het flinke troep is, en ik kan me voorstellen dat je artsen en apotheek dat niet aan je vruchtje bloot willen stellen.
@babijtje hee sorry ik weet even niet meer wie jij oo kweer was... sorry! maar thnx voor de felicitatie en afrola, jajaj jij droomt zeker voorspellend! thnx voor de pb meid! en ook zijn mijn 2 pendels uit gekomen, had er 2 staan voor februari khep gelijk gebeld naar de v.k. praktijk, en moet over 4 weken terug bellen haha groetjesss
Hé zwangere meiden, Joepie ik heb helemaal in het begin aleens een berichtje naar de okt.mama's verstuurd en ik denk dat dat een voorteken is geweest want ik mag me nu echt aansluiten bij de oktober mama's als alles goed gaat ben ik 21 oktober uitgerekend Allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Weet iemand of je cremé fraiche mag ik wilde net gaan koken met cremé fraiche ha ha
welkom lynn! Volgens mij mag je gewoon creme fraiche. @smokey: ik ben per 1 april werkloos dus ik moet wel een nieuwe baan zoeken.. kredietcrisis he, ik werk als uitzendkracht en die gaan er het eerst uit helaas. @pixel: hoe was de echo. Nou ik ga weer alle info bij elkaar zamelen en de lijst maken.
meiden jullie kunnen me van de lijst afhalen denk ik maaaaar niet om slecht nieuws maar ik ben al 9 weken dussss ik ben een september mama! super he. ik vind het wel heel jammer want ik begon het hier net gezellig te vinden. ik was dus bij de gyn en alles was goed. hartje alles gewoon en al 9 weken zei ze dus ik was echt super verbaasd! maar echt blij. de beentjes trappelde al en de armpjes ook. echt zo mooi. ik ben helemaal verliefd! xx
Ik ben al 4 kilo aangekomen... Ik vind het echt een drama, voel me nu al enorm Nieuwe meiden welkom! Pixel, ik hoop dat alles goed is gegaan!