Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Rose; ze past nog niet alles en op sommige dingen ben ik al uitgekeken die ze wel past hahaha erg he?! Dus uhm ik shop lekker door hahahah!

enne wow wat goed maar 1 setje! Doe t je niet na hahaha

2. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wat een kl*te nacht...sorry dat ik hiermee zo binnen kom vallen, maar het was drama. Niet met Senna, die sliep heeeeeeeerlijk. Maar Aisha heeft nu ook bedacht dat ze 's nachts alleen maar mama wil hebben. Ze was nogal aan het huilen, dus Michel ernaartoe (dat hebben we afgesproken...hij doet Aisha snachts en ik Senna). Hoor ik Aisha alleen maar schreeuwen: "NEEEEEEE NEEEEEE NEEEEEE, MAMA MAMA MAMA MAMA ETC...." Ik ernaartoe want ik dacht dat ze ongeveer doodging, zo klonk het. En ja hoor, grote glimlach: Mamaaaaaaaa...mama uit....mama tillen....mama pakken....mama slapen... enz enz. Grrrr...dat lieve koppie en dan kan ik dus niet boos worden/blijven. Dus heeft ze bij mij gelegen maar ze ging echt niet slapen. Om 3.45 uur in bed gelegd. 4.15 uur kwam Senna voor de voeding. Dus ik sliep pas voor het eerst om 5.30 uur ongeveer 8), Ben moe.... We hebben besloten Aisha nu de komende tijd snachts maar te negeren (tenzij ze echt krijst natuurlijk en er echt iets is). Wordt moeilijk, maar dan is het het snelst over (hopen we).

Baby, wat een leuk truitje van lief...die heb ik ook hahahaha :D En wat een leuke foto's. Succes bij de vk!

Sannie, fijn dat de nacht iets beter was. Succes vandaag!

Maia, hier gaat Senna sinds een dag of 2 ook in 62. Ze verzuipt er nog wel een beetje in. 68 hebben we ook niet heel veel nog. Ach, een leuk excuus om te shoppen :D

Leo, dat gevoel van dat huiltje kan ik me nog heel goed herinneren van de tijd met Aisha. Dat gaat echt door je ruggengraat dan, alleen al als je DENKT dat je dr hoort. Gelukkig slaapt ze bij jou de nachten nog!

Ellen, balen van de douche! Misschien moet ze er even aan wennen nog? En die Teun met zn opmerking over bevallen. Hahahahaha...hoe durft ie??

Jaja, sterkte weer met Dylan vandaag.

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar Senna begint te piepen om eten dus moet nu even gaan!!!

3. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    En sorry hoor dat ik al klaag over 1 rotnacht...er zijn er die het veel zwaarder hebben. Maar ben nu gewoon moe en moet even spuien ;)

4. Maia

Maia Niet meer actief

Shaula: iedereen mag klagen! Pff lijkt me heel vermoeiend zo'n nacht!

ik mag even blij zijn want meisjelief slaapt nu langer dan 45 minuten. Inmiddels al ruim een uur. Misschien gaat ze er dus toch aan wennen :D

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Nou ik lees vanmiddag even terug maar moet me nu aankleden en dan naar het cb. Julien is nog wel huilerig maar heeft geen verhoging meer. heb het huis ook maar even wat koeler gemaakt want het was hier 22 graden.Zijn kamer ook terwijl daar geen verwarming aan is.

Nou Julien krijgt vandaag zijn prikjes. Gelukkig hoef ik niet alleen , mijn vriendin gaat mee. Niets voor mij zo'n dingen.

Nou dikke knuffel voor iedereen. Ik lees vanmiddag even terug.

Liefs Luna

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Luna, sterkte met de prikjes!

7. MvN

MvN Niet meer actief

Ik wil graag op iedereen reageren maar het lukt echt niet! Noelle huilt alweer en vanacht kwam ze 3 keer.. telkens maar hele korte slaapjes.. en viel alleen bij mij in slaap.

Mensen die inbakeren even een vraagje.. Houd de puckababy of de pacco ook de benen bij elkaar? die gooit ze telkens de lucht in en dan gaat ze op een gegeven moment huilen.. als ze eenmaal stilligt ingebakerd met een hydrofiel hou je alleen de armen bij elkaar, en dan is ze even rustig maar zet et dan op een krijsen omdat ze dr benen niet stil kan houden..

8. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    de puckababy is een soort slaapzakje ze ligt hier dus helemaal in. Ze heeft nog wel een beetje bewegingsruimte maar niet veel. Het is minder strak dan echt inbakeren. het is denk ik het beste te vergelijken met een mummyslaapzak. alleen het hoofdje ligt vrij.

@kk gisteren vroeg je volgens mij of er meer kindjes na de ene laatste voeding huilen. Yara doet dat ook. De hele dag is ze tevreden maar na de ene laatste voeding begint ze vaak te huilen en slaap dan helemaal niet meer tot de volgende voeding. ze wil dan alleen nog bij ons liggen, dan is ze stil en lijkt in slaap te vallen als je haar dan teruglegt in haar bedje begint ze binnen de minuut weer te huilen. Dus hier komt het ons bekend voor.....

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Hendrik huilt na de 1 a laatste voeding
    (vanaf 6 uur tot bijna 10 uur) en wil dan alleen maar bij ons zitten, maar na de laatste voeding om 10 uur is hij stil en slaapt hij tot 7 uur a half 8

2 dagen geleden begon hij na de laatste fles weer te huilen heeft toen nog wat extra drinken gehad en toen was het klaar

10. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Roos, volgens mij moet de je dan de pacco hebben. De puckababy hebben wij en Boaz heeft redelijk wat ruimte voor armen en benen om te bewegen maar z'n armen kunnen niet meer bij zn gezichtje komen. Volgens mij kun je van het CB uitleg krijgen hoe je het op de juiste manier moet doen.

11. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    #2171 Blij ei, 26 nov 2009
    Laatst bewerkt: 26 nov 2009
  12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hoi damess, sorry heb vluchtig terug gelezen dus nog geen reacties...

13. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier dreigt weer een borstontsteking, grrr.... Gatsie wat doet dat weer zeer zeg. Ben de hele dag (en nacht) alweer in de weer met kolven enzo.

Klopt het dat je altijd een hardere plek blijft houden, is dat de ontsteking? Ik kan haar zo ver laten drinken (of kolven) dat het echte harde eraf is maar natuurlijk hou ik wel een plek die harder is dan de rest van de borst. Ook vraag ik me af hoe hard ik moet masseren - iemand enig idee? Kan je dat ook te hard doen? Ik heb vanochtend onder de douche gekolft - warme straal erop en toen kwam er wel 30cc uit, whoehoe daar zijn we weer... Doet zij het zo super (vanochtend kwam ze pas om 6 uur, dus 7 uur slaap!) loop ik weer met mn lijf te k*tten... Wil echt niet weer zo'n ontsteking bah wat ben ik daar ziek van geweest. Heb de HA gebeld en mag wel gewoon geprikt worden als ik geen koorts heb. Ga wel vragen of ze het in mn been willen doen, ontsteking zit weer links (wel andere plek) en ik ben rechts en morgen weer van vroeg tot laat alleen...

Gatsie meiden ik baal zo!!

Ga maar eens terug lezen, mn lieffie ligt lekker naast me te slapen :) En heeft vanochtend al 2 keer de boel er helemaal onder gepoept :D Ben zo blij dat zij zich goed voelt :)

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    roos, de pacco zit niet heel strak om de benen, maar je knoopt m wel bij elkaar daar. denk dat ze daarin wel minder bewegingsvrijheid heeft!

shaula, klagen mag altijd, gewoon blijven doen hoor! misschien toch nog wat jaloezie van aisha? wat rot ook voor michel... je kunt er beter niet meer aan toegeven als ze naar jou vraagt, maar gewoon michel t laten oplossen. want het lijkt er wel n beetje op dat ze jullie uit speelt tegen elkaar... maar dat was je al van plan lees ik...

fokje, wat n goede oplossing! t was dus gewoon honger...

luna, hoe gingen de prikjes?

ik heb n verwijsbrief van de dokter, met 3 maand krijgt tess n echo. ook de dokter zag niks, dus t zal wel meevallen.

15. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    hey meiden onze zoon is nu verkouden is wel heel jammer hem te horen drinken met een toe neusje
    hij knort nu wat meer als een varkentje
    en heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, heel even maar gehuild en daarna lekker in slaap gevallen, opa heeft hem per ongeluk weer wakker gemaakt maar nu is hij weer aan het doezelen
    hopelijk heeft hij deze avond niet te veel last van zijn prikjes
    xxx

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

@ Sannie, kan die vinger er nog verder in - hihi :D Wat leuk een blond koppie, de meeste dames zijn hier toch vrij donker!

@ Rose, fijn dat het zo goed is gegaan met Eva! Welke zetpillen heb jij gebruikt?

@ Shaula, fijn dat je zo'n vrolijk meisje hebt :) Dat kletsen is zo leuk he met zo'n kleintje :D

@ spiraal, ie door de baarmoeder heen prikken? Klinkt lekker. Ach ik ga nog op nacontrole bij de VK (die overigens niet te bereiken is, heel irritant) en zal het allemaal eens navragen :)

@ Leo, ik kan me dat voorstellen hoor, ik heb ook een tijdje gehad dat ik bij elk geluidje al dacht owjee daar gaan we weer. Ik hoop dat het snel beter voor je wordt! En je hebt gewoon je eigen zorgen hoor, voel je vooral niet bezwaard!

@ Sannie, zodra ik haar hoor murmelen en ik er wakker van wordt ga ik naar haar toe en verschoon haar. Vaak is ze dan heel vrolijk en snel helemaal wakker. Dan neem ik haar mee naar ons bed waar ik haar de borstvoeding geef. Vaak valt ze aan de borst na 10 a 15 minuten in slaap en dan ga ik haar laten boeren. Dat doe ik even kort en dan loop ik weer naar haar kamer waar ze haar slaapzakje aankrijgt. Dan ga ik nog even op de schommelstoel zitten en hou haar rechtop. Als ik denk dat ze al bijna slaapt (is vaak al snel) hou ik haar recht voor me op mijn handen en wieg nog even door. Als ze dan half slaapt leg ik haar in haar bedje en stop haar in. Deur op een klein kiertje en vaak hoor ik dan nog wat kleine geluidjes en dan is ze vertrokken. Dit hele ritueel kost me zo'n 45 minuten denk ik. Oeps een heel verhaal terwijl je alleen maar wilde weten hoe lang :)

@ Jaja, hopelijk slaan de medicijnen wel snel aan!!

@ Wendelaa, wat fijn dat Tim zo'n blij mannetje is! Je schoonzus is hoogzwanger begrijp ik? Spannend hoor :)

@ baby, fijn dat de nacht iets beter was. Lastig vind ik dat hoor dat je met flesvoeding niet op verzoek mag geven - ik snap wel dat ze anders te dik worden maar je kleintje laten gillen lijkt me toch ook niet fijn. Hopelijk zet de vooruitgang zich door, lijkt de reflux nu beter te gaan?

@ Ellen, pardon??? Meer pijn dan bij de bevalling van een prikje?? Pfoe tijdens de bevalling heb ik ook al heel wat prikjes gehad en wat dacht van het hechten zonder verdoving! We zouden bij een man eens zonder verdoving in zn edele delen moeten hechten!! (adem in adem uit, ow wat een frustratie komt er ineens los - zen...)

....

Zo ben er weer. Pfoe kan er erg slecht tegen geloof ik!

@ Maia, fijn dat je een goede nacht had! Hopelijk zet zich dat vandaag door!

@ Baby, jouw meisje heeft heel steil haar of niet? Het is enigzins te moddeleren zo te zien, dat is hier onbegonnen werk :D

@ Ellen, jammer dat Tess geen grote fan is van de douche! Hier vinden we het heerlijk maar we zitten ook onder de douche - ideetje om er een krukje onder te zetten?

@ LEo, lekker dat je vannacht even bij hebt kunnen tanken! Dan kan je het ook allemaal weer iets beter aan he :)

@ Sannie, fijn dat je een beetje bij hebt kunnen tanken vannacht!Hopelijk houdt ze zich vandaag een beetje rustig :)

@ Lief - wij hadden alleen een roze en blauw mutsje van lief verder niets ;) Heb al wel groot ingeslagen voor maat 68 :) Lang leve kleertjes.com - waar ze nu 30% korting hebben grrr toch te vroeg gekocht :D

@ Shaula wat vervelend dat ze jullie zo aan het testen is! Hopelijk werkt jullie tactiek en is het gauw weer over!!

@ Maia, oe wat fijn dat ze ook langer dan 45 minuten kan slapen :D Even wat tijd voor jezelf (en alles dat blijft liggen!)

@ Luna, heel veel succes meid!Ik hoop dat hij er weinig last van heeft!!

@ Roos, wat vervelend meid! De puckababy zitten de beentjes ook in - Puckababy Bakerzak – krampjes, huilbaby, slecht slapen baby staan ook foto's op. Het bevalt ons heel goed, madame is nogal druk met vooral haar armen. Haar benen zitten er ook gewoon in maar ze kan nog wel bewegen. Kijk maar eens of het wat is :) De Pacco ken ik niet.

Zo volgens mij ben ik weer aardig bij - mag me klaar gaan maken voor de prik yah...

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Ellen, niet echt een slimme opmerking van je man;)
    Tim heeft helaas vannacht niet doorgeslapen, werd om 4.00 alweer wakker. Moet zeggen dat hij de flessen van 180 niet helemaal leeg drinkt hoor...hij laat ongeveer 20cc staan.
    Maar alleen de laatste fles doe ik dus zo vol

@Babydream, idd een mooie betekenis van haar naam zeg.
    Wat een mooi boxkleed trouwens! Als Tim geen Timmetje was geweest had ik dat ook graag gewild, lekker van die vrolijke kleurtjes. En wat een stoer bloesje! Ik ben dol op paars!!!

@Douchen met de kleintjes, stoer dat jullie dat allemaal durven.
    Ik echt niet, ben ik bang dat ie uit mijn handen glibbert;)

@Leoniiee, verkeerde uitwerking dus van t boek hihi
    En alle plooitjes, lastig he!
    Dat heb ik nu dus bij Tim ook, ben natuurlijk lipjes gewend down under...en nu ineens een piemeltje hihi.
    Met als gevolg dat ik vandaag dus ontdekte dat er in de overgang piemeltje/balletjes ook allerlei vuiligheid zich verzameld...jak!
    En wat heerlijk dat Tara zo lang geslapen heeft zeg!

@na controle, vorige keer na Eva ook niet gedaan en nu zie ik t nut er ook niet van in.
    Alles voelt goed aan mijn lijf, dus ik geloof t wel;)

@Rose, mijn schoonzus is maandag dus eigenlijk uitgeteld.
    Maar vanwege de hoge boeddruk en een hoop andere klachten, wordt ze uiterlijk dinsdag ingeleid. Tja, wij houden met z'n 2en er nu eenmaal van om onze bevallingen te plannen haha....
    Nee is flauwe kul, maar dit wordt haar 2e inleiding en ik heb er dus ook 2 gehad

@kleertjes, Tim begin nu wel uit 56 te groeien.
    T past nog wel, maar t wordt een beetje kort aan zijn armpjes.
    62 zijn sommige dingen nog wel te groot hoor...maar ik heb hier kleren in overvloed, zelfs maat 68! En 74 hangt er ook al haha

@Shaula, moeilijk hoor als Aisha zo reageerd. Ook voor papa niet leuk. Maar lijkt me idd slim om dit gedrag gewoon te negeren, hoe moeilijk het ook soms zal zijn!

@Luna, hoe ging het met de prikjes?

@Roos, vermoeiend zeg als ze alleen bij jou wil liggen.
    En dat dan ook het inbakeren met de luier niet beter gaat zeg.

@Huilen na de laatste voeding, hier dus dan juist niet.
    Tim gaat dan zonder mopperen slapen en ook na de nachtvoeding is ie zo vertrokken.
    De eerste fles smorgens is hier juist het begin van een wakkere periode...smorgens slaapt hij niet zoveel.

@Odess, weer een ontsteking zeg!
    Wat lijkt me dat ontzettend pijnlijk, vooral omdat daar natuurlijk ook nog van gedronken moet worden

@Kitty, fijn dat het zo goed ging met het prikken.

18. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Maia veel plezier vanmiddag bij oma :)

@ Sannie lekker dat je ook wat bij hebt kunnen slapen.

@ Baby haha jij kan een eigen winkeltje beginnen, weet je al wat je gaat doen met alle kleertjes die ze niet meer past straks? ;)

@ Shaula jeetje wat een nacht, kun je vanmiddag nog een paar uurtjes slaap pakken?

@ Luna succes met de prikjes meis!

@ Odess mooi k###e van die borstonsteking! Krijg je daar antibiotica voor? of moet dat vanzelf weggaan? sterkte ermee!
    Wij hebben de zetpillen van kruidvat eigenmerk 120mg en deze doorde helft gesneden, omdat ze maar 60 mg mag.
    Succes met de prik!

@ Kitty wat zielig dat je kleine mannetje verkouden is.
    Hopen dat hij er niet veel last van krijgt van de prikjes.

Ik ga even bij me broodje brie uit de oven kijken :) :) jammie

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    haha odess, rustig maar! oe, als jouw man zo`n opmerking had gemaakt had je m een kaakslag gegeven of niet? teun bedoelde t als grapje hoor, hij was de hele tijd al zielig aan t doen en mijn reactie aan t uitlokken. hij heeft echt respect voor vrouwen dat ze zo`n prestatie leveren tijdens een bevalling!

balen dat je misschien weer borstontsteking krijgt, je bent al wel goed bezig als ik dat zo hoor! geen idee hoe t voelt, heb er nooit mee te maken gehad... succes in ieder geval!

kitty: leuke avatar heb je! jammer dat senne verkouden is... als hij er maar niet vervelend van is!

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Odess: Ach jeetje! Alweer?
    NOu ik hoop dat t je gespaard mag blijven, knap dat je er toch mee door blijft gaan hoor!!
    Toppie!
    En succes met de prik!! :D Laat je ons even weten oftie net zo erg was als de bevalling? ;)
    Dan weet ik waar ik me op voor moet bereiden namelijk!

ROse:: Hoelang duurde het voordat jij het gratis mutsje met naam door de bus kreeg??? Ik kan neit wachten!!!

Roos: Wat zielig!! Idd zon zak proberen dan!
    Sterkte!!

Ik heb heel veel gelezen maar ben alzoveel weer kwijt! Sorry!

Haar uitval: Tara heeft echt ontzettende haar uitval!!! :O
    Vind het echt jammeeerr! Ze heeft uzlke mooie donkere haartjes en aan haar rechterkant van dr hoofdje is het al een beetje kalig!!!!!
    Balen zeg, hoe lang blijven ze haren verliezen?

Deel Deze Pagina