Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    ellen:nee ben niet de hele dag daar in de ochtend ga ik altijd dan doe ik hem lekker in bad en geef ik de fles en sochtens komen de artsen altijd langs daarna ga ik naar huis en kom ik om 17.00 met mijn man terug. ik kan daar wel de hele dag zitten maar dat is zooooo slopend en in het zh willen ze ook graag dat je dingen voor jezelf doet anders als je de hele dag bij je kleintje zit kunnen ze hem nog niet observeren en daar hebben ze wel gelijk in maar ik mag 100x bellen als ik wil dus dat is ook fijn!

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @jaja: Dat is heel erg om te horen dat ze dylan zo laten huilen!! Dat is bij Megan echt niet gebeurt hoor! Wij kwamen 's morgens in het ziekenhuis aan en dan hadden ze haar omgekleed en hadden ze haar een speentje gegeven, en ze had zelf een muziek doosje gekregen om haar rustig te krijgen!!
    Ik zou gek geworden zijn als ze haar zo hadden laten huilen.....en het is ook niet goed.
    Ff een vraagje: waarom willen ze hem nog zo lang houden? Ik heb gelezen dat ze met een onderzoek kunnen vast stellen hoe erg de reflux is en dan kan je hem toch mee naar huis nemen???
    Maar ik moet ook zeggen dat als Megan zo krijst de hele dag en niet te troosten is dan zou ik ook willen dat ze haar ter opservatie in het ziekenhuis opnemen omdat ze dan zelf kunnen zien hoe erg het is!
    Ik heb altijd een beetje het idee dat ze denken dat ik het erger maak als dat het is om mn kind maar vol te kunnen proppen met medicijnen maar dat is het echt helemaal niet.

Heel veel sterkte nog de komende tijd en ik hoop dat Dylan snel mee naar huis mag!

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Met Megan gaat het vandaag weer verder zoals het woensdag geeindigd is! Ze was gisteren gewoon op en heeft daarom zo veel geslapen.
    Ze kreeg gister ook haar flesje niet leeg.

Ik weer echt zeker dat het reflux is en ik hoop echt dat we vandaag medicijnen gaan krijgen.
    Ze ligt net in de box te spelen en ze slikt een paar keer en ze zet het op een krijsen!! Dus ik geef haar een beetje eten en het zakt af. ze drinkt hem ook niet leeg en paar slokjes en ze is rustig..........nu net max. 5ml en ze was al klaar!

duimduimduim...en als ze me niet geloven dan nemen ze haar maar op want dit kan echt niet langer zo!!

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jaja wat zielig van Dylan! hoop dat hij gauw naar huis mag.

sloppy is een typisch reflux voorbeeldje, baby heeft zuur en wil dan drinken, en daardoor krijgt ze wel weer meer zuur en dat is een vicieuze circel he... hoop dat ze wat doen voor jullie!

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sloppy, en anders moeten ze deze post van jou maar lezen, daaruit blijkt dat je met je handen in het haar zit. als een moeder zegt dat ze liever heeft dat haar kind opgenomen wordt dan zo doorgaan, is er echt wat aan de hand hoor!!! ik ga duimen dat je medicijnen krijgt, en dat ze je dus serieus nemen! succes meid!

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    sloppy inderdaad gewoon zeggen dat je heel zeker weet dat ze een reflux heeft en dat je behandeling eist! en dat ze je anders doorsturen naar het kinderziekenhuis of anders een ander ziekenhuis voor een second opinion omdat je je niet serieus genomen voelt.
    Gewoon zeggen dat je dit zo ervaart, maakt niets uit! Je mag best duidelijk laten merken dat je het er neit mee eens bent!
    x

7. jeetje, dikke knuf voor sloppy en jaja.. zielig voor megan en dylan hoor!

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Ff reageren want ik lees alleen maar mee, net zoals in de zw.schap.
    Maar de kleine bij ons huilde heel veel en hadden overdag het idee dat hij zichzelf ook wakkeer hield door enthousiast met de armpjes te zijn.
    Via de wijkvpk geleerd hoe je met 2 doeken in kunt bakeren maar ook nog een pacco inbakerdoek gekocht via marktplaats.
    Als je een inbakerdoek koopt dan is de pacco eentje die gekeurd is (schijnen er ook een aantal te zijn die niet officieel gekeurd zijn) en de pacco is handig in gebruik.
    Ze kunnen na een aantal dagen wel een terugval krijgen maar dan moet je even doorzetten.
    Heb aan het begin ook "ingebakerd" met een omslagdoek maar een pacco gaat toch strakker dan een handdoek over het kindje heen vind ik.
    Anders ff op Pacco, helpt je baby slapen kijken, die schijnen binnen 1 dag ook te verzenden.

Succes ermee.

Groetjes en ik lees rustig verder mee ;)

En de andere dames sterkte met jullie kindjes, bah zo zielig.
    Die van ons heeft ook veeeeeeel gehuild en je voelt je dan zo machteloos.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Anas & Ellen: bedankt voor jullie reacties! Ik zit ook echt met mn handen in mn haar :'( Als ik haar zie huilen dan huil ik echt met haar mee.
    Ze slaapt nu in d'r wippertje! Als ik haar neer leg is het raak, maar dit kan nooit goed voor haar rug zijn.....
    Rond 12uur word ik gebeld en dan zal ik ff laten weten hoe ik er over denk! ;) Alles voor mn meisje!

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Jaja, Reflux kan inderdaad flinke pijn veroorzaken helaas. Met Julien waren we er denk ik wel op tijd bij maar ook hij heeft af en toe zo'n pijn. Dochter van mijn vriendin heeft er ook mee in het ziekenhuis gelegen en het lijkt zo op jouw verhaal. Fijne dag vandaag en fijn dat he iedere dat wat beter gaat. Sterkte nog. x

@Sloppy, medicijnen lijkt me dan inderdaad geen overbodige luxe. erg hé, dat je gewoon bang bent dat ze je niet geloven. Soms laat de gezondheidszorg hieri n nl echt te wensen over... Maar gelukkig heeft megan goede oplettende ouders die het er niet bij laten zitten. :) Succes en hopelijk kunnen jullie met momenten toch van jullie wondertje genieten.

Okee even terug lezen en dna moet ik toch weer een nieuw venstertje vullen.... 2 dingen onthouden is voor mij al veeeeeel op het moment. ;)

11. Momfulness

@Ellen, wat jij hebt ,heb ik precies zo! heb ook zin om mijn collegaś weer te zien en vlieg soms ook tegen de muren op. Heb groot respect voor de thuisblijfmoeders.
    Telefoontjes: ze heeft het voornamelijk over zichzelf....
    Wat een slaapkopje is TESS!! haha. Gaat verder alles goed met haar?
    Met JUlien gaat het eigenlijk heel goed.Hij is erg tevreden de laatste dagen. Hij slaapt als een roos s'nachts en hij ligt nu weer in zijn box te slapen. Natuurlijk heeft hij zo zijn momenten maar heb het idee dat hij steeds rustiger wordt. Llief dat je het vraagt!

12. Momfulness

@Rins80, waarom huilde je kindje veel? Gaat het nu beter?

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Zo ziet Megan er het grootste gedeelte van de dag eruit! Kijk maar haar handjes en voetjes die staan echt stijf van de pijn :(

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Och lieve Sloppy toch... ik vind het zo erg voor jullie lieve meisje! :( Ik herken dit echt niet zoals Megan er bij ligt op de foto, dus echt... hier MOETEN ze toch werk van maken! Een hele dikke knuffel voor jullie!

Liefs,
    Josien

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dank je Josien! Ik doe op het moment ook bijna niks anders als huilen........het is echt zo moeilijk om je kind zo te zien en dan helemaal niks kunnen doen.

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Maia, kwart voor 6 beschouw ik ook al nacht hoor;)
    Geen tips voor je, want ik zou ook graag willen dat het een keer later is als een uur of 5...
    Tim krijgt savond rond 23.00 nog een fles en die wordt ook gewoon wakker snachts.

@Luna, hoe was bij jou de prik?

@Jaja, moeilijk hoor om je ventje zo te zien.
    En dan de wetenschap dat hij er nog wel een tijdje ligt..ppff...
    En dat hij zo lag te huilen joh, zou t ook zeker even aankaarten.

@Bellen, ik bel met mijn schoonzus dus altijd erg lang!
    Van de week zelfs 1,5 uur..ahum....kindjes lagen te slapen hoor;) Waar t over hebben; haar aankomende bevalling, en vooral lekker klagen over onze schoonfamile haha

@Ellen, ik herken dat wel hoor..dat je weer graag gaat werken.
    Dat had ik vooral bij Eva. Nu niet zo moet ik zeggen.
    Maar dat komt omdat ik nu Eva ook heb, met alleen een baby vind ik de dag ook lang duren en soms saai.
    Maar nu ben ik toch constant bezig met haar...

@Sloppy, wat erg zeg dat het maar zo aan blijft tobben met Megan. Dan heeft ze die operatie ondergaan en verwacht je toch dat alles beter zal gaan...en dan nog steeds een kindje met veel pijn en verdriet
    Ach en die foto! Meid, ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen..arm klein hummeltje:'-(

@hier, zo wij moesten vanmorgen naar de Brabant hallen om te laten inenten. Dat is 5 min van ons vandaan en we deden er 20 min over! Eind van de straat stond er al file.
    Gelukkig was het daar aangekomen allemala goed te doen en waren we zo aan de beurt. Binnen geen krijzende kinderen...
    Eva die huilde alleen heel even toen ze bijna klaar was.
    Maar verders hield ze zich heel goed....nu is t leed weer voorbij, ze zit mooi te kleien hihi

17. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Zo hier weer eens een bericht van mij en onze Emma.
    Emma is morgen alweer een maand oud en het gaat uitstekend met haar. Ze slaapt nog wel heel veel, maar huilt weinig. Ze huilt alleen wanneer ze krampjes of honger heeft. Met de voeding is ze qua tijd aan het schommelen, de ene dag komt ze nog om de 3 uur, de andere dag komt ze om de 4 uur. Ik wacht nu gewoon steeds tot ze zelf wakker word. Ook ben ik sinds maandag begonnen om mijn bv af te bouwen en zijn we 1 kunstvoeding per dag gaan doen. Dit omdat ik steeds met mijn tijd met de paarden niet uitkom en ik nu ook de voeding aan mijn vriend kan overlaten. Afkolven zag ik niet zitten en de kunstvoeding gaat eigenlijk hartsikke goed. Ik laat er steeds een week tussen zitten om er een flesje per dag bij te gaan doen. Dan krijgt ze toch nog tot eind december borstvoeding en zit ze wanneer ik in januari weer ga werken volledig aan de fles. Rond vijf uur krijgt ze haar huilbui, maar wanneer ik haar een speen geef is deze bui vaak snel over. We geven haar alleen de speen wanneer ze echt heel erg veel, lang en hard huilt en dat is niet zo heel vaak. Dus merendeel van de dag heeft ze niets in haar mond.
    Wel wil ze 's avonds op schoot in slaap vallen, zodra we ze boven haar wiegje hebben en ze het matrasje voelt dan begint ze te huilen. Meestal nemen we haar dan toch maar lekker op schoot en valt ze in slaap tot we haar laatste voeding voor de nacht gaan geven. Wanneer ik die gegeven hebt en haar in de wieg legt is het goed en valt ze snel in slaap. Ze komt 's nachts nog wel om de 3 of 4 uurtjes, maar ook dan valt ze vaak gelijk in slaap na de voeding.
    Wel vind ik het jammer dat het nu steeds zo slecht weer is. Ik heb nog geen 1 keer buiten met de kinderwagen kunnen gaan wandelen. Wel nemen we haar met boodschappen mee in de draagzak en dan ligt ze ook heerlijk te slapen en maakt het haar niet uit hoelang we erover doen. Ze word pas wakker wanneer we haar thuis uit de maxi cosi halen.
    Al met al een heerlijk relax meisje dus.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb net weer contact gehad met het AMC en ik moet voor medicijnen moet ik eerst gezien worden door een kinderarts!
    Nu mocht ik naar het AMC komen bij de spoed poli maar ik heb geen auto.
    Dus ik de huisarts bellen om naar Haarlem te kunnen...........telefonisch niet berijkbaar en dan moet het via de doktersdienst en die moeten de huisarts terug laten bellen!!

Jongens ik ga verhuizen!! Dit kan toch niet normaal zijn!! Ze zijn gek hier echt.

Als ze niet snel terug bellen dan bel ik het AMC weer en dan mogen we daar naar de kinderarts...........

Het ergste is dat ik geen auto heb nu en ik nog niet weet hoe ik bij de arts moet gaan komen :(

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sloppy, wat een zielige foto! kippenvel hoor... heb t zo met jullie te doen! (en ook met jaja en roos!!!)

wendelaa, fijn dat t prikken goed ging, nu wel die arm in beweging houden he? helpt echt tegen spierpijn! (ik heb staan zwaaien in de woonkamer joh! en had veel minder spierpijn dat teun, die zijn arm echt ging ontzien!)

josien, hoe is t met jou? en met je man? en met de voor en achterpui van t huis? ;)

rins, leuk dat je wat advies geeft! als je vaker wil reageren, doen hoor! gezellig!

nathalie, super dat het zo goed gaat met jullie. altijd leuk om te horen.

hier net terug van t werk, heb er toch zo`n 2 uur gezeten! haha
    ff thee gedronken, tess een flesje gegeven en heerlijk bijgekletst met de collega`s en kids. jammer dat mijn verzorgbaby me bijna niet meer herkende... hoe snel gaat dat zeg! ze is nu ruim een jaar en wilde niet eens bij me op schoot! en dat terwijl ze eerst altijd alleen maar van mij een flesje wilde en ik haar (buiten haar ouders om) als enige in bed mocht leggen...

20. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o sloppy, ik ben in staat nu naar je toe te rijden vanuit raalte! bel iemand, je ouders/schoonouders, buren, vrienden/vriendinnen, er kan vast wel iemand met je mee!

Deel Deze Pagina