Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@Josien: ik weet het niet, ben maar gestopt ;) Maar hij wordt op zich wel leuk, heb ze nu bekleed en voor er nog meer de mis ingaat ben ik maar gestopt. Ga morgenochtend wel verder hihi... nou ik ga nog even bankhangen, dan m'n bed in en wachten tot Fleur komt.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Haha Maia, misschien ook maar het beste dan ;). Ik ga hier ook maar eens een slaapkoppie uit zijn bedje trekken en lekker in bad gooien bij pappa :D.

Dan nog een flesje en hopelijk lekker slapen tot morgenvroeg. De griep zit me nog steeds wat dwars. Ik hoop dat het morgen weer wat beter gaat!

Tot morgen meiden! Hopelijk hebben we allemaal een lekkere nachtrust!

Liefs,
    Josien

3. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    @Sloppy
    Wat heerlijk om te lezen dat het ondertussen beter gaat met je kleine meid:)

@Jip
    Balen dat je zelf nog in de lappenmand zit, maar met de kleine gaat het gelukkig goed.

Sorry maar de rest weet ik effe niet meer.
    Volgens mij nog last van dementie;) Net zoals afgelopen dinsdag.
    Ik moest voor controle naar de geynocoloog. Had het braaf in mijn agenda gezet om 14:45.
    Dus om 14:15 uur Demyan ingepakt in de maxi cosi. Pak mijn zh kaart om te kijken welk routenummer ik moest hebben zie ik dat ik al om 13:40 had gemoeten:).
    Zh maar effe gebeld en nu moet ik a.s woensdag. Gelukkig waren ze niet boos.

Met Demyan loop ik nog wel te tobben met zijn reflux.
    Ondanks de zantac bleef hij flink wat terug vallen te hebben en ben dus nutrilon ar erbij gaan gebruiken.
    Wat een opluchting zeg dit ging hartstikke super.
    Helaas na een week kreeg hij hierdoor verstopping en extra water hielp niet echt.
    Ook ben ik de kinicol druppels gaan gebruiken en de omneo en ar samengevoegd en dacht gisteren dat dit ging werken, want gisterochtend een goede poep luier.
    Helaas tot nu toe geen luier meer gehad en hij perst wel flink tot krijzen aan toe.

Gelukkig morgen naar het cb toe dus daar eens overleggen wat en hoe nu verder en eens vragen of een osteopaat voor hem nut zou hebben.
    Wist niet dat een mens zo blij kon worden van een poepluier.

4. Bowen

Bowen VIP lid

21 jul 2008
    7.344
    0
    0
    OV
    Ik heb even beetje gelezen vandaag maar zie dat het nog niet overal even lekker gaat. Ik hoop dat jullie allemaal snel kunnen genieten van jullie wondertje. Want dat is het toch wel he.
    Ik kan af en toe nog tranen in mijn ogen krijgen als ik mijn mannetje op mijn arm heb. Wat een geluk!!
    Donderdag krijgt Niels zijn eerste prikjes, bah, hoop dat hij er niet zo'n last van krijgt. Verder gaat het allemaal goed.
    Sinds we de puckababy hebben slaapt hij snachts lekker door.
    Laatste fles om 10 uur en dan meldt hij zich zo rond half 9 weer. Zijn we erg blij mee natuurlijk. Vorige week zondag was het zelfs hafl 10!!.

Enne over poepverhalen gesproken, afgelopen week was ik bij de kapper en ik had meneer mee in de maxicosi en net toen ik daar was natuurlijk had meneer de luier vol gepoept. Dus de kapster zegt, verschoon 'm maar even in de schoonheidssalon. Nog even gewacht of hij echt wel uitgepoept was en toen verschonen. Met dat ik bezig bent, poept ie weer. Dus even wachten.... komt er ineens een straal uit!!!!!! Ohh hemel, hele stoelhoes ondergepoept natuurlijk. Voelde me vreselijk opgelaten, maar kapster had alle begrip, had zelf ook kinderen en ding direkt de was ingegooid. Achteraf kon ik er wel om lachen maar op dat moment....

@Ellen, ja gaat dus lekker hier, Niels heeft in het begin behoorlijk last gehad van kramjes maar sinds ik de hyperallegeen voeding geef gaat het stukken beter. Hoe is het bij jullie?? Moest nog wel even lachen toen ik jullie advertentie in de krant zag staan, gek eigenlijk he. En bij iedere kinderwagen denk ik ook hmm zal dat Ellen zijn. Je kent trouwens een vriendin van mij, zij werkt ook in de kinderopvang. Misschien is dit meer stof voor pb trouwens;)

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dames wat een super verhalen! Wat heerlijk dat het bij iedereen zo goed lijkt te gaan!!

Sloppy: haha wat schattig!!! ;)

Maia: Wat balen van de taart zeg, misschien is het toch een mooi eindresultaat straks!!

gandor: Ach vervelend he als je kleine niet kan poepen! :( weet er alles van. Ik was al zoooo blij wanneer ik iets rook! Meestal was het dan toch een windje, maar idd wat fijn zo'n poepluier!
    Succes! Hopelijk heeft het cb een oplossing!

Bowen": Wauw wat slaapt niels goed snachts! :D Heerlijk zeg!
    En wat lachen bij de kapper!! ;) Op dat moment baal je misschien, maar altijd een leuk verhaal voor later!! ;)

Vanavond Tara weer de hele avond last gehad van dr reflux.. Zo zielig!
    Op een gegeven moment hoorde je het naar boven komen, en toen stikte ze er bijna in!!! :O
    Ik schrok er echt van, en heb dr meteen op haar zij gelegd.
    Het ging goed gelukkig, maar vond het toch wel fijn als maurice even de ha post belde.
    Zouden we worden terug gebelt,
    en heel toevallig had onze eigen huisarts dienst! :D Hij belde terug, en dat was wel heel fijn!!
    Als Tara echt een rot dag heeft met de reflux, mogen we de dosis verhogen alleen op die dag!
    Dat is wel fijn, en ja met het terug geven..
    Op de zij in bed leggen, maar dat deden we al!

Morgen komen de zussen van Maurice.. BAH!!!
    We hebben er allebei helemaal geen zin in, weer zoveel gezeur gehad.
    Maandag komen de ouders vn Maurice na 4 weken terug uit Curacao, maar we willen dat ze eerst een paar dagen wachten met hier op bezoek komen ivm mex.griep.
    Omdat ze niet hygienisch zijn. En k heb het er met de vk, kraamverzorgster én huisarts over gehad. Die vonden het alle-drie een goed idee om eerst even 2-3 dagen te wachten.
    Vooral omdat ze rond deze tijd op t laagst is met dr weerstand!?
    En de moeder van Maurice komt er niet in zonder dat ze excuses heeft aangeboden voor de eerste dagen. ( niet met Tara op de foto willen, de kv afsnauwen omdat ze geen oma genoemt wil worden, Tara uit mijn armen rukken, chaggerijnig binnen komen zelfs toen ze Tara voor het eerst ging zien, Maurice toe snauwen dat wij Tara niet zo moeten betuttelen. enz. )
    Gezelliggg :)..

Wens iedereen een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke nacht toe!! En dat het alleen maar beter mag gaan met iedereen!!

Ik drink nog gauw ff me 2e wijntje op :D ( ik ben straks zo dronken als een schaap )..
    Lekker weer!!

LiefS!!!

6. Maia

Maia Niet meer actief

Ah Leonie, zijn je schoonouders weer terug? Dat is snel ;) baln dat Tara weer zo'n last had van de reflux.

@gandor: vervelend dat Demyan er ooklast van heeft.

@bowen: fijn dat alles goed gaat.

Nou en ik kan niet wachten tot we hier eindelijk eens de nacht doorslapen. Ben het wel een beetje zat aan het worden zo elke keer mijn bed uit. Maar ja, heb het helaasniet voor het zeggen. Er is hier een kleine dondersteen die de dienst uitmaakt. ;) :)

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gandor herkenbaar van die verstopping. is ook veel pijnlijker dan reflux overigens. beetje olijfolie in de fles werkte hier wel goed overigens.. succes!!

leonie succes met de schoonouders!! en is t in curacao zo erg met mex griep dan?????
    excuses denk je die te krijgen?

bowen wat fijn dat de puckababy goed werkt!

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Zo er is weer flink wat bijgeschreven!
    Heb niks gelezen omdat t echt teveel is.

Ik ben ook echt een paar dagen goed ziek geweest van die mex. prik.
    39.5 graden koorts en ik zat maar te bibberen van de kou.
    Gelukkig is het nu weer over en bij Dominique ook want die had precies tzelfde.

Danique en Luna hadden nergens last van gehad gelukkig!
    Luna had zelfs niet gehuild met de prik! Maar ze is altijd al een stoere geweest :)
    Daan wel een beetje maar dat kwam al toen de vrouw dichterbij kwam.

Met Noa gaat alles nog steeds wel goed eigenlijk.
    Ga dr nu een flesje geven, ze is wat vroeger dan normaal.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

Hier ligt Megan weer heerlijk in dromen land :D

@Reflux: Bij Megan blijft ook van alles omhoog komen hoor, dat voorkomen de medicijnen niet het brand alleen niet meer. Verslikken doet ze nog wel hoor.

@verkouden:Megan is heel erg verkouden echt snotterig.........wat doen jullie hier mee?

10. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Josien’ziet er goed uit je huis!Leuk shirtje!

@Sloppy; ik zou de 120 rekenen en Megan moet vast haar schade inhalen ze heeft de afgelopen weken weinig binnen gehad, komt dalijk vast vanzelf weer goed!

@Jip; gelukkig lijkt het de goeie kant op te gaan bij jou thuis! En ja die hechtingen lossen vanzelf op hoor!

@Roos; fijn dat met Noelle zo goed gaat!!

@Maia; das jammer maar hopelijk smaaaaaaakt ie goed!

@Nathalie; wij hebben het toevallig gister weggehaald de versiering dus na 6 weken, ook al komt er nu nog steeds visite was het een beetje zat die slingers hihi

@Gandor; wat balen dat de reflux nog niet beter gaat, succes op het cb

@Bowen; wow Niels slaapt lekker lang zeg!

@Leonie; Vervelend dat Tara weer zo’n last had, maar mooi dat je de dosis mag verhogen als ze zo’n last heeft..enne veeeel succes met je schoonouders en schoonzussen!

@sylvia; he bah wat heb je heftig op die prik gereageerd zeg!Gelukkig gaat t nu beter met jullie!

11. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@dyoni; wow het lijkt echt de goede kant op te gaan met mn meissie!! Gister om 22,30 de laatste fles om 4;30 ging ze wel mekkeren heb dr bij me genomen om 6;30 heeft ze gegeten en nu slaapt ze weer!! Wowwowwow!!!
    Denk echt dat het de combinatie andere voeding en inbakeren is!!

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Goedemorgen,

@Baby, echt fijn dat er nu verbetering is....en zo'n lange nacht hebben wij nog nooit gehad.

@Sloppy, zo goed om weer te lezen. Word daar echt blij van iedere keer als jij een positief berichtje post.

@Sylvia, balen allebei ziek geweest. Hier alleen een stijve arm van de prik. Lekker dat t zo goed gaat met Noa en de andere 2 meiden.

@Anas, had t al eerder aan je gevraagd,(maar je reageert niet ;)) maar wanneer moet je meisje nou geopereerd worden, kon dat niet meer terugvinden.

@Maia, die taart wordt vast nog heel mooi. En verwacht je met fv wel doorslaapnachten te hebben, is dat ook een reden van overstap?

@Leonie, zou mooi zijn als de dubbele dosis werkt. En veel sterkte met je schoonzussen, jammer dat de vakantie van je schoonouders alweer voorbij is.

@Bowen, wow hoe krijg je dat voor elkaar...zo lang laten slapen, lekker zeg.

@Gandor, haha moest echt lachen om je verhaal...en ben je weer lekker mooi geknipt?

@Josien, hoop dat vandaag de griep helemaal weg is.

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @hier vandaag mn vader en zn vrouw en 2 vriendinnen (nog van de lagere school) op bezoek, gezellig veel zin in. Moet alleen nog even snel stofzuigen enzo. Verder hebben wij ruim een week geleden de slingers en de kaarten weg gehaald, was t echt zat.

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Even snel...kom vanmiddag verder reageren. Tessa heeft hier vannacht geslapen....als een roosje :D. Om 23 uur fles. Ze sliep om 00.00 uur. Toen pas weer om 6.30 uur een fles en sliep gelijk verder tot nu...ze slaapt nog steeds. Hopelijk heeft Sannie ook goed geslapen. Ik ga nu opschieten. Zo Tessa terugbrengen en dan met Aisha naar de playground toe :) Doeiiii!

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Meiden, sorry alvast maar heb alleen de laatste 3 pagina's teruggelezen. Sloppy, wat fijn om zo'n leuk verhaal over Megan te horen! Leonie, jou schoonmoeder doet het woord schoonmoeder wel eer aan! Wat een feeks, sorry dat ik het zeg. Baby, fijn te horen dat het bij jou ook allemaal beter gaat!
    Rest dikke knuffel en nu alvast mijn excuses voor als ik iets belangrijks over heb geslagen.

Ik kan niet veel op internet nu want mijn laptopje is tijdelijk weg. Er wordt nieuwe software op gezet. Zit nu dus evne op de zakelijke van mijn man.

Hier alles prima! Julien net een paar druppels olijfolie in zijn fles gedaan want meneer wordt zwaar gefrustreerd als hij niet kan poepen. Dit heeft geholpen. Hij heeft vannacht weer 9 uur geslapen. Lekker even bijtrekken want gisteren veel bezoek gehad. Vandaag gaan we naar de koopzondag in NIjmegen.

LIefs lUna

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leoniiee, hoe is de rest van de nacht gegaan?
    En succes vandaag met je schoonzussen..en lekker zeg je schoonmoeder! Ik had ze een trap onder haar achterste gegeven!

@Josien, zo ziet er gelikt uit zeg!
    Ben jaloers, zou ook wel zo'n mooie buitenboel hebben;)
    En wat een lekker ding is Sam zeg en zo stoer ook dat shirt!
    Fijn, je hebt me weer een tip gegeven hoor haha
    idd flink rode wangetjes, heb je al zalf wat helpt?
    En leuk zo met Sint en Piet..Hou speelgoed is altijd geweldig om te hebben vind ik

@Sloppy, ik reken de flessen:150+5=165..dus hou die 165 aan.
    Tim die woog 2 weken terug 4700 en hij drinkt 5 flessen van 165, dat mocht gewoon met zijn gewicht. En Megan zou dat qua gewicht ook hebben hoor!
    En ik lag in deuk om dat poep verhaal haha....
    Tim die wordt ook zo rood als een tomaat als ie aan t poepen is en een lucht...ppffiieeeuuwww..

@Jip, tjee nog ene paar keer gehad.
    Kan me voorstellen dat je je nu echt niets waard voelt zeg.
    ALs het aanhoud, kunnen ze er dan niet iets aan doen?

@Roos, fijn dat de Avent fles goed zijn werk doet!
    45 min is idd wel erg lang ja

@Josien, dat ze dan zo blijven hameren op dat hij meer moet!
    Hier zeggen ze gewoon; zolang ze goed groeien en tevreden zijn, gewoon zo doorgaan. Want hun zijn van mening dat moeders echt wel weten wat hun kindje wil en kan;)

@Versieringen. Bij Eva had ik t 6 weken laten hangen.
    Maar nu was ik t na 2 weken al zat! Dus alles opgeruimd en weggelegd. Nu hangen er sinterklaasslingers in huis en na volgend weekend komen de kerstspullen weer voor de dag.

@Gandor, herkenbaar om afspraken verkeerd te hebben haha.
    Daar had ik in de zwangerschap zo veel last van, dus nu bel ik soms een dag van te voren op om t nog eens na te vragen haha
    En wat vervelend dat je nog zo tobt met Demyan, hoop dat ze op t cb tips hebben voor je

@Bowen, zo he wat slaapt jullie mannetje goed snachts!
    Daar ben ik nog eens jaloers op;)

@Maia, Tim laat zich ook niks wijsmaken hoor qua slapen.
    Die blijft mama pesten hihi

@Sylvia,dat jullie zon last hadden van de prik..vervelend zeg!
    Gelukkig weer aan de betere kant nu dus.

@Babydream, kijk daar is nog iets om blij van te worden!
    Wat goed zeg!

@Blij ei, veel plezier vandaag!

@Shaula, wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft bij jullie.
    Super ook dat je dat hebt gedaan, zodat Sannie en man ff bij konden komen

@Luna, zo 9 uur aan een stuk geslapen!?!
    Mazzelaar haha...enne shopse vandaag

@Hier. Manlief dacht gisteren slim te zijn, gaf Tim pas om 0.30 de fles. Hij was van mening dat Tim dan wel tot een uur of 7 zou slapen. Niet dus! Beide kids waren om 4.30 wakker, Tim honger en Eva weer nat bed.
    Manlief maar even uitgelegd dat Tim 1 lang slaapje doet in de 24 uur. En aangezien hij dus gisteravond om 18.30 op bed lag en om 0.30 wakker werd gemaakt, had hij al 6 uur geslapen en dus de langste ruk al gehad....
    W.s gaat hij vandaag ook weer op 6 flessen uitkomen, want hij heeft nu al 2 voedingen gehad. Ach ja, honger hebben is ook niets.
    Manlief is nu even aan het klussen in het nieuwe huis van zijn ouders. En vanmiddag hebben we sinterklaasmiddag met de schoonfamilie.

@Rommelende buikje, hebben jullie ook dat jullie dat gewoon horen bij de kleintjes?
    Hier dus heel vaak, gisteravond nog toen ik m in bad deed.
    Hij was wakker en wilde m eerste badderen, nou dat maagje knorde joh, niet normaal!

@Intiem, ik maakte laatst de opmerking dat bevallen meer pijn doet als weer vrijen na een knip...nou kom er denk ik van terug;)

17. Maia

Maia Niet meer actief

@wendelaa: dat lange slaapje heeft Fleur ook 's avonds.

@blij ei: nee ik maak me geen illusies over doorslapen met de fles. Durf te wedden dat ze dan ook niet doorslaapt ;)
    de reden dat ik overstap is dat we al sinds het begin aan het klooien zijn met de bv. Ze raakt inmiddels bijna panisch als ze die borst ziet en ik ben bij elke voeding gestrest. Dat is ook niet goed. Dus ondanks dat we nu een goed ritme hebben blijven de voedingen drama. En met de fles is dat dus niet.
    Ik vind het jammer want ik ben nu 2 mnd ermee doorgegaan terwijl iedereen zei dat ik beter kon stoppen hoopte ik dat het beter zou gaan maar ik zit mezelf voor de gek te houden.

Maar ik ga het rustig afbouwen hoor, max. 1 fles per dag per week vervangen dus met 6-7 voedingen ben ik wel 6 weken bezig.

En weet je wat het stomme is. Sinds ik dit heb besloten gaan de voedingen dus wel goed en drinkt ze rustig en goed. En ik ga dan weer twijfelen van 'zie je wel, het kan wel'. Maar ik weet dat als ik nu doorga raak ik zeker weten weer gestrest, dus ik ga stoppenn. Maar vind het wel moeilijk.

18. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Maia: vind je het dan teveel gedoe om te blijven kolven en dat te geven met de fles? En misschien dat je op een rustig moment haar wel kunt aanleggen. Vaak zie je wel dat het na een paar weken ineens beter gaat. Dat je je niet meer bezig houd daarmee.
    Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

19. Momfulness

@Blijei, veel plezier met de vriendinnen! Toevallig is Guus net de kaarten en de slingers aan het opruimen beneden. Nu alleen Bumba nog uit de tuin.

@Wendelaa, ik sluit me bij jou intieme verhaal aan.:x Erg vervelend hé!

20. Momfulness

@Maia, goed van je dat je het zo lang vol hebt gehouden de bv. Als het je niet lekker meer zit zou ik gewoon lekker doorgaan met de fles hoor.

Deel Deze Pagina