@laten huilen, ik laat Niels ook wel eens huilen, ligt ook aan het huiltje als hij echt heel overstuur klinkt dan ga ik er wel heen, maar als het beetje jengelig mokkig is, dan laat ik hem gewoon effe liggen. Duurt het idd wel lang dan ga ik er ook wel heen. Hij ligt nu in bed en heeft al 2x even gehuild maar is blijkbaar wel weer in slaap gevallen want het is weer stil. Soms hebben ze het ook even nodig. Ook hierbij geldt doe waar jij je goed bij voelt.
@babydream, Dyoni ook al zo veel haar ja? Geweldig he, ik vind het dan al echt zo'n minimens. Hij heeft in de nek ook vrij lang, mooi matje zeg maar. Soms echt lastig hoor met droogmaken, zit dan precies in de plooien in de nek.
Leonie: Nou ik laat noelle ook echt huilen hoor sinds vrijdag, en het is een heel ander kind geworden, want als ze nu wakker is... is ze vrolijk en normaal was het alleen maar huilen.. Ik doe nu.. Spelen, eten , spelen bij het eerste gaapje of vervelend moe worden in bed leggen... ff laten huilen en dan slaapt ze.. ik laat haar max 20 a 30 min huilen.. en hoor ook echt wel of het van pijn is.. Gister was ze 30 minuten aal het huilen maar toen was ze gwoon echt niet moe, want bij mij was ze stil en met grote ogen aan het rondkijken.. toen kreeg ze de volgende voeding en heeft ze geslapen van 11 tot 4.. Dus laten huilen is alleen maar goed! Sommige kinderen moeten zich eigen gewoon in slaap huilen Ik vond het eerst ook helemaal niks hoor!
Babydream: Via wie kregen jullie de motullium? Huisarts of kinderarts? Ik word er niet goed van!! het lijkt wel alsof Tara alleen maar meer gaat spugen!!! Ze is doodop, en is de hele dag al wakker! Net was ze even stil, maar voor kort helaas.. Ik vind het zo zielig!! Je hoort t constant omhoogkomen, en echt mondjes geeft ze terug, van die vieze slijmerige zure drap.. Dat kan toch ook niet goed zijn?? De zantac leek even te helpen, maar de afgelopen 2 dagen lijkt het ineens weer slechter te gaan!! Ze huilt nu alweer meer dan gisteren...
@laten huilen: Geloof dat ik daar geen voorstander van ben. Al is het maar dat als zo'n kleintje huilt dat het vaak geborgenheid zoekt. Ze zeiden ook altijd dat je huilbabys moest laten huilen, maar daar zijn ze heel erg van teruggekomen. Een baby heeft de troost nodig bij huilen om zich veilig te voelen en te hechten. Ik denk dat een kindje zeker niet verwend kan worden daarmee! Ik geloof wel overigens dat als een kindje huilt om in slaap te komen 5 minuten ofzo dat dat wel goed is , dat hebben ze dan echt even nodig als ontlading.
anas ik ben het wel met je eens. nou moet ik zeggen naomi heeft pas 2 x echt gehuilt ivm krampjes dus weet niet wat ik zou doen... maar 20 a 30 min laten huilen vind ik lang
Ik vond het eerst ook lang... 20 minuten huilen mocht van het CB. Als ik hem hoorde krijsen was het ook anders, dan haalde ik hem er vanzelfsprekend meteen uit. Maar Sam weet precies hoe hij het moet doen hoor. Hij huilt net zolang tot ie één van ons op de trap hoort. Als hij ons dan bij zijn bedje ziet staan, heeft hij een grijns van oor tot oor. Nou... daar trapt mamma een paar keer in, maar dan toch echt niet meer. Nu heeft hij het opgegeven na hem een paar keer gewoon te laten huilen als hij zo jengelig was. Hij weet dat we ons niet meer laten foppen . Ze zeggen we dat je je kindje niet kan verwennen op deze leeftijd, maar daarnaast zeggen ze wel meteen dat je ze wel kan laten wennen. Ik denk dan... als ik voor Sam iedere keer meteen naar boven ren en hij went daaraan, dan vind ik hem toch echt gewoon verwend hoor . En leer hem dat maar eens af... Weet je, eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om het mannetje beneden te hebben en lekker dicht bij me. Dat geldt voor Sam natuurlijk ook. Hij is er gewoon het liefste bij. Maar ik doe hem er (en dat zie ik gewoon) eigenlijk helemaal geen plezier mee op de lange termijn. Hij wordt er jengelig van, uit zijn hum. Als ik hem bij het eerste slaapsignaal op bed leg, voelt hij zich veel lekkerder over de hele dag genomen. Maar weet je... ieder kindje is anders. Ik vind dat zo moeilijk met al die richtlijnen. Als je een huilkindje hebt denk ik dat je hem of haar veel sneller lekker dicht bij je neemt. Maar voor een kindje net als Sam geldt dan toch iets anders. Dat jochie van ons is gewoon niet gelukkig als ie niet bij slaapsignalen in zijn bedje ligt. En dat kan ik dan zelf wel eens niet leuk vinden (want ik vind het heerlijk om met hem te knuffelen of te spelen), maar voor Sam is het gewoon het beste. @Sex, hier nog steeds niet geprobeerd. Ik vind het doodeng eerlijk gezegd... @Katten, hier geen verandering bij onze katten opgemerkt. Ze vinden Sam wel erg interessant en komen regelmatig bij hem kijken, maar veranderd... nee. @Babydream, wat een heerlijke foto's! @Bowen, wat een heerlijk ventje zeg! Niels groeit ook flink zeg als ik je onderschrift zo lees! Liefs, Josien
Wat zie ik hier een mooie foto's voorbijkomen zeg! @laten huilen: ik heb het geprobeerd maar hier werkt het niet. Ik hb het variërend van 5-45 min geprobeerd maar ze blijft janken. Naja dan niet, ik haal haar dan gewoon uit bed en wanneer ze rustig is en ik zie haar moe worden leg ik haar meteen weer in bed en dat werkt beter. Maar bij ons is inslapen niet het probleem, hier is het bij het doorslapen als ze al zon 45 min geslapen heeft. Is voor haar genoeg denk ik. @voorbehoedsmiddelen: zoals ik vrijdag had gezegd ben ik aan het spiraaltje. Vond het zetten niet pijnlijk ofzo. Nou hier zijn we vandaag naar verjaardag van mijn moeder geweest. Het ging super. Ze wad heel makkelijk, vastgehouden door wat mensen vond ze prima, toen gevoed en in het campingbedje gelegd, ze heeft heerlijk geslapen en tien we weggingen ook iedereen gedag geknuffeld en ze vond het prima en sliep half en gewoon door. Ook een foto met 4 generaties gemaakt: mijn oma, moeder, ik & Fleur. Maar het ging dus super! En nu is ze met gevoed en ik ga haar zo verschonen en dan de andere borst endan lekker slapen. O ja, taart ging vanochtend nog een paar keer de mist in maar het is goedgekomeb en al ben ik niet tevreden iedereen vond hem mooi en erg lekker (chocolade-bailey's vulling hihi). Zal morgen even foto spammen.
grr een heel stuk getikt en op iedereen gereageerd druk ik de pagina weg. Nu maar even in het kort het inbakeren werkte dus niet echt dikke paniek. Vanmiddag cb gebeld moet stoppen met de AR voeding en alleen omneo geven ivm de heftige krampen. Sowieso morgen een afspraak op het cb en ze hebben me beloofd om morgen even wat meer aandacht aan hem te besteden. Heb mijn mannetje nu eindelijk aan het slapen en ga zelf ook. Ben helemaal op.
@Roos, wat een prachtige foto van jullie 2tjes En die in dat kerstpakje...SWEEET!! @Baby, wat een vrolijk ding is t zeg! @Voorbehoedsmiddel, ik ga weer een spiraaltje laten plaatsen. Maar dat kan pas over 1,5 maand, dus nog maar ff rubbertjes @Leoniiee, wij hebben ook een hoge Chicco stoel. En dan wel de Chicco Polly Magic..is de meest luxe uitvoering, maar kun je dus vanaf de 0mnd gebruiken! Een ideaal ding!!! En voel je geen slechte moeder als ze even huilt hor, kan zijn dat ze het gewoon echt nodig heeft. Gewoon om even de frustraties kwijt te kunnen....Tim kan soms ook een half uur bezig zijn om in slaap te komen, dan ga ik wel steeds even kijken hoor en m zo nodig eruit halen...maar ik merk wel t verschil of er iets is of dat hij gewoon bezig is om zich in slaap te huilen En net wat Josien zegt, ieder kindje is anders. Jij weet wat t beste is en wat werkt... Zoals ik al zei, Tim heeft t gewoon nodig. Ik merk gewoon aan m wanneer hij huilt omdat hij moe is of dat ie dus echt niet meer in zijn bed wil zijn. @Bowen, wat een stuk zeg! En dat haar:-O, ben jaloersssss
baby, roos en bowen, wat een leuke foto`s! schatjes hoor! baby, super dat dyoni zo goed te pas is! roos, met noelle gaat t dus ook beter? bowen, Niels en Tess zouden een mooi stelletje zijn, Tess heeft ook al zoveel haar! gaat Niels toevallig straks naar 'de rietkraag'?(beetje vroeg, ik weet t...)hihi misschien kunnen we ze vast uithuwelijken! laten huilen, tess huilt niet veel, maar als ze jengelt in bed, laat ik haar even. 20 a 30 minuten is me teveel van t goede hoor! dat doe ik niet. meestal is ze meteen stil als ik haar na 10 minuten huilen haar speentje geef. gandor, fijn dat je morgen terecht kan op t cb, ik hoop dat je lekker kunt slapen en dat demyan snel weer lekker in zijn velletje zit! leonie: dus tara zit weer ff wat minder in haar vel? t ging toch beter? Tess: ik weet niet wat er is, maat ze heeft de hele dag geslapen, we moesten haar steeds wakker maken voor de flessen en daarnet dronk ze maar 70 cc... ze klinkt erg vol, rochelig. heb haar nu alweer in bed liggen, maar ff in de gaten houden. ze heeft geen koorts. ik ga gauw slapen!
Wat een mooie foto's heb ik voorbij zien komen!!! Huilen: ik vind t erg moeilijk. Tessa begint meestal meteen met krijsen. Dat hou ik dan 10 minuten vol, maar dan moet ik haar er toch echt uit halen. Ze maakt zichzelf helemaal overstuur...normaasl huilen doet ze bijna nooit... Hier was t vanavond weer feest...om half 12 laatste fles gehad. Lekker bij mij op de borst in slaap gevallen. Tot bijna 1 uur geslapen, dus ik dacht dat ze wel diep in slaap was. Ik leg der in bed en 10 min later...krijsen. En nog steeds....pffff Vind t zo raar omdat ze overdag wel lekker slaapt in haar bed...dan leg ik haar wakker erin en slaapt ze zelf. Alleen snachts en savonds niet...heee vaag pffff Gelukkig gisternacht goed geslapen, kan ik nu weer tegen een nacht zonder slaap...maar dit vind ik niet normaal hoor (toch??) ik weet t niet meer...
goedemorgen dames. heb snel een beetje terug gelezen. Wat een leuke fotos heb ik gezien heerlijk!!!! En ik lees ook dat het bij veel baby goed gaat fijn om te lezen. Hier ligt dylan nog steeds in het zh. Zaterdag ging het best goed met hem en toen we zondagochtend kwamen ook dus nog efe met de arts overlegt en mis dat dylan dan vandaag mee naar huis mocht! Maar helaas gisterenavond kwam ik binnen en hij zat toen in een badje hij was al vanaf 2 uur aan het krijsen ik heb hem toen om 18.00 een flesje gegeven in de hoop dat dat alles was maar nee hij krijsde net zo hard verder eenmaal ben ik naar huis gegaan en om 22.00 nog een keer gevbeld maar hij huilde nog steeds ze hadden hem zelfs paracetemol gegeven want hij was al de hele tijd bezig. Dus naar huis nee ze houden hem liever nog een paar dagen zodat ze hem goed kunnen observeren! want hij heeft extreem reflux dat is overduidelijk maar gisterenavond leek net of hij ergens anders last van heeft volgens de zuster. Ik heb ook gevraagd waarom ze geen onderzoeken doen? Maar dat stellen ze zo lang mogelijk uit ivm stralingen en het schijnt dat die onderzoeken heel naar zijn voor je babytje. En hij heeft al zoveel narigheid meegemaakt! Vandaag weer overleg met de arts ben benieuwd! veel liefs jaja
ooohh jaja wat erg allemaal!! Ik hoop echt dat ze nu eens snel vinden waar dylan last van heeft. Dit lijkt me zooo frustrerend...voor jullie en voor hem. Heel veel sterkte\!!!! Hier hebben we wel 2,5 uur mogen slapen...Om 4 uur was ze eindelijk stil en om half 7 kwam ze alweer. Net 2 poepbroeken achter elkaar en nu ligt ze weer in bed. Maar ben bang dat ze echt weer niet gaat slapen. Ik wordt er echt moedeloos van...ik weet t niet meer. Vind t zielig voor dennis want die is ook de hele tijd wakker geweest, ook om mij bij te staan maar die meot nu weer werken... Ik snap niet waarom ze bij shaula wel de nacht door kan slapen en bij ons niet eens 3 uurtjes. 'snachts dan, want overdag slaapt ze heel goed in haar bed. Ik krijg t idee dat wij het helemaal fout doen, maar ik weet t niet wat. Vanmiddag nat t cb, maar ben bang dat die ons ook niet verder kunnen helpen....ik weet echt niet meer wat we moeten doen. Ik had t me zo anders voorgesteld. Ik wilde allemaal leuke dingen gaan doen met haar, maar ik ben overdag zooo moe dat ik alleen maar kan slapen of bankhangen. Zo zonde.... Ik hoop dat ze snel beter gaat slapen snachts! (sorry voor mijn zeikverhaal weer pffff)
sannie: snap helemaal wat je bedoeld je gaat zelfs denken doen wij iets fout bij oma was dylan ook heel lief. maar dat was ook maar de eerste keer de 2e keer dat hij daar kwam krijsde hij ook alles bij elkaar. dus denk nou niet wij doen iets fout het is gewoon heel moeilijk en ind ik had het me eigen ook heel anders voorgesteld zon kleintje lekker leuke dingen mee doen jeetje zeg ik heb hier een kei dure kinderwagen staan en 3x mee gewandeld en hij heeft alles bij elkaar gekrijst ik kan gewoon de deur niet uit met hem. Het is ind erg vervelend maar iedereen verzekerd mij dat er een tijd komt dat het wel allemaal leuk is ze zijn ook nog zoooooo kleine en kunnen het niet anders zeggen dan huilen! Ik hoop dat het cb je kan helpen ik ben ook via hun naar de ha gestuurd en ben nu blij dat ik ben gegaan want het werd echt te gek! veel liefs jaja
sannie, kan t me helemaal voorstellen hoor! zeer frustrerend lijkt t me dat ze bij shaula inderdaad wel doorsliep... kan t te maken hebben met licht/donker? misschien wat meer licht op dr kamer aandoen? en ligt ze `s nachts bv wel in een slaapzak en overdag niet? ik hoop dat ze op t cb nog tips hebben! jaja, wat zielig dat Dylan zo veel pijn heeft...ik vind de uitleg wel te brgrijpen (geen onderzoeken omdat dat pijnlijk is voor Dylan) maar zou wel willen weten wat er aan de hand is! onbegrijpelijk dat ze alleen maar observeren! dit kan toch niet langer zo? denken ze dat hij er over heen gaat groeien dan ofzo? heel veel sterkte meid!
he bah jaja, wat vervelend van je mannetje zeg, dat hij er nog steeds ligt. hopen dat ze wel wat vinden zeg! en sannie, ook balen van tessa zeg! hopen dat ze kunnen vinden wat hiervan de oorzaak is. vraag anders eens wat shaula deed voor het slapen gaan? misschien doet ze het net iets anders dan jou? hier een goede nacht gehad. madam had gister zowat de hele dag krampjes. dus over de hele dag en avond maar zo'n 2 uurtjes geslapen. rond kwart over 10 sliep ze uiteindelijk tot 3 uur.. Daarna ff gevoed en toen sliep ze rond half 4 alweer tot? want ze slaapt nog steeds.. gelukkig maar..
@sannie, heb je al eens geprobeerd het bed ergens anders in de kamer te zetten?? Sommige kindjes zijn gevoelig voor aardstralen. Oww lees je bericht nu nog een keer en zie dat ze overdag wel slaapt. Dan idd misschien overdag gordijnen niet dicht doen als ze slaapt? Moeilijk als ze het dag en nachtritme nog daar elkaar halen. @jaja, jee wat moet dat frustrerend zijn om je kindje daar zo achter te laten en dat hij zo moet huilen. Vreselijk!! Ik hoop echt dat ze er snel iets op vinden. Arm mannetje!! @ellen, hahaha ja idd wat vroeg maar ja Niels gaat straks wel naar de Rietkraag, komen ze vast bij elkaar in de klas!!! Hihi grappig zeg, welk kdv werk jij eigenlijk??Zal je even pb-en was ik al weer vergeten.
kk, wat zielig dat maureen zo`n last had van krampjes! zal ook wel vervelend zijn voor esmee dat maureen dan niet goed te pas is. vind esmee het naar als maureen huilt? tess heeft gelukkig vannacht en vanmorgen haar flesje wel leeggedronken, zal wel eenmalig geweest zijn van gisteravond. ga nu ff t badje klaarzetten en na t badderen lekker naar buiten, want t is heerlijk weer!