Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja, bowen, heb je terug ge-pb-t!

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Leonie; wij hebben de motilium via de kinderarts gehad, maar je kan altijd je huisarts hierover bellen natuurlijk..Succes

@Anastasia; ben het helemaal met je eens over t huilen!

@Gandor; succes vandaag op het cb!

@Ellen; hier ook een klein verkouden knor varkentje in huis hihi

@Jaja; wat moeilijk dat je nog steeds niet echt weet wat er met Dylan aan de hand is! Sterkte meis

@sannie; pff meis knuf, lijkt me erg moeilijk als ze zo lastig slaapt

@Knuffel; ach krampjes das altijd zielig, gelukkig heeft ze vannacht wel goed geslapen

3. 0babydream0

Nou Dyoni lijkt echt weer in haar hummetje te zitten!Ze is weer zo vrolijk en blij! Helemaal geweldig!! Ligt nu in de box tegen haar mobile te kletsen en de geluidjes worden steeds harder echt heerlijk om haar zo blij te zien..

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Sannie, ik kan het me zo goed voorstellen dat je er helemaal moedeloos van wordt. Zeker als je dan hoort dat ze bij Shaula wel heeft geslapen. Maar probeer jezelf niets aan te praten... jullie doen het prima! Probeer vooral positief te blijven (hoe moeilijk dat ook is), maar hoe onzekerder je wordt hoe meer Tessa dat ook oppikt. Helaas heb ik niet zo heel veel tips voor je. Ik neem ook aan dat je alles al geprobeerd hebt. Ik weet alleen dat wij het zo doen: Sam komt om de 4 uur voor een flesje. Als hij die op heeft laten we hem een boertje en spelen we even met hem op schoot. Daarna gaat hij even de box in. Maar als Sam al tijdens de fles in slaap dreigt te vallen of bij ons op schoot slaapsignalen afgeeft, dan gaat hij linea recta naar bed na het boeren. Ik laat hem nooit in de box of op schoot in slaap vallen omdat hij dan weer wakker wordt als ik hem op bed wil leggen. Ooit hou ik Sam wel bij me beneden als ik weet dat er bijvoorbeeld binnen een kwartiertje visite komt ofzo. Dat is de enige keer dat hij ooit beneden is slaap valt. Als ik hem dan slapend zijn bed in leg, weet ik zeker dat hij veel te vroeg wakker wordt en het op een gillen zet. Ik denk wel eens dat het voor een kind ook raar moet zijn om bijvoorbeeld op de warme schoot van je mamma in slaap te vallen en in een koud donker bed weer wakker te worden. Ik weet niet of je iets aan deze ervaringsverhalen hebt, maar niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

@Jaja, wat vreselijk om te moeten horen zo van het ziekenhuis dat Dylan nog steeds zoveel huilt. Dat is toch niet normaal! Ik vind het eerlijk gezegd wel raar dat ze hem maar zo ter observatie blijven houden en eigenlijk niks doen. Of lees ik het dan zo verkeerd? Alleen een paracetamolletje gaat Dylan niet helpen als ik het zo lees, toch? Ik heb echt zo'n medelijden met je dat je je mannetje daar zo huilend achter moet laten.

@Babydream, fijn dat Dyoni weer zo lekker in haar velletje zit.

@Mezelf, omdat ik nog zo verkouden ben heb ik de babymassage voor een keertje afgezegd. Nu loopt er nog een extra groep en daar kan ik donderdag bij komen. Dus hoef ik toch niet een les te missen. Ik was wel heel bang dat de andere moeders me niet graag zagen komen met mijn snotneus. Ik vind het wel jammer, ook voor Sam, want hij vindt het zo lekker!

@Duimen, Sam lag vanmorgen met zijn duimpje in zijn mond in bedje heerlijk te sabbelen :)! Ik ben benieuwd of het een gelukstreffer was of niet... Schattig zag het er in ieder geval wel uit!

Liefs,
    Josien

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meiden,

sorry dat ik WEER niet reageer, maar heb eigelijk gewoon geen tijd, Giorgio vraagt echt de hele dag van me, elke minuut.. pff het is me allemaal wat..

we waren vorige week maandag bij de kinderarts geweest en hadden toen 2x1,3 mm zantac gekregen die we per dag moesten geven en het wordt alleen maar erger.. continu herkauwen en slikken, en de HELE dag schreeuwen, schreeuwen en nog eens schreeuwen.. we weten ons geen raad meer..

we moeten eigelijk pas 10 dec terug naar de kinderarts, maar heb net opgebeld en hoop dat ik morgen ofzo mag komen, want dit gaat écht niet meer..

de osteopaat heeft ook geen drol uitgehaald, maar ga vrijdag toch nog maar een keertje ( is mijn laatste hoop op dit moment)

de kinderarts zegt toch alleen maar '' trek de deur maar dicht en babyfoon uit en laten krijsen maar''

ze moeten hem dit keer maar góed onderzoeken en niet alleen een keertje aan zijn buikje voelen en dat was het..
    aan sommige mensen zie je aan de buitekant ook niet dat ze ziek zijn terwijl ze dat weldegelijk zijn!

hoop echt dat het krijsen niet al te lang meer gaat duren, snap niet hoe mensen dit een jaar vol kunnen houden, het breekt je echt op..

liefs Daan

6. Maia

Maia Niet meer actief

@jaja: naar dat Dylan nog steeds in het ziekenhuis ligt, maar op zich wel heel fijn dat ze echt goed kijken naar hoe het met hem gaat enz.

@sannie: wat vervelend dat ze het thuis weer niet leuk doet met slapen :( hopelijk heeft het cb tips!

@kk: vervelend zeg, krampjes :(

@baby: fijn dat het met Dyoni zo goed gaat nu! super om te horen!

@josien: ook dus een duimer :) Bij Fleur was het tot nu toe een toevalstreffer, gisteren heeft ze het niet gedaan en vanochtend deed ze wel die duim even in haar mond maar ze wist niet precies wat ze ermee aan moest. Ze ging er een beetje aan likken. We zullen zien, ik denk dat ze het van de week wel goed door gaat krijgen, want die vingers blijven toch echt die mond ingaan.

@daantje: o wat naar dat het bij jullie ook al niet lekker loopt. Sterkte en een dikke knuffel en ik hoop dat je sneller mag komen!

Nou hier een op zich goede nacht, ware het niet dat ze ipv om 7 uur om 6 uur kwam en de periode tussen 4 en 6 een hele hoop geluidjes in haar slaap maakte waardoor ik dus niet meer geslapen heb. Maar ach. Na de voeding weer in bed gelegd, geslapen en om 8 uur ofzo werd ze wakker en toen heb ik haar lekker bij me in bed genomen tot de volgende voeding. lekker knuffelen! En nu ligt ze weer te slapen. Manlief heeft helaas vergeten de kinderwagen uit de auto te halen dus ik kan niet echt weg vandaag, dat is wel jammer. De winkels zijn te ver weg om haar in de draagdoek te gaan tillen.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jaja: Ach, :( jeetje!! Maar net wat Ellen zegt: Waarom blijven ze observeren? Ik begrijp dat die onderzoeken heel naar zijn voor een babytje, maar dit is toch ook heel naar voor een babytje? En als ze dmv een onderzoek erachter kunnen komen, dan is het misschien eerder verholpen?
    Heel veel sterkte meid, ik duim voor je dat het snel goed mag gaan!

Sannie: :( had zo gehoopt dat ze bij jullie ook lekker ging slapen snachts. Kan me voorstellen dat je dit niet volhoudt. Is ook echt niet normaal nee.. Succes bij het cb en vraag maar raak daar!!

Wendelaa: Oooh leuk! Ja ik vind het ook een ideale stoel. vriendin van mij heeft m ook!

Daantje, laat je niet afschepen meid! Ik vind t echt niet normaal en gezond... Kun je niet naar een ander ziekenhuis ofzo, waar de arts je WEL serieus zal nemen en actie gaat ondernemen??
    Knuffel!

Babydream: Oooh wat heerlijk dat Dyoni weer zo goed te pas is!!
    Hopelijk volgt Tara, Dyoni's voorbeeld! ;)
    Ik moet straks naar het cb, dus ik zal het daar ook is vragen..
    We doen al alles wat moet, maar het is echt drama weer.. Het lijkt zelfs erger te worden..

Ellen: Ja het ging donderdag en vrijdag overdag echt superrr goed!! Ik wist niet wat me over kwam!! Ze lachte, was helemaal niet huilerig, maar juist heerlijk knuffelig!! Alleen vrijdag avond begon het weer!! :( Zaterdag nog erger, en gisteren begon ze nóg vroeger in de middag te huilen tot savonds laat!!
    Dus denk niet dat dit de oplossing is ..

Ze stikte me vanmorgen alweer bijna in die vieze zantac troep, terwijl ik het er nog wel zo langzaam in doe, maar ze vertikt het door te slikken waardoor ze er zowat in stikt..
    Was echt eng om te zien, brr..
    Klote troep.

Straks naar het consultatie bureau.. En dan ga ik is vragen hoe en wat..

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Duimen: Deed Tara de eerste dagen ook!! 2 uur na de bevalling lag ze zelfs al met dr duimpje in dr mond te slapen.
    Totdat ze de speen kreeg, en daar ben ik maar blij van ook. Ookal ziet het er schattig uit, speen kan ik straks afbouwen, duimen is zon gedoe..

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Kijk zo lag ze dan! :D Alleen heeft ze m er hier niet helemaal in, maargoed..

10. Maia

Maia Niet meer actief

wat schattig Leonie. Op zich heb je gelijk, maar wij krijgen bijvoorbeeld de speen er echt niet bij haar in, na 2 weken proberen en "dwingen" blijft ze hem weigeren, dus ik ben allang blij dat ze dan gaat duimen want de hele tijd m'n pink is ook vermoeiend ;)

Ik zou nog even m'n gare taart laten zien. Ik vind hem echt drama geworden, maar m'n moeder vond hem wel erg lollig en daar ging het om.

Wat ging er fout:
    1. ik was de helft van m'n ingrediënten vergeten te kopen.
    2. Ik heb voor de vierkante het verkeerde formaat bakpan gebruikt waardoor hij dus erg groot is uitgevallen (ach, we hadden voldoende taart dus). Maar daar kwam ik dus pas achter toen ik al gevuld had.
    3. de bovenste was chocolade met choco/bailey's vulling en de onderste vanille met aardbeienvulling en de bedoeling was dat het andersom was.
    4. de marsepein kreeg ik niet in de juiste kleur die ik in gedachte had.
    5. had ik de vierkante taart bekleed, en de oranje lussen erop gemaakt, bedacht ik me dat ik oorspronkelijk wat anders wilde, heb het eraf gehaald, bleek dat ik voor het andere geen marsepein genoeg in die kleur meer had.

toen ben ik maar gaan slapen ;)

Naja, uiteindelijk is het goedgekomen, ze waren tevreden, hij was heerlijk en je haalt hem toch uit elkaar dus :D

maar ik ga geen taart meer maken als ik erg moe ben dus ;)

nou hier is hij hihi...

en dan ga ik bij m'n meisje kijken want die is aan het jammeren!

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Jaja Hoe lang ligt Dylan nu al niet in het ziekenhuis? Het lijkt mij dat je nu maar eens even op je strepen moet gaan staan en eisen dat ze meer doen dan alleen maar observeren want daar schiet je helemaal niets mee op. Voor zo'n kleintje is het ook niet goed dat hij maar in het ziekenhuis ligt, dan kan hij net zo goed lekker thuis zijn als ze toch niks doen.

Daantje jeetje zeg vind het zo zielig dat je zoveel problemen hebt met Giorgio. Breekt je ook op op een gegeven moment he!
    Hoop dat ze nu ook bij jullie eens wat meer gaan doen, dan zeggen deur dcht en krijssen, desnoods eis je dat een andere arts naar hem kijkt en zet je de hele boel op stelten daarzo. ( daar zijn ze vaak niet zo van gecharmeerd hihi)
    Hoop dat je snel terrecht kan.

taart: vond de taart er leuk uitzien hoor :)

12. 0babydream0

@leonie’dyoni vind de zantac ook zo vies ik laat haar aan mn vinger zuigen en dan t spuitje met de zantac ernaast anders slikt ze t ook niet door en gaat ze kokhalzen
    de motilium slikt ze overigens gewoon zelf door

@maia; ik vind je taart mooi hoor!

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    baby, vind t heerlijk om te horen dat het zo goed gaat met jullie! als je meissie beter in dr vel zit, zit je dat zelf ook toch?

daantje, wat heb jij t moeilijk zeg... zoals al meer mensen zeggen hier: ik zou eisen dat er meer onderzoek gedaan wordt! heel veel succes meid!

leo: ook jij zou meer onderzoek moeten eisen, of andere medicijnen. er zijn kinderen die veel huilen, maar krijsen is een ander verhaal!

maia, ik vind je taart ook super mooi hoor! wel balen dat t niet allemaal ging zoals je wilde, hopelijk word de volgende taart wel helemaal wat je ervan verwachtte!

ik heb net een wandeling gemaakt van 1,5 uur met Tess en een vriendin. heerlijk, wat een weertje! nu wel moe, dus ga ff liggen.

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ff snel reageren hoor, zit samen met Megan in de trein naar Haarlem . Het gaat echt super goed met d'r!!

@jaja: eerlijk gezegt snap ik het ook niet zo goed hoor. Paracetamol help niet tegen maagzuur of darmkrampen! Megan heeft bijna een week paracetavriendjes gehad en ze krijste de heleboel bij elkaar. Ik vind dat ze dit niet kunnen maken, dan maar die vervelende onderzoeken maar als ze niks doen kan hij net zo goed weer mee naar huis!

@ baby: wat fijn om te lezen dat het bij jou ook weer beter gaat! Super hoor!

Wij gaan morgen weer naar de osteopaat, ben benieud wat hij van haar gaat zeggen want het is een heel ander kind:)

ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt om te kijken wanneer ze die vervelende aambeien weg kunnen halen...... Heb ik het maar weer gehad;) vind het wel eng hoor maar goed dit is ook geen pretje.

@Daantje: wat vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat met je ventje:(

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sloppy, ook super om te lezen dat het met jullie zo goed gaat!wat een verandering brengen die medicijnen teweeg zeg!

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @leo: ik ben het met Ellen eens! Of ze geven je andere medicijnen of ze moeten meer onderzoeken doen want je kan je kindje niet zo laten krijsen!!

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ Ellen: ja goed hè!

@maia: je het wel veel moeite moeten doen voor die taart maar hij is wel heel leuk geworden:)

18. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Wat een mooie foto's zag ik weer voorbij komen!
    Bowen wat een bos met haar heeft je zoontje!
    Baby volgens mij is Dyoni best een lange meid he? of lijkt het op die foto?
    Roos super leuke foto's! leuk ook die van kerst!

Versiering ik was het na 3 weken al zat dus hebben we toen het grotedeels weg gehaald.
    Alleen de kaartjes hebben we nog wat langer laten hangen.
    Ellen 180 kaartjes!! heb je ze ook allemaal op kraamvisite gehad?:$

Laten huilen dat doe ik niet maar dat is omdat ik me er niet goed bij voelt, maar ze huilt hier ook zowat niet dus als ze huilt dan pak ik dr gelijk.
    Maar kan me voorstellen dat als je baby heel de dag wel huilt dat het anders is en bij sommige heeft het ook efect.
    Daan en Luna huilden ook wel wat vaker maar ook toen heb ik het niet gedaan
    Noa laat ik alleen huilen als ik met de andere meiden bezig ben bv naar bed/bad aan het doen bent of eten geven.

Sloppy wat fijn om te horen dat het goed gaat!

Daantje nog steeds geen verbetering.. je moet je dit keer echt niet met een rot advies laten wegsturen hoor!
    Hoop dat je eerder tercht kan want zo gaat het niet.

Jaja ook sterkte nog steeds Dylan niet thuis.. en ook nog geen verbetering.

Leonie klinkt niet echt dat het beter gaat nu met Tara, mischien moet je weer de dokter bellen en zeggen dat het niet echt effect heeft? mischien krijg je wat anders.

Duimen gelukkig doet ze dat niet maar pakt ze dr speentje!
    Luna was met 7 maanden speen af!
    En Daan heeft m nu nog steeds maar dat heeft een andere rede(vanwege jaloezie)
    Als we Noa dr speen gaan afbouwen dan gaan we dat ook gelijk met Danique doen.

Taart: mooi hoor!

19. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @ verziering: wij hebben het nog steeds hangen:) we wilde het weghalen maar toen begon het met Megan en hadden we de tijd niet en nu vinden we er wel gezellig staan:D we laten het nog ff hangen dus.......hihi

20. 0babydream0

@Ellen; ja zeker! Als mijn meisje happy is ben ik dat ook!! Enne hier is het saai vies bewolkt weer hoor!

@Sylvia; ja klopt Dyoni is een lange dame heeft vooral lange armen en benen! Ze weet alleen soms niet wat ze er nou mee aan moet die dingen fladderen overal heen hihi
    Zo hoe heb jij je meid zo snel van de speen af gekregen??

@Sloppy; hoe is het in de trein?

Deel Deze Pagina