Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Curly fijn dat het zo goed gaat.

Maia hou je er rekening mee dat overstappen de eerste weken ook ff doorbijten kan zijn
    dat ze moet wennen aan de voedingen in het begin meer krampen etc kan gaan krijgen

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Curly; wat fijn dat het goed gaat met jullie!

3. Maia

Maia Niet meer actief

Danjo, dat weet ik ;) maar dat is niet zo doelloos en bv is dat voor mij nu wel. Maar genoeg over mij etc. Ondanks dat ze de afgelopen weken van de leg is, zijn er ook zat vrolijke momenten :) en geniet ik een hoop. Ben alleen zo moe. Ga maar weer een poging doen tot slapen.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Nee dat niet hoor maar ze had toch weer last van oprispingen en toen wilde ze vaak drinken en daar kreeg ze weer krampjes van........ dus niet zo fun voor haar:(
    ach als dit het ergste is dan hoor je me niet hoor:)

5. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @danjo: klopt hoor, ik merk aan Megan dat ze oprispingen heeft als ze vaker wil drinken.........zoals vanmiddag.

@baby: super foto! Ik heb voor Megan ook z'n Amerikaans nachthemd, zal eens kijken of ze hem al past:)

@maia: ik vind dat je BV heel lang voorgehouden heb hoor! Ik hoop dat de overgang goed voor je gaat verlopen!

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sloppy waarom probeer je dan niet zoveel uur ertussen te houden. hier kwam ze in het begin ook veel vaker dat ben ik gewoon gaan rekken en nu komt ze om de 4 uur en snachts slaapt ze door en moet ik dr om 7 uur wakker maken

7. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Sloppy; ja ik heb een hele stapel gekregen in verschillende maten die had mn tante vorige maand voor haar gekocht in amerika

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @danjo: ik probeer dit elke dag maar tot nu toe gaat het nog niet echt in een ritme. Maar door het vele huilen kreeg ze elke keer om de 3uur wat aangeboden omdat ik nooit wist wanneer ze honger had en nu is het voorlopig zoeken naar een ritme en het lukt haar gewoon nog niet.
    Ach ik denk elke dag: vandaag proberen we het op nieuw;)

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik heb ook wel mazzel dat het zo snel ging en dar ze eigenlijk gewoon nog heeeel veel slaapt.
    vaak alleen voor de laatste voeding wakker rest is het wakker worden luier ff teuten 15 min voeden en weer slapen

10. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Daantje: erg moeilijk dat hij naar eht ziekenhuis moet, maar fijn date r actie wordt ondernomen!!! Op deze manier kunnen jullie ook een beetje bijtanken. Heel veel sterkte en ik hoop ook dat ze wat kunnen vinden!!!

Leo en Maia: heel veel sterkte. En idd als je andere medicijnen krijgt die misschien weil helpen zou ik ze ook neit afslaan hoor!

Roos: geen idee. Hier ook nog aan t zoeken met de voedingen. Vaak maak ik haar wakker overdag om de 4 uur, maar soms komt ze na 3 uur al. Sowieso 's nachts rond de 3 a 4 uur. Maak ik haar niet wakker voor, komt ze zelf. Kan je neit adviseren helaas...zit vaak aan de 7 flessen van 120 + 4

Anas: kan me voorstellen dat t moeilijk is...vooral omdat ie neit drinkt als je m er wakker voor moet maken...

Maia: sterkte meid. Lekker dat je mannetje t overneemt vannacht. Is wel goed voor jezelf dat je even goed slaapt.

Baby: superschattig dat haar! Veel hoor

Ellen: kraambezoek. Tja wat wil je als je 180 kaarten heb gehad hahaha

Wendelaa: jeetje ook al van die gebroken nachten. Heftig hoor! Fij dat tim zo is aangekomen. Idd wel evel ahhaha

Helemaal gelijk over dat die kleintjes nog zo hulpeloos zijn en dat we teveel van ze verwachten! Probeer me daar ook echt aan te herinneren elke keer...dat ze pas een maand is! Alleen zou ik t wel fijn vinden als ze na de fles in slaap valt snachts en niet 2,5 uur wakker is ;) Dat is t enige wat ik nu verwacht haha. 2 keer eruit voor de fles vind ik helemaal geen probleem!

Curly: groot gelijk hoor. Lekker rustig aan doen en alle aandacht anar je meisje! Fijn dat het zo goed gaat met jullie!!

Hier slaapt Tessa weer (jaaaaa echt waar!!!!) Ze werd om half 9 wakker. We hebben badje gedaan, flesje nog even knuffelen en toen naar bed om half 10. Heb er wel een uur bij gezeten, maar nu slaapt ze! Ik ga ook zo dus jeeeeeeeeeee!! Hopelijk vannacht ook zo goed!!!! maar heb nu dan in ieder geval een paar uurtjes gepakt!

Wletrusten

11. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sannie, super dat tessa lekker is gaan slapen!

maia, succes met t overstappen! ik hoop dat het dan beter gaat met fleur.

@ veel vragen van je baby: ook ik hoor overal om me heen dat slapeloze nachten veel voorkomen, maar iedereen wil graag doorslapen `s nachts! als ik er eenmaal uit ben `s nachts, en lekker in mijn badjas met tess op de bank zit, geniet ik er echt van hoor! toch lijkt het me ook heerlijk om door te kunnen slapen.

sloppy, megan heeft een moeilijke tijd achter de rug, kan me voorstellen dat er nu nog geen ritme in zit. komt vanzelf!

babydream, wat een schattige foto weer, wat kan Dyoni mooi lachen zeg!

vraagje: ik zit te erg te knooien met de voedingstijden, omdat tess dus `s morgens heel vroeg voor t eerst komt. (4 uur/half 5)
    daardoor kom ik met de avondfles heel laat uit.00.00 uur ofzo!) ik probeer overdag dan altijd om de 3,5 uur te flessen, zodat ik `s avonds uitkom rond half 11. zouden jullie dat ook zo doen? tess drinkt dus nog steeds 6 flessen op een dag (tel ik de nachtvoeding mee) ze drinkt 1 of 2 keer per dag 150+5, rest 120+4.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ellen deed ik ook zo hoor maar toen naomi snachts nog kwam probeerde ik wel te rekken. En ik doe de fles van 7 uur lekker in bed lamp op de overloop aan dat ik wat zie en daarna duik ik mn bed weer in dan kan ik tot 11 uur slapen als ik wil. Heb boven een fles staan en poedertoren ideaal

13. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    delft
    Ellen kan je helaas niet helpen met de voedingstijden. Ik zit hier ook mee te klooien haha. Maar ook nog geen ritme hier...

Iemand vroeg trouwens over het verschil van luiers. Daar was ik ook wel benieuwd naar eigenlijk...ik heb namelijk geen idee

Nou, ik had vanavond te vroeg gejuigd. Ik ging om 23.15 naar bed en om 23.20 was ik er alweer uit....bezig geweest met der tot 1 uur. Toen moest ik van dennis naar bed komen. Toch weer bezig tot half 2. Uiteindelijk viel ik rond half 2 in slaap en om 10 over 2 kwam ze alweer voor de fles. Dat is echt zo erg...slaap je net een half uur meot je er weer uit. Dus ik pissig op dennis haha alsof t zijn schuld is...kan je beter wakker blijven.

Nu ligt ze weer rustig in haar bed. Al 10 min, maar ik hoor dat ze niet slaapt dus ben benieuwd wanneer ze weer begint te huilen. Ik ga de eerstkomende tijd nog niet naar bed in ieder geval.

Wanneer begint het inbakeren te helpen? Ik weet dat t eerst slechter gaat en dan beter, maar hoe lang duurt dat???

14. natjes

natjes Niet meer actief

maia ik doelde vooral op de hoge verwachtingen die sommige hebben van hun beeb! Zoals iemand anders al zei, vergeet niet dat het nog zo jong is! Doorslapen is meer uitzondering dat regel!

Wilde je nog wel even hart onder de riem steken, toen ik 3 weken terug langzaam over ging op fv werden de tijden dat ze kwam regelmatiger en langer er tussen. Toen 8 tot 10 voedingen. Nu 5 tot 6. Het geeft je inderdaad meer rust!

Sannie hoe is je nacht gegaan? Is het een idee om de kleine bij je in bed te laten slapen? Hier is de man dat veel rustiger. Overdag slaapt hij al in eigen bed, begin van de nacht ook. De rest bij ons. Merk dat het al minder word maar geeft veel rust in huis! Hij slaapt en wij dus ook!

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    pampers: new baby neemt beter op dan baby dry. wel handig als 1 niet meer past kun je beter meteen op maatje 3 overgaan. Ik ga naomi uit dr bed halen

16. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    is dat zo danjo? dan koop ik voorlopig nog new baby! ben bijna door mijn nr 1 heen, heb nog 3 pakken nr 2. nr 3 is er ook nog van new baby toch? daarna moet je over op groene of paarse pakken. (als je pampers blijft gebruiken natuurlijk)

hier is t weer flessentijd, vanmorgen was t weer 4 uur.

sannie, hier hielp inbakeren meteen. als jij zegt dat je met haar bezig bent van half 12 tot half 2, is ze dan constant aan t huilen? lijkt me heeeel zwaar, en volgens mij is dat niet normaal voor zo`n kleintje hoor. heb je t idee dat ze pijn heeft?
    kan t een soort van verlatingsangst zijn?

17. Maia

Maia Niet meer actief

@natjes: sorrie dan, verkeerd begrepen. :)

goedemorgen! Hier heerlijk een goede nacht gehad. Manlief is eruit geweest (ik heb uiteindelijk wel gevoed want mijn borsten stonden op knappen dus anders had ik moeten kolven en dat vind ik onzin)maar hij heeft de rest geregeld en ik heb heerlijk geslapen. Ben weer in mijn normale hum :)

Zo naar cb voor eerste prikjes.

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Morgen dames, ben ik ook weer even en mijn lappie is nog steeds weg ivm de nieuwe software dus even op computer van mijn man.

Heb geen tijd gehad om 15 pagina's terug te lezen maar even de headlines uit mijn hoofd (die nog steeds niet de herseninhoud heeft van voor de bevalling dus excuse me als ik iets belangrijks over het hoofd zie, geef het anders even aan).

@Daan, sterkte met Giorgio in het ziekenhuis.
    @Natjes, ben het eens met je opmerking. Julien sliep al een aantal nachten door maar vannacht kwam hij om 2 uur. Heb hem gewoon zijn fles gegeven ga er dan ook niet mee lopen soebatten. Hij slaapt daarna gewoon weer verder.
    @Baby, leuke foto 's! haha die mat! Kan al bijna een staart. GAat het goed met de oorbellen?
    @Leonie, laten huilen: daar had ik laatst ook een topic over geopend en het viel mij ook op dat er veel dames erg overtrokken reageerden. Dat ik een slechte moeder was als ik hem 5 á 10 minuten liet huilen. Ik weet nu wanneer ik hem wel of niet kan laten huilen. Als ik zie dat hij echt moe is en gewoon echt moet slapen dan loop ik gerust om de 5 minuten terug om zijn speen te geven maar haal hem niet uit bed. Dan slaapt hij vervolgens 3 uur achter elkaar. Als ik hem dan uit bed haal gaat het van kwaad tot erger.
    @Danjo, leuk dat je weer meekletst!

Nou wij zijn zaterdag wezen winkelen en Julien heeft zich voorbeeldig gedragen. Lekker geslapen en rondgekeken. Mama heeft nog een nieuw spannend setje gekocht. Gisteren ook naar Kleve geweest met mijn moeder maar toen merkte ik dat het Julien teveel werdt. Ik ga dus niet meer 2 dagen achter elkaar met hem weg voorlopig. ALdoende leert men hé! Verder merk ik dat ik, sinds ik die vaste voedingstijden en regeltjes uit mijn hoofd heb gezet en mijn eigen gevoel volg ik veel relaxter ben en negatieve dingen me niet meer zo opvallen. Snel volgt na regen zonneschijn. Hij huilt ook af en toe natuurlijk en ook echt soms hard.

Nou ga proberen weer af en toe te komen.

19. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    delft
    Luna: fijn dat je zo goe dneiuwe hebt! Goed dat je nu je eigen gevoel volgt en dat dat beter gaat! En idd, leren is het . Wij waren vorige week ook weg gegaan terwijl ze eigenliojk rond die tijd flesje meost. Doen we ook niet meer hahaha. Eerst flesje, dan de deur uit hahaha

Maia: wat fijn dat je een goeie nacht hebt gehad. En idd, kan je beter gwoon zelf even voeden. Scheelt al zoveel dat je man de rest allemaal deed.

Tussen half 12 en half 2 ligt ze in haar bedje. En dan ligt ze idd te huilen. Als ik haar oppak is er niks aan de hand, slaapt ze zo, maar zodra ik haar neerleg (zelfs na een uur) wordt ze wakker. We hebben alles al geprobeerd op haar kamer. Licht, donker, muziek...weet t waarom ze t doet. Maar als ik erbij blijf met pink in haar mond dan gaat t op zich wel. Ik snap t ook niet.

Maaaaaar ook goed nieuws!!
    Toen ik haar vannacht op bed heb gelegd is ze gaan slapen en ze werd pas om 8.15 wakker!!!!!
    Ik was dan wel wakker tot 5 uur van elk piepje wat ze maakte hahaha maar dat is mijn probleem. Ben op een gegeven moment met mijn hoofd onder de deken gaan liggen om niet alles te horen (babayfoon staat op zijn zachts, maar je hoort alles als je in zo'n bui bent). Dus ik ben wel blij sowieso. En ik hoop dat het inbakeren blijft helpen!!!

20. MvN

MvN Niet meer actief

Sannie: wat een nacht zeg! In iedergeval heeft ze tot kwart over 8 geslapen.

Luna: lekker dat je er uit bent geweest!! Ik ga ook niet elke dag weg met noelle want ikweet dat ze dan over stuur is..

Thanks voor de tips, maar ook al zit er 4 uur tussen ( overdag vaak ) dan drinkt ze nog niet meer dan 100cc. Vanacht wel goede nacht gehad :D Om 10 uur laatste fles, om half 3 huilde ze heel kort.. is ze weer in slaap gevallen tot kwart over 4! :D om kwart voor 5 weer in bed begon ze weer flink te huilen.. maar naar 5 minuten had ze wel door dat we niet zouden komen.

Ik wordt ook echt wakker van elk geluidje en de babyfoon werkt niet want dan horen we een ander kind :p Eerst hadden we onze deur en die van haar kamer open staan zodat ik dr zou horen. Nu doe ik wel alle 2 de deuren dicht! Dan slaapt colin lekker verder als ze huilt en ik word nu alleen maar wakker van harde geluiden.. niet meer van elk zuchtje!!

Ik heb haar vanochten dom kwart over 8 wakker gemaakt en om 9 uur weer in bed gelegd en ze slaapt weer :D

Kon ik lekker slapen, komen die stomme bouwvakkers :( onze flat staat in de steigers en vandaag krijgen we een nieuwe voordeur.. dus om half 8 DING DONG grrrr ben kapot!

Deel Deze Pagina