Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Prikjes: moet er niet aan denken! colin gaat maar mooi mee, ik vind het helemala niks! Hopelijk hebben sam en fleur er geen last van!

Wendela: Hea bah, duurt nog wel even dus!! Hopelijk wordt ze niet na huis gestuurd!

Kom er net achter dat noelle heel rustig word van een muziek mobiel.. zit ze dan helemaal naar te kijken. Dus ga er nu ook 1 kopen boven het bed! Hang ik die van gino giraffe boven haar bed en koop ik er 1 van tiny love voor de box

2. Maia

Maia Niet meer actief

@Josien: ahhh Sam ook al prikjes? Fleur is nu helemaal van de leg, ze is net van uitputting bij manlief in slaap gevallen.

@Luna: ik weet niet precies hoeveel voeding ze krijgt omdat ik nu nog grotendeels borstvoeding geef, maar ik geef haar inmiddels als ze de fles krijgt 150/5=165 en dat drinkt ze af en toe wel en af en toe niet op. Gisteren dronk ze bijv. maar 130 cc. We zitten vandaag op 2 flessen dus ben benieuwd hoe het gaat.

@wendelaa: balen dat het niet opschiet voor je schoonzus!

@fles: hoe lang warmen jullie trouwens het water op in de magnetron?

Nou ik ben net even wat boodschappen gaan doen, een difrax-s fles gekocht (kijken of ze daar minder mee knoeit enz want we hebben avent en het loopt flink langs d'r kin) en maatje 3 pampers gekocht want maatje 2 begint straks langs haar billen te zitten. Ik ben weer helemaal ontspannen, nachtje goed slapen en even het huis uit :) heerlijk! Manlief was vandaag vrij dus die is lekker bij Fleur gebleven.

3. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@wendelaa; nou ik duim iig dat t snel gaat!
    @danjo; ja das waar, ik heb gewoon onwijs geluk gehad,vliezen gebroken infuus aan en binnen 4 uurtjes was ze er
    @roos; welke van tiny love ga je kopen??Wij hebben de Symfonie in Motion - Farmyard en die vind ze geweldig!
    @maia; ben benieuwd hoe de fles gaat.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia fijn dat je weer bijgetankt bent meid
    en daarom zei ik dus ook voor diegene die overmoeten op een grotere maat haal maar 3 want maat 3 is ook vanaf 4 kilo
    anders zo zonde he.

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb hier ook de sfles maar ik vind het een .......... fles sorry
    avent werkt hier juist wel weer goed haha.

Ik zit alleen met comfort voeding in de avond en daar werkt geen ene fles mee laat ik het zo zeggen speen

6. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    wendelaa: ooh spannend van je schoonzus., Balen dat ze maar 1 cm ontsluiting heeft. Hoop dat zer niet naar huis wordt gestuurd...
    En gaaf zo'n projector!!

JosienL: hahaha marktplaats..ja erg verslavend! Wel goe dsat je daar je dingen kioopt. Ze groeien er idd zo snel weer uit he

Roos: wat fijn dat je iets gevonden hebt waar ze rustig van wordt!

Ik heb vannacht om 1 uur met de stofzuiger aan gestaan in Tessa's kamer (ja serieus) en binnen een halve minuut sliep ze...alleen als ie weer uit gaat is ze ook weer wakker...hahaha gekke meid!

Maia: heerlijk he! Bij ons oiok dat ze avent neit goed dronk. Te snel. Difrax werkt wel heel goed.

Ik ben net ff met mijn zusje de stad in geweest. Mijn moeder heeft opgepast. Was ook wel ff lekker...gewoon door de v&d sjezen ipv rekening houden met de wagen enzo!

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    maia en josien, hopelijk hebben jullie kleintjes noet zoveel last van de prikjes! tess moet over 2 weken voor t eerst, zie er nou al enorm tegenop...

luna, 200 euro aan kleertjes???? ik heb nog maar 1 truitje gekocht voor tess, voor de rest krijg ik van alles. ik combineer gewoon steeds wat anders met elkaar, ze groeit er zo snel uit, zonde van t geld! (geef zelf ook niet zo heel veel om kleren) tess heeft nu zo`n 6 broekjes en 8 shirtjes. mt 62 hangt ook al van alles in haar kast, koop ik dus ook niks meer voor hoor!

wendelaa, wat spannend zeg! ik hoop dat ze niet naar huis hoeft hoor!

leo, waar ben je???

ik ga ff naar de supermarkt met tess, lekker weer wandelen!

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sannie, lekker dat je er even uit bent geweest! ik hoop dat het inbakeren steeds beter gaat!

9. 0babydream0

@Sannie; dalijk moet je nog een bandje op gaan nemen met stofzuigergeluiden hihi

@ellen; wow ik zou dat niet kunnen geen kleertjes kopen hihihi

10. Maia

Maia Niet meer actief

@danjo: grappig dat het bij iedereen zo anders is qua voorkeur!

@sannie: lekker he, even eruit!

wij zijn nu al fan van de difrax, ze krijgt net haar eerste voeding van manlief daardoor en ze drinkt een stuk rustiger en ze knoeit nog helemaal niet en de fles is bijna leeg.

11. Maia

Maia Niet meer actief

@kleertjes: aangezien iedereen in de familie spontaan sinterklaas viert nu er een kleintje is (wij vieren het normaal gesproken al met mijn familie (ook al zijn er geen kleintjes)), m'n schoonouders doen er nooit aan en die belden van "doen we er nog wat aan?". Dus die komen van de week langs. Maar het is een beetje stom als iedereen kadootjes heeft voor dochterlief en wij zelf niet ;) dus ik ben net bij het winkelen ook even de prénatal ingeweest en heb 2 setjes (1x 62 & 1x 68) gekocht dus die gaan ook in de zak :D

12. 0babydream0

@maia weer een goed excuus om te shoppen dus haha

13. Maia

Maia Niet meer actief

@baby: tuurlijk, je moet elke smoes aanpakken :D

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    maia denk dat het bij jullie om de speen gaat de s fles heefyt een kleine speen tepelspeen hihi.

ellen 1 truitje pas.. ik krijg ook weet ik hoeveel kleren maar zelf koop ik ook nog wel hihihi. ook veel van bonnen die ik krijg

15. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    mijn mannetje heeft nu net weer gegeten en is voldaan in slaap gevallen, komt nog steeds tussen de 2 en 3 uurtjes

ben ook verslaafd aan kleedjes kopen , wij hebben nog maat 56.62.68.74.80 dacht ik zo en alles past zo goed bij elkaar
    xxx

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Ik laat ook weer even mijn gezicht zien. Heb het druk zo met 3 kids.

Net naar het weeguurtje geweest met Evi en ze was 275 gram in 12 dagen aangekomen. Prima dus. Ze weegt nu 3495 gram.
    Dat ze zoveel los laat aan de borst (laatste paar dagen gaat het trouwens al iets beter gelukkig) en klakt/smakt aan de borst wisten ze niet wat dat kon betekenen. Misschien spruw weer, maar er was niks te zien in haar mondje en bij mij doet het ook niet zeer. Dus even in de gaten houden.

Iemand nog wat bv nodig? geintje hihi. Ik heb al 5 1/2 liter in de vriezer en kan het bijna niet meer kwijt.

Vannacht lekker geslapen. 22.00 uur laatste voeding (die krijgt ze altijd uit de fles, we hebben nu de tommie tippie en die gaat best goed (difrax en avent waren niks) gelukkig) en vanmorgen heb ik haar om 6.30 uur wakker gemaakt. Heerlijk. 8 1/2 uur tot de volgende voeding.

Verder begint ze nu meer te lachen. Echt leuk om te zien. Die gekke gezichten die ze kan trekken. Om in een deuk te liggen haha.

Hier zitten we nog steeds in maatje 1 van de new baby. Die past ook nog prima, plakkertjes zitten zelfs nog over elkaar heen steeds. Maat je 50 qua kleding past ook nog.

Maia: fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad. Oei prikjes, vind dat altijd zo zielig. Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van vandaag. Leuk ook sint viering. Goed excuus om te shoppen idd haha. Hier krijt Evi van ons 2 jurkjes, 2 rammellaartjes, 2 setjes met speldjes en elastiekjes (ben er al vroeg mee haha). En van mijn ouders krijgt ze een babywalker en van mijn schoonouders heeft ze 2 poppen gekregen.

Sannie: lekker er even uit. Nog wat leuks geshopt? Hopelijk gaat het inbakeren steeds beter idd.
    Jeetje om 1.00 uur aan het stofzuigen. Maar je hoort idd wel vaak dat dat eentonige geluid rustgevend is waardoor ze in slaap vallen. Maar helaas dus niet bij jou. Nou om dat iedere nacht te moeten doen is ook niks lijkt me.

Baby: waarom geef je haar s'nachts water eigenlijk als ik vragen mag i.p.v. een voeding als ze wakker word? Zit ze anders over haar hoeveelheid heen?

Wendelaa: spannend voor je schoonzus. Hopelijk zet het door dan.

Luna: zozo 200 euro aan kleertjes. Die is goed verwend haha.

Josien: ja marktplaats is verslavend en ze hebben vaak leuke kleertjes voor weinig geld. Soms is het wel uitkijken want er zitten er ook ooit van die misbaksels tussen.

Roos: fijn dat je meisje rustig word van de muziekmobiel. Ik persoonlijk ben niet voor een muziekmobiel boven het bed. Ik vind zelf dat een bedje is om te slapen en een box om te spelen en dat er boven een bed dus geen frutsels of zo moeten hangen. Maar ja, ieder zijn eigen keuze. Als het bij jou werkt waarom niet dan.

17. MvN

MvN Niet meer actief

Deze gaan we kopen babydream: Tiny Love - Muziekmobile - wehkamp.nl

Woootsj, Net even de 1-2-3 speen van avent geprobeerd, en ze heeft in 20 minuten 120cc op! Dit heeft ze nog nooit op hahaha, in het begin ging het heel snel en op het eind weer heel langzaam.

18. 0babydream0

Ja roos die bedoel ik hahaha die hebben wij ook Dyoni vind hem geweldig

@mvj; ja als ze 's nachts wakker word (eigenlijk sporadisch) dan zit ze indd al aan de hoeveelheid voeding en vaak wil ze dan maar een klein slokje en gaat ze weer slapen

19. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    babyd, mag ik vragen hoeveel voeding Dyoni nu krijgt. Ik las idd ook dat je haar 's nachts een beetje water geeft. Nu is Britt een paar dagen jonger, maar heb eerlijk gezegd geen idee wanneer ik voeding moet veranderen (uiteraard als ze ontevreden blijft). Ze krijgt nu 7x 120 cc (met voeding komt het op 130)

kleertjes, ik koop ook wel e.e.a. voor Britt, ondanks dat ze heel veel gekregen heeft t/m maat 74. Ik ben vooral verliefd op merk Jottum. Zo schattig.

Luiers, Britt zit nog in maat 1. Mochten jullie trouwens ook die bonnen hebben voor 3 pakken pampers halen 2 betalen... Ik had deze vorige week ingeleverd bij de Etos en die hadden al een aanbieding 3 pakken voor 26.50 ik kreeg daar 10 euro korting over. Misschien handige tip. (zijn trouwens van die bonnen die ik n.a.v. zwangerschapspakketten heb gekregen)

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Curly ik zit met naomi al aan 5 voedingen 3 van 120cc en 2 van 150cc.

Idd als etos ze in de aanbieding heeft krijg je er extra korting over zo ook bij de jumbo

Deel Deze Pagina