@Curly; Dyoni zit aan de 5x 150 cc per dag.. Ik geef om 7 11 15 19 en 23 uur en soms drinkt ze om 23 uur nog wat extra.. Dus als ze in de nacht wakker wordt zou ze te veel voeding krijgen dus geef ik haar een beetje water...(gebeurd eigenlijk niet zo vaak hoor)
@Curly; Ik ben de tijden gewoon gaan rekken en haar overdag om de 4 uur gaan voeden en dan kan je geleidelijk aan die nachtvoeding afbouwen..Wil niet altijd zeggen dat ze iedere nacht doorslaapt maar meestal heeft ze dan een poepbroek en als ik haar dan verschoon valt ze alweer in slaap..
Bij Dyoni was t trouwens ook omdat ik de tijden ging rekken dat ze meer honger had en dus een grotere hoeveelheid voeding dronk als ze kreeg en weer langer ging slapen omdat haar maagje gevuld was
@Curly, Sam zit aan 5 voedingen van 180/6. Die drinkt hij meestal bij lange na niet leeg, maar omdat hij zo wisselend drinkt maak ik wel een grote fles voor hem. Net dronk hij namelijk wel alles op. @Wendelaa, ach... respect voor me hebben omdat ik luiers was hoeft niet hoor . De wasmachine doet het werk en de ergste troep gaat met de inlegger mee de kliko in. Vooralsnog ben ik heel gelukkig met onze keuze. En ik ga die luier nu maar eens verwisselen... ik hoor dat Sam hem hier heerlijk vol ligt te brouwen . Liefs, Josien
@mama van Jordy, lijkt me idd pittig hoor 3 kids! Maar ook vast ontzettend gezellig. Super dat Evi zo goed groeit..en je hebt al een lekkere voorraad opgebouwt haha...kunt een handel erin beginnen @Josien, ja maar moet je ze niet eerst uitspoelen enzo? Wat betreft ben ik lui hoor, luier uit en zo in de kliko! @schoonzus, kreeg om 16.00 telefoon en toen had ze 4 cm en gingen ze de vliezen breken..halleloeja!...Dus neefje 2 is nu echt onderweg.
@Danjo, nog wat uitgezocht? @baby , thanks, ga ik vannacht ook eens proberen mocht hij weer wakker worden. Hij slaapt al een tijdje door tot hij afgelopen nacht ineens wakker werd. @Wendelaa, leuk idee die projector! En wat Tim doet komt wel overeen met wat Julien doet. Grappig. @Maia, zijn die maatje 3 pampers ook nog van newborn. Nu ga ik twijfelen of ik ze voor julien ook moet hebben EN wat lekker dat je even een dagje voor jezelf had zeg. @Ellen, in 62 hadden wij ook alles gekregen. Heb nu in de grotere maatjes wat spulletjes gekocht en twee slaapzakjes. @Sannie, lekker is dat hé! Nog iets aan je vingers blijven plakken? @Maia, hier ook de hele zooi ingepakt voor sinterklaas. Nou ja voor Julien, denk niet dat sinterklaas ze past. Okee ik heb nu een heel raar beeld voor me. @Wendelaa,Wordt spannend Wendelaa!! Leuk joh. @Josien, dat zullen beste drollen zijn van Sam. Haha @Kitty, slim verschillende maten. Dat heb ik ook gedaan.
hahaha luna jij bent echt een beetje gek met je rare beeld van sinterklaas in je hoofd! @wendelaa; super zeg dat er vooruitgang inzit!!
wij zitten nu nog met nr twee van newborn, maar als het pakje leeg is gaan we over naar nr drie, nog twee weken en ons zoontje word gedoopd, doen jullie dat ook? xxxx
babyd, thnx voor de info. Ik zal eens kijken hoe het met Britt gaat. Ik hou nu nog aan de 3 uur vast, maar soms heeft ze er nog geen zin in, dus wie weet kan ik ook iets rekken. Kitty, hier wordt niet gedoopt. Mijn vriend is zo niet opgevoed en ik ga zelf nooit meer naar de kerk, dus vond het een beetje raar om haar dan wel te laten dopen... (moet ieder voor zich weten natuurlijk).
@baby: hoe heb je de tijden gerekt? @Luna: ik zat te twijfelen maar heb nog newborn gekocht. Weet niet wat het verschil precies is met andere mort ik me nog in verdiepen. @kitty: ja wij laten haar dopen, maar hebben in januari pas de gesprekken dus dat wordt ergens in het voorjaar! Nou Fleur voelt zich niet lekker en al helemaal niet als ik haar beentjes masseer, dan heeft ze echt een pijnhuiltje arme meid.
@Maia; ja ik ging haar gewoon afleiden en begon met een kwartiertje rekken ging dit goed een half uurtje en zo opbouwen..
@Luna, grappig he dat je in sommige andere kindjes je eigen kind zo herkent. Hahaha, zie Sinterklaas al helemaal lopen in een rompertje en een tut in zijn mond @Babydream, wel fijn als je je kind zo een beetje in een ander ritme kunt krijgen. Nou Tim is vandaag een beetje van de leg geloof ik. Huilt meer als normaal, wil niet in zijn bedje slapen. Hij laat veel staan van zijn fles en dat doet ie nooit! Nu ligt ie bij manlief weer aan een fles, terwijl hij 2 uur geleden nog een fles opheeft. Maar ook toen liet hij 40cc staan. Dus nu maar wat minder klaargemaakt en hopen dat ie zo nog wat uurtjes wil slapen @Dopen, nee Tim wordt niet gedoopt. Eva is ook niet gedoopt en ikzelf ook niet. Ik ben van mening, dat als ik mijn kind een geloof meegeef, ik er zelf iets mee moet hebben en hem er over kan leren. En dan is dus niet, kom zelfs nooit in de kerk.
@Curly; ja als ze nog geen zin heeft is het indd een goed moment om te gaan rekken..Anders kan je het morgen eens proberen overdag om de 4 uur. Nee heb je en Ja kan je krijgen! Succes
babydream, je had het over het afbouwen van de nachtfles, gaf je dan minder ofzo? tess krijgt nu nl gewoon nog 120 + 4 als ze snachts komt... als ik in een keer overga op water, pikt ze dit vast niet of wel? kan t natuurlijk wel eens proberen... kitty, hier wordt tess ook gedoopt, waarschijnlijk 24 januari. probeer steeds te bellen om haar op te geven, maar ze nemen niet op... ik hoop dat er nog plek is! maia, zielig dat fleur zo`n last heeft van de prikjes... wel super dat de fles zo goed gaat! heerlijk zeg! josien, dus die inlegger van de luier gaat wel weg? ik dacht dat katoenen luiers vooral waren voor t milieu, om minder afval te hebben? t zal trouwens ook wel goedkoper zijn... kleertjes: ik vind t zonde dat tess alles maar een paar keer aan kan. daarom koop ik zelf niks. als straks al het bezoek geweest is en ze andere maatjes nodig heeft, ga ik ook shoppen hoor! wil ook een leuk feestelijk setje kopen voor kerst en t dopen. dat dan weer wel. wendelaa: hoe staat het er nu voor met je schoonzus? als ze de vliezen breken, gaat t vaak hard toch? mvj, fijn dat evi zo is gegroeid! dus de bv loopt wel goed. en je hebt al een vriezer vol, knap hoor! ik heb me net weer lekker gedouched met tess, ging nu beter dan de vorige keer. straks weer na-gym, bevallingsverhalen horen, leuk!
@Ellen; ja klopt je kan, tenminste Dyoni kon dat niet, niet in ene keer stoppen met die nachtfles. Ben dus telkens minder gaan geven en nu heeft ze er ook geen behoefte meer aan..Zoals ik al zei dat water geven doe ik echt sporadisch heeft ze vaak ook niet nodig hoor dan slaapt ze gewoon lekker
Evi word ook gedoopt. De jongens zijn ook gedoopt. In de doopjurk die ikzelf en mijn zusje ook nog hebben aangehad. Is een familiestuk dus. En ook al waren mijn oudste 2 jongens, ik vond het mooi en emo dat ze de jurk aanhadden die ikzelf ook nog heb aangehad met het dopen. We hebben de afspraak voor het dopen nu op 20 december staan, maar waarschijnlijk gaat hij naar januari want mijn schoonzusje die peettante is kon onverwacht niet helaas. Ik zal eens een foto zoeken van de doopjurk met een van mijn jongens erin.