Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: fijn dat Sam er weinig last van had.
    Haar verhoging is nu weer gezakt naar 38,0 en. Ze is wat minder mopperig maar als ik haar beentjes masseer is het gillen.

@baby: ja dat kan ik wel proberen

@roos: hoe reken jij dan? Want het is bijv. 00-04-08-12-16-20 uur. dat zijn 6 voedingen.

@wndelaa: balen van je slechte nacht. Maar de tijd gaat gewoon snek. Gisteren zag ik mijn buurvrouw paar Huizen verder die 9 nov bevallen is. Wat een kleintje in vergelijking met Fleur. Wel fijn dat je schoonzus naar huis mag.

2. MvN

MvN Niet meer actief

Wendelaa: Dat lijkt me ook heel raar dat je zoiets moois niet meer mee gaat maken! Wij willen hier 3 kinderen dus ik mag nog even als het lukt :p

Maia: Ik reken 7 - 11 - 3 - 7 - 11 want k ga haar snachts er niet voor wakker maken als ze niet komt

3. Maia

Maia Niet meer actief

Mmmm ja dan weet ik het niet want ik ben gewend dat Fleur 's nachts gewoon komt ;) tuurlijk moet je haar niet wakker maken, is juist prettig af en toe een nacht doorslapen :)

4. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    jaja wat zielig dat Dylan ws een hevige koemelk allergie heeft. Hoop dat de nutramigen voeding gaat helpen meid! En wat voor soort ondersteuning krijgen jullie thuis? Ben wel ff benieuwd :)
    knuffel voor jou

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Hoe is het met de andere mama's met zieke kindjes en huilende kindjes ?
    baby? sloppy? Daantje?? en de rest!

6. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@wendelaa; t is bij jullie dus definitief 2 kids?

@anas; hier gaat t met de medicatie super!Dyoon is zo'n vrolijke blije meid nu!

7. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @leonie, ik heb jou ook gemist hoor!!
    Wat was er aan de hand met dat schoonloeder van je?? Dat heb ik even gemist sorry. Verder gaat het met Britt heel goed en ik ga weer de goede kant op, maar kost veel tijd.
    Wat vervelend voor je dat je zo gestresst bent. Kan me het wel goed voorstellen hoor, je wilt het gewoon te goed doen ;)

@mezelf, Britt heeft vanacht amper geslapen, gebeurd eigenlijk nooit. Geen idee wat ze heeft. Ik ben gebroken.

8. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    wat jammer dat de meeste niet goed kunnen slapen
    Senne heeft deze nacht gegeten om 23.00 2.30 6.30 9.30 maar daartussen geslapen tot half elf en nu ligt hij alweer te slapen
    mag denk ik wel zeggen dat ik beetje geluk heb
    xxx

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Roos, ik had dat 'probleempje' ook omdat Sam ook netjes doorsliep. Dus wij deden overdag om de 3,5 uur. Dus ons schema was bij 6 voedingen als volgt: 7 - 10.30 - 14 - 17 - 20.30 - 0. Nu moet ik zeggen dat we 's middags dus één keertje 3 uur ertussen pakten omdat dat toch zijn mopperuurtjes waren. Op die manier kwamen we ook makkelijker op 6 voedingen uit. Als je om de 4 uur voedt, kom je idd op 5 voedingen. Sam heeft die nu ook (tussen 7 en 8, 11 en 12, 15 en 16, 19 en 20 en de laatste fles om 23 uur). Succes met proberen!

Nou, Sam nog maar niet ingebakerd. Hij was mopperig en aangezien ik de bovenverdieping nog moest poetsen heb ik zijn kamertje als eerste genomen en even gezellig met hem gekletst. Toen zijn kamertje gezogen (vond ie niet leuk) en de deur dichtgetrokken. Hij heeft nog even 15 minuten gemopperd, maar is toen toch in slaap gevallen. Toen maar de rest van de bovenverdieping gedaan. Ik was bang dat ie van de stofzuiger weer wakker zou worden, omdat hij daarvoor ook mopperde. Maar hij is niet meer wakker geweest :D. Vrees dat ik hem over een kwartier weer wakker moet maken voor een voeding.

@Maia, fijn dat haar verhoging gezakt is :). Bij ons zeiden ze trouwens dat je beter niet aan het beentje kon zitten. Gewoon vanaf blijven, omdat het een soort spierpijngevoel kon geven voor je kleintje (herkenbaar van de tacoprik dacht ik nog ;)).

@Wendelaa, heel herkenbaar die huilbui. Ik heb hem ook al gehad ;). Fijn dat je schoonzus weer naar huis mag!

Liefs,
    Josien

10. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: wat een lekkere tegenstrijdige adviezen weer, want hier werd juist gezegd, regelmatig masseren... naja, het is gillen als ik dat probeer dus doe het maar niet ;) gaat vanzelf wel weer over.

11. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Goeiemorgen

Nou vannacht lag ik om half 6 weer op bed. 2 uurtjes bezig geweest deze keer, valt mee....Om half 9 kwam ze weer, maar die fles heeft dennis gelukkig gedaan zodat ik nog even door kon slapen. Daardoor is ie wel pas om 12 uur op zijn werk dus is ie pas laat thuis vanavond, maar ja...is niet anders. Ik kijk het nog even aan en als er geen verbetering in blijft zitten dan sta ik maandag weer bij t cb op de stoep en bel ik een osteopaat...ga ik dat maar proberen.
    Moet het van mezelf ook niet te snel willen allemaal. Soms hebben dingen tijd nodig en ik moet mezelf elke keer vertellen dat het een mensje is en niet naar mijn eisen gaat voldoen. Dus ik geef het nog even tijd en ik probeer rustig te blijven s'nachts bij haar. Het heeft een reden waarom ze zo wakker blijft en wij moeten uitzoeken waarom.

Jaja: ik hoop dat de nieuwe voeding helpt voor Dylan! En wel fijn dat hij morgen weer mee naar huis mag!!! Krijgt hij idd weer alle liefde!

Wendelaa: kan me voorstellen dat je t even moeilijk heb hoor. Hier willen we er nog eentje dus ik mag nog een keer bevallen(al zie ik dat nu nog niet zitten ahaha), maar lijkt me erg raar als je weet dat t de laatste is.

Roos: wow lekker geslapen hoor!!! Maar zou me ook doodschrikken hahaha. Heb ik ook een keer gehad, alleentoen porde ik Tessa en was ze wakker oeps...hahaha

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Sannie ik zou idd eens verder gaan kijken want zuke nachten hou je niet vol meid.

Roos en baby heerlijk zon nachtje.

Josien gelukkig heeft sam niet zon last van zn prikjes gehad.

Hier gisteren de halve middag en avond met een huilende/zeurderige Naomi gezeten ze ging om 1 uur eindelijk slapen en heb dr om 7 uur wakker gemaakt voor dr voeding en toen is ze weer lekker gaan slapen. Naomi kon niet goed poepen dus net een keiharde keutel dus ff cb gebelt hoe en wat nu moest ik vaseline aan de poepert smeren en als ze begon met persen dr beentjes na dr buik drukken en ja hoor een hele lading poep. Net lekker gedoucht en nu ligt ze in dr bedje

13. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Curly; vervelend dat je niet geslapen hebt

@Kitty; ja dat mag hoor hihi!

@Sannie; je doet het goed hoor meis en indd anders sta je gewoon op de stoep!!Sterkte!

@Danjo; wat kan een mama toch blij zijn met een poepbroek he hihi!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sannie: Ik vind het echt heel erg knap hoe je erover praat zeg!!
    Ik wou dat ik zo kalm kon blijven!
    Voor jullie moet dit toch ook echt niet te doen zijn, :( Dikke knuffel!

Jaja: Jeetje wat sneu voor dat kleine ventje!! :(
    En een dikke knuffel voor jullie!

Roos: hahah!!! Wat herkenbaar!! Dat hadden wij de eerste nacht dat ze thuis sliep, want toen sliep ze al door!! :O
    Ik durfde ook niet te kijken!!
    Had je maurice en mij in bed zitten, midden in de nacht, : ze is stil? .. Shit... Wie gaat er kijken???
    En ondertussen ligt ze gewoon heerlijk te knorren in bed!!
    Geniet ervan!! :D

Nou ik heb net de dokter gebelt.. Ik word gaaaaaaaaaaar van die klote telefoon regeling bij hun!!
    Van half 12 tot 12 uur hebben ze telefonisch spreekuur, en daar moest ik heen bellen.
    Nou werkelijk waar, van half 12 tot 5 over 12 non stop lopen bellen, met mobiel en huis telefoon..
    Toen ik net op het punt stond om de telefoons over het balkon te donderen en te gaan gillen, werd er eindelijk opgepakt..
    Dokter eraan, en die vond het heel moeilijk.
    Hij zegt, eigenlijk doen jullie alles al wat je kunt doen, het is fijn dat de zantac de meeste pijn van het zuur weg neemt, maarja als ze niet kan slapen omdat het constant omhoog blijft komen is dat natuurlijk ook niet de enige oplossing.
    Toen zeidie nog: Maar jij doet het super hoor! Je blijft heel kalm en nuchter onder, heel goed. ( ik dacht je moest is weten hoe 'kalm/nuchter' ik savonds ben!! Dan is dat heeeeeeel ver te zoeken ) En ja, als iemand zoiets zegt, dan sla ik al dicht, dus ik heb niks over mezelf gezegt. Dacht: Dan gelooftie me vast niet als ik nu zeg dat ik helemaaaal niet kalm en nuchter ben, maar zo gesresst als een deur, en dr iedere avond koppijn en buikpijn van heb en om t minste of geringste al jank! ( wat een aanstelster als ik dit zo lees zeg, verschrikkelijk!! )
    Maaaar. ik zei: Een kennis van mij ( haha babydream :p ) die heeft zantac en motullium voorgeschreven gekregen, en dat werkt goed bij hun!!
    Hij: Ja, oke... maar motullium is wel een zetpil. ( ik dacht wat raaaar, babydream doet toch geen zetpil door de fles?? )
    maargoed, hij even zoeken, en toen zagtie idd dat het ook vloeibaar was..
    Dat heeftie uitgescreven!! En mogen we een weekje proberen!
    Volgende week een afspraak bij hem, en dan zal ik hem ook over mezelf vertellen als ik er dan nog last van heb.
    Dus ik ben heeeeel erg benieuwd!

Zo wat een verhaal!!

Krijg net de felicitas over de post! Leuk... veel tijdschriften!!
    Maar ik ga de liga die erin zit zelf op eten!! :D

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Danjo: aah gos! Wat sneu he , niet kunnen poepen!!
    Als het Tara echt niet lukt, ga ik wel is met een billendoekje, met beetje vaseline, en dan ( klinkt heel stom ) over haar anus heen wrijven.. Dan stimuleer je het ook heel goed.
    En bij haar werkt t wel!
    Aangezien we de thermometer niet meer mochten gebruiken,moet je toch wat! ( was wel een tip van iemand trowuens! ;) )

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier gaat het heel goed! Sinds de maagzuur remmers hebben we hier een heel ander kind :D
    Echt super vrolijk en gezellig, ik hoop ook wel dat we het nu gehad hebben.

Vandaag naar het CB voor haar prikje, maar ze hebben het toch een weer uitgesteld..........
    Ze was helemaal niet in d'r hum en ze ging heel erg huilen toen we haar gingen wegen en meten, daarna stopte ze niet meer.
    Waarschijnlijk heeft ze toch een beetje angst gekregen en moeten we het ff rustig aan doen met haar en het vooral leuk houden als ze onderzocht moet worden.
    Nu mogen we volgende week terug komen

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hebben jullie katten ook de tijd van hun leven met al die bloemen in huis? ( die van ons zijn dat niet gewent.. )
    Maar zoveel gekregen!!
    En elke keer zit je rustig op de bank, komt de kat ineens langsgelopen met een bloemstuk in zn bek!

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sloppyy: Ach goss! Nou, hopelijk volgende keer beter!
    Durf je er wel bij te zijn?

19. ff voor de dames die bv geven, maken jullie je kleintjes wakker voor een voeding?

20. MvN

MvN Niet meer actief

Leo: Gelukkig krijg je nou molnogwattes voorgeschreven!! Hopelijk werkt dat bij jullienet zo goed als bij Dyoni!

En hier niet zoveel bloemen, die heb ik achter gelaten in het ziekenhuis hahahaha

Sloppy: Hea bah!! Hopelijk is ze nu weer lekker rustig en vrolijk?

Danjo: Gelukkig heeft ze nou gepoept! Zelf vind ik harde keutels al kut laat staan voor zown kleintje!

Sannie: Je staat er nog aardig positief tegenover!! Echt goed! Gewoon weer naar het cb als het maandag nog zo is!

Net kwamen onverwachts 4 klasgenootjes langs :D was wel weer ff gezellig! Leuke kadobonnen weer gekregen :D Hier heeft noelle een uur voor de voeding in de wipstoel gelegen en nog 3 kwartier erna en nou heeft ze maar 5 minuten gemoppert in bed en slaapt ze :D Alleen heeft ze maar 80cc op.. toch niet zown honger dus... Maargoed, wij eten ook niet meer dan we zin hebben dus ga het er niet in douwen want dan komt et toch weer terug!

Deel Deze Pagina