Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat heb ik hier ook hoor :D Het is net waar Megan zelf zin in heeft.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Danjo; Ik heb geen idee sorry! Ik ben echt geen ster in t samenstellen van dat soort dingen. wel erg leuk!!

Babydream: Ik heb geen idee! Hij zou t voor me nakijken, dus t zal vast op het etiket bij de aptoheek staan neem ik aan!
    Maar de zantac heeftie verder niks over gezegt? Denk gewoon de 2 x 1 ml op een dag aanhouden!?

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hmmmm te laat... haha pacco gelukkig nog schoon, romper en shirt vies. ach, de wasmachine wast wel weer!

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nog steeds niet de kleur gehoord haha ja zwart maar word bijna onbegonnen werk

5. MvN

MvN Niet meer actief

ellen: meer als 120+4 drinkt ze gewoon echt niet, dat krijgt ze al met moeite op. Dus ik hoef dat niet eens te proberen hahaha. Gister had ze in totaal 560cc op en daarna heeft ze doorgeslapen tot 7 dus ik denk dat ze daar gewoon genoeg aan had! En als ik nu 5 x120 + 4 geef komt ze op 600cc dus moet ze daar ook genoeg aan hebben.. Maar ik ga vanaaf voor het eerst naar het cb zal het gelijk vragen

6. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier weer een best goede nacht. Om 4.00 uur werd ik weer wakker van haar omdat ze zo zat te snurken met haar neusje en heb haar toen maar bij me in bed genomen. Toen om 6.15 uur de eerste voeding gegeven.

Flesje was gisterenavond weer een drama. Leek of ze ergens last van had.

Hier hebben nu globaal de volgende tijden met de bv en ik zit op 6 voedingen meestal nu: rond 6.00/6.30 uur - rond 9.30/10.00 uur - rond 12.30/13.00 uur - rond 16.00/16.30 uur - rond 19.00 uur en rond 22.00 uur.

Vraagje: kunnen scheetjes zeer doen? Evi krijst het soms uit als ze scheetjes moet laten. Lijkt net of dat zeer doet bij haar. Gisteren had ze ook de hele dag geen ontlasting (maar kan bij bv) en vanmorgen weer wel. Weet niet of dit er ook iets mee te maken kan hebben?

Danjo: je zou ook een blauwe maillot eronder kunnen doen. Ik heb hier ook een jurkje in het grijs en de winkel waar ik hem gehaald had adviseerde daar een grijze maillot eronder. Of idd lime kleur omdat dit ook in het jurkje zit.

Knuffelkonijn: ik probeer hier een beetje regelmaat erin te houden door wel de 3 a 4 uur aan te houden. Dit omdat ik er ook nog 2 heb rond lopen en op vraag voeden nu eenmaal dan niet zo makkelijk gaat vind ik. Mocht ze eerder komen dan krijgt ze wel, maar over het algemeen meld ze zich netjes om de 3 a 4 uur. S'nachts slaapt ze door en mocht ze een keer komen dan geef ik haar natuurlijk.

Leo: super zeg dat je nu motilium hebt gekregen. Bij ons had de oudste ook reflux en kreeg dit ook samen met de zantac. Dit hielp vrij goed bij hem toen. Maar ik ben toen ook mede op advies van de kinderarts (daar liepen wij toen met hem) al vroeg begonnen met bijvoeding. Met 3 1/2 maand al. Ik gaf dan voor de bv een paar lepeltjes groente of fruit en zo bleef de voeding er ook beter in omdat er dan al iets vastigs in zijn maagje zat.

7. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

in de avond naar t cb roos??

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    MVJ Tuurlijk kunnen scheetjes pijn doen het klinkt als moeten poepen maar niet kunnen (krampjes) naomi had hier ook last van gisteren

9. MvN

MvN Niet meer actief

Ja hier hebben ze avondspreekuur, alleen op de woensdagavond! Ik moet er om 8 uur heen!

10. 0babydream0

@mvj; ja tuurlijk kunnen die zeer doen!( weet je toch ook vanuit je werk of nie hihi)

11. 0babydream0

@roos; das apart dan ligt dyoon lekker op 1 oor hahaha

12. MvN

MvN Niet meer actief

Noelle niet, die is gewoon altijd wakker tussen de 1a laatste voeding en de laatste.. dan gaat ze ook echt niet slapen en is ze met grote ogen alles aan het observeren.. Wel leuk dat ze savonds wakker is, leuk voor colin :D

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    mvj, denk dan dat t krampjes zijn, hier doen gewone scheetjes geen pijn bij tess. merk ik in ider geval niet.

roos, teun vind t ook leuk als tess `s avonds wakker is, maar dat is niet altijd t geval. (meestal niet) maar dan slaapt ze gewoon lekker bij hem op de bank, zijn we heel makkelijk in. als er meer regelmaat in zit, gaat ze wel naar bed `s avonds.

rose, hoe is t met eva???

14. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja, sannie, hier ook een meisje dat gek is van de stofzuiger!!! als klaar ben met stofzuigen gaat ze standaard huilen... maar ik gebruik m niet als slaapmiddel, zoals jij al zei, straks went ze er aan! hihi zie t al voor me! elke avond die stofzuiger aan...

15. 0babydream0

ja ach das t lot van vaders die werken en kindjes die hun slaap nodig hebben, dan zie je ze als papa zijnde weinig doordeweeks

16. 0babydream0

@ellen; ben ik nou gek of went ze ook aan het slapen bij papa 's avonds??

17. Maia

Maia Niet meer actief

@knuffelkonijn: overdag zit ze tussen de 2,5-3,5 uur en ;s avonds & 's nachts 4-5 uur

18. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Fijn om te horen dat het bij de meeste kindjes goed gaat nu!!!

@ Danjo : de grote prenatal had altijd ook zwarte rompers hier, al heb ikz e gisteren niet gezien eigenlijk toen ik er was...
    Maar ik snap niet dat 50/56 te klein is en 62/68 te groot... ze heeft nu toch neem ik aan ook 50/56 :)
    Wat je wel kan doen is een blokje textielverf kopen bij de drogist en dan een romper met lange mouwen van de Hema kopen en die zwart verfen dan past het altijd :) en lekker goeie koop :)

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Anast 50/56 is te klein ze zit met alles bijna in 62 maar heb wat rompers 62/68 en die zijn nog veelste groot.

aan verven heb ik ook al zitten denken maar voor 1 romper haha.
    Nou ja ik kijk wel even anders een zwart strak shirtje.

20. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hello,

Danjo: ja idd een zwart shirtje of een bolerootje erover??

Hier vandaag naar de huisarts geweest. Boaz wil overdag absoluut niet plat liggen en krijst echt vanuit z'n tenen, lijkt ook steeds erger te worden. Dus toch maar de knoop doorgehakt en huisarts gebeld.
    Zij denkt toch aan reflux (verbaas me er over dat er zoveel okt.kids met dit probleem zitten), terwijl zij hem aan het onderzoeken was kwam er een golfje doorzichtig water naar buiten en toen zei ze al dit is maagzuur! Krijg nu druppels, belt ze me nog over want ze wou ff uitzoeken hoeveel hij moest hebben. Mocht dit niet helpen dan zou ze doorverwijzen naar de kinderarts. Wel vond ze het vreemd dat Boaz na de laatste fles wel in bed ging slapen en dan doorslaapt tot 8:15...
    Maar goed hij slaapt overdag ook nauwelijks tot niet.

Wendelaa: Gefeliciteerd met je neefje Mees

Leonie: Wat goed! Hoop dat de medicijnen z'n werk doen.

Deel Deze Pagina