Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Mvj: Tara laat ook vaak windjes vlak voor de voeding en dan huilt ze er ook wat vanaf!
    Zo dat is vroeg bij 3,5 maand! Maar als het helpt, waarom niet!
    Hopelijk werkt dit gewoon bij Tara.

Slapen: Is het normaal dat Tara ALTIJD huilt als ik haar in bed leg???
    Ik heb haar ( behalve toevallig vanmorgen ) nog nooit in bed kunnen leggen, zonder dat ze gaat huilen!!
    Soms huilt ze echt lang, maar als ik haar eruit haal is het nog veel erger!!
    Doe ik dan iets verkeerd? Of zouden dit echt de prikkels zijn?
    Of moet ik met dr langs de osteopaat, dat ze iets niet goed in dr schoudertje ofzo heeft? Dat is zo rot om je kleine naar bed te brengen!! Ze huilt dan echt altijd..

Joenka: Hej als ik jou verhaal lees denk ik ook aan Tara! Tara heeft het volgenms mij niet zo extreem krijzen als Boaz, maar het lijkt er wel op......
    Sterkte meid, hopelijk helpen de druppels! Wat voor druppels zijn het als ik vragen mag?

Maia: Ach van de prikjes! Wat sneu! Gelukkig is de temp weer wat gezakt!

Sannie: Wauw! Ik ben benieuwd of de osteopaat Tessa kan helpen!
    Kindjes met reflux, is dat ook iets wat ze kunnen verhelpen?
    En word een osteopaat eigenlijk vergoed? Denk het niet hé.. ik kan het niet vinden op onze verzekerings site, wij zitten bij interpolos..

Wendelaa: Fijn dat ze naar hem hebben gekeken!!
    En kan me voorstellen dattie na de fles helemaal knock-out was! ;)

Danjo: Aah! Ik ben benieuwd wat dat is!!

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Naomi gaat nooit huilend na bed, wel eens na een paar minuten dat ze ff gaat jammeren

3. Maia

Maia Niet meer actief

sommige kindjes kunnen het "nodig" hebben zichzelf in slaap te huilen. Maar het moet niet extreem zijn. Fleur gaat vaak ook een beetje jammeren, kan rustig een kwartiertje duren, maar echt heel hard huilen is het niet.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @uitstellen prikjes: Ik ben ook heel erg blij dat ze zo goed met Megan om gaan bij het CB en de prikjes een weekje uitstellen.
    Ze moeten met ongeveer 8wkn en dan is ze 8,5week dus dat is nog heel netjes. Ik hoop dat ze dan wat rustiger is :D

@Leo: Megan huilt ook heel vaak als ik haar in bed ga leggen, bij sloppyman bijna niet..........
    Ik weet ook niet wat het is, maar ik weet wel dat ze nu soms ook juist huilt omdat ze graag wil slapen maar alles nog veel te leuk vind :D
    Wij hebben deze nu :Fisher-Price sterrendroom
    Die kan je 5, 10 of 15min laten spelen met kleurtjes op het plafond en dat werkt voor mij als een trein! Echt met 15min slaapt ze :D

@joenka: zo merkente wij het bij Megan ook. Deze waterige "spuug" heeft ze nu nog steeds alleen heeft ze er geen last meer van......gelukkig
    Megan ging op een gegeven moment zelfs heel erg hoesten zo geïrriteerd was haar keeltje.
    We gebruiken nog steeds nutriton en dit help ook heel goed tegen het omhoog komen.

5. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Leonie: Zantac ofzo???? 1x daags 3 ml.

Sloppy: hoeveel schepjes nutriton doe jij in de fles? Doe er nu 2 schepjes in.....

Leonie: Sommige kinderen zijn zo overprikkeld dat het eruit komt als ze rust hebben dus voornamelijk in bed..... Zou haar wel laten liggen en om de 5 minuten even kijken en niks doen...

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
  7. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Sloppy: Maakt die sterrendroom veel geluid en dan mn hard geluid???
    Ik vind dat zoveel van die dingen zo schel zijn....

Josien: Ah toch nog last van zijn prikjes.. een dikke knuf voor je "kleine" man....;)

Wendelaa: Wij moeten hier ook links prikkelen zodat hij weet dat daar ook een arm zit waar die wat mee kan. Hoop dat Tim het gauw doorheeft...

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Joenka, en hoe lang bij je daar al mee bezig en merk je al verschil?

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @joenka: De sterrendroom is helemaal niet schel, ik vind er echt hele fijne muziekjes in zitten en je kan hem op 3 volumes zetten.........dat scheeld ook.
    Wij doen in een fles van 120/4 1 schelpje dit is bij Megan voldoende.

@wendela: die is ook heel erg leuk zeg! Ik vind het vooral handig dat je een speeltijd kan in stellen. Z'n muziek mobiel is vaak net te kort om ze in slaap te laten vallen ;)

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @sloppy, idd...die van mij kun je op max 17 min zetten.
    Echt ideaal

11. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv

Boaz is geboren met een slap armpje ivm schouderdystocie, dus wij zaten 3 dagen later al bij de fysio in het ziekenhuis. Het herstel ging eigenlijk heel snel in het begin en we merken nu dat het wat trager gaat. Zijn nu dus ongeveer 6 weken ermee bezig. Moet volgende week vrijdag weer voor waarschijnlijk de laatste keer.... Wij moesten bv: met de vingers kloppen op z'n armpje en als z'n armpje ontspannen is langzaam naar boven duwen...
    Nu probeert hij al is het ongecontroleerd tegen de activity gym aan te meppen;)

12. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Sloppy: Oke, dat klinkt goed met 3 standen volume! Mmmm, misschien nog leuk voor de sint.... Ga morgen gelijk ff op zoek in de stad.

Boaz krijgt 180/6 en dan 2 schepjes, dus dan laat ik het eerst maar ff zo!

13. MvN

MvN Niet meer actief

sloppy: waar heb je die gekocht? lijkt me ontzettend leuk! bij bol.com kon ik alleen volledige mobielen vinden met sterrenhemel

Ik ben net voor het eerst naar het cb geweest. Noelle is nu 55 cm lang! en weeg 4160 gram, hoofdomtrek is 39,2cm ( ja ik weet is groot, t wou ook niet voor niks indalen :p maar je ziet et verder niet hoor ) Ze is super gegroeit dus! Ze vertelde me dat babys vaak savonds tussen de 1a laatste en de laatste voeding hun huiluurtjes hebben en dat ze dan bij je willen zitten! En ik doe het gewoon goed met de voeding elke 4 uur 120cc en hoef haar er snachts niet voor wakker te maken..

14. MvN

MvN Niet meer actief

Oja en hoe duur wassie slop? :p

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @sterrendroom: Ik heb hem bij het kruitvat gekocht.........in haarlem zit een hele grote en daar hebben wij hem gekocht :D

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    €14,95

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @roos: Ik zit net te kijken naar de grote van Noëlle..........
    Megan is nu 4270gram 55cm en hoofd is 37,3..............is zij nou zo klein of is jou meisje zo groot???

Ik word wel vaak aangesproken door mensen die haar zo lief klein vinden en vandaag op het CB was een meisje van 4wkn en die was ook al groter als Megan....

Ik denk echt wel een beetje dat ze een groei achterstand heeft opgelopen van al dat spugen..........ze haalt het wel weer in hoor maar toch, het is echt nog een mini meisje :)

18. MvN

MvN Niet meer actief

ojaaa, bij kinderen die altijd eerst moeten huilen voordat ze slapen is het normaal dat ze 30 min. huilen.. zelf vind ik dat erg lang,, ik vind 20 min. zat... maar 30min is dus normaal

19. MvN

MvN Niet meer actief

sloppy: de meine heeft zeer groot hoofd, daarom daalde ze ook niet in.. dat zit bij colin in de familie,,, maar als je noelle ziet zou je het niet zeggen hoor!! bij geboorte was ze 3610 gram, 52cm en hoofdomtrek 37cm

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @roos: au.....wat dat betreft mag je een klein beetje blij zijn met je keizersnee..............als ik naar Megan d'r hoofd kijk had ik dat er niet doorheen willen persen :D
    Hoe gaat het eigenlijk met je wond? Niet meer ontstoken??

Deel Deze Pagina