Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

hahahahh heb je gelijk in! met mijn wond gaat t super, t staat nog wel open maar doet geen pijn meer :D

typen gaat moeizaam hier... ligt er 1 half te slapen op mijn arm... maar wilt tussen de 1a laatste en laatste voeding nooit slapen in dr eigen bedje.. om 10 uur gaat colin met dr douchen en om half 11 laatste fles...

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat is super roos! Ik ben erg blij voor je.

Hier slaapt Megan na de fles van 19.00/20.00 al in haar eigen bedje.
    Dan krijgt ze nog om 23.00uur een fles en slaapt ze direct verder.
    Zij heeft haar huil periode elke dag na de fles van 16.00 en als het dan echt te erg is dan gaan we voor de volgende voeding ook lekker ff onder de douch.........slaapt ze lekker :D

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Netjes roos en die sterrendroom stond vorige week nog in het kruidvat krantje.

Hier morgen ff na het cb ben benieuwd

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Hoofdomtrek... geinig... bij Sam is hij nu 41,5 cm en was al bijna 38 cm bij geboorte ;)

@Wendelaa, waarmee liep Tim voor volgens de fysio? Ben wel nieuwsgierig ;).

@Leonie, ik zou toch eens kijken of het niet reflux kan zijn omdat de andere dames dat ook beschrijven (net zoals Joenka met Boaz). Nou is het wel zo dat sommige kindjes tijd nodig hebben zich in slaap te huilen. Het is een manier van het verwerken van hun indrukken. Sam doet het ook ooit, vooral als we veel ondernomen hebben op een dag. Als we een rustige dag thuis hebben gehad, valt het wel mee. Dus hier gaat dat wel op.

@Sloppy, oh dat is dan nog heel netjes met de timing van de prikjes! Tja, qua groei van Megan zal haar vele spugen echt wel zijn effect gehad hebben op haar groei! Maar dat gaat ze echt wel weer inhalen ;)!

@Joenka, hoeveel mag Boaz van jullie CB nu drinken? Ik geef Sam nu 5 x 180/6, maar volgens mij mag hij dan nog niet helemaal opdrinken (dat doet ie trouwens ook niet), maar wat hebben ze tegen jou gezegd?

@Roos, fijn dat alles goed was bij het CB en Noëlle zo goed gegroeid was! Heerlijk hè om te zien als je kleintjes het zo goed doen! Zeker voor een meisje in Noëlle volgens mij echt groot hoor!

Liefs,
    Josien

5. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Nog niet gebeurd, maar Boaz komt tot nu toe voordat de 4 a 5 uur om zijn. We hebben t 2 keer gehad 's nachts dat t 6 uur was en dat hebben we zo gelaten.

6. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Ben aan t teruglezen maar vraagje tussendoor:

Veel van jullie hebben t over je mini bij je in bed nemen... Hoe doen jullie dat dan? Gewoon zo in bed en onder het dekbed of op een kleedkussen of wat?

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @blei ei: Wij halen het matrasje uit de wagen bak en daar leggen we Megan dan op............als het ware ligd ze dan in haar eigen bedje tussen ons in.

Ik heb wel een foto......gaa ff zoeken

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @wakkere uurtjes, grappig om te zien hoe verschillend ze daar allemaal in zijn. Tim is vooral smorgens wakker. Na de ochtend fles slaapt ie nog een uurtje ofzo en dan is t bed echt ff zat haha

@Josien, nou hij is al echt zijn handjes aan t ontdekken bijv..zwaait ze rond en kijkt er echt na.
    En ze hield m een speeltje voor en hij ging er echt al tegen aan slaan. Ook ''praat'' hij al terug, als je rustig tegen m praat, maakt hij geluid terug. Ze was n.l tegen m aan t praten, om m zo zijn hoofd te laten praten en ze kreeg antwoord haha
    Maar he, hij hoeft van mij niet voor te lopen hoor! En ik vind het ook altijd stom om te zeggen; o hij kan dit snel of juist langzaam. Maar ze zei dat ze daar een lijst hebben met wat ze gemiddel rond een bepaalde leeftijd kunnen.

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    ikm hoop dat je zo een beetje kan zien hoe ik het bedoel...

10. wij hebben die sterrendroom ook voor esmée.
    ook ideaal voor als je haar ff tijdje wilt laten huilen. dan zet ik hem op 10 minuten en ga ik pas kijken als het muziekje afgelopen is. dan troost ik haar ff en zet muziekje weer aan en ga weer weg. heeft goed geholpen bij esmée.
    nu doet ze hem zelf aan.. zoo lief

11. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Wat een heerlijke foto Sloppy! Geloof dat ik snap wat je bedoelt :)

12. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Josien: Boaz bied ik 5 voedingen aan van 180/6. Bureau heeft er weinig over gezegd. Mag geloof ik 150/170cc per kg geven.....
    Boazis over de 6 kg heen dusss.
    Wel laat hij bij 2 a 3 flessen vaak 30cc staan....
    Hij komt dan niet meer s'nachts.

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Joenka, fijn dat je snel medicijnen hebt gekregen. Hoop dat ze ook snel effect hebben.
    Alles weer goed met je kiespijn?

@hoofdomtrek, Boaz had 37,5 bij geboorte

14. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Sloppy: ahh, wat een lekker ding...

Knuffel: hihi, had net lol om je berichtje! Er staat en nou doet ze hem zelf aan! Toen dacht ik eeeuhh dat is knap voor een baby:);)

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Wendelaa, dat is ook al echt snel dan! Sam praat alleen nog maar terug, maar naar een speeltje slaan doet ie nog niet ;). Ik herken wat je zegt over dat je nog niet wilt dat ie al kan lopen... Ik hoor mensen vaak zeggen 'die van mij kan al dit of dat'. Ik ben misschien ook het tegenovergestelde en krijg er zelfs al tranen van in mijn ogen dat ik nooit meer na Sam zo'n klein pukkie in mijn armen zal houden dat van mezelf is... Het gaat al zo snel!

@Blij Ei, wij hebben Sam niet vaak bij ons in bed. Heel in het begin wel een enkele keer en toen hebben we hem op het aankleedkussen tussen ons in gelegd.

@Sloppy, lieve foto!

16. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Blijei: Ik durf het bijna niet te zeggen maar het gaat nu al super met Boaz! Hij heeft nog geen kik gegeven en ligt nu plat... M'n mond gaat echt open van verbazing, zo ontspannen..... Bijzonder... Meer mensen die hier zo'n snelle reactie van zien?

Kiespijn: Zit nog steeds niet helemaal lekker, maar de pijn is uit de kaak in ieder geval...

Hoofdomtrek boaz was 38cm en nu 40cm! hmmmm, is wel ruim daaronder!:p

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Joenka, okay... ongeveer hetzelfde als Sam dus te eten krijgt :D...

18. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    hihihi, same size he!

19. Maia

Maia Niet meer actief

@josien: een printer met eetbare inkt waarmee ik op bijv. chocolade of eetpapier (ouwel) kam printen.

@wendelaa: dat is snel, leuk!
    Fleur begint net pas een beetje met grijpen naar mijn vingers als ik haar vast heb en boos dat ze wordt als het niet lukt hihi... Maar speeltjes zijn hier nog lang niet interessant om iets mee te doen. Komt vanzelf, ze doen het allemaal op eigen tempo, voor je het weet kunnen ze van alles. Vind het nu al snel gaan.

Hier de hele avond meisjelief in mijn armen gehad. Wilde niet in haar bedje slapen, al sliep ze op de arm, zodra ze in bed werd gelegd was het huilen. Dus lekker geknuffeld. Nu ligt ze wel in bed dus ik ga slapen! Weltrusten!

20. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    wendelaa: fijn dat je zo snel bij de fysio terecht kon! Gelukkig dat hij neit zo'n voorkeurshouding heeft en hopelijk alles goed 6 januari!

Leonie: reflux stond wel op zijn lijstje...en het wordt idd neit helemaal vergoed. Tenminste bij mij niet. 35 euro volgens mij en een consult kost iets van 60 euro.
    Geen idee of het normaal is als kindjes altijd huilen als ze naar bed gaan. Anders moet je eens met zo'n osteopaat bellen bij jou in de buurt en gewoon eens vragen (dat kost niks ;))

Josien: toch nog last van zijn prikjes, en dan ook nog eens geen bakerzak. Gelukkig mag ie er nu weer in!!!

Joenka: wow na de 3 dagen al bij de fysio. Dat is dan wel weer fijn!

Roos: lekker gegroeid dus!!! En toch wel fijn he als je hoort dat je t wel goed doet! Zo'n bevestiging heb je soms nodig

Sloppy: kan best hoor dat ze een groeiachterstand heeft opgelopen. Het was ook wel erg spugen wat ze deed, ze hield de laatste dagen niks meer binnen toch. maar dat haalt ze allemaal wel weer in idd! Zou me er niet teveel zorgen om maken hoor

In bed nemen: ik deed in het begin nog weleens tessa op mijn borst en ik dan half zittend tegen mijn kussen aan en dan gewoon de deken. maar ik kan zo echt niet slapen. ben bang dat ze eraf valt of onder de deken komt of wat dan ook. Dus slapen deed ik nooit echt. Tussen ons in op een matrassje kan niet want daar is ons bed te klein voor helaas

wakkere uurtjes: ik zeg niks :$:p hahahaha

knuffel: dat is ook wel slim idd als je ze even wil laten huilen. Endat ze m nu zelf aanzet is ook echt schattig!
    Hoe gaat het met je man en met jullie verder? Kan je al wat meer genieten of is het nog heel druk en stress?

Hier ligt tessa ook te slapen!! Om half 11 laatste fles gehad. Heb nieuwe spenen gekocht van avent en difrax. Die avent vind ze geloof ik wel fijn. Ze accepteert m in ieder geval! Net 3 kwartier heen en weer gelopen (denk 20 km in totaal ahah) om speentje er terug in te doen, niks zeggen en weer weg. Nu ligt ze al bijna een kwartier stil dus ik ga zo mijn tanden poetsen en hopen op het beste!!! Hopelijk werkt dit vannacht ook en dan lig ik met anderhalf uur weer op bed! En hopelijk dat t vanaf dan steeds korter duurt!

Morgen sintviering op mijn werk. Heb beloofd om mee te helpen. Heb er wel zin in!!! Wel om 7 uur echt mijn bed uit...dus hoooop dat ik nog een paar uur slaap krijg!

Welterusten!!

Deel Deze Pagina