@Blijei, leuk gooische vrouwen. Daar zat Annet er nog in. Vond ik persoonlijk het leukste seizoen. @Rose, succes met de visite, leuk dat ze al reageert op de mobiel. Juliën vindt zijn mobieltje ook wel leuk. Ben zo ongeduldig aan het wachten tot hij echt met geluid gaat lachen!
O Yes, ons bezoek komt niet meer! Mijn man kwam ze net toevallig tegen met de honden uitlaten. Ze wilden om 2030 pas komen dus man zei dat is te laat want hij moet nog weg voor zijn bedrijf. Nu komen ze een andere keer gelukkig. Juliën is ook wel aan het jengelen dus..... @Baby, het was dus toch honger bij je meisje? Merk je nu verbetering met meer voeding? @Sloppy, heb het idee dat het bij jou al wat rustiger wordt klopt dat?
@inbakeren: Wij hebben vandaag een Swaddelme gekocht. Omdat Megan heel goed reageert op het inbakeren met een Hydrofiel willen we het strak blijven doen. Wij gaan het straks proberen.......ben benieuwd!!
@Sloppy, fijn dat je nu goede ervaringen met je schoonmoeder opdoet. Ook ontzettend lief van haar zeg! Ik ben benieuwd hoe het inbakeren met de SwaddleMe gaat. Hou je ons op de hoogte? @Babydream, en... nog steeds rust? @Ellen, ik ga het zo meteen uitproberen met de dop wat losser gedraaid. Overigens krijgt Sam meteen rechtstreeks uit bed zijn flesje, dus hij zou uitgerust moeten zijn. @Luna, lekker af en toe hè als je even wat extra tijd voor jezelf en de kleine hebt in plaats van gezellig te moeten zijn met de visite? Hahaha, ik heb daar ooit wel last van hoor... @Rose, oh jee... het is maar goed dat we snoepjes in huis hebben, maar eigenlijk was ik het vergeten. Maar ik heb hier nog niemand gezien, dus ik denk dat ze op dit tijdstip ook niet meer gaan komen. @Box, Sam is er ook niet echt een fan van. We proberen het wel met hem te oefenen, want het lijkt me voor hem zelf ook wel leuk. Toevallig heeft hij vanmorgen wel lekker in de box van mijn moeder gelegen toen we bij haar op bezoek waren. Tja, nieuwe dingen en nieuw speelgoed te zien. Toen heeft ie het toch even een kwartiertje volgehouden met rondkijken. @Osteopaat, ik moet met jullie lachen hoor! Gaan ze naar een osteopaat, maar kunnen ze niet uitleggen wat ie doet . Hahaha, nou ik heb het even opgezocht en ik snap het denk ik nu wel een beetje. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord! Stom hè? @Aruna, mooie foto's! Oh ja... vraagje nog... oefenen jullie veel met het op de buik liggen van jullie kleintjes? Sam vindt het helemaal NIKS! Hij brult de hele boel bij elkaar en kan ook gewoon niet zo goed zijn hoofdje overeind houden. Ik zie gewoon dat het hem frustreert. Herkennen jullie dat? Liefs, Josien
Nou vandaag hebben we een heerlijk rustige dag met Megan. Ze heeft heel lekker geslapen vandaag Nu is ze vanaf 17uur wakker en huilt ze als ze niet in d'r zak hangt bij mama........maar dat vind ik niet erg, het is wel gezellig. Ik ga zo ff met d'r onder de douche en dan een flesje en dan slaapt ze vast wel
@Buikliggen In de box vind Demyan het helemaal niets en krijst alles bijelkaar. Heb hem regelmatig op mijn borst/buik liggen als ik op de bank lig en dat vind hij schitterend en dan heft hij wel zijn hoofdje op en kijkt dan naar alle kanten.
ja, we hebben hier hartstikke veel snoep in huis. Maar dit jaar zijn er niet zoveel kinderen langsgeweest. Wat jammer van al dat snoep @blij ei: 's nachts komt ze om de 3 uur ongeveer, soms 4 uur of 5 uur dus dan zit er gelukkig wel wat meer tijd tussen! @buikliggen: Fleur vindt het ook helemaal niets, maar ze doet het best al wel aardig.
Josien, ik leg hem dagelijks op zijn buik als ik hem insmeer/masseer met olie. Zo in zijn kleren vind hij het ook niks... Nee ik ben ook niet zo'n held in het ontvangen van bezoek eigenlijk. haha @Sloppy, ben blij voor jullie! Dat geniet een stuk makkelijker toch? @VRAAGJE, wat is bij jullie de temperatuur op de babykamer? Ik heb het idee dat juliën het te koud vindt op zijn kamertje want als ik hem wakker in bed leg huilt hij en als hij in de warme kamer komt is hij super moe en valt hij in slaap, Het is daar volgens de meter 18 graden maar het voelt zo koud aan! heb net de verwarming aan gezet en laat het even oplopen naar 20.. Of is dat te warm?
@ all: jullie zijn gewoon haast niet bij te houden... tjee wat schrijven jullie gezellig veel!! Dus sorry ik denk dat het onmogelijk is om op iedereen te reageren, voordat ik aan dit berichtje begon dacht ik "daar wil ik op reageren en daarop en daarop" maar jullie raden het al ik ben het alweer kwijt.. ( nog steeds zwangerschapsdementie??? ) Hier is het vandaag helemaal pet... Larissa wil alleen maar op schoot of bij mama in de draagdoek.. ( wat een uitkomst zo`n doek... ) Zit nu met een slapende baby ( die wakker wordt zodra ze haar wieg ruikt... ) en een bak snaai op schoot ( had op iets meer kinderen aan de deur gerekend.... grrrr goed voor m`n lijn.... ) @ kraambezoek: daar hebben we gelukkig geen last van, volgende week zondag geven wij een kraamfeest... ben wel heel benieuwd hoe dat zal gaan hoor... ( 80 man.... ) Even een fotootje spammen
@buikligging: Megan vind het prima op d'r buikje.....maar dan komt er wel bij dat ze d'r hoofd heel graag achterover houd en dat gaat makkelijk als je op je buikje licht als jullie begrijpen wat ik bedoel. @kamertje: geen idee hoe warm het er is.......ik denk wel warmer als 18graden
@Wapa, lieve foto! Jammer dat Larissa vandaag niet zo lekker in haar vel zit. Hopelijk morgen een betere dag! @Buikliggen, ik ben blij dat Sam niet de enige is! @Luna, idd... zonder kleren aan gaat het hier bij Sam ook het beste. Ik doe het net als jij ook als ik hem inmasseer met olie. @Luna, ik heb juist het idee dat wij het te snel te warm maken op de babykamer. Mijn kraamverzorgster zei dat de ideale slaaptemperatuur 18 graden is. De woonkamer moest 20 graden zijn. In de folder van de inbakerdoeken die ik nu heb staat zelfs dat het het beste tussen de 15 en 18 graden kan zijn op de babykamer. En dit staat op de site van het CB: "Zorg voor een koele omgeving. Een goede temperatuur voor in de slaapkamer is tussen de 16 en 18 graden." Zo.... hier ligt het mannetje alweer heerlijk te slapen sinds 18 uur in zijn Pacco! Ik had het eerst geprobeerd zonder in te bakeren, maar hij ging al vrij snel weer huilen. Toen maar even uit bedje en geknuffeld. Hupsakee de bakerzak in en ja hoor: heerlijk slapen nu! Ik zit erover te twijfelen of ik nu toch niet naar 5 voedingen over kan gaan. Ik denk dat ik hem met het inbakeren best 4 uur kan laten slapen. Ik heb hem nu namelijk steeds echt wakker moeten maken tegen etenstijd. Dat vind ik ook zielig eigenlijk. Maar ja... zou meneer dan naar 150/5 cc willen overschakelen? Ik krijg de voeding er nu al amper in! En... zou hij 's nachts van 23 uur tot de volgende ochtend 7 uur willen slapen? Hmmmmm.... wat zullen we toch doen? Liefs, Josien
@temperatuur kamertje: hier is het 20 graden. Krijg het niet kouder, wij hebben een enorm "warm" huis (warmte blijft in het hele huis hangen). En de kachel staat nauwelijks aan.
Josien, wat goed dat het inbakeren bij jou zo goed helpt! Dan draai ik de verwarming op zijn kamer zo weer uit anders is het er straks 20 graden... Voeding: zou het gewoon proberen! Je zit toch zo weer op 6 als het niet werkt. Ik heb Juliën soms zelfs nog op 7 flesjes zitten maar meestal op 6,
@Maia, wel lekker hoef je niet zoveel te stoken! Merk dat Juliën echt van warmte houdt. Hij wil ook niet in een badje dat ook maar iets kouder is dan 37 graden en zijn kamer is denk ik ook echt te koud voor hem.
@Luna, tja... het CB wil dat we naar 5 flesjes gaan (ook i.v.m. het gewicht van Sam). Maar ja... omdat hij steeds maar een uurtje ofzo sliep tussen de voedingen en de rest van de tijd huilde zag ik er niet zo de lol van in om de tijd tussen de voedingen in op te gaan schroeven. Maar ja... als hij nu zo tevreden lang slaapt... Hmmm.... Volgens mij is een te warm kamertje niet zo goed (iets met verhoogde kans op wiegendood of zoiets). Vandaar dat ze een wat lagere temperatuur adviseren. Maar ja... als je er net als Maia niets aan kan doen dan zit je er mooi mee . Wij ventileren het kamertje ook wel veel omdat het anders te warm wordt. Dus overdag staat het raam wel vaak op een kiertje, waardoor het lekker wat koeler blijft. Sam houdt trouwens in tegenstelling tot Juliën wel van een wat lagere temperatuur (wat wil je... hij komt uit -196 graden celsius ). Hij ligt het liefste in zijn blootje. Alleen de overgang van het badje naar de koude commode vindt hij wat minder, maar goed... das ook wel logisch als je echt uit het warme water komt. Liefs, Josien
ik ventileer het kamertje ook dagelijks zoveel mogelijk, maar 20 graden is het minimum wat me lukt (of ik moet het raam wijd open zetten en denk niet dat mevrouw daar blij mee zal zijn hihi )
Hier heb ik de verwarming niet aan op de babykamer, nergens boven trouwens. Hou van frisse kamers. Tim ligt in een slaapzakje onder een dekentje en dat is echt warm zat. Ik vind het trouwens ook lastig hoor, die voedingen. Tim zat eigenlijk een hele week op 5 voedingen van 150+5. En vandaag gaat ie op 6 uitkomen, want hij heeft er net eentje op. Maar met 5 zou dit laatste zijn en dan weet ik zeker dat ie begin van de nacht komt. Dus ik ga m tussen 23.00-0.00 toch maar wat geven als ie dan zelf ie niet komt. Gister sliep ie van 22.00-4.00....dus ik hoop ergens stiekem dat ie doorslaapt vannacht, maar of hij dat ook wil
@Josien, ach mischien haal ik het mezelf ook wel in mijn hoofd dat hij het te koud heeft... @Wendela, mijn mannetje slaapt ook van 22 tot ongeveer 4 uur half 5. Dat doet hij nu al een week ben benieuwd wanneer en of hij dat gaat rekken. Nou ik ben weg, mijn lievelings romantische komedie is op RTL 5. Wil jullie niks opdringen maar het is zo'n aanrader. Echt geweldig leuk. "The holiday". En ook nog een leuke bijkomstigheid Jude Law speelt erin mee...hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm hihi Slaap lekker voor straks lieve forum vriendinnetjes!
Hello ladies, Pff, jullie gaan idd snel! Wel erg leuk om alles te lezen en hoe het bij alle beebs gaat! Hier nog gewoon 6 voedingen van 150cc en 5 schepjes, op standaard tijden. De ontlasting gaat nu (afkloppen) zonder al teveel moeite gelukkig! Slapen gaat ook goed, meestal 1 slaapje tussen de voedingen niet maar daar maken we dan ook maar gretig gebruik van! Josien: Geweldig en heel herkenbaar! Boaz heeft al regelmatig van zich af geplast dus leg nu maar een luierdoekje op z'n pielewielie. in de box kan Boaz best ff liggen en valt soms ook in slaap, spelen doet hij nog niet maar kijkt wel! Inbakeren: Voor de kinderen die naar het kdv gaan, vraag wel even of ze daar inbakeren.... Bij ons moet er een verklaring van het CB of van de huisarts zijn om kinderen te mogen inbakeren en daar zijn ze hier niet makkelijk in. Anders heeft jullie beebje straks problemen met slapen op het kdv. Wel lekker dat het bij jullie baby's werkt. Huilbaby: Pfff, sloppy respect voor je hoor! hoop dat de osteopaat morgen iets kan betekenen... Heb zelf enorme kiespijn al een paar dagen, maar ben bang voor de tandarts.... Nu toch maar morgen of overmorgen ff bellen. Nou ja dat doet manlief, ben emotioneel nog erg labiel.. Wat een leuke foto's zag ik weer voorbij komen! Hier de temperatuur idd 18 graden op het kamertje, Boaz heeft nergens last van.. Komt vast door zijn speklaagje
@iedereen: bedankt hoor voor de reakties!! @buik liggen: onze meid doet dat enorm graag, ze wil niks liever dan op mama te liggen op haar buikje, meestal valt ze elke avond zo ook in slaap @kamertemperatuur: denk dat het hier rond de 18-20 graden zal zijn maar ons meisje hoor ik niet klagen hoor ons eliza is nu zeker al meer dan een uurtje wakker en is lekker aan het genieten .. wat op haar speelmatje gespeeld, dan op haar buikje op mama en ze hield haar hoofdje al goed omhoog wilde echt alles zien en ze is blijkbaar verzot op blauwe kleurtjes , heb hier een paar blauwe lampen waar ze steeds naar ligt te roepen ale ja roepen , het enige dat er uit komt is 'eh'