hallo! hier een onrustige avond gehad, eerst verjaardag van mijn moeder, waar de hele kamer vol zat. maar tess sliep lekker bij mij op de arm. om 22.00 uur thuis, gevoed, en toen begon t... madame wilde niet slapen in haar bedje! ik bleef lopen, speentje geven, boertje laten, luier verschonen... pas om 24.00 uur sliep ze, ik was kapot! om 3.00 uur kwam ze weer en toen heb ik haar bij me in bed laten liggen. dan slaapt ze zo door. ik ben zo bang dat ik haar hiermee verwen... ik weet dat ze zeggen dat dat niet kan, maar toch. josien, hoe ging t drinken met de fles iets losser dichtgedraaid? inbakeren/kdv: wij doen hier niet moeilijk over hoor. volgens mij is t op elk dagverblijf anders. sloppy, succes bij de osteopaat! jaja, balen dat Dylan weer een dip heeft, hoop voor je dat je je zinnen even kunt verzetten op t werk, ondanks je moeheid! ik krijg zo 2 collega`s op bezoek, allebei met hun kleintje. ga vanmiddag even naar t weeguurtje op t cb. ben benieuwd of tess gegroeid is!
@Jaja, hoe zwaar Tim nu precies is weet ik niet eigenlijk. 2 weken terug woog hij 4200 gr en nu zit ie wel aan de 4500 gok ik. Dus qua gewicht mag hij het t hebben. @Josien, o wat heerlijk dat Sam zo goed geslapen heeft vannacht! En ik zal duimen voor je. Schrik niet, toen ik overging op flessen van 150 dronk ie er 2 dagen lang nog 6 en toen liet er ineens eentje vallen. Dus denk niet na een dag dat t niet goed gaat hoor.... En hier dus t bewijs dat je met 5 flessen echt nog wel een nacht fles kunt hebben hahaha....want ze zeggen dat dat niet zo is @Sloppyslayer, succes bij de osteopaat en ik ben erg benieuwd wat het resultaat is! @Speen willen, hier dus ook niet. De eerste week wilde die alleen mijn pink, echt vel werd ervan af gezogen haha. Toen leek t of ie alleen de speen van Avent wilde hebben, daar heb ik er nu dus 4 van en nu heeft ie ineens niet meer zo'n zuigebehoefte aaahhhh.... Denk dat t net als zijn zus een duimzuiger wordt
@Ellen, je kunt haar echt nog niet verwennen hoor. Dus wees daar niet bang voor. W.s had ze gewoon last van alle drukte die ze had meegemaakt die avond. Ookal lijken ze rustig te slapen, ze doen toch een hoop indrukken op en kost t ff omdat te verwerken. Ik merk dat ook aan de kids hoor en zeker als ze zo klein zijn
Joenka, herkenbaar ik ook! Moet nu rennen naar de tandarts - ie ik lig altijd te shaken in de stoel... Wish me luck! *Ben bevallen wat kan erger zijn dan dat* *adem in, adem uit*
@Ellen, ik heb nog niet veel verschil gemerkt met het losser draaien van de fles, maar ik durf er pas echt iets over te zeggen als ik een hele dag zo gevoed heb . Tess zal waarschijnlijk wel 'last' gehad hebben gehad van de vele indrukken. Ik herken het van Sam. Daarom gaan wij hier samen 's avonds eigenlijk nog niet de deur uit. Ik heb liever dat hij overdag onrustig is dan 's nachts . @Verwennen, ik herken het gevoel Ellen. Ze zeggen idd dat je je kindje niet kan verwennen maar wel aan iets kan laten wennen. Ik vraag me dus wel eens af of dat niet gewoon hetzelfde is . Want stel dat ik Sam ergens aan laat wennen en ik het hem daarna weer af moet leren? Is ie dan niet toch al verwend? @Wendelaa, ik tel erop dat Sam zo eigenwijs is dat hij niet meteen in een nieuw ritme wil . Dus ik trek er een paar dagen voor uit. En misschien gaat hij idd 's nachts wel komen. Maar dat vind ik niet erg. @Odess, sterkte bij de tandarts! Liefs, Josien
Odess: aarrgghhhh, heel veel suc6! Ik moet om 12:30 en ook nog bij een ander! Anders kon ik pas woensdag terecht! Hormonen gieren door mijn lijf......... Trouwens wel goed voor het afvallen als je kiespijn hebt!
@odess; succes bij de tandarts! @Sloppy; succes bij de ostheopaat.. (is weer eens wat anders dan zeggen succes bij de vk/gyn) @Josien; Is Sam zo'n eigenwijsje dan?? @Ellen; vandaag rustig aan doen meid! @hier; nou hoefde Dyoni niet wakker te maken ze kwam zelf al om 9.30...ben benieuwd of ze nou vandaag weer meer wilt drinken...
@Babydream, eigenwijs is zijn middle name ! Hij lijkt echt 200% op zijn pappa! Wij gaan ons spannende uurtje hier in. Normaal gesproken zou Sam nu een flesje krijgen. We gaan het proberen te rekken tot 11 uur om zo op de 5 flessen vandaag uit te kunnen komen (ja ja... ).
@Ellen, hier hetzelfde en leg hem ook soms bij me in bed als ik te kapot ben om weer naar zijn kamertje te lopen. Gisteren is hij mee geweest winkelen en dan merk ik dat hij s'avonds veel onrustiger is. Maar goed, hij zal er wel aan wennen. @Odess, sterkte! Ik moet er binnenkort ook weer aan geloven. Ben als de dood! Doe liever weer een bevalling. RAar toch? Maar goed, hier ben je ook niet mee geholpen.sorry.
@Josien, slaapt sam al door? Waarom adviseerde het cb bij jou om over te stappen op 5 flessen? Juliën slaapt overdag vaak ook liever langer door, moet hem steeds wakker maken en dan vooral voor de fles van 19 uur Daarna is hij dan wakker tot 22 uur. Kan hem net zo goed laten liggen tot 22 denk ik dan maar goed. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat! @Baby, meisje weer tevreden met meer melkjes? Nou ik heb vandaag een luierdag gepland. Niets op de planning alleen even naar de super lopen want als ik een hele dag binnen zit ben ik s'avonds niet vrolijk.... Moet iedere dag even in de frisse lucht. Voorheen wandelde ik dagelijks 2 tot 2.5 uur met de honden. Nu kan dat niet met de kleine. Wat gaan jullie allemaal doen vandaag???
goedemorgen! @Odess: sterkte bij de tandarts @sloppy: succes bij de ostheopaat! @bij in bed slapen: doen wij absoluut niet. Manlief is een keer slaapdronken bijna op haar gaan zitten toen ze even naast me lag in bed en hij slaapt gigantisch wild dus ik neem het risico niet. Ze is helemaal gewend aan haar ledikantje gelukkig. Nou hier een dramanacht. Op zich ging het hartstikke goed, gisteravond 18:00 en toen 23:00 en toen 03:30. Heel prima. Alleen kreeg ik keelpijn gisteravond en inmiddels doet het zo'n pijn dat ik niet eens meer fatsoenlijk kan praten. Dus ondanks dat ik rond 9 uur naar bed ben gegaan heb ik slecht geslapen. Nou en na haar voeding van 03:30 was ik rond half 5 klaar, in bed gelegd, mevrouw mopperen, mopperen mopperen, manlief werd gefrustreerd (ja sorrie hoor zeikerd) want die wilde slapen, hij haar eruit gehaald (ik voelde me niet lekker, mag hij ook eens eeen keer), ze moest idd nog een boertje doen (wat ik al dacht), ze leek meteen in slaap te vallen dus hij legt haar meteen in bed (ik zei nog, wacht nog even wat ik ken dat) en ja hoor, janken, dus terwijl hij had gezegd dat hij de nacht wel zou helpen heb ik nog een half uur met haar gezeten, toen was het janken over, was ze wel wakker dus ik heb haar wel gewoon mopperend in bed gelegd (pech voor mangeval - was inmiddels 6 uur) en toen heeft ze liggen mopperen tot 7 uur, beetje gedronken, bij me in bed geslapen (manlief ging eruit naar z'n werk), om 8 uur wilde ze weer wat drinken en viel meteen weer in slaap, en net om 9:15 weer wat drinken en viel in slaap, probeer haar in bed te leggen maar dat werkt natuurlijk niet dus ik zit nu maar even beneden en zij in de box. Dacht heerlijk te kunnen slapen vannacht maar helaas pindakaas ga vandaag maar een pyjamadagje houden.
@Luna, ze adviseren dat bij Sam vanwege zijn gewicht. Maar dat is hier altijd het twistpunt... kijk je naar het gewicht of naar zijn leeftijd? Want Sam valt qua gewicht onder de categorie 2-3 maanden bij het CB , terwijl ie toch echt pas een maandje oud is. Dat levert nog wel eens discussie op. Sam slaapt van 21.15 uur tot 1.00 uur (dan maken we hem wakker) en vervolgens tot 6 of 7 uur. Volgens het CB mag hij de laatste fles om 23.00 uur en dan tot 7 uur slapen. Dat gaan we nu dan maar eens proberen . Maar of ie erin trapt? Hahaha... ik hoor hem nu al sputteren over de babyfoon. Dat wordt dus zo meteen drie kwartier met een hongerige baby wachten tot het 11 uur is . Maar ja... nu even doorzetten dan maar. Hopelijk wil hij om 11 uur dan ook wat meer drinken! Ik vind het stiekem wel zielig hoor... @Luna, geniet van je luierdagje! Hier doen we vandaag ook niet veel. Vanmiddag even naar de supermarkt en Sam gaat voor het eerst mee. Ik ben benieuwd! Liefs, Josien
Pffffff Maia.... wat een nacht! Maar ik vind wel dat je wat meer hulp van manlief mag hebben hoor. Je staat er toch niet alleen voor? Doe vandaag maar lekker rustig aan! Liefs, Josien
Sloppy suc6 bij de ostheo odess suc6 bij de tandarts haha. Maia hm das mooi balen maar goed jou mannetje moet werken dus ik kan het wel begrijpen ( van beide kanten). Ik doe hier zelf alles als mannetje doordeweeks moet werken in het weekend doet hij 1 nacht/ochtend overnemen zodat ik kan uitslapen. Josien ik hoop dat het werkt meid haha ik ken het wel probeer soms ook te rekken omdat mevr gemiddeld toch nog om de 3 uur komt helaas doordat ik het probeer te rekken is ze vaak te moe om dr fles leeg te drinken en komt ze alsnog weer eerder dus voed maar een beetje op verzoek.
@Maia, jij ook een lekker luierdag! Die mannen ook....zijn toch wat minder opgewassen tegen die slapeloze nachten en wij zitten met aan de ene kant een schuldgevoel omdat ze moeten werken en aan de andere kant met de wallen op de schoenen omdat ook wij momenteel een 24our job hebben. Mijn man zou ook de nacht doen, ook hij heeft Juliën echt na 1 minuutje boeren in bed gelegd en ook huilen. Nogal wiedes dat dat niet lukt. Gevolg: rood aangekopen Juliën op mijn arm met dwarszittende boertjes van 4 tot 5. Om 5 uur in ledikantje gelegd en even (2o min) laten huilen, toen speen gegeven en toen sliep hij. Mijn man kan hem niet laten huilen en maakt dan al 10 x aanstalte om hem eruit te halen. Of is mij aan het pushen dat ik eruit moet voor hem omdat hij vandaag moest werken. Vannacht krijgt manlief nog een kans en dan doet mama de oordopjes in. Ga straks even een hartig woordje met hem spreken na zijn werk. @Joos, zwaar hoor! Maar als hij er teveel last van heeft stap je dan weer over op 6 flessen? CB houdt zich altijd zo aan de grafiekjes hé! Hopelijk gaat het lukken voor je en anders lekker je eigen gevoel volgen. O Succes met sam in de supermarkt! Gelukkig kunnen ze nu nog niet op de grond gaan liggen om snoepjes af te dwingen ))
Ellen ze zeggen dat je idd je baby niet kan verwennen de eerste paar weken maar je kunt ze wel iets aanwennen net als wat josien zegt is dit niet hetzelfde?? Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt
@Maia, he bah dat klinkt als keelontsteking. En idd pech voor manlief hoor! Hier ook soms dat soort dingen. Ik had zaterdagavond feest en afgesproken dat ik mocht blijven liggen. Ik lag er pas om 01.00 in en om 4.00 huilde Tim, maar omdat manlief dus slecht geslapen had vond ie eigenlijk dat ie mocht blijven liggen en dan pas smorgens de eerste fles weer doen...NOU DACHT T NIET!!! @Josien, hoe zwaar is Sam dan? Tim is natuurlijk ook niet echt licht en t CB zei hier 2 weken terug dat ze de leeftijd belangrijker vind al t gewicht. Er worden tenslotte ook kindjes geboren die al tegen de 5 kg aanzitten, die kunnen toch ook niet gelijk 5 flessen krijgen!