Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik wist niet dat die bibi speen ook op de avent fles kon :D

2. MvN

MvN Niet meer actief

hahaha ik eerst ook niet, maar danjo zei het toen :p

Weet iemand waneer je een brief van de svb krijg over kindebijslag?

3. Maia

Maia Niet meer actief

dat je het moet aanvragen of dat je het krijgt? Dat ik het moest aanvragen geloo fik een paar weken na de geboorte en dat ik het per 1 april op m'n rekening gestort krijg heb ik een week of 2-3 geleden gehad denk ik.

Heb een lekker dagje zo. Fleur zit op de 5 flessen en is in de tussentijd wat meer wakker en erg gezellig dus en ondertussen ben ik weer eens bezig een taartje te bakken :)

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Kinderbijslag: Wij hebben geloof ik vorige week of de week daarvoor al de brief over de kinderbijslag gehad.

Flessen: hier ook een heel gehannes met de goede fles en speen. Avent ging te langzaam met 1 speen. 1, 2, 3 speen gehaald die ging veel te snel. Difrax ging ook te langzaam en met m speen te snel. Nu tommie tippie fles en die gaat best goed. Al moeten we de speen steeds een stukkie uittrekken zeg maar zodat ze goed zuigt. Dan drinkt ze in 20 minuten de 100 cc weg.

Hier weer een goede nacht. 21.30/21.45 uur laatste fles en toen vanmorgen om 7.00 uur wakker gemaakt. Heerlijk

Vanmorgen ook nog na de nacontrole geweest en alles was prima. Heb nog een leuk tasje meegekregen met wat folders, een mini potje sudocreme, tandpasta, tampons en een klein potje friso met fruit.

Volgens mij word ik hier weer ongesteld helaas. Had de hoop dat het dit keer iets langer weg zou blijven met de bv maar helaas dus. Kon ik wel verwachten omdat het de vorige 2 keer ook best weer snel was. Het zet nog niet echt door.

Met Daantje ging alles wel redelijk. Ze is gisterenavond weer naar de osteopaat geweest en vandaag huilt haar mannetje weer veel (was de vorige keer ook zo). Slaapt gelukkig s'nachts wel lekker door.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Kinderbijslag, vreemd....ik kreeg toen Tim een week oud was al de brief en ook toen bij Eva kwam die ergens binnen 2 weken na haar geboorte
    Ik heb dus al bericht dat ik volgende maand dubbel krijg;)

6. MvN

MvN Niet meer actief

Thanks! Dus kan ik het ieder moment ontvangen zodat ik het kan aanvragen :D

mvj: evy drinkt wel weinig of neit? Ik vond dat noelle al te weinig drinkt.. maar als ze tevreden zijn vind ik het best.. Noëlle drinkt nu ong 550 per dag :) Al heeft ze nu alweer 370 op en moet nog 2 voedingen.. dus gaat vandaag een keer goedkomen! Lange leve de bibispeen!

Hier een filmpje van mijn lachende meisje :D

YouTube - CIMG0585.MOV

7. MvN

MvN Niet meer actief

Ik heb sannie nog niet gezien vandaag? Hoe gaat het? Hoe was het bij die osteopaat?

Ik gebruik vanaf vandaag een trappelzak, telkens ligt ze halverwege het bed hahah.. en de zak is nog wel te groot, maar gelukkig heeft ze zown groot hoofd dat ze er niet doorheen kan zakken :p

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wanneer is tim geboren dan?? hier pas per april kb

Speen mn schoonma zei net gewoon met een verwarmde naald het gaatje wat groter maken heb ik dus nu gedaan met speen 1 van avent gebruik ik toch niet meer. staat nu in de mag om te steriliseren ben benieuwd straks

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Flessen, vervelend dat sommige zo blijven zoeken naar de geschikte fles!
    Tim drinkt dus uit de Difrax fles met S speen...
    En Eva gebruikte naast de bv en later dus volledig de Avent flessen.

Zo Evi ook zo lekker geslapen vannacht!
    En wat zielig dat Giogrio nu zo huilerig is, maar als t maar zijn vruchten afwerpt. Gelukkig slaapt ie snachts wel lekker

Vandaag met Tim dus naar t cb geweest..gewicht en lengte staat in mijn onderschrift..hihi ons klein beertje;)
    Prikjes was ie niet blij mee, vooral de 2e! Toen die erin ging zag je m denken; ja hallooooo niet nog 1!!!!
    Hij viel daarna in slaap in de maxi-cosi en dronk slapend zijn fles...nu hoor ik m af en toe jammeren, dus zal zo eens kijken

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Danjo, nu maak je me idd aan t twijfelen haha...zo eens ff de brief opspeuren;)

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik weet niet beter dat als je kind in oktober geboren word je pas in april helaas recht heb op kb

12. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Wendelaa; ach arm mannetje met de prikken maaaree wel een lekkere beer hihi

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oh ja trouwens ik ga een dag minder werken en werk 5 uur pd de maandag en dinsdag is papa thuis en de do en vrij gaat Naomi na het kdv maar ik behou mn zelfde uren hihihi ze hebben gevraagt of ik de do en vrij extra wil werken nou helemaal goed :D

wendelaa zielig he die prikjes hoop dat ie er niet teveel last van heeft

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zo mn spiraal hoef ik ook niet te betalen dat gaat vanuit de basis en dan gaat het normaal wel van je 150 euro eigen risico af maar laat ik dit jaar die 150 al hebben betaald dus mooi handig dat ie dit jaar nog word gezet haha

15. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    danjo, goed voor elkaar zeg! gaat naomi op de dagen dat je 5 uur werkt een hele of halve dag naar t kdv?

sannie, hoe ging t bij de osteo?

flessen, lastig zeg! hier de difrax met s speen. gaat prima.

wendelaa, wauw wat is tim gegroeid zeg! hopelijk krijgt hij geen koorts van de prikjes...

baby, is dyoni vandaag weer vrolijk? ben benieuwd of je dr medicijnen mag ophogen!

mvj, balen dat je al ongesteld wordt... hier nog geen tekenen.

roos, hier ook zo`n 4 weken eleden de brief gehad, aangevraagd en vorige wk bevestiging.

jippie, ik heb t voor elkaar! mooi drie hele dagen werken, vanaf feb. (was sprake van dat ik 2 hele en 2 halve moest werken)
    opvang is ook helemaal rond nu, maandag oma, woe en do kdv. ben helemaal blij!

16. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@ellen; ik moet de 17e naar kinderarts dus medicijnen nog geen idee maar madame is happy hihih en jij alles lekker geregeld!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ellen een hele dag want werk van 10 tot 3 normaal dus ideaal zo toch. anders had ik dr om 9 uur gebracht en om half 4 gehaald nu kan ik dr eerder brengen en later halen ( betalen we ook voor)

Ellen ook al de belasting geregeld had hier binnen 2 weken al bericht wat ik maandelijk krijg van de belasting dus wel heel snel

18. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik heb bericht gekregen dat wij ook pas in april kinderbijslag krijgen. Je krijgt namelijk per kwartaal de kb en die word aan het eind van dat kwartaal pas uitgekeerd.

19. MvN

MvN Niet meer actief

Ik heb ze al gebeld! ze hadden 10nov al een aanvraagformulier naar mij toegestuurd maar die heb ik nooit ontvangen.. grrr

Gelukkig is kindgebondenbudget met terugwerkende kracht... wij krijgen namelijk t maximale :)

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Spiraal, jee ja daar zit wat in Danjo!
    Ik moet nog een afspraak maken en hij wordt w.s volgend jaar gezet...maar de vorige keer moest ik m zelf ophalen bij de apotheek. Dus kijken of ik dat nog voor elkaar krijg haha

@Groeien, grappige is, dat ik net in Eva dr groeiboekje zat te kijken en die was precies even zwaar rond de 8 weken!
    Alleen was zij nog een cm langer en ws dr hoofd een cm groter qua omtrek!

Deel Deze Pagina