Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

Goedemorgen!

@danjo: ah zo, ik dacht al!

@sannie: ik duim voor je!

Hier topnacht gehad. Heb Fleur net wakker moeten maken om 7 uur, weet niet wat me overkomt.

2. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    danjo, maia en rose: ik ben jaloers! heerlijk hoor! hier nog n uutje kunne slapen... niet veel. ga vanmiddag maar even weer liggen.
    rose, veel plezier dit weekend!

3. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    goedemorgen.

saniie:hoop echt dat het dit is want je blijft maar tobben en ind bereid je maar voor op de poepluier met de peti ieeeeee zo vies haha.

maia:lekker meid!

rose:veel plezier dit weekend.

had ik ook nog een vraagje als ik dylan op bed leg gaat hij meestal netjes slapen maar na 1 uur wordt hij altijd wakker en wil hij niet meer slapen terwijl de volgende fles pas 1,5 of 2uur later is hebben jullie dit ook en wat doen jullie dan eruit halen en efe spelen en zodra hij moe is weer in bed????? vindt het best moeilijk!

oja wou ik ook nog efe zeggen dylan heeft heerlijk van half 11 tot half 8 geslapen ben ik zelf ook wat uitgerust.

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Rose, leuk dagje heb jij gisteren ook gehad dan! Je zal wel moe zijn niet?

@Kerstboom: ben benieuwd naar die van jullie!

@Danjo, ben benieuwd of het weer vandaag wat beter wordt. hier is het weer huilen met de pet op. wilde ook nog even weg want julien is al 2 dagen niet buiten geweest.

Dagindeling:
    06.30 fles, box, luier verschonen (poep), naar bed!
    Meestal gaat hij dan niet slapen dus gaat hij er 15 minuten later weer uit.
    Dan hier in de box of in de wipper (om de dag rond 09.30 in bad).
    Dan om 10.30 volgende fles.
    Daarna slapen tot 14.30 voor de volgende fles en om 15.00 de fles. Dan meestal wakker van 15.00 tot 19.00 uur. Dan slapen van 19.00 tot 22.30. Wakker maken, fles en meteen weer naar bed tot de volgende ochtend....

Teamdag met collegas: Ben blij dat ik gegaan ben. Was gezellig en we hebben lekker bij kunnen kletsen. Maastricht is echt wel een hele mooie stad. Julien was super lief voor de oppas en om 3 was guus thuis.

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    jaja, misschien kun je hem sneller na de fles in bed leggen? dan wordt hij in ieder geval niet wakker van een rommelende maag, hoewel me dat serk lijkt als hij vaak 1 of 1,5 uur voor de fles wakker wordt... verder zou ik t eigenlijk niet weten. op t cb hebben ze misschien nog wel n tip?

luna, fijn dat julien zo goed in t ritme zit. als hij zolang wakker is in de middag, is hij dan wel vrolijk?

ik ga me ff douchen.

6. Maia

Maia Niet meer actief

@jaja: dat heb 2 weken gehad, sinds ik de voedingstijden ging rekken. Dan legde ik haar op bed, viel ze snel in slaap maar standaard na 45 minuten ongeveer werd ze wakker. Bij mij was het dat Fleur behoefte had aan "snacken", geen grote honger, maar als ze niets kreeg was het bij haar janken geblazen. Bij mij is het over sinds ik op fv overgestapt ben. Laten huilen hielp hier in elk geval niet, dus ik haalde haar er altijd gewoon uit en probeerde haar wat af te leiden maar dat hielp hier bijna nooit echt. Maar jij zit al op fv dus ik zou dan niet weten wat je kan doen. Idd gewoon uit bed halen en spelen en als hij moe wordt weer gewoon in bed.
    Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen!

@luna: fijn dat het gezellig was!

Nou ik heb Fleur na haar flesje om kwart over 8 weer gewoon in bed gelegd want ze was aan het gapen en oogjes wrijven. Dus nu slaapt ze alweer bijna 3 kwartier. Heb ik ondertussen even snel m'n taartje bekleed, zodat ik alleen maar hoef te stapelen en decoreren. Dat kan ik straks tussen de bedrijven door doen. Verder is manlief vandaag werken en vanavond kerstdiner in België dus het wordt een lang en gezellig dagje met z'n tweetjes.

7. sannie1982

sannie1982 Fanatiek lid

16 feb 2009
    1.002
    0
    0
    leidster op een kinderdagverblijf
    delft
    Rose: veel plezier dit weekend!

Jaja: kan je geen tips geven helaas

Ellen en Danjo: shop ze vandaag! Hopelijk blijft t een beetje mooi weer

Maia: lekker hoor at ze weer slaapt
    Succes met je taart. Wel ff foto spammen hoor!

Hier ligt ze echt onwijs te krijsen weer pffff Ze is vannacht uiteindelijk bezig geweest tot half 5. Ik wilde nog even slapen maar zoals t er nu uitziet gaat dat niet gebeuren.

Dennis en ik hebben een meningverschil, wat vinden jullie?
    Hij wil haar een nachtje door laten huilen. Omdat we er zelf onderdoor gaan. Hij gelooft niet dat het na het weekend over is namelijk.
    Ik wil juist de hoop houden anders trek ik t helemaal niet meer. Dus ik wil het nog na ht weekend volhouden. Bij het huilen troosten enzo. Ook al is dat 60 keer achter elkaar. En ik vind t ook heel zwaar, maar ik kan haar gewoon niet laten huilen (ok nu heb ik dat ook even gedaan..voel me heel slecht nu...ze slaapt nu eindelijk)

Vandaag lekker massage door collega! Heerlijk! Heb ik echt zin in!!

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    sannie, moeilijk... ik zou nu denk ik even doorgaan hoe je bezig was, omdat die voeding ff de tijd moet krijgen om te werken, mocht het dan na een paar dagen nog zo zijn, kun je alsnog doen wat dennis zei. het is lastig erachter te komen of het gewenning is, of pijn ofzo.

9. zo, nog bedankt voor jullie reacties gister op de flessen.
    uiteindelijk gekozen voor een born free (voormalig b-free) en daar dronk ze gisteravond goed uit.. ben benieuwd of het toeval is, of dat deze gewoon echt fijn drinkt.
    vannacht heeft maureen gewoon goed geslapen!
    ze kreeg rond 10 uur laatste voeding (bv) en toen sliep ze rond kwart voor 11. Van 12 tot half 1 is ze ff wakker geweest doordat haar neusje zo vol zat. neusspray gedaan, geknuffeld en ze sliep rond half 1 gewoon weer, tot kwart over 7 vanmorgen! heerlijk!

alleen sliep esmée niet zo geweldig.. die werd om 1 uur erg benauwd wakker. pufje gegeven en zetpil, want ze had ook flinke verhoging, wou ze niet in eigen bedje meer slapen. dus maar voor 1 keer weer tussen ons in genomen en rond 3 uur sliep ze pas, tot 7 uur.. dus al met al een kort nachtje gehad..

@sannie: wat balen van tessa zeg! hopen dat de voeding goed aan gaat slaan!

10. natjes

natjes Niet meer actief

@sannie: ik zou der niet laten huilen, ze huiltniet voor niets! Heb je wel eens geprobeerd om haar op der buik te laten slapen? En hoe slaapt ze als ze bij jullie in bed ligt? (tygo wilde eerst ook niet slapen en wel bij ons in bed, hebben we gedaan en nu slaapt ie ondertussen gewoon weer in eigen bedje!)

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia: Ik ben benieuwd naar je kersttaart!!
    En ik kan je gevoel helemaal voorstellen!! Terwijl Fleur nog ouder is dan Tara. Maar ik vind het zooo snel gaan..
    Kan me helemaal vinden in het nummer van marco borsato... Wat gaat de tijd toch snel, gisteren nog lag je hier voor het eerst in mijn armen......
    WEEEH!!!!!!

Wendelaa: Hihi wat schattig!!!

Sannie: ik hoop t ook enorm voor je!!

Rose; oohh lekker shoppen!! Ik ben jaloers! :D
    En een weekendje weg! Wauww!! Heeeeeel fijn weekend! Wat super leuk! Voor t eerst als gezinnetje weg! :D Geniet ervan!

Maia: Wauww! Lekker zeg!

Jaja: Tara heeft precies hetzelfde!! En daarom vroeg ik ook wat hier de dag indeling was.
    Ik vind het ook best moeilijk, maar als ze na een uurtje wakker word, ga ik even met dr 'spelen' lekker even op de buik leggen zodat ze rond kan kijken. Even in de box. Even op schoot. ( en dat allemaal totdat ze dr pruillipje opzet van: nu is het genoeg! )
    En dan vaak word ze zo jengelig dat ik haar weer in bed leg, en 9 van de 10 keer valt ze dan zo weer in slaap tot iets voor dr volgende flesje! :)

Luna; Fijn dat t gezellig was! :D
    Hebben jullie echt een speciale oppas? Wat leuk! Ik gebruik gewooon mn moeder :p..
    Die was altijd zo: ik wil niet oppassen blablabla.. Nou ik word platgegooit met vragen van dr als: Moet ik nog een keer oppassen??? IK MIS TARA..
    Zo leuk! ;)

Sannie, je moet doen waar jij je goed bij voelt!! Ik liet Tara aan het begin veel huilen in dr bedje. En vaak hielp dat wel. maar pas na een half uur!! En daardoor kwam dus die stress van mij!!!
    Ik kon haar gewoon eigenlijk niet laten huilen, terwijl ik dacht van wel.
    Snap wel wat Dennis bedoeld, maar ik had er denk ik zelf voor gekozen om inderdaad te wachten tot na het weekend?!
    Succes!!

Kk: Mooi dat de andere fles t goed doet..
    Balen van t korte nachtje!!

Hier weer n super nachtje. Tara gisteren om half 11 de laatste fles gegeven. En k moest dr om 8 uur vanmorgen wakker maken!!! :O
    Normaal meld ze zich wel eerder, of ik zet eerder de wekker maar dit keer ervan uit gegaan dat ze zich wel zou melden.
    Nouja, ze begon toch te lachen toen ik haar eruit haalde!!
    Heerlijk is dat! :D Soms komt er zelfs al een gilletje mee, zooo lief!!
    Hier vandaag maar naar de babydump, even kijken naar een wipstoeltje. Ze zit nu altijd rechtop bij ons op de benen, want plat vind ze niet fijn en op de arm ook niet.
    Maxi-cosi vind ze ook niet zo fijn om in te zitten, en erg verstandig is t ook niet natuurlijk..

Is t alweer weekend.. Jeej..

12. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    kk, jammer van je korte nachtje... hopelijk blijft de b-free fles goed gaan!

leo: succes met shoppen voor n wipstoel, vind tara vast wel fijn om in te zitten, want dan heeft ze nog vrij veel bewegingsvrijheid. fijn dat tara zo goed slaapt!

tess slaapt weinig vandaag, vanmorgen dus maar n uurtje geslapen na de fles van 5 uur en nu ook weer een uurtje...ben ik niet van dr gewend! nou ja, als ze maar goed te pas is.

volgens mij blijft t wel redelijk droog, er vallen hier soms een paar druppels, maar verder blijft het bij donkere bewolking. ga na de fles van 2 uur nog wel ff t dorp in!
    danjo, ga jij dr nog op gokken vandaag?

13. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    ff vraagje voor diegene die al kinderopvangtoeslag heeft aangevraagd:
    moesten jullie ook een programmaatje downloaden? ik heb t daar nooit zo op namelijk...maar zal wel goed zijn van de belastingdienst toch?

14. MvN

MvN Niet meer actief

ff snel reageren op sannie! Ik zou haar wel laten huilen, hier ook met noëlle gedaan, die was dag en nacht aan het huilen.. toen had ik er genoeg van.. tv heel hard, deuren dicht.. en ik hoorde haar niet meer.. ze viel vanzelf in slaap, dit een paar keer herhalen en sindsdien slaapt ze van 11 tot 7 elke dag! en dan weer van half 8 tot 11 ! Dus zou het gewoon proberen, desnoods ga je met haar mee huilen ( heb ik ook gedaan) maar ben blij dat ik het heb gedaan!

KK: Wat een rotnacht! Hopelijk knapt esmee snel op!

pfff gster dronk noelle echt super, net ook 2x 140cc op, gaat ze na een half uur spugen echt zooo zielig! Heb nu dus een avent speen 3 gehaald, misschien is dat beter dan een 3 standen speen :)

Net felicitasdoos binnen gekregen.. leuke doos met veel tijdschriften :D Hele leuke kortingsbon zit er ook in van Bell photo's voor een gratis foto van je baby op posterformaat :D en een slabbertje van Lief! met kerstbengeltje erop!

15. MvN

MvN Niet meer actief

ellen: ik vraag altijd alles aan via zown programma van de bd. en tot nu toe heeft et me alleen maar geld opgeleverd :D ook belastingaangifte doe ik ermee! Dus wees niet bang!

16. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Vanochtend met Emma naar het kinderdagverblijf geweest om nog eens alles goed door te nemen. Op 24 december, 7 en 21 januari gaat ze voor een half dagdeel erheen om te wennen. Hopelijk vind ze het dan vanaf 28 januari niet erg om er een hele donderdag heen te moeten. Met het gesprek vanddag was Emma beneden in de opvang gebleven en ik boven, maar na een half uur kwamen ze haar toch maar even brengen omdat ze bleef huilen. Toen ze mij weer hoorde en zag was het over. Hoop maar dat ze snel kan wennen.

17. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    spannend nathalie! ze zal wel veel indrukken op hebben gedaan daar.

18. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    #3818 cindy1981, 11 dec 2009
    Laatst bewerkt: 11 dec 2009
    dames ik heb een vraagje.
    Ik zeg wel ff van te voren ik wil geen kritiek alleen advies:

Wanneer zijn jullie weer normaal ongesteld geworden?
    Ik ben nog steeds niet ongesteld ff een aantal dingen.

Rene hebben alleen zonder condoom gesext toen ik nog bloedverlies had daarna met condoom.

Ben nu 5 dagen gestopt met de pil (voor de stopweek) normaal ben ik na 3 dagen ongesteld.
    Maar ik zie nog geen enkel spoor van dat het eraan zit te komen.

Bij Ties was ik na 6 weken gewoon weer ongi.

Al zijn de kriebels er wel om zwanger te zijn. Ik wil het nog niet.
    Maarja. aangezien hier we alleen maar naar elkaar hoeven te kijken om zwanger te raken.

19. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    @ellen: gewoon downloaden hoor. Heb ik ook gedaan. gebeurd niets. Heb je wel een digi-d code?

20. MvN

MvN Niet meer actief

Pfff, cindy, ik zou maar een testje wagen hoor! Biedt meer zekerheid!! Ben je uberhaubt al een keer ongesteld geworden? of ben je begonnen emt de pil zonder dat je het eerst bent geworden?

Deel Deze Pagina