Tja... rustig aan doen... ik wil het wel, maar ik heb het barstens druk. Deze week 2x babymassage gehad, nieuwe huis van vrienden bezocht, extra muziekrepetities gehad vanwege de doop van mijn neefje morgen, mijn tante bezocht... En dan dus morgen inderdaad de doop van mijn neefje en de spanning rondom mijn tante. Jullie herinneren je misschien mijn verhaal dat ik tijdens de zwangerschap onder verdenking van borstkanker naar het ziekenhuis was gestuurd. Gelukkig is daar niets ernstigs uitgekomen (overigens moet ik wel een controleafspraak maken nu ik gestopt ben met borstvoeding omdat ze dan meer kunnen zien). Nu heeft mijn tante (zus van mijn moeder) een knobbeltje in haar borst ontdekt en was er ook op de echo zodanig iets te zien dat er weefsel is weggenomen ter controle. Maandag krijgt ze de uitslag. Ik vind het allemaal zo eng eerlijk gezegd. Mijn moeder en tante hebben vroeger besloten dat ze zichzelf niet wilden laten testen op de erfelijkheid van de borst- en eierstokkanker waaraan mijn oma, mijn overgrootoma en twee zussen van mijn oma zijn overleden. Dat betekent dat wij dus ook niets weten (en onszelf ook niet zomaar kunnen laten testen als wij dat willen... als er immers uit zou komen dat ik erfelijk belast ben, dan betekent dat automatisch dat mijn moeder natuurlijk ook erfelijk belast is en zij wil dat niet weten). Ik ben heel bang dat mijn tante maandag te horen krijgt dat het inderdaad borstkanker is. Ik ben zo bang voor haar. Noem me een schijterd, maar ik kan niet tegen dat soort dingen. Ik vind het allemaal zo eng dichtbij komen die verhalen over kanker. Steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen ermee te maken. Sorry voor mijn gezeur.......
@Wendelaa, thanks . Tja, die haren zijn leuk maar nu nog in model krijgen . Zeker nu met die berg durf ik niet in zijn haartjes te smeren om het in model te krijgen, dus het staat werkelijk alle kanten op...
Josien, joh dat is heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je het doodeng vind allemaal.... Zeker als er zoveel vrouwen in je familie er aan overleden zijn. Maar zou jij jezelf eigenlijk wel willen laten testen dan? Kan me voorstellen dat je aan een kant wel wil weten of je nu al iets kunt doen...
Ik zit er wel heel erg over te twijfelen ja of ik het niet zou willen weten. Iets in mij zegt dat ik het maar beter wél kan weten omdat ik dan weet waar ik aan toe ben. Aan de andere kant is het ook geen zekerheid dat je geen borstkanker krijgt als je niet genetisch belast bent. Dus zekerheid krijg je nooit. Enige voorbereiding die je kan treffen is het jaarlijks te laten controleren door een arts (mijn moeder krijgt ook ieder jaar een bloedtest, een mammografie en een echo van de eierstokken) of (en dat is wel heel rigoreus) het laten verwijderen van je borsten. Bleghhh, over dit soort dingen wil je eigenlijk ook niet na hoeven denken. En ik wil ook niet egoïstisch zijn door te zeggen "Hé familieleden, jullie zoeken het maar uit: ik ga me laten testen."
Nee, lijkt me idd erg dubbel allemaal... En nu je een kleine hebt lijkt me NOG lastiger! Maar begrijp me niet verkeerd hoor...maar jij vind het egoistisch als jij het wel zou doen. Maar ik vind het weer ''raar'' overkomen dat je nu eigenlijk door je moeder gedwongen wordt het niet te doen...niet dat ik het gevoel heb dat ze t zegt hoor, maar omdat je gewoon weet dat zij het niet wil weten, jij ook geen kant op kan... En borsten afzetten, tja helaas heeft een vriendin van ons deze keuze moeten maken. En het is idd niet niks!
Zo voelt het ook... dat ik er eigenlijk al niet over na mág denken, omdat ik toch geen kant op kan. En het is niet dat mijn moeder echt heel dwingend zegt dat ik me niet mag laten testen hoor, maar ik denk dat zij ook een beetje in de afwachtende fase zit nu met haar zus. En dat is ook logisch natuurlijk... het is allemaal niet niks. Liefs, Josien
Hoi meiden, Hier een paar dagen met een Boaz die t nergens mee eens is, dus ik ben even niet gezellig. Ben blij dat t weekend is zodat Patrick er ook is, scheelt toch wel veel als je samen bent. Josien, veel sterkte, mijn moeder heeft bk gehad (en goed afgelopen) maar wat een heftige ziekte is het toch. De rest, reageer later weer....fijne avond/nacht allemaal
maia, mooie taart! cindy, poeh, spannend! hoe deed marley t eigenlijk de rest van de week `s nachts? ze komt toch altijd alleen `s nachts als rene er niet is? hoop dat dat nu beter gaat! danjo, ik hoop dat je n super uitje hebt, al lijkt t mij ook erg moeilijk om mijn meisje achter te moeten laten. hoop dat alles goed gaat en je gewoon kunt genieten! sloppy, fijn dat t steeds beter gaat met megan, en mooie foto van jullie saampies! josien, jammer dat je zo`n last hebt van de mex.griepspuit... kan me voorstellen dat je twijfelt om de 2e te halen. is natuurlijk niks om met kerst weer/nog ziek te zijn! lieve foto`s van sam in de box, lekker zo met zijn duimpie! heftig verhaal van je tante en de eventuele erfelijkheid... wel heel moeilijk dat jij nu niet kunt testen of je erfelijk belast bent... moeilijke situatie! misschien na de uitslag van je tante toch weer es over hebben samen? sterkte! hier heeft tess weer de hele avond geslapen, net zowat slapend de fles gehad, en kon dr na de boer zo weer in bed leggen. teun doet de fles van de nacht/ochtend (zal wel ongeveer 5 uur worden) dus ik kan 'uitslapen'. ik merk dat ik altijd enorm uitkijk naar t weekend, omdat teun dan thuis is. hebben jullie dat ook??? zo gezellig met zijn drietjes! wij gaan dit weekend veel doen, morgen naar een kerstmarkt bij t plaatselijke tuincentrum, een kerstboom kopen en t huis versieren. `s avonds een verjaardag, tess gaat mee en gaat daar in de slaapkamer in de kinderwagenbak slapen. (hoop ik, haha) zondagochtend een luie ochtend en dan `s middags weer n verjaardag. blij ei, moor, shaula waar zijn jullie???
blij ei: ik hoop dat boaz snel zichzelf weer is! rustig aan, hoop dat je wat tijd voor jezelf kunt nemen nu patrick thuis is...
hier hebben we naomi om half 1 opgehaald oh wat heb ik mn meisje gemist zeg. Dus voorlopig gaat mama ff niet meer weg,word straks echt drama hier pffff het uitje was desondanks wel erg gezellig. Baby lief van je smsje. Nou ik ga slapen mannetje doet straks de eerste fles maar ja mama word toch wel wakker haha.
Kan het me voorstellen Danjo! Hier weer pech vannacht maar ik vermoede het om 11 uur al omdat ultiem echt niet meer dan 80ccnaar binnen dus het verbaast me niets hihi. Ze zit nu lekker op mijnschoot uit te buiken
@Danjo, je moet eens weten hoe hard ik gejankt heb toen ik Eva voor eerst wegbracht Ze was toen 6 weken oud...en man wat had ik een spijt haha Heb gisteren met moeder afgesproken dat ze 16 januari een weekendje op de kids past omdat wij dan iets te doen hebben... Zie er nu al tegen op! En we hebben in Januari ieder weekend wel iets te doen, verjaardagen enzo..en om nu 2 kids mee te nemen...maar ik weet niet of ik t mannetje eerder al een nachtje kan missen. Morgen hebben we een beurs en Eva die gaat logeren bij oma, maar Tim neem ik toch nog lekker even mee hoor. Heb wat dat betreft nog een beetje t gevoel dat de navelstreng er nog zit
maia als dat af en toe eens gebeurd prima toch. wendelaa ik vind het ook erg moeilijk maar ergens slapen neeeee dat gebeurd nog ff niet maar moet wel eraan gaan wennen om ff zonder haar te kunnen je hebt groot gelijk dat je tim lekker meeneemt hier beginnen in jan ook weer de verjaardagen pfff. Zo moest mn meisje gewoon om half 8 wekken en nu ga ik een was aanzetten en dan weer ff lekker slapen tot 11 uur.
goedemorgen. danjo:zat efe je fotos op hyves te bekijken jeetje wat is ze veranderd echt groot geworden ie meid van jullie leuk hoor! maia:balen maar overdag had ze het toch goed gedaan! wendelaa:beurs??? wat voor beurs staan jullie met werk ofzo op beurzen? blij ei:mannetje lekker thuis en nu leuke dingen doen. sloppy:fijn om te lezen dat het eindelijk bete gaat met megan hoop dat het zo blijft! cindy:ben benieuwd!!!! zo kom ik weer aan met mijn geklaag (soory hoor) Het is hier weer zoals vanouds dylan slaapt weer niet overdag en savonds is hij dan zo moe dat hij helemaal over de flos gaat. Mijn man en ik hebben in deze 11 weken nog geen 1x een avond samen beneden gezeten wordt er een beetje gek van. en ik vind het echt niet erg als hij bij ons wil zijn maar hij krijst de hele boel bij elkaar. Dinsdag weer naar de ka maar ik geloof dat we er maar mee om moeten leren gaan. Sorry hoor moest efe klagen. veel liefs jaja
@Danjo, heel erg misschien...maar met Eva was ik wat makkelijker. Verplichte ik mezelf soms echt om ze weg te brengen zodat we even tijd voor ons samen hadden.... Maar nu met Tim..tjee zeg, nooit verwacht dat ik zo kon zijn haha.. Van de week zei de leidster van het KDV tegen mij, wil je binnekort Tim al een keer laten wennen??? NEEEEEEEE....doe ik in Januari wel hoor @Jaja, nou ik vind niet dat je klaagt hoor! Je wil gewoon even je frustraties kwijt...en ik kan me voorstellen dat je het ook wel mist om gewoon even lekker samen tv te kijken. Zonder dat je steeds met Dylan bezig moet zijn.. Ik hoop echt voor je dat de k.a er iets meer kan... O en wij staan morgen op een reptielenbeurs in Houten. Wij houden en kweken baardagamen...ja je kunt maar een hobby hebben samen he Dit is de 2e x dat we op een beurs staan en voor t eerst op een hele grote dus ben benieuwd. Heb er ook wel zin in, omdat je gewoon veel mensen kent daar. En die hebben Tim natuurlijk nog niet gezien
goedemorgen! @Danjo, kan me helemaal voorstellen dat je het niet leuk vond om haar weg te brengen. Julien gaat vandaag ook naar mijn ouders want wij gaan kerstshoppen en dan naar de film. Zie er nu al tegenop haha. Maar dat komt ook omdat ik de Jack Russel van mijn ouders niet vertrouw. Die spoort echt niet en mijn moeder snapt dat ook. Maar mijn stiefvader is eigenwijs en zegt dat die hond niets doet. Heb dus afgesproken dat mijn moeder er echt bij blijft! @Jaja, helemaal niet erg hoor. daar zijn we voor. @Wendelaa, jij dus ook al geen zin om ze weg te brengen. Hier is het verder goed. Julien is overdag vaak heel wakker maar hij slaapt vanaf 17 tot 22 krijgt dan zijn fles en slaapt weer tot vanmorgen 6. Maar hij is dan wel heel wakker waardoor ik dus ook weer elke ochtend vroeg op moet. Kan ik vast wennen voor als ik weer moet werken. haha
@Josien, sterkte, niet leuk om daarbij stil te moeten staan op dit moment. @Blijei, leuk dat je her weer even was. Dus je zit even met een temperamentvolle Boaz. @Ellen, Ik kan ook nooit w8ten tot Guus erbij is. Leuk weekend voor de boeg! Nemen jullie Tess overal mee naartoe?
@Josien; leuke fotos! Gelukkig wordt de berg minder en jij beterschap!En sterkte met alles! @Blijei; gelukkig is t nu weekend en nu samen de zorg delen! @Ellen; fijn weekend!Ja vind het ook erg gezellie als gezinnetje samen dingen te doen lekker burgerlijk hahaha @Danjo; jeeeeeej je hebt vast nu je meisje weer helemaal plat geknuffeld! Enne graag gedaan hoor! @Logeren ; Dyoontje gaat voorlopig ook echt nog NIET logeren hihi dacht al dat ik zon kneuter was maar zijn er gelukkig meer hier hahahah! @jajapfff wat erg voor je dat het weer terug bij af is meis! Knuf en succes bij de kinderarts! @Wendelaa; veel plezier en succes morgen op de beurs! Enne wbt loslaten brrrrrr moeilijk he?!Goeie smoes om hem mee te nemen trouwens hahahah
@Luna; toch veel plezier vandaag eennnee niet te veel shoppen he hahahaha (hoor wie het zegt tralalala)