@baby, I Know, ik ben echt erg. haha Maar ik kan hem gewoon niet missen... O ik heb net een bod gedaan op een super leuk jasje met bijbehorend sjaaltje etc in maat 68 op mp. Ik hoop dat ze akkoord gaat met het bod. Hebben jullie ook al winterjasjes?
@Luna, ach je moet vooral doen waar je je lekker bij voelt! Zolang je man maar niet t gevoel krijgt dat ie niet meer belangrijk is, kunnen mannen zo slecht tegen Hier begon manlief er ook over, dat ie toch wel weer een weekendje weg wil samen...ook had ie t over een dag of 3/4 parijs ofzo. Mens, ik dacht dat ik t gebrek kreeg!! hahaha
@wendelaa; wat zei je gaan de kids mee?hahahaha Ben juist blij als ik Dyoon weer zie, ze ligt namelijk hele dagen te slapen tegenwoordig vind het zelf dus wel erg gezellig op de sporadische momenten dat ze wakker is ze lekker bij mij is hihi
Hee meiden was ik weer @ Danjo het was heerlijk het weekendje weg Lekker met zijn 2 wezen uitwaaien op het strand. Maar was wel erg blij om me kleine meisje weer te zien. Ben sinds we thuis zijn alleen maar aan het knuffelen. Gelukkig heeft ze het goed gedaan bij opa en oma, ook lekker 8,5 uur geslapen.
@Baby, ik zei tegen hem; oke 1 nachtje dat lukt wel....2 wil ik wel over na denken...maar dus mooi niet dat ik ze nog langer wil missen! Plus het feit, Parijs??? kunnen we niet gewoon naar Scheveningen ofzo!? haha
@All, thanks voor jullie lieve woorden! @Cindy, heb je al getest? Ik ben benieuwd... @Logeren, Sam is nog niet een hele nacht van huis geweest. Ik vind het ook nog niet nodig. Hij ging wel al een aantal keer bij mijn ouders slapen als wij iets anders hebben (bijvoorbeeld toen we een keer naar het theater gingen). @Luna, hier ook al een winterjas in huis. Inmiddels zelfs een stuk of 5 omdat er 4 in het kledingpakket zaten dat ik laatst op MP gekocht had. Maar ik vraag me wel af of Sam hem veel aan zal hebben. Hij mag nu van het CB al geen jas aan in de voetenzak van de Maxi Cosi omdat hij het veel te snel te warm heeft. Maar goed... we zien wel . Liefs, Josien
@Winterjasjes, momenteel draagt Tim meer een dik vest. Wat komen ze buiten, plus dat ie in de Maxi-cosi in een voetenzak zit en in de wanderwagen ligt een Lodger Wrap. Of hij hangt lekker in de draagdoek en dan heeft ie alleen dun vestje aan een mutsje op, maar ja hij ligt dan wel onder 3 lagen doek en tegen mij aan! Ik vind winterjasje niet echt lekker bij die kleintjes, zijn net mummies dan haha
@baby: geen idee manlief haalde hem van boven want de bd hier heeft geen lift dus ik bleef beneden met Fleur. Hij is geel! @rose: fijn dat het bevallen is. @winterjas: hebben er wel een die draagt ze alleen in de mc want heb daarvoor geen voetenzak oid maar ze heeft het er snel warm in dus al helemaal geen sjaal of muts. In de wagenbak ligt ze onder een dekbedje in een vestje en dat is voor haar warm zat. Als ze daarin ligt en gaat huilen is het 9 van de 10 keer dat ze het te warm heeft! Nou kerstboom staat en we hebben ballen ed te veel hihi. Kaartjes voor de nachtmis met kerst zijn ook binnen en verder gewoon een gezellig avondje gehad. Manlief geeft Fleur nu de fles en zo lekker slapen.
goedemorgen. gisterenavond even heerlijk in het dorp geweest hier doen ze aan priksleen haha vraag het me maar niet dat is echt zon dorps gebeuren. was wel super gezellie heb weer heel veel mensen gezien die ik al zooo lang niet meer heb gezien. Oud en nieuw brengen we dylan weg het is hier altijd traditie dat we snachts gaan feesten in de tent hier in het dorp haha en dat wil ik dit jaar toch niet overslaan. ik lees dat iedereen gisteren wel een fijne dag heeft gehad lekker hoor! wie kan mij weer efe opfissen hoe dat zit met de hoeveelheid van melk wat onze beebjes binnen moeten krijgen? Dylan laat nu al 1,5 week bij iedere fles minimaal 40cc staan en savonds soms nog wel meer nu heb ik efe uitgerekend dat hij dan gewoon meer dan een hele fles mist op een dag. hij drinkt ong 120cc x 5=600 en hij weegt denk ik 5800 gram ong volgens mij veel te weinig.? wie weet nog van dat sommetje kan er efe niet opkomen? veel liefs jaja
@Wen, dus nog maar even niet weg zonder Tim en Eva. haha Mss als ze wat ouder zijn... @BAby, dat heb ik met Julien ook. Blij als hij weer even een teken van leven geeft als hij zijn flesje krijgt en even knuffelen. @Rose, wat fijn dat jullie een lekker weekendje hebben gehad! @Maia, ik vond de taart trouwens super mooi! @Josien, zo schattig als ze een jasje aan hebben hé! Lekker dikkig om te knuffelen, haha Weer: Ik weet echt niet wat ik Julien nu allemaal aan moet trekken met dit weer. Wel of geen jas in de voetenzak. Extra dekentje wel of niet?? Gisteren was het iets teveel van het goede toen had ik een vestje, een dekentje en dan de voetenzak dicht. Hij was best bezweet maar goed als ze stil liggen met dit koude weer krijgen ze het anders toch veel te koud? @Jaja, wat leuk een feest met oud op nieuw Wat doen jullie met oud op nieuw? Ik ben met Juliën alleen want Guus moet werken. Vind ik heerlijk, gek hé! Ik hou heel veel van hem maar vind het ook wel lekker rustig om gewoon met mijn kleine vent hier evne naar het vuurwerk te kijken en dan lekker het bed in te duiken.
Nou ik ga eens even verder met poetsen. Nu bijna klaar. Julien heeft weer lekker geslapen. Guus en ik hebben gisteren aan de Gluhwein gezeten dus wij hadden vanmorgen allebei een kater. haha Straks nog kraambezoek en vanavond bij mijn ouders steengrillen. Fijne dag allemaal. Liefs Luna!
Ook ik vind het zo moeilijk om te bepalen wat je ze aan laat trekken met dit weer. Thuis hebben wij altijd de verwarming op 20 graden dus dan kleed ik ze niet extra warm. Maar bij mijn schoonouders is het altijd kouder, dus daar moet ik altijd rekening mee houden dat ik ze warmer aankleed. Gisteravond gingen we op de manege naar een wedstrijd kijken en toen heb ik ze voor onderweg aangekleed met een winterjas (wat ik voor een kleine niet lekker vind passen, ze kunnen zich amper meer bewegen), maillot met daar overheen een broek, dikke trui met tuniek erover en in de maxi cosi ligt nog een Lodger shelter waar ze ingepakt in ligt. Ik had voor de zekerheid nog een extra vestje, sjaal en handschoentjes meegenomen. Maar dat was niet nodig, want het was in de kantine warm genoeg. Uiteindelijk heb ik daar zelfs haar jas uitgetrokken. Als ik nu met de wandelwagen weg ga trek ik wel de sjaal en handschoenen er extra bij aan. Ik ben zelfs er over na aan het denken om 's nachts in bed handschoentjes aan te trekken. Emma ligt namelijk altijd met haar handjes boven de dekens en zijn normaal al wat koud, maar vannacht waren ze echt ijskoud. Ik heb haar toen nog even getemperatuurd, maar ze had gewoon 37,6 graden. De verwarming stond bij ons vannacht op 17 graden, normaal hebben wij die tot aan gisteren 's nachts op 15 graden staan. Denken jullie dat handschoenen een oplossing zullen zijn of zou dit niet nodig zijn omdat ze gewoon verder op de goede temperatuur blijft?
goedemorgen! @jaja: volgens mij is het minimaal 115 cc x kilo lichaamsgewicht, gemiddeld 150 cc x kilo lichaamsgewicht en max. 180 cc x kilo lichaamsgewicht maar prik me er niet op vast. @kleertjes: ja lastig he. Maar ik kleed Fleur niet warmer dan ik bij mezelf doe hoor. Ook al ligt ze stil, ze ligt in de reiswieg van de wandelwagen wel onder een dekentje uit de wind dus goed beschermd tegen de kou en als ik dan nog een jas aan zou doen zou ze gek worden van de warmte. @nathalie: ik zou het niet doen. Fleur heeft ook ijsklompjes als handjes maar dat heeft ze van haar vader en ze heeft er absoluut geen last van, anders zou ik het miss wel doen, maar nu niet hoor. @luna: gezellig zo'n avond Ik drink dus nu bijna echt niet meer, ben veels te bang om teveel te drinken en dat er straks wat met haar gebeurd waardoor we naar het ziekenhuis ofzo moeten en niet kunnen rijden eigenlijk. Lekker truttig he, want nu stop ik na 1 glaasje maar ach, so be it dan nietwaar hier een goede nacht gehad, ze werd rond 5 uur wakker maar heb het makkelijk weten rekken tot 6 uur, toen had ze wel echt honger. daarna weer naar bed en heeft ze geslapen tot 10, net is ze ruim 2 uur wakker geweest en nu ligt ze weer te slapen. Ik voel me echt heerlijk uitgerust!
Jaja 5800 is dan 5,8 x 150 is 870 zou hij ong moeten hebben. Dylan krijgt wel erg weinig maar waarom nog 6 x voeding ik zou over gaan op 5 x mischien drinkt hij zo wel veel en veel beter Over my dead body ik ga mn kind met oud en nieuw nog niet weg brengen oh neee ze blijft mooi in dr eigen bedje. Ik ga dr niet wakker maken kijk wel wat er gebeurd om 12 uur Normaal gingen wij ook altijd feesten helaas nu niet meer , mannetje gaat waarschijnlijk tegen half 1 wel weg maar dat vind ik niet erg ( ik had ook gemogen van hem) Jasje ik doe ook een vest maar las iemand geen muts nou ik zou het dus maar wel doen hoor ook al heeft je kind het snel warm ( fontonel is nog niet dicht he dus niet zo slim geen muts) Luna lekker aan de poets jij goed bezig nathalie je hoeft dr echt geen handschoentjes aan te doen in de nacht hahaha bijna elke baby heeft dit ijskoude handjes maar daardoor koelen ze niet af hoor ( voel maar in dr nekje als dr handen ijskoud zijn)
Maia hier hetzelfde met drinken of manlief drinkt of ik maar no way samen idd als er wat gebeurd. Dus laat manlief maar drinken mij boeit het niet haha
@NatalieH, Kan je de verwarming op de babykamer niet wat hoger zetten dan? Hier is het 18 graden op zijn kamer. Zijn handjes zijn ook altijd ijskoud want hij legt ze ook boven de dekens. In het nekje kun je het beste voelen of hij warm genoeg is. Omdat er bij een baby nog heel weinig bloed naar de handjes en de voetjes stroom zijn deze meestal koud en geen goede graadmeter om te bepalen of het kindje het wel of niet koud heeft (van de vk en de kz geleerd ) @Danjo, dus jij bent ook gezellig thuis met de kleine met oud op nieuw. Ik vind het juist heel fijn om dat lekker met hem samen te zijn. Maar inderdaad, als hij slaapt laat ik hem lekker liggen. @Drinken, wij spreken ook altijd af dat 1 van ons het bij 1 glaasje houdt! Maar omdat ik niks meer gewend ben had ik toch een kater! haha
ja maar wel eerst saampjes. maarvind het niet erg ik wil niet slepen met dr ze moet gewoon in dr eigen bedje liggen