Nou moet even mij ei kwijt. Mijn hele goede humeur is alweer naar de knoppen. Mijn man belde net dat hij zaterdag avond moet werken. Hij heeft vanaf de kraamweek nog maar 3 dagen vrij gehad en verder alleen maar gewerkt. Gisteren was hij 1 dag vrij en ging hij voor zijn eigen bedrijf weer 2x weg. We hadden zaterdag een verjaardag en ik keek er echt naar uit om weer even met zijn 3tjes te zijn. Ze zetten hem op zijn werk gewoon voor het blok maar ik heb er zo echt geen zin meer in. Ik kan net zo goed alleen zijn want dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben i.p.v. steeds die teleurstellingen. Ik schrik er zelf van dat ik er nu zo over denk. Misschien wel door mijn boosheid hoor dan flap ik er altijd van alles uit. Maar ik voel me in ieder geval behoorlijk klote en vindt het ook zielig voor Juliën.
Hoi meiden, Danjo: fijn zeg dat het zo goed bij jullie gaat. En wat is ze toch een schatje. Leuk truitje heeft ze aan idd. Josien: het cb kan idd wel iets willen, maar als het niet werkt dan werkt het niet. Zolang je maar niet over het aantal cc op een dag heen gaat (of niet teveel) dan is het goed. Je had nog een vraag over ingevroren bv. Het kan idd zijn dat je ventje dat niet zo lekker vind. Er komt vaak een andere smaak aan en de geur is ook anders (heb je het zelf al geroken?). Er zijn dus kids die er geen moeite mee hebben maar ook die het dus helemaal niet lusten. Wat je nog kan proberen is om het te mengen met verse afgekolfde melk. Dus een gedeelte ingevroren en een gedeelte verse. Met de hoeveelheid van beide moet je dan even experimenteren. Maia: wat een nacht zeg. En je dan ook nog niet lekker voelen. Beterschap meid. En idd je mannetje moet doen wat hij beloofd heeft. Maar kan me ook wel iets voorstellen dat hij het zwaar vind omdat hij weer moet werken. En ze kan nu idd vaker komen voor een voeding omdat jij wat grieperig bent. Je ziet dan vaak dat je productie achteruit gaat. Dus veel aanleggen. Odess: jeetje zonder verdoving. Knap hoor. Hier altijd met verdoving. Ze hebben bij mij 1x tegen een zenuw aangezeten waardoor ik verging van de pijn, sindsdien dus altijd met verdoving. Luna: wij eten rookworst met boerenmoes stamp. Mezelf: hier vannacht een lekkere nacht gehad. Evi heeft 5 1/2 uur doorgeslapen en kwam om 4.00 uur voor haar eerste voeding. Mijn bazin belde straks om te vragen hoe het ging en om een afspraak te maken voor op kraambezoek te komen. Leuk. Heb het met haar nog gehad over de mex. griep. We hebben van het werk een mail gehad waarin gevraagd werd om ons met klem daarvoor te laten enten. Want als kraamverzorgende behoor je ook tot de risicogroepen. Maar omdat ik nu met verlof ben heb ik gevraagd wat te doen. Zij adviseerde het dus wel te doen omdat we met kleine kids zitten, met name Evi, en ik pas bevallen ben en vatbaarder dus omdat je minder weerstand hebt. Dus volgende week gaat de eerste enting erin en in de week van 6 december de tweede. De jongens krijgen ook een oproep nu. Evi is vandaag wat huileriger. Wil veel bij mama zijn.
@Marientje; beterschap!!Gelukkig gaat alles goed met Pleun! @Luna;klinkt nie best dat je er zo over denkt...
luna:meid wat balen zeg snap het hoor!!! mijn man is ook erg vaak van huis en ik ben ook altijd blij als hij weer thuis is. en helemaal als je kleintje veel huilt je moet er gewoon af en toe efe tussen uit of echt lekker met zn 3e zijn kan je er niet over praten met hem dat het zo niet gaat! marientje:jeetje zeg heel veel beterschap. josien:kan je niet rekken met iedere keer een kwartiertje/halfuur dan hoeft je kleintje ook geen honger te lijden dat heb ik ook met dylan gedaan je doet er dan wel efe over maar dylan zit nu ook netjes om de 4 uur
Luna vanavond dus maar eens even aan de babbel meis mvj ook zulke dagen horen erbij helaas, hier ookj de prik gehaald. marientje heel veel beterschap en fijn dat het me plen goed gaat
@Marientje: beterschap! Fijn om te horen dat het met Pleun in elk geval goed gaat! @Luna: knuffel. Ik weet niet precies wat ik moet zeggen, misschien maar even heel goed met je man praten dat je dit niet meer wilt. Heel goed praten want dat je dit voelt is niet goed. @MvJ: fijn dat je een lekkere nacht hebt gehad nou ik heb inmiddels al 8 "voedingen" achter de rug vandaag. Ze komt heel veel maar dat is niet erg. Nu ligt mevrouw even lekker in de box hele verhalen te houden Ik zit nog steeds heerlijk in m'n pyjama en als ze zo moe gaat worden neem ik haar mee naar boven en gaan we allebei even lekker slapen.
Oooh ik moest heeel veel bijlezen, dus vergeef me, maar dat heb ik niet gedaan! Dikke knuffel voor iedereen! Sloppy: HOe is het bij de osteopaat gegaan? Luna: Ooh ik kan het me helemaal voorstellen hoe je je voelt.. Vind je man het zelf ook vervelend, of neemt hij het zelf ook allemaal aan? Balen zeg .. Knffl! Hier gaat het wel goed, Tara vind overdag slapen niet zo leuk.. Maar snachts gaat het gelukkig heel goed! Ze had gisteravond om half 12 de laatste fles gehad, 12 uur in bedje en om 6 uur pas weer gemeld. Heerlijk! De spruw word al wat minder en gisterochtend heeft ze helemaal uit zichzelf gepoept!! Maar het zit haar nog steeds dwars, want ja 1 luier vol is natuurlijk niet voldoende voor een hele week. We mochten anders sinds gisteren aan de lactulose, maar omdat ze toevallig net gepoept had, ging dat hele feest niet door. Mijn gevoel zegt enorm dat we haar dat moeten geven om haar op gang te helpen.. Maarja de vrouw van t cb was hier gisteren en die vond ondanks dat het onsculdig was, Tara nog te jong hiervoor.. Zucht............. Ik zal proberen weer mee te lezen dames!!
Ga het er straks wel met hem over hebben. Zo kan het natuurlijk niet. Sorry hoor dat ik jullie hiermee kom vervelen en bedankt voor jullie kommentaar. Heb hem wel even aan de telefoon gehad maar hij zegt "het is voor een goed doel". Ik heb hem gezegd dat ik dan beter alleen voor hem kan zorgen en als het hem er alleen maar om gaat om geld in het laatje te brengen voor weet ik veel wat voor luxe en dure auto's, dan moet hij maar gewoon alimentatie gaan betalen. Kan hij zich voor de rest lekker helemaal op zijn werk storten, Wel goed voor de lijn want de gebakken aardappelen liggen nu weer in de vuilnisbak. Zou nu ga ik douchen en aankleden, wil dit gevoel niet overbrengen op Juliën... Nogmaals sorry voor mijn ego gedoe.
Nou, weer thuis van de supermarkt en dat is allemaal goed gegaan. Hij heeft lekker om zich heen zitten kijken . @CB, ik wil niet te negatief doen over ze hoor... (als ik zo teruglees lijkt het daar net op). Maar ik vind wel dat tegenwoordig iedereen maar zo in hokjes gedrukt wordt. Met Sam ook. Daarom protesteer ik ooit een beetje. Ik merk dat veel mensen als ze Sam zien ook menen dat hij veel meer moet kunnen dan hij kan. In dat opzicht heeft hij zijn lengte en gewicht tegen zich. Maar kom op... het is nog een baby'tje. Hij hoeft nog niets te kunnen als lekker eten, lekker slapen, lekker knuffelen en lekker poepen en piesen, toch? @Luna, vergeet niet dat die zwangerschapshormonen nog door je lijf gieren. Het is logisch dat je daardoor ooit dingen doet of denkt waarvan je naderhand denkt... aiii... Maar ik begrijp je heel goed hoor. Ik zou het me niet voor kunnen stellen er zo vaak alleen voor te staan! @MvJ, ik heb er inderdaad aan geroken en het ruikt wel wat anders ja. Ik ga het maar proberen te mengen. @Marientje, beterschap meid! @Leonie, ik hoop dat Tara haar darmpjes snel helemaal op gang zijn waardoor ze lekker kan poepen. @Rekken met het eten van Sam, ik heb mezelf ook voorgenomen nu rustig af te wachten of Sam om 15 uur komt of eerder. Ik ga hem in ieder geval niet zo laten krijsen als vanmorgen. Dat was echt te zielig en heeft dan met het flesgeven ook niet het gewenste resultaat. Hij ligt nu lekker in zijn bakerzak (na enig protest), dus ik ben benieuwd hoe laat het wordt voor hij wakker wordt. Gisteren hebben we hem voor de voedingen steeds echt wakker moeten maken als hij lekker in de bakerzak had gelegen. Dus ik ben benieuwd . @Odess, Sam draagt over het algemeen maat 62, behalve de rompers in maat 62/68 of maat 68. Dit heeft hoofdzakelijk te maken met zijn katoenen luiers. Daardoor krijgt hij een flink kontje . Liefs, Josien
@ Danjo wat een mooie foto @ Marientje! Beterschap hoop dat je snel weer opknapt. @ Luna meis toch! Vanavond goed praten met je man want soms lijkt het wel of mannen niet in de gaten hebben hoe zwaar het is een kleintje op te voeden. Ik ben ook altijd blij als me vriend s avonds weer thuis is en ik leef echt naar het weekend toe heerlijk met zijn 3tjes. En lucht je hart maar lekker hier meis! Daar is dit forum voor om mekaar te helpen. @ Flesvoeding! pfff hoezo word ik hier onzeker van. Eva slaapt nu snachts wat langer en normaal kreeg ze 6 x 130 cc en nu krijgt ze ongeveer 5 of soms 6 flessen per dag maar geef nog steeds 130 cc per fles heb wel het idee dat dit voldoende is. of moet ik het toch opgaan hogen? maken jullie ze nog wakker overdag voor de fles, want madam slaapt soms wel 5 uur ipv 4 uur tussen de flessen.
ff ego hoor... net Tess gewogen op t cb... afgevallen! ik baal als een stekker, liep alweer jankend door t huis net. ze weegt nu 3415, das 45 gram ONDER t geboortegewicht. vrijdag woog ze nog 3490 (30 gram boven t geboortegewicht dus) de wijkverpleegkundige zei vrijdag bij het huisbezoek dat we de kruiken moesten afbouwen, en nu moet ze dus weer dag en nacht een kruik... maandag moet ik weer komen. en WEER begin ik te twijfelen aan die borstvoeding, volgens mij is de fles veel makkelijker!ik ga zo even kolven, kijken wat er uit mijn borsten komt. ben benieuwd! wel ff gebeld met mijn moeder en die heeft weer wat onrust weg kunnen nemen. t is dus toch wel een CONSTERNATIEbureau, de een zegt dit, de ander dat... ik lees morgen wel weer bij, ga ff knuffelen met mijn meissie
allereerst is er geen sorry nodig hoor! Daar zijn wij toch voor! Jou verhaal is heel herkenbaar hoor! Ik woon samen met een workaholic...............zijn eerste huwelijk is daardoor stuk gelopen. Nu heeft hij gelukkig een baas die vind dat hij tijd voor z'n gezin moet maken en dat help heel erg goed....maar daarnaast heeft hij nog 3eigen bedrijven waar hij heel veel tijd in steekt... Ik heb geleerd dat ik moet zeggen dat hij meer tijd voor ons moet vrijmaken en dat doet hij ook Het enige wat help is erover praten en heel duidelijk aangeven wat je wil! En dat gevoel van: ik kan het beter alleen doen want dan weet ik waar ik aan toe ben. Herken ik ook als de beste! Je wil het niet echt zo, maar het zou veel makkelijker zijn. Heel veel sterkte meid en gooi het er uit en praat met je man erover! Dikke knuffff voor jou!
ff reactie op jou rose, ik zou dan juist iets meer in de flessen doen, dan kun je haar toch gerust wat langer laten slapen tussen de flessen? volgens mij is er een bepaald aantal cc wat ze op een dag binnen moet krijgen toch? als ze iets vollere flessen leegdrinkt, zou ik er geen moeite mee hebben als ze 5 uur slaapt tussendoor!
@Luna, meid ik begrijp heel goed hoe je je voelt! Hier een man die voor zijn sport erg veel van huis is. Tim was 9 dagen oud en toen vertrok hij voor 10 dagen, had een toernooi. En ook al ben ik dit gewend, we zijn al 10 jaar samen. Toch denk ik op bepaalde momenten ook weleens; tjee, kan net zo goed alleenstaande moeder zijn, red ik me ook prima! Maar toch, als ie dan thuis komt en Eva vliegt m om de nek en hij met Tim aan t knuffelen is en mij complimentjes geeft, dan smelt ik weer Ga idd een goed gesprek met hem aan en leg m rustig uit wat dit met je doet..... @Josien,ik hou er ook niet van als kids in een hokje worden geduwd. En net wat je zegt, hij heeft dan misschien wel t gewicht van 2/3 maanden, maar dat is ie nog lang niet!!!!! Dus gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. En de wijkverpleegkundige hier die vind t dus ook; leeftijd zegt meer als gewicht..... @Ellen, wat rot dat ze nu toch weer afgevallen is. Snap dat je er heel onzeker van wordt en misschien even alleen nadelen ziet van bv. Maar ze zal gewoon afgevallen zijn omdat ze nu dus zichzelf moet warmhouden en dat kost nu eenmaal een hoop energie!
@maia: Je hebt een hele drukke nacht gehad!! Ik hoop dat ze vandaag je wat rust geeft zodat je wat kan uitrusten! Hier is het ook heel duidelijk dat mannen minder goed zonder slaap kunnen als vrouwen hoor Ze worden dan ook direct zo mopperig.... Hier terug van de osteopaat, het is een hele aardige Man en er is wel degelijk wat mis met Megan. Hij kwam aan d'r nekje en ze zette het op een schreeuwen! D'r hele nek zit helemaal vast en ze heeft goed "pijn", als je kan spreken over pijn...........hij noemde het irritatie prikkels.. Over twee wkn moeten we terug komen. Nu is het afwachten wat er gaat gebeuren.......duimen maar