Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Elllen, dikke knuffel! Ik kan me voorstellen dat je heel onzeker daarvan wordt! Geven ze zelf geen reden op het CB waardoor het zou kunnen komen? En kan je voor je eigen geruststelling niet van de week zelf nog een keer naar een weeguurtje op het CB, of hebben jullie dat niet?

@Sloppy, 'goed' om te horen dat de osteopaat toch wel wat gevonden lijkt te hebben. Ik hoop dat jullie erbij gebaat zijn!

@Rose, ik maak Sam overdag wel wakker voor een fles. Hij moet er zo een om 15.00 uur, maar holladiejee, hij slaapt vooralsnog nog... Beter dan dat gekrijs van vanmorgen. Maar we zullen het zien! Ik maak hem dus wel wakker, anders weet ik ook niet wat het wordt met de schema's. Heb je de 150 cc x haar gewicht al uitgerekend? Dat is volgens het CB hier de formule voor wat de kleine ukkies mogen krijgen. Dus als voorbeeld: Sam mag 150 x 5,54 (zijn gewicht was afgelopen vrijdag namelijk 5540 gram) = 831 cc op een dag hebben. Als ik 5 voedingen geef, moet ik hem dus 831 : 5 = 166 cc per voeding geven. Maar goed... dat haal ik hier dus niet ;).

@Sloppy, Wendelaa en Luna: sterkte meiden. Het lijkt me echt heel erg om zoveel alleen te 'moeten' zijn. Nu ben ik wel enorm verwend met een pappa die altijd thuis is, maar toch... ik vind het echt erg voor jullie. Dikke knuffel!

Liefs,
    Josien

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Luna, onder invloed van hormonen reageer je ws veel heftiger, ook al heb je gelijk. Ik herken het namelijk....
    Ik heb ook tegen mijn man gegild dat ik dan beter alleen kon gaan wonen etc etc,...
    Maar hij doet echt zijn best, alleen denkt hij het ws goed te doen, voor jullie.
    Praat met hem, zeg eerlijk wat je voelt, dan komt het vast goed
    knuffel voor jou!!!

Sloppy, fijn dat de osteopaat iets kon doen hoop dat het helpt!!

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Ellen en Josien bedankt voor jullie antwoorden :)
    Heb uitgerekend en Eva mag dan ongeveer 720 cc per dag is 6 flessen van 120 cc of 5 van 140 cc dus ze krijgt ongeveer al dat per dag. Nou ik laat het anders wel zo en als je hongerig word en meer gaat huilen zal ik het wel wat ophogen.

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Josien, stiekem vind ik t soms wel lekker hoor alleen.
    Lekker tutten met de kids, kijken wat ik zelf wil en t bed voor mezelf alleen haha.

Maar wat betreft dat rekensommetje, dan zou Tim dus veel te veel krijgen! Vreemd, want als ik de schema's op de verschillende sites zie dan mag hij 5 flessen van totaal 165ml
    En als ik de berkening doe die jij net doorgeeft, dan mag ie er maar 5 van 135ml....daar zou ie t echt niet mee eens zijn haha

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Mevrouw was hier weer heerlijk aan het herrie maken maar ligt voor het eerst in haar domoo seat en die is volgens mij helemaal goedgekeurd :) Gezellig hoor beeb in de buurt!

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Luna, vervelend hoor een goed gesprek lijkt me geen overbodige luxe. Mannen denken soms dat veel geld verdienen het beste is voor het gezin, is ook belangrijk maar jij hebt je man ook nodig en je zoon een vader. Knuf!

Ellen, he dat is vervelend! En je meisje lijkt verder tevreden? Dat is wel het nadeel van bv he, ik heb ook echt geen idee wat erin gaat en wat ze straks weegt!

Zo hier zit er eentje naast me te persen! Haha ze loopt helemaal rood aan en af en toe hoor je me toch een geluid... Ik geloof dat ze de luier wel weer vol heeft :D

Josien, 62 zelfs nog? Hij was toch 66 cm bij de geboorte? Ik denk die zit al bijna in 74 ;)

7. Maia

Maia Niet meer actief

#407 Maia, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2009
    Wat erg grappigs meegemaakt met Fleur net:

was aan het voeden en ze hing over mijn schouder voor een boertje. Maar die kwam niet zo snel en ze raakte gefrustreerd en als ze gefrustreerd is wil ze altijd sabbelen. Dus wat doe je dan als je toch bij je moeder haar hoofd is de buurt hangt? Juist, je pakt haar kin :D

heb me rotgelachen.

o ja en ik lees dus dat ik niet de enige ben die af en toe ergens tegenaanloopt met manlief. Wat is dat toch met mannen en vrouwen? ;)

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ellen wat vervelend dat ze weer is afgevallen. ik kan me voorstellen dat je denkt dat ze te weinig krijgt. hier was dat hetzelfde en toen ik ging kolven kwam er idd ook maar barweinig.
    ik heb dit 2 dagen nog zo volgehouden met kv bij te geven doormiddel van fingerfeeding maar dat was echt niet te doen dus voor mij was de stap heel makkelijk.
    Ik hoop voor jou dat het gewoon aan dr temp ligt en niet aan jou bv

Sloppy fijn dat het goed is gegaan meid

hoeveelheid cc zo maken ze bij ons ook de berekeningen

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    euhm hier geen problemen met manlief ( op moment werkt hij ook weer erg veel iig elke dag van 6 tot 6 maar goed ik heb er niet zon probleem mee, en als ik dat wel krijg zeg ik het ffkes en dan past ie zich wel aan.
    Ik ben juist weer helemaal in love als ik hem dan zie met mn kleine meisje dan smelt ik weer haha

10. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    thnx voor de lieve woorden!
    dit was t weeguurtje waar ik heen ben geweest, eigenlijk hoeft ze pas maandag de 23ste voor t eerst naar t bureau. nu moet ik dus aankomende maandag al terug komen om weer te wegen.
    heb net meteen na t voeden gekolft, rechts kwam er helemaal niks (tess had maar 5 minuten gedronken aan die borst!) en links kwam zo`n 10 cc... daar had tess zo`n 15 minuten gedronken. ga gewoon nu na elke voeding ff kolven, om te zien of er nog wat uit komt...

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    das wel weinig ellen. neem aan na zo kort aan de borst dat er wel wat meer moet komen. Ik moest vanaf dag 1 trouwens al elke borst 20 min aanleggen

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Leonie, zielig hé als ze last heeft van obstipatie. Juliën had het ook. Nutrilon Omneo helpt hier goed.

@Ellen, ach ook vervelend. Vonden ze het op het cb ook zorgwekkend dat ze was afgevallen of was het normaal bij bv? Ik heb daar niet zoveel verstand van omdat ik flesvoeding geef maar in ieder geval veel succes ermee..

@Sloppy, zielig voor Megan zeg maar wel goed dat er een oorzaak is gevonden voor het huilen. Hopelijk gaat het snel beter met r.

Nou bedankt allemaal voor jullie steun. Blijf het zeggen maar heb er echt veel aan om hier even mijn hart te kunnen luchten. Mijn man kwam eigenlijk vrij snelna mijn laatste bericht helemaal huilend binnen. Hij was gewoon weg gegaan op zijn werk en heeft daar gezegd dat ze even allemaal in de stront kunnen zakken. Nou ja, hij gaat zaterdag dus niet...Ze begrepen het gelukkig wel. Ben blij dat hij inziet dat het zo niet langer kon en dat ik weer weet dat hij ons belangrijker vindt dan een wit voetje bij de baas. ;) Hij baalt er zelf ook van dat hij ons zo weinig heeft gezien en we gaan vanavond lekker met een borreltje en hapjes bij de tv zitten. Ik hou ook gewoon veels te veel van hem en daarom baalde ik er zo van... Maar ik heb hem nog nooit zo zien huilen dus ik ben de volgende keer wel wat voorzichtiger. Die hormonen (inclusief die van de menstruatie) zitten me toch wat hoog nog denk ik. Ben blij dat we gepraat hebben.

13. Maia

Maia Niet meer actief

ah super om te lezen Luna :D

@ellen: pfff wat een gedoe zeg :( maar heb je een handkolf? Want ik kreeg er na de voeding met de handkolf ook maar zo'n 10 cc uit hoor!

ach, ik ben ook superblij met m'n man, ik vind het heerlijk om hem met Fleur te zien, hij klaagt nooit (bijna) als ik wat vraag ;) alleen af en toe is het even wat minder. Maar dat zal hij vast ook met mij hebben :D

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ellen ik snap niet dit was bij mij ook het geval en toen werd door de kv en mn vk gezegt dat we moesten bijvoeden met kv doormiddel van fingerfeeding

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna wat fijn dat je mannetje nu niet hoeft te werken en inziet dat het zo niet gaat. dan smelt je toch wel weer even

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    en euh luna die hormonen duren nog 9 mnd hahaha fijn he

17. Momfulness

Danjo en maia thanks! Moest even gebeuren en nu hopelijk de laatste keer. haha ja nog 8 maanden nu dus en dan mag ik niet meer legitiem de draak uithangen.

18. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    luna:fijn dat het uitgepraat is en vanaaf lekkergenieten!!!

19. Momfulness

haha het houdt niet op hier. Zit mijn buuf hier te vertellen dat ze haar zoontje nog niet durft te laten enten i.v.m. de risico's die er aan de spuit zitten, zegt mijn man glashard "maar je vergeeft het jezelf toch nooit als jullie zoon straks dood gaat aan de mexicaanse griep?, dan verwijt je jezelf dat toch?". Zucht... plaatsvervangende schaamte. Maar goed, ga me niet meer druk maken nu.

@Jaja bedankt!

20. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

luna fijn dat jullie weer lief zijn voor elkaar hihihihihi

Deel Deze Pagina