Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi meiden,

Hier een supernacht gehad. Evi kreeg haar laatste voeding wat later omdat mijn collega's op kraambezoek waren (ze sliep zelf ook nog). Ze heeft een kleine babyborn pop met badje gekregen en een boekje van nijntje. Leuk. Vanmorgen moesten we haar om 7.15 uur wakker maken.

Ze begint nu ook met wat andere geluidjes erbij te maken, zo leuk. Ook met het huilen is het niet alijd alleen maar huilen, maar daarna maakt ze een soort van ehhhhhhh geluid met tussenpozen. Heb ik ook niet eerder gehoord.

Sannie: wat geweldig om te horen. En wat een schatje op de foto.

Leonie: wat vreselijk dat je meisje zo ontroostbaar is. Hopelijk word je snel terug gebeld door het cb.

Danjo: hier ook zo'n koukleum. Lekker nasi, kan je niet wat komen brengen haha.

Ik zag trouwens dat Roos van hier zich aangemeld heeft bij de november mama's. Ze voelde zich hier niet meer helemaal thuis zei ze.

2. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    mvj heerlijk meid dat evi zo goed heeft geslapen
    en nee kan niets brengen ga de deur niet meer uit hihihihi.

tja doen waar zei zich goed bij voelt

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

4. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Danjo; hmmm lekker pantoffeltjes ik heb ook nieuwe hahaha heeerlijk warm!

@sannie; jeeeej wat goed meid dat de voeding werkt!!Heerlijk!!!Wat een mooie foto!!Heerlijk om dat zo te zien!

@Leonie; hee bah een mama knuffeldagje?

@Roos; we gaan je missen meid............................

5. 0babydream0

@mvj; leuk lekker verwend en heerlijk geslapen super!

6. 0babydream0

nou ben net met Dyoni bij de kinderarts geweest! Haar gewicht was nog t zelfde als maandag dus 5150, ze was nu 60 cm lang en schedelomtrek van 38,5....best bijzonder niks aangekomen 1,5 cm gegroeid en dr hoofdje 0,3 cm gekrompen hahahaha!

Maar ik moet nog een paar weken doorgaan met de medicatie, en dan wil ik gaan afbouwen..ben van menign altijd maar medicijnen erin stoppen als t niet nodig is lijkt me niet goed...dus over een paar weken probeer ik af te bouwen gaat t goed dan is t super!Gaat t niet dan gaan we natuurlijk gewoon ermee door.... Verder was ze helemaal tevreden en vond ze dr een sterk en vrolijk meisje!!

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    super dat het zo goed gaat meid

8. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Hee meiden,
    Even kort, het gaat wel een stuk beter met mn mini-mannetje, maar nog niet optimaal. Ik heb m waarschijnlijk ruim een week 'afgemat' doordat ik m uit bed haalde als hij wakker werd. Maar dat was waarsch. door krampjes, dus nu slaapt hij overdag in de draagdoek en hij slaapt heel veel! Als er krampjes komen kan ik m meteen troosten en weer in slaap wiegen. Had ook gedoe met bv want hij werd echt woest op 1 borst, dankzij hulp lactatiedeskundige gaat dat nu ook beter. Dus voor Boaz is t nu eigenlijk wel prima alleen ben ik meer gebonden, maar zolang mn mannetje maar blij is.

Ben begonnen met teruglezen, dus hoop binnenkort weer mee te doen.

oja en hier veel sneeuw! ziet er heel mooi uit :)

9. Maia

Maia Niet meer actief

@Sannie: ooo wat fijn dat het zo goed gaat! Super!

@Blij ei: fijn dat het beter gaat!

@Baby: bijzonder inderdaad ;) maar fijn dat ze het verder wel goed doet!

@MvJ: fijn dat Evi het zo goed doet!

@Roos: jammer dat je weggegaan bent :(

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Rose: Hallo!!?

Roos: Why!! Kom gezellig terug!!

Blij ei: Wauw, dan ben je inderdaad een stuk gebondener! Maar als dat helpt!!! Gelukkiger gaat het nu beter! :)
    Hoe is het verder met jou?

Babydream: Wat mooi dat het zo goed gaat met de kleine meid! :D
    Ben benieuwd hoe t gaat als je straks de medicatie gaat afbouwen!!
    En nee , geen mama knuffeldagje ;) Want ook bij mama wil ze niet zijn!!

NOu, net de voeding wat warmer gemaakt, en 5 minuten laten staan.
    Toen meteen met de 2 speen gevoed ( als ik hier meteen mee begin als de fles net gemaakt is , verslikt ze zich. ) nu ging het heel goed!!!
    De 130 cc ging er makkelijk in, en daarna heb ik nog 30 klaargemaakt want ze wou nog meer!! Wauw!
    Daarna lag ze naar me te lachen!!! Dus ik hoop zo dat dit de oplossing is....

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wat een verschil kwa spenen he hier alle spenen 2 gaat te langzaam en 3 weer veelste snel
    welke fles gebruik jij leonie??? iig fijn dat het nu weer beter gaat

12. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @MvJ, wat lekker dat zo zo goed geslapen heeft vannacht!
    En schattig he als ze geluidjes gaan maken...

@Sannie, daar doe je t toch allemaal voor, zon enorme lachend bekkie!

@baby, heb je ze iets te warm gewassen dan, dat t hoofdje gekrompen is;)
    En ik zou ook niet onnodig med. geven....moet soms toch even kijken of t zonder kan, als t niet gaat dan merk je dat snel genoeg toch

@Blij-ei, ja zo'n doek doet dan wonderen he!
    Kan ie lekker slaap inhalen....
    En nu maar hopen dat de krampjes af gaan nemen en hij weer lekker in zijn bedje kan slapen

@Roos, jammer dat je je genoodzaakt voelt om hier weg te blijven.....

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leoniiee, duim voor je dat je nu DE oplossing hebt gevonden!

@Hier, vandaag een mannetje wat niet zo in zijn hum is.
    Huilt wat meer als normaal, wil niet in de box liggen, alleen op schoot zitten. Slaapt hazeslaapjes....
    Heeft ontzettende rode wangetjes en waterige oogjes.....geen koorts. Hoor wel enorm zijn darmpjes rommelen.
    Gisteravond tijdens de fles, liet ie ook enorm veel scheetje die best wel stonken. Ook een beetje diarree toen, maar verder heeft ie sindsdien niet gepoept...mmm...heb t idee dat er iets zit te broeien..arm ding

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zielig is dat he wendelaa. hoop dat het snel over is

Zo mn eerste speen ben ik alweer kwijt haha

15. Maia

Maia Niet meer actief

he wat zielig Wendelaa. Hopelijk is het snel over, wat hij ook heeft.

Vraagje, Fleur heeft sinds gisteren best wel schrale wangetjes (denk door het veranderde weer). Wat kan ik het beste smeren. Vaseline ofzo?

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Consultatie bureau heeft gebelt. En ze vond dat Tara ergg weinig sliep overdag..
    Vaak slaapt ze maar een uurtje, en dan word ze alweer wakker.
    Ik moet nu de rust en regelmaat in gaan voeren ;)..
    Door haar wakker te houden in de box/wipstoel of op de arm ( maar dat deed ik al ) en wakker in bed te leggen ( dat deden we ook al )
    Maarr... Als ze gaat huilen, moet ik haar 20 minuten laten huilen, dan naar haar toe gaan, aai over dr bolletje, speentje erin. Opnieuw in stoppen , ondertussen vertellen wat ik doe. en dan weer weg gaan.
    Huilt ze weer: weer 20 minuten laten.
    Huilt ze dan nog steeds, 30 cc voeding klaarmaken en die aan haar geven in het donker op dr kamertje.
    En dan weer t bed in.

Ze dacht dat Tara misschien oververmoeit was en daarom zoveel huilt en weinig drinkt.
    Over de waterdunne zure ontlasting moet ik toch even contact opnemen met de huisarts, want ze dacht idd aan een virusje.

Ook zat Tara nét goed met de voeding, maar wel aan de weinige kant.
    Dus die 30 cc na 40 minuten huilen mag ze zat.
    ( ze stelde eerst voor 2x 30 minuten te laten huilen, maar dat vond ik wel erggg lang. )

Ik hoop dat dit gaat helpen, want ze is ook gewoon hartstikke moe..
    Maandag word ik teruggebelt over het eventueel overstappen naar de AR voeding, want ze zei hetzelfde als mij, dat jhbpm laxeert, en de omneo ook voor betere stoelgang is, dus misschien iets teveel van het goeie voor Tara..
    Nu voel ik me schuldig dat ik dr eruit heb gehaald wanneer ze huilde na een uur slapen, maar ik dacht echt dat dit het beste was.....
    Zieligg. :( Maargoed.. Ze slaapt nu lekker!

Ik moet trouwens wel rolgordijnen kopen, want ze wou dat ik overdag ook de kamer donker moest maken. Omdat ze het dag en nacht ritme al wel heeft...
    Toch vind ik het een beetje eng, en hoop ik niet dat ze de boel om gaat gooien!

17. Tamale

Tamale Niet meer actief

Danjo: Ja ik vind het verschil eigenlijk wel té groot! En dat is echt jammer, want als je de perfecte fles denkt te hebben gevonden, maar de speen is niet goed, heb je gewoon dikke pech!
    Ik gebruik de dr brown fles!!
    ( eerder gebruikte ik de avent en difrax s-fles.)

Wendelaa: Aah wat sneu voor je ventje! :(
    Het klinkt echt precies hetzelfde als Tara! Misschien hebben ze wel iets onder de leden...
    Weerstand zit nu volgens mij wel echt op een dieptepunt bij deze leeftijd..
    Tara heeft ook waterige oogje, rode wangetjes, zeeeeer dunne ontlasting. hazeslaapjes enzz..
    Beterschap voor je mannetje!! :(

Maia: Aah! Ik denk dat vaseline wel kan??
    Je hebt ook speciaal van zwitzal een tube , die heet: op t wangetje ( volgens mij ) das speciaal voor de wangetjes :) ..

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia:
    Zwitsal Op Het Wangetje

Bescherming bij weer en wind.
    "Zwitsal Op ´t Wangetje" beschermt de kwetsbare gezichtshuid van je baby bij koude of wind. De babywangetjes worden vaak snel schraal. Doordat de bloedvaatjes in het gezichtje gaan uitzetten, worden schrale wangetjes vaak een beetje rood. Vooral als je veel met je baby naar buiten gaat in koud en guur weer, drogen de wangetjes snel uit. Je kunt hiervoor "Zwitsal Op ´t Wangetje" gebruiken. Deze gezichtscrème biedt de huid bescherming bij weer en wind.

Zwitsal “Op ’t Wangetje” is verrijkt met kamille-extracten, bekend vanwege de verzorgende en verzachtende werking.

Drogisterij.net: Zwitsal Op Het Wangetje (100ml)

19. Maia

Maia Niet meer actief

@Leonie: wil je niet afschrikken maar dat advies van het cb hebben wij ook gehad en dat hielp bij ons niet ;) maar bij ons hielp de overgang van de borst-flesvoeding en dat is bij jou natuurlijk niet aan de orde dus ik hoop echt dat dit helpt!

@wangetjes: heb net maar vaseline gesmeerd maar had idd nog nooit gehoord van dat zwitsal goedje, ga ik eens bekijken als ik binnenkort bij de drogist ben.

20. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Hee Roos wat lees ik nou? Waarom voel je je niet meer thuis hier?

Deel Deze Pagina