Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

wat ik vooral jammer vind is dat ze het niet gemeld heeft hier :(

2. MvN

MvN Niet meer actief

Dames, ik had het al een keer gemeld dat ik me hier niet meer thuis voelde.. Ik irriteer me soms en dan zeg ik dat hier en dan krijg ik iedereen op me af. Maar krijg ik wel van een paar mensen een pb dat ze het wel volledig met mij eens zijn, en heb dan zoiets zet dat hier dan ook neer.

Ik blijf hier ook nog wel een beetje hoor, heb toch 9 maanden met jullie gedeeld! Maar niet meer zoveel en als ik mensen kan helpen als ik hier iets lees reageer ik heus wel hoor :)

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Jij krijgt pb en andere ook dus denk dat de meningen er wel over verdeeld zijn
    maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt

ps het is een forum dus iedereen mag hun mening geven ook jij
    vooral niet storen aan andere

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Maia ik gebruik vaseline ze zeiden sowieso met dit weer was het goed als we na buiten gingen om te smeren

Leonie ik hoop dat da werkt maar als Naomi hier honger heeft ( sporadisch tussendoor) dan neemt ze hier geen genoegen met 30 cc haha

5. nexium? dat zijn ja maagbeschermers?

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia: Hoe lang hebben jullie het geprobeerd dan?
    En weet jij toevallig dat, stel de 2e 20 minuten zijn voor bij, dus mag ze de 30 cc. Maar dit is een half uur voor de fles..... Moet dit dan ook, of heeft t dan geen zin. ??
    Hebben we net namelijk gedaan....... terwijl ze nu zo de fles mag.

Danjo: Laat ik zeggen dat ze op t zachts gezegd : not amused was toen de 30 cc op was en ze weer in bed werd gelegd.. ;)
    Moeilijk vind ik het wel.. Doet me pijn als ik dr hoor huilen!

7. MvN

MvN Niet meer actief

Leonie: Ik heb dit ook gedaan bij noelle en het werkt perfect! Ze hoeft zich nu vaak niet meer in slaap te huilen.. Maar bij ons heeft de muziekmobiel ook wonderen verricht hoor :)

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Na hoe lang huilde ze niet meer dan??
    Ik vind t zo zieligg..

9. MvN

MvN Niet meer actief

o en zou dan gewoon een volledige fles aanbieden

10. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur bleef rustig 45 minuten huilen, dat is het max dat ik het geprobeerd heb maar ze weigerde gewoon in slaap te vallen. Ik doe het dus ook niet meer, ik haal haar nu gewoon meteen naar beneden en zodra ze beneden moe wordt leg ik haar in bed en dan valt ze meestal wel in slaap.

En die 30 cc, dat moet je gewoon even uitproberen, kijken of ze na het drinken daarvan haar gewone voeding nog wel wil of niet. Dat hangt denk ik heel erg van het kindje af.

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    leonie ik zou zeggen volg gewoon je gevoel iedereen kan wel tips geven maar jullie kennen je kindje het beste. als ze nog onder dr voedng zit bied je gewoon wat meer aan , 30 cc dat vult toch ook niet (wel een tip doe er een speen 1 op moet ze wat meer moeite doen)

12. MvN

MvN Niet meer actief

leonie: Dit heeft een weekje geduurt, en ze stopte wel naar 20 minuten.. zo niet haalde ik haar er ff uit ff troosten en dan weer terug leggen en nog 20 minuten.. dat kind werd moe van dr eigen..

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve allemaal,

Ik ga weer een beetje proberen mee te schrijven. Het nieuws van mijn tante is een beetje gezakt. Niet dat het verdriet verdwenen is, maar het leven moet toch weer zijn gangetje gaan. Vandaag lekker het huis gesopt en even mijn zinnen verzet. Het gaat weer redelijk...

Met het mannetje gaat het goed. Hij is heerlijk tevreden, maar slaapt overdag wel weinig. We hebben ook een probleempje hem nog zijn laatste flesje te geven. Hij wil gewoon niet meer wakker worden en drinkt maar een half flesje. Volgens het CB zitten we daar nog 2 maanden aan vast, want hij mag nog niet naar 4 flessen en/of een papfles. Dus we klieren nog maar verder :(.

@Roos, ik heb niet veel gelezen de afgelopen dagen door het slechte nieuws dat ik gekregen heb. Ik lees nu dat je afscheid hebt genomen van dit topic. Ik vind het heel jammer dat mensen weg blijven waarmee we alles gedeeld hebben de afgelopen maanden. Het is toch een hele bijzondere tijd in ons leven geweest. Ik vind het het ook zo jammer dat sommigen zich de kleine dingen zo aantrekken (niet jij in het bijzonder). Ik weet zeker dat iedereen hier zijn eigen mening en ervaring heeft en die met goede bedoeling hier neerzet. Wat ik wel jammer vind is dat je in het andere topic ons nu een beetje voor schut zet omdat we je niet serieus zouden hebben genomen of de les zouden hebben gelezen. Of ik me aangesproken moet voelen weet ik niet, maar ik had het dan wel graag rechtstreeks gehoord zodat ik er iets aan had kunnen doen :(. Sorry... ik vind het jammer... Ik ga je gezellige noot hier missen!

@Leonie, ik hoop dat het gaat lukken! Volg vooral je gevoel. Niet alle kinderen komen uit het boekje of het grafiekje van het CB ;)! Wij laten Sam trouwens ook best wel even huilen (had het in het begin best wel moeilijk mee), maar het heeft wel geholpen en vaak valt hij ook (weer) in slaap.

@Maia, ik gebruik ook veel vaseline hoor. Sam is ooit net een kerstballetje met zijn blinkende koppie ;). Zwitsal zal ook goed werken, maar Sam lijkt er een beetje gevoelig voor te zijn. Elke keer als ik Zwitsal gebruikte kreeg hij er rode plekjes van op zijn huidje.

@Wendelaa, oh... zielig voor je ventje! Kan het niet gewoon een regeldagje zijn of denk je echt dat hij een beetje grieperig is?

@All, kunnen jullie me even bijpraten over de laatste dagen? Zijn er nog spannende dingen gebeurd?

Liefs,
    Josien

14. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    dat vond ik nou ook

josien fijn dat het met sam beter gaat en wat lastig zeg met zn laatste fles ;)

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leoniiee, zal idd even moeilijk zijn omdat te doen. Maar misschien doorbreek je idd wel iets....
    Succes ermee!

@Wangetjes, ik smeer er Bepanthen op.

@Josien, ik had idd t topic al gelezen over de flessen.
    Erg lastig hoor, maar doe wat goed voelt zou ik zeggen en ga een beetje mee met wat Sam wil.
    Want t er in proberen te proppen, dat werkt ook niet toch?!

Zou idd kunnen dat Tim een regeldagje heeft, want hij is ook weer aan t emmeren met de fles.
    Net om 17.00 wel weer een hele dunne luier. Hij ligt nu weer even te slapen

16. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    @Roos, ik heb je een pb gestuurd.

@rest. sorry heb niet veel teruggelezen.

@Josien, begrijp dat er iets met je tante is (heb nog niet teruggevonden wat), maar wil je wel even sterkte wensen.

@Luna en Maia, wat grappig dat jullie dezelfde jurk hebben (wel andere kleur), mooi hoor!!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wendelaa ik hoor dat regeldagen bij bv is pmdat dan de voeding weer veranderd en dat het voor fv niet aan de orde is
    hoop dat het morgen gewoon weer goed is mischien een day off en hekel aan de sneeuw hihi

18. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    inprincipe is dat ook zo Danjo, maar ik noem t ook maar zo als ze even hun ritme aan t zoeken zijn....want dit soort dagen heeft ie meer gehad. En daarna kwam die ineens op andere tijden.
    T kan ook gewoon zijn dat er een sprongetje aankomt als ie zo doet, maar dan moet ik t boek oei ik groei zoeken;)

19. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Josien, het is een K-ziekte en inderdaad moet je wel doorgaan met genieten van het leven, hoe vreemd dat ook klinkt. Een update kan ik niet echt geven, ben een paar dagen niet geweest vanwege mn lieve mini-mannetje.

@Sannie, wat heerlijk dat jullie meisje weer vrolijk is. Veel plezier vanavond.

@Luna, wat zal jij een schitterende bruid zijn, ennuh weet niet hoe lang rijden je vanaf Maia woont maar wij hadden de bruidstaart een dag van tevoren opgehaald, was heeeeeeel lekker.

@Danjo, was de nasi lekker....en fijn dat je niet met de auto hoefde.

@Baby, ben jij nog de weg opgegaan? Mn moeder was hier weer 2 dagen en ging ook maar extra vroeg naar huis omdat ze weer sneeuw voorspelden...

20. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Leonie, lijkt me ook moeilijk om te doen hoor. Hier zeg ik steeds, oke nu laat ik m een kwartier huilen, maar lukt me haast nooit. Helemaal omdat Boaz bijna altijd overgaat is hysterisch huilen en dan heeft t geen zin.

@Boaz....28 december gaan we naar het ZH om zn tongriempje door te laten knippen :(.... hij heeft een te kort riempje en op zich gaat t wel oke met drinken maar het kan ook spraakgebrek opleveren en hij kan zn tong niet uitsteken (op zich is dat wel een voordeel ;)) Maar ik zie er zoooo tegen op....

Deel Deze Pagina