@Luna, hier komt er zeker geen tweede (zeg ik nu ). @Sloppy, succes met Megan! Hoe gaat ie nu? @All, Sam past zich super aan aan het nieuwe ritme van 5 voedingen! Hij heeft vandaag ook zo lief in de box gespeeld! Hij heeft zich zeker een kwartier verbaasd over zijn mobile die boven hem hing en vooral het zwart/grijze hondje (Woezel en Pip mobile). Als ik de mobile aanzette ging hij helemaal met zijn hoofdje meedraaien. Echt zo schattig! Ik hoop dat Sam vannacht ook lekker wil slapen... het zal mij benieuwen of hij inderdaad de hele nacht kan trekken tot 7 uur morgenvroeg Bleghhh, morgenvroeg werken. Zie er niet naar uit, maar ja... We gaan maar... Liefs en welterusten! Josien
Fijn dat het goed gaat met de 5 voedingen Josien! En werkze morgen, wat vroeg alweer, hoe dat zo als ik vragen mag?
succes Josien met werken morgen. Dan moet je ook alweer snel... Wel lekker dat Sam het zo goed doet vandaag! Luna: nog even geen 2e hahha MIsschien tegen de tijd dat Tessa een jaartje is gaan we er weer over nadenken. Sloppy: hopelijk heb je nog even wat tijd voor jezelf gehad! Ik ben naar de storm geweest. Ging de hele tijd over een moeder die haar zoon was kwijt geraakt in de storm van 1953 Dus ik heb de hele tijd met tranen in mijn ogen gezeten hahaha. Voor de rest viel ie tegen, ik had gehoopt op meer storm en minder romantiek hahaha. Wel heel lief van Dennis...toen ik wegging was Tessa keihard aan t huilen van de honger en poepluier. Dus daar was ie druk mee bezig. Dus ik ging ook met een brok in mijn keel weg. Tijdens de film kreeg ik een mmsje met een foto van een zeer tevreden slapende baby en berichtje dat alles onder controle was. Erg lief van m!!!! Ik hoop dat iedereen weer lekker kan slapen vannacht! Succes!!!
wauw sannie, alweer naar de bios geweest, super! josien, fijn dat sam t nieuwe ritme zo oed te pakken heeft! danjo en sloppy, wat een lieve schatjes! luna, goed dat jullie gepraat hebben, en nu weer genieten samen. was jullie avond samen gezellig? hier net 60 cc gekolft, wel zo`n 40 minuten over gedaan... en tess had honger, dus in de ene hand de elektrische kolf, in de andere tess... de fles was zo leeg!nu hopen dat ze even genoeg heeft, en hopen dat ze zo lekker gaat slapen... morgen voor de zekerheid wel even flesvoeding halen, zodat ik in ieder geval wat in huis heb dit weekend. misschien gaan we savonds zowiezo kv doen, dan kolf ik, en kan ik dat weer bewaren.
Sloppy heeft Megan nog meer klachten, behalve dat ze spuugt en dus veel huilt... Bedoel hikt ze veel,boert ze veel, overstrekken, nekje naar achteren enz... misschien dat ze anders ook wat reflux klachten heeft. Hoop voor je dat ze inmiddels lekker slaapt, en dat sloppyman je kan helpen.
Josien wat goed van Sam zeg! knappe jongen! Hier net sinds 4 dagen op 6 voedingen ipv 7! Mike drinkt ongeveer om 3.30 /7.00/1030/1430/1830/2330
Goeiemorgen Hier al vanaf 3.15 wakker met een zielig klein meisje. Krampjes en ze is gewoon heel erg wakker... T begon zo goed gisteravond. Om half 11 fles gehad en om 11 uur in bed gelegd. Daar heeft ze geslapen tot 3.15!!!! Dus ik was al helemaal trots op der..helaas dat ze genoeg geslapen had ofzo....en last van krampjes, zelfs die cinababy helpt niet. Zo gaat t dus zo'n beetje elke nacht hier...weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik ga nu maar ff afwassen. Ze slaapt eindelijk in de wipper...kan ik ook wat in t huishouden doen, ben nu zelf ook wakker...
@Anas: Ze heeft een lichte vorm van overstrekken en dat is waarschijnlijk de reden van haar problemen....... Reflux weet ik niet of ze dat heeft, ik weet ook niet zo goed wat daar de symptomen van zijn. Nou Megan heeft ff een uurtje ongeveer geslapen over de hele avond en ik was erg blij dat sloppyman thuis kwam. Om 23.30 heeft ze d'r laatste flesje gehad en weer half terug gegeven. Toen kwam ze om 2uur weer maar toen hebben we 'dr een speentje gegeven en toen sliep ze weer. En nu heeft ze net om 5.30 een flesje gehad en daar heeft ze 120ml van gedronken en er kwam nu niet zo heel erg veel meer terug. Ze was dus wel een beetje opgeknapt van het slapen Ik denk dat bij haar het overgeven gebeurt omdat ze gewoon oververmoeid is, daardoor kan ze niet genoeg tot zich nemen waardoor ze weer sneller honger heeft. Of te wel is ze is te moe om te eten, maar ze slaapt niet omdat ze honger heeft! Maar goed ze heeft net een goede fles gedronken dus ik denk dat ze nu wel langer zal slapen en dan kan het maar zo zijn dat we de cirkel doorbroken hebben en ze een lekkere dag tegemoet zal gaan.........we zullen het zien
O wat zwaar Sannie! Hier weleen goede nacht gehad. Gisteren had ze een klooidagje maar ach, gisteravond was de laatste voeding 22:30 en toen 3:30 en toen 7:00. Ze is net weer even in slaap gevallen maar moet haar zo verschonen. Ikzelf voel me wel beter, kan alleen nog niet praten want mijn keel doet nog steeds erg veel pijn!
@sannie: Dat valt ook niet mee! Wij gebruiken voor de krampjes ook Infacol, en dit helpt wel. Ik heb het idee dat Megan niet meer zo heel erg last van krampjes heeft. @Maia: fijn dat je een beetje opgeknapt bent! En je heft zo te zien een redelijke nacht gehad.
goedemorgen dames. sloppy: oo wat moet je tobben he na zon osteopaat tegen ons zeiden ze ook hij kan nu heel veel gaan slapen of heel veel huilen nou dylan krjsde ook alles bij elkaar. hoop dat het vandaag wat beter gaat. maia:lekker een goedenacht en fijn dat je je eigen wat beter voelt. sannie: mooi balen en dat iedere nacht bah zeg. maar hier moet je efe doorheen straks zijn tessa darmpjes wat meer gerijpt en heeft ze minder last van de krampjes. maar ik snap dat dit echt niks is. reflux:ja daar heeft dylan ook last van zegt de osteopaat al moet ik zeggen na de 2e keer dat we daar zijn geweest gaat dat een stuk beter. sloppy bij reflux spugen kinderen heel heftig in een boog zeg maar en komt 2 uur na de voeding nog steeds melk omhoog wat heel erg gaat branden en dat doet natuurlijk extreem pijn. josien:fijn dat je kleintje het ritme goed te pakken heeft. en werkse! Hier is het weer volop drama het ging net zo goed maar dylan zit weer helemaal in zn oude ritme. hij slaapt niet meer overdag en huilt alleen maar jeetje ik dacht echt we gaan de goede kant op maar helaas vanaf maandag is hij alweer bezig al moet ik zeggen en het klinkt misschien raar ik kan er nu beter tegen dan in het begin het went gewoon een beetje. Nou ja vandaag weer een nieuwe dag en we blijven maar hopen dat het beter gaat! veel liefs jaja
@Jaja: Ik denk dat gisteren ook door de behandeling komt hoor wnat ze heeft gisteren echt nog meer gehuild als normaal...hihi dacht bijna dat het niet kon Over die reflux, daar ben ik even over gaan lezen en ik ben bang dat ze dat ook wel heeft..... Spugen in een boog, absoluut! Eerst was het slechts een mondje terug en dan vaak pas als we d'r neer legden.. Nu is het als ze omhoog zit al en ze spuugd echt van zich af.......het liefst over papa heen Ze ligt wel een heel erg te slikken en dan lijkt het wel of ze zich verslikt en dan gaat ze ook heel erg huilen......dit heeft ze pas een paar dgn hoor. Als ze geslapen heeft dan geeft ze vaak een beetje waterachtige substantie terug..........dit heb ik gelezen dit is maagzuur bij baby's. Soms zelfs als ze de nacht heeft door geslapen. Nou ja het heel erg huilen moge duidelijk wezen. Als ik haar uit haar bedje of de BOx haal dan is bijna altijd de hydrofiel onder d'r hoofd vochtig, dit leek me al niet normaal.. Het komt vaak voor bij kindjes die zich overstrekken.........dat is ook duidelijk bij Megan aanwezig.. Vaak hebben de kindjes een zware bevalling mee gemaakt......ook gebeurt bij haar.. Ik denk wel dat ze het heeft en ik ga het zeker in de gaten houden. We doen al veel om het te voorkomen... -Dikkere voeding -JBPM door de voeding doen -min 10 rechtop houden naar en voeding -overdag krijgt ze om de 3uur een voeding en als ze weinig tot zich neemt of veel gespuugd heeft dan krijgt ze om de 2uur een klein beetje. -en de osteopaat. Gisteren was het CB bij ons langs gekomen en die gaf nog de tip om haar na de voeding in het wippertje te zetten of in de maxicosi tot ze slaapt en dan over zetten of na ongeveer 30min en dan kijken hoe het gaat.... Ik hou het goed in de gaten en als dit allemaal niet helpt dan ga ik naar de huisarts
@jaja: wat vervelend dat dylan weer een beetje terug gaat naar het oude! Ik moet ook zeggen dat het wel gaat wennen hoor, ik kan Megan ook langer laten huilen nu. Soms moet het ook wel anders kan je helemaal niks meer doen...........ik maakte soms niet eens tijd om naar de WC te gaan en nu ga ik echt wel hoor Wij bekijken het ook per dag en wij hebben afgelopen woensdag een hele fijne dag met d'r gehad en daar teer ik nu nog steeds op Het komt vast wel goed met onze kleintjes!
zwaar hoor jaja, nog steeds geen oorzaak voor t vele huilen van dylan? knap dat je er zo mee omgaat hoor! sannie, zielig he, als ze zo huilen... hoop dat je vandaag nog wat slaap kunt pakken! hier een goede nacht gehad, maar denk dat ik echt te weinig voeding heb. nu weer aan t kolven, er komt vooral uit mijn rechterborst echt weinig. links kan ik zo`n 60 kolven, rechts amper 10...is t nomaal dat er alleen druppels uitkomen met kolven? of moet t echt stromen? ik heb t idee dat als ik ernaar kijk, er meer komt dan wanneer ik ga lezen of tvkijken tijdens t kolven... of zit dat tussen de oren?
ben nu links weer aan t kolven, gaat veel harder dan rechts! en dat terwijl ze links een uur geleden nog gedronken heeft!
heb je al contact opgenomen met een lactatiekundige ellen? Want als het "goed" is zou het eruit moeten spuiten in straaltjes (doet het bij mij in elk geval, maar ik hoef er alleen maar in te knijpen en ik haal de andere kant van de kamer bij wijze van)
ik weet gewoon zeker dat hij last van zijn darmen heeft hij laat de hele dag scheten en die zijn gewoon pijnlijk om eruit te krijgen bij hem ik ga nu op advies van de osteopaat prebiotica bij zijn voeding doen dat is voor zijn darmflora en dat is dan echt mijn laatste middel anders weet ik het niet meer! sloppy:ind klinkt als reflux was bij dylan precies hetzelfde maar naar een paar keer naar de osteopaat overstrekt hij zich veel minder.
@Ellen; 1 borst is altijd voller dan de ander.Succes meis! @Sloppy en jaja; jeetje wil jullie even een dikke knuf geven..Lijkt mij zo ontzettend zwaar een kindje wat zo huilt, zo frustrerend..je wilt dat je kindje happy in zn velletje zit en dat is helaas niet altijd zo.. @hier; hier een goede nacht gehad, om 21:00 heeft ze 120 cc gedronken om 1;00 90 cc en om 6;45 150 cc! Net zijn we al lekker samen onder de douche geweest en we gaan dalijk een dagje naar mn moeder toe..voor het eerst alleen in de auto met haar, spannend!