Ik weet dat het bij heel erg veel mensen goed werkt, vooral omdat kindjes vaak de grenzen willen voelen. Daarom werkt inbakeren ook zo goed. Als je een matrozenbedje maakt, weet de kleine ook waar het bedje achter het hoofdje 'ophoudt'. Dus zowel links, recht, onder als boven is het terrein dan voor ze afgebakend. Succes! Liefs, Josien
@Wendelaa: Luca Aiden's palace: Matrozenbedje In plaats van aan het voeteneind ligt je kindje nu aan het hoofdeind van je bedje, maar door de speciale manier van opmaken kan je kindje ook niet onder de dekens terecht komen. Liefs, Josien
Is echt heel makkelijk (als je de handigheid even doorhebt). Je hebt wel een eenpersoonslaken nodig. Lakentjes van babyledikantjes zijn namelijk te klein. Je legt je matras óp het eenpersoonslaken en vouwt het vervolgens halverwege bovenop terug zodat er een envelopje ontstaat waar je je kindje inschuift (als dit nog te volgen is ). De rest van je bedje kan je gewoon hetzelfde opmaken als je het anders doet. Overigens... ziet er ook wel schattig uit omdat nu het 'hele' bedje gebruikt lijkt. Ik vind het nog altijd raar eruit zien, zo'n 'laag' opgemaakt bedje. Wij gebruiken trouwens zelf geen matrozenbedje. Sam slaapt zo zonder. Maar de tip kreeg ik op babymassage toen we ook uitgelegd kregen dat het voor kleintjes toch ineens wel een hele grote wereld is waarin ze terecht komen. Daarom is eigenlijk ook een hemeltje boven het bedje heel belangrijk, omdat daarmee de ruimte ook meer wordt afgebakend. Dat is misschien bij jou ook nog een idee Babydream. Dyoni ligt in haar wiegje wel met een hemeltje zo te zien, maar in haar ledikantje niet. Of zie ik het verkeerd? De wereld is dan voor zo'n kleintje ineens wel heel erg groot. Zomaar wat tips...
@ Babydream, hij wilde dat hier ook niet hoor, tot grote frustratie van mij. s avonds en s nachts wel in eigen bed maar overdag absoluut niet (had ook t idee dat de reflux ermee te maken had) maar hij heeft 2 wkn overdag in de box geslapen (op de buik en zij) en ben sinds gister weer aan het proberen in bed en hij heeft gisterochtend 1,5 en vanochtend 2 uur in zijn eigen bed geslapen. Erbij geblven tot hij rustig lag, met hand over hoofdje aaien, speen in, liedje zingen en toen de beroemde sterrendroom aan hij was poosje aan het huilen, weer ernaar toe, speen, geruststellen, troosten en toen was ie na 5 min. stil. Heeft tussendoor nog wel wat gehuild maar sliep vanzelf weer door. Misschien dat eens proberen? Succes ermee.
thanx meiden voor de tips! Ik ga ermee aan de slag en kijken waar madame baat bij heeft.... en nog een oplossing verzinnen die haarbos in bedwang te houden....haarbandjes zijn leuk maar strikjes erop niet zo....
@Rins; mooi dat het bij jou goed werkt! Over een uurtje mag ze weer eten en ga het daarna weer proberen!
leuk he dat haar dat alle kanten opgroeit......... hier alleen een hanekam/kuif boven op haar hoofd. de zijkanten zijn kaal geworden van het liggen......ze word door oma al bolletje piek genoemd
Nou Julien ligt ook eindelijk even te slapen. Hij was al vanaf vanmorgen 08.00 uur wakker en had ook echt geen zin om te slapen terwijl hij super moe is. Had ook een lichte verhoging en zijn neusje zit dicht. Ach je weet soms toch niet waar het aan ligt. Ik hoop dat hij het even volhoudt.
dit is 1 van de foto's die we hebben laten maken bij de v&d echt super mooie foto's maar eigenlijk veel te duur.......
yara ligt nu in de box naar haar winnie the pooh mobiel te kijken, ik werd een beetje gek van het melodietje dus denk zet eens aan andere op. Maar daar was Yara het duidelijk niet mee eens er kwam meteen een pruillipje, dus hup maar weer het andere melodietje en meteen een lach!!! hoezo ik maak duidelijk wat ik wil!
@Noa, haha ze weet al goed wat ze wil. Ik denk dat het bij Julien ook vooral opstandigheid is dat hij niet wilde slapen.