Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lieverd Laura is 19mnd :) hihi
    Mike heeft nog geen tandjes :)

2. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Leo: Heel veel sterkte! En Tara misschien een virusje? Heeft ze koorts?? Suc6 bij ha-post....

Denk dat het verhaal van Tara verward wordt met Laura van anas.....

Zou maar zo kunnen dat Laura last van haar oren heeft! Britt wil hier als de oren op het "hoogtepunt" zijn ook slecht slapen/liggen. Dan komt de druk op haar oren.. Hier geeft ze het nu aan, maar dat is lastiger als ze jonger zijn! Geef haar maar een dikke knuffel en hoop dat ze vannacht niet zo gaat spoken...

Hier bij mijn ouders geweest en daar gebruncht/luncht. Mijn broer was er ook met vrouw en kids ( 7jaar & 9jaar) en Britt had daar geslapen.
    Met mijn vader ging het nog niet lekker, maar er was in ieder geval wel weer wat uit de katheter gekomen. Dus maandag maar de internist bellen voor een vervroegde afspraak. Iemand vroeg of hij de lol van het leven nog wel zag... Meestal niet helaas! Vaak alleen maar mopperig/depressief/chagarijnig, maar als hij de kleinkinderen ziet zie je hem stiekum wel genieten.....;)

3. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
  4. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Bekijk bijlage 39236

Dit keer niet van Boaz! die komen nog, vandaag paar leuke lachende foto's gemaakt van hem!

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Joenka leuke fotos

Anas sterkte meid is ook niks zo he

Leonie dikke knuf voor jou en heel veel sterkte

Hier wat minder nieuws mn meisje heeft spruw, dus nu druk aan de uitkook en alles maar warm wassen he
    heb net dr boxkleed maar uit de box gehaald en leg overal maar een hydrofile luier in want blijf natuurlijk niet aan de gang dan die hydrifile luiers maar wassen en de spuugdoeken... Hoe hebben jullie dit aangepakt ( want elke dag hele bed verschonen lijk me toch wel een beetje overbodig)??

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Mvj ik zie echt wel duidelijk verschil hoor en leuke fotos :D

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @danjo: Ik denk dat je alles al doet wat je kan doen! Ik hoop voor je dat het snel over is!

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Anastasia, wat zielig voor Laura. Hoe is het nu met haar?

@Leoniiee, ppff..wat moeilijk idd.
    Erg voor oma, de wetenschap dat je grote liefde wegvalt....
    Nogmaals sterkte.
    Misschien dat er bij Tara een tandje aankomt? Of idd anders iets van een virusje onder de leden

@Joenka, wat een geweldige foto van Britt.
    Die muts is gewoon TE schattig!

@Danjo, he bah spruw! Daar heb je idd nu even werk mee, om alles te wassen enzo.
    Heeft ze er veel last van?

Te merken dat het kerst is, voor t eerst als ik een dag niet kijk dat ik geen tig paginas terug hoef te lezen;)

Gister naar mijn ouders geweest.
    Eers met mijn broer en schoonzus naar de ijsbaan geweest daar, nou Eva vond het maar niets schaatsen. Die heeft er een minuut huilend op gestaan en toen waren we er alweer af haha
    Verder lekker gegourmet!

Vandaag gaan we naar mijn zwager en schoonzus.
    Daar komen ook mijn schoonouders....joepie haha

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    wendela ze heeft gelukkig nergens geen last van. Vraag me alleen af hoe ik dat met dr kleren moet doen want het meeste kan ik niet op 65 grd wassen.

Hier gisteren bij mn schoonouders geweest was erg gezellig naomi is weer goed verwend een volle spaarpot babyborn en kleren.en wij hebben ook centjes gehad en ach die heb ik ook in de spaarpot gedrukt haha.
    Vandaag gaan we even na mijn oma die heeft naomi ook al een paar weken niet gezien.
    voor de rest niks vandaag.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Strijken schijnt toch ook een hoop bacterien enzo te doden...dus wassen en dan alles strijken?

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Danjo: balen dat jullie spruw hebben. Idd moet je alles wat met melk in aanraking komt op 60 graden wassen. Dus spuugdoekjes, hydrofiele luiers en zo kan wel op 60 graden maar kleertjes vaak niet. Die gewoon op 40 graden wassen en daarna op zijn heetst strijken. Zo dood je ook de bacterien. Verder alles dagelijks steriliseren (flesjes, speentjes enzo). Verder goed je handen wassen natuurlijk. Bedje hoef je in principe niet elke dag te verschonen hoor. Alleen de hydrofiele luier waar ze met haar hoofdje op ligt wel. Ik weet neit of je spul hebt gekregen voor haar? Dan kan je beter elke voeding een beetje geven of smeren dan de zoveel keer dat het op het flesje staat. Moet je het totale aantal delen door het aantal voedingen. Hebben wij hier ook gedaan en toen was het binnen 1 week over. Ik zat toen nog op 7 voedingen en had toen 6x 0,5 en 1x 1 ml geloof ik. Dit is beter omdat zo de bacterie niet de kans krijgt om weer te gaan groeien, waar je dus wel kans op hebt als je een paar keer ertussen niks geeft.
    Succes en sterkte met je meisje.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Anas, haha had ze door elkaar gehaald. hahaha

@Joenka,leuke foto's zeg.echt schattig.

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Joenka, wat vervelend de situatie met je vader zeg. Wel fijn dat hij nog opgefleurt wordt door de kleinkinderen. dat is dan een schrale troost.

@Danjo, ach zielig. Heeft ze er veel last van? Ik kan je er verder geen tips voor geven helaas. sterkte.

Goh lekker rustig hier!

Fijne 2e kerstdag.

14. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hihihi, het is echt super rustig hier!

Thanx voor de reactie op de foto's!
    Wendelaa: Cute he! Was meer voor de kou....maar stond ook wel erg grappig!

Danjo: Balen zeg van de spruw! Heb je zoals mvj zegt geen hydrofiele luier onder haar hoofd in bed? Hoef je die alleen maar uit te wassen.. En een slabbetje misschien een idee?? Roep maar wat hoor! Suc6 ermee in ieder geval.

Wendelaa: Arme Eva! Heb gelijk zo'n Bambi visioen voor me!;)
    Veel plezier vandaag bij je "schoon" familie..

Danjo: Kijk dat is altijd leuk een aanvulling voor de spaarpot! Veel plezier bij oma vandaag.

Luna: Ga jij nog wat leuks doen vandaag???

Hier al druk geweest met de voorbereidingen! Straks komt mijn schoonfamilie hier eten dus zijn we met 9 eters! Altijd gezellig!

Durf het bijna niet te typen, maar Boaz gaat echt super! Slaapt na elke voeding keurig in z'n bed! Wel ingebakerd, maar hij is veel beter te pas!

Nou zal vandaag hier denk ik niet meer zijn, straks geen tijd meer voor!;) Have fun vandaag!

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

hej, Dankjullie wel.
    Er lijkt toch een wonder gebeurt, want gisteren wouden ze hem extra morfine geven zodat hij in slaap zou vallen, en in zijn conditie zou die toen niet meer wakker zijn geworden.
    Toch wou de arts het nog even aankijken, en vandaag is hij zo goed te pas!!!!
    Gisteren zei die: maak dr alsjeblieft een eind aan, ik wil en kan niet meer. IE-dereen heeft afscheid van hem genomen. En nu gaat het helemaal goed! Haha.. echt heel erg vreemd!
    Wel super natuurlijk!

Wendelaa: hahah! Aah ik zie Eva al staan! :D Wel een leuk idee om naar een ijsbaan te gaan , heb je zelf wel even geschaatst?

Danjo: Wat zielig! NOu de dokter zei tegen ons dat het onzin was om de kleertjes enzo te wassen of heet te strijken, omdat dit niet in aanraking met de mond komt, maar hydrofiel wel.
    Want anders zou je ook na iedere voeding alles moet sterriliseren ( wat wij heel lang hebben gedaan ) en dat schijnt dus niks uit te maken.
    Tara is er nog steeds niet van af :( ..
    Ik hoop dat Naomi er wel snel vanaf is, heb je nystatine gekregen?

Anast: Heb gisteren even op je hyves, wat een heerlijke kinderen heb je! En Laura is echt een mooi lachebekkie zeg!!

Sloppy: Ik heb vannacht over je gedroomd.
    Ik ging bij je op bezoek met Maurice, en Megan was zooooo klein vergeleken bij Tara. Wel heel lief.
    Je had een oranje bank :D.. Klopt dat? haha!
    En je woonde in de duinen ( maargoed, ik weet natuurlijk dat je aan zee woont.. )

Je zou toch denken dat ik over opa ofzo zou dromen, maar hoe sloppy tye voorschijn is gekomen??? ik weet t niet ;)

Oooh Tara huilt, ik ga weer! ik reageer later wat uitgebreider.
    LiefSs

Fijne 2e kerstdag iedereen!!!

16. Maia

Maia Niet meer actief

allereerst: Leonie, heel veel sterkte voor jou en Maurice natuurlijk en zijn familie!!!!! Toch hoop ik voor je schoonopa dat het snel over is, als ik zo hoor dat hij niet meer wil, is het voor hem beter om te gaan, hoe pijnlijk voor de achterblijvers het ook is. Sterkte *hug*

Gisteren bij m'n schoonouders geweest, was erg gezellig! Hadden paardenbiefstuk met aardappeltjes en spruitjes (yes :D Jan lust het niet dus voor hem sperzieboontjes maar daarom eten wij het zelf ook nooit en ik vind het wel lekker). Was wel even wennen verder, want m'n schoonouders hebben een hond, en die is altijd erg enthousiast. Hij kwam meteen op Fleur afrennen en die is dat natuurlijk niet gewend dus het was meteen janken. M'n schoonvader heeft hem erg kort gehouden en hem rustig laten wennen en het ging voor een eerste keer best goed. Het is niet zo dat we bang zijn dat hij haar wat aandoet, maar hij is erg enthousiast en lomp dus dat is het meer maar hij luisterde goed en was erg nieuwsgierig :) Verder bestond m'n kerstontbijt gisteren uit een reep toblerone van de benzinepomp. Heerlijk handig op tijd ergens moeten zijn met een baby ;) moeten we nog even leren hihi

@kinderen meenemen: ik neem Fleur eigenlijk overal mee naar toe. Maar ik hou wel haar ritme aan en dat betekent campingbedje mee en gewoon slapen als het slaaptijd is enzovoorts. Gaat tot nu toe prima.

@werken: ik neig op zich nog steeds wel naar ja, ik vind het alleen voor m'n gevoel erg moeilijk om haar alleen (voor mijn gevoel natuurlijk want ze wordt hartstikke goed opgevangen) achter te laten, maar ik ben ook bang dat als ik het nu niet doe, dat ik het nooit durf. Truttig he!

@MvJ: wat een leuke foto's zeg!

@Joenka: wat een leuke foto's! En sterkte voor je vader :( :)

@Danjo: volgens mij doe je al alles wat je kunt doen. Ik wist btw niet dat flesgevoede kinderen ook spruw kunnen krijgen. Hopelijk is het snel over!

sorrie als ik iemand ben vergeten. In elk geval iedereen bedankt voor de reacties op het werken van me. Wij gaan zo als Fleur wakker wordt even bij mijn ouders op bezoek en daarna lekker thuis samen gourmetten :)

fijne dag iedereen!

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    fijne tweede kerstdag iedereen!!!!!!!!

groetjes
    uit het hoge noorden

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb nystatine gekregen en hier zei de dokter juist wel de kleren etc heet wasen wan ze zitten met hun handjes in de mond etc en dat zit weer aan de kleren. heb altijd een hydro in dr bed liggen dus die verschoon ik dan wel elke dag en heb dr nu ook 1 in de box liggen. slabberjes pak ik nu elke keer wel een nieuwe, en meer kan ik denk ik echt niet doen denk ik zo.
    Op zich lijkt ze er niet echt last van te hebben alleen is ze soms wat onrustiger aan de fles

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bedankt trouwens iedereen voor het meedenken

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Zo vannacht heeft Laura niet gespookt, we hadden haar met een zetpilletje op bed gelegd, en ze is niet wakker geweest.

Vanmorgen zijn we gaan brunchen bij mijn schoonzus en zwager en dat was erg gezellig. Mike heeft zich goed gedragen, en Laura was ook lief. die begon pas rond 1145 te piepen, want die wilde dr eend... Dan wil ze dus naar bed, en die stond huilend HUIS HUIS HUIS te roepen ! dus om 1200 lekker naar huis gegaan..

Vanavond ook lekker thuis en gourmetten met manlief. Laura zal wel niet willen eten ( zoals gewoonlijk ) maar hoop dat het toch gezellig word.

Had net een beetje ruzie met mijn man, vind het zo jammer dat hij 10000x op de foto staat met onze kinderen maar dat hij er bijna nooit aan denkt om een leuke foto te maken van mij met de kids..
    Vind hij dan weer onzin, maar ik vind het erg jammer..

Nou ja..
    Meiden ik heb niks teruggelezen, maar heb niet zo veel tijd!
    xx

Deel Deze Pagina