Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. curly

curly Fanatiek lid

23 jan 2009
    2.144
    0
    0
    Morning ladies,

Danjo, haha idd met een cadeaukaart mag het wel toch.

Blij ei, wat mooi dat het is meegevallen.

Anas, Britt slaapt bijna door. Als ze de laatste fles rond 12 uur krijgt komt ze rond half 6/6 uur. Maar Britt zit nog wel aan de 6 of 7 flessen (2x 150 de rest 120 cc). Volgens CB mag het en regelt ze het zelf wel, maar valt me wel op dat alle andere beebjes minder flessen drinken. Meer geven maakt niet uit en rekken is bijna niet te doen.

2. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Thx voor de reacties op de foto van mn mannetje, wat kun je dan weer trots zijn als moeder he?

@ Aankleden, wat iedereen doet moet ze zelf weten maar als Tijn in de maxi cosi of wandelwagen gaat krijgt hij nu ook nog een extra mutsje op.
    Er zit wel een capuchon aan zijn jasje/skipakje maar die zitten niet lekker om het hoofd heen en het mutsje sluit lekker aan.

Tijn krijgt rond 22:15/22:30 de fles en word rond 6:30 en vanochtend 7:00 wakker dus dat is erg prettig.

Zo aftellen, mijn laatste weekje verlof, over precies een week draai ik vanmiddag mn eerste late dienst weer :$ en heb dan een half jr. thuis gezeten dus dan mag het ook wel weer ;)

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Goedemorgen meiden,
    voordat ik ga teruglezen. Hier is alles weer goed gegaan. Julien ligt om 18.00 in bed, krijgt om 23.00 altijd nog zijn fles(met tegenzin) en om 08.00 wordt hij dan weer wakker. Maar tot wanneer met je die 5e fles eigenlijk geven want hij wordt er totaal niet blij van.

Ik wil vandaag gaan winkelen want ik heb schoenen apart laten zetten die ik wil gaan ophalen. Maar aan de andere kant... Julien is gisteren al naar de wenochtend geweest bij het kdv. Is het dan niet beter om vandaag thuis te blijven? Wat vinden jullie??
    Ik weet het even niet.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Curly vind ik wel hoor

Maia balen dat Fleur weer elke nacht komt

Rins ieuw weer werken ik ook nog iets meer dan 2 weken haha.

Luna doen waar jij je goed bij voelt meid

Ik ga ff na een vriendin bakkie doen en dan f na de etos :D

5. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Emma is al vanaf haar geboorte wat verkouden. We hebben er lang niets mee gedaan omdat ze er niet te veel last van had. Maar sinds 2 weken kan ze moeilijk ademen door haar neus en heeft ze het soms wat benauwd. Dus zijn we de luuf neusspray en luuf balsem gaan gebruiken. We merken wel dat het wat los komt te zitten omdat ze nu af en toe wat snot heeft, maar ze blijft het soms benauwd houden. Hoelang zouden jullie wachten om naar de huisarts te gaan? Maandag 11 januari moet Emma weer naar het consultatiebureau voor controle en haar 1e vaccinatie. Zouden jullie tot dan wachten en haar daar door de kinderarts na laten kijken?

@ hoofd optillen, omdraaien; Emma tilt al wel haar hoofd op als ze op haar buik ligt, maar ver komt ze niet. Hier word ze zelf kwaad door, ze zou het liefst hoger komen. Ook probeert ze door wild met haar beentje te schoppen wat vooruit te komen, maar ook dat geeft tot haar frustraties geen resultaat.

6. Momfulness

@Rins80, we kunnen elkaar de hand schudden. Ik begin ook over precies 1 week weer met werken. Ik heb dn ook een half jaar thuis gezeten i.v.m. bi. heb er wel gemengde gevoelens bij. Jij? Wat een super foto's.

@Joenka, hier precies dezelfde flestijden. Hoe was het bij de trouwdag van je ouders? Leuke foto's zeg. En de vader mag er ook wezen! hihi

@Josien, heerlijk mannetje ook!

@Spruw, ik weet ook niet beter dan dat het besmettelijk is hoor...

@Leonie, aaah jou meisje ook al spruw. Nog updates over je opa?

@Sylvia, we hebben idd geluk rondom het doorslapen.

@Muts, als ik even met de auto wegga en daarna meteen weer ergens naar binnen op bezoek ga dan krijgt hij soms alleen de muts van zijn jasje op. Hij heeft het namelijk super snel warm en ik doe hem dan geen plezier met een muts. Maar als ik buiten ga wandelen dan krijgt hij er wel eentje op.

@Wandelen met maxicosi, ik doe Julien altijd in de kinderwagenbak alsik ergens heen ga. moet hem dan wel wakker maken maar zover ik weet is te lang in de maxi cosi niet goed voor de rug. Maar is dit ook echt zo? Of is dat overtrokken. Hoe doen jullie het?

@Danjo, je meisje heeft dus toch lekker doorgeslapen? Lekker!

@Baby, hoe is het met Dyoni?

@Maia, wat vervelend dat Fleurs ritme een beetje in de war is zeg. Hopelijk pakt ze het snel weer op.

@Speen in je mond schoonmaken:Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook deed, ik wist helemaal niet dat het zo slecht was dus vanaf nu spoel ik ze maar even onder de kraan af. Weer wat geleerd.

@Leonie, haha wat raar dat ze wakker wordt van jou als je naar de wc gaat!

@Blijei, heel fijn om te horen dat Boaz er nit al teveel last van heeft genad. Natuurlijk ben je als moeder super gestresst dan.

@Rose, niet teveel gesnaait gisteren???

7. Momfulness

@Danjo, veel plezier bij vriendinnetje. Ik weet even niet wat nu goed is vandaar dat ik jullie even vraag wat jullie zouden doen ik zo'n situatie...

@natalieh, Julien is ook al sinds zijn geboorte verkouden geweest. Sinds een week is het eindelijk weg. Luuf is ii geval goed. Wat ook helpt is de luuf op haar borst smeren voordat ze in badje gaat. Dan krijg je een soort stoom effect. Dat hielp bij julien super. Ik zou denk ik wel even langs de huisarts gaan in jou geval. Helemaal geen lucht kunnen krijgen door de neus is wel super vervelend.

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ luna, heeft julien er veel last van als je veel met hem weggaat?
    Als hij vrij makkelijk is zou ik het doen.

Ik doe vaak ong. 1 "uitje" per dag

9. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @ maia, balen dat fleur weer komt.
    kun je zo brak van worden van steeds paar uur slapen.
    enig idee hoe t kan?
    iets aan de fles veranderd?

@ wandelen, hier word er met wandelwagenbak gewandeld.
    gebruik maxi cosi alleen op de wandelwagen als ik bijv. in een ander dorp ff paar boodsch. moet doen bijv. voor half uurtje ofzo.
    Want ik geloof t best dat het slecht voor de ruggetjes is.

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hé goeiemorgen allemaal weer!

Hier vandaag een hangdagje. Voor Sam wel goed na al die dagen. Gisteren ook al de verjaardag van mijn zwager gehad, dus moest hij er 's middags ook alweer eerder uit. Ach ja.... zo een paar keer zal het niet erg zijn, maar nu maar weer eens een dagje in een 'normaal' ritme.

@Mutsjes, hier wel altijd iets over Sam zijn oren, maar in de MC nooit een jasje. Dat mag ik namelijk niet van het CB doen omdat Sam zoveel zweet. In de MC zit zo'n warme voetenzak die ook helemaal over zijn hoofdje enzo zit, dus dan zit hij goed warm. Ik zet dus nog wel zo'n muts op (fleece) met van die flappen over zijn oren. Als we gaan wandelen met de wandelwagen, doe ik Sam wel een jasje aan, capuchon op en onder de capuchon hetzelfde fleece mutsje.

@Wandelwagen versus MC, ik zal echt nooit met de MC gaan winkelen. Dat is echt niet goed voor het ruggetje van je kindje. Voor een kort ritje van de auto naar de voordeur of de auto naar de apotheek ofzo gebruik ik de MC wel ooit op het onderstel van de kinderwagen, maar eigenlijk in alle andere gevallen leg ik Sam in de bak van de wandelwagen. Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk, zoals dat voor alles geldt ;), maar wij doen het in ieder geval niet. Net zoals bijv. je kindje laten zitten. We zagen het gisteren bijvoorbeeld nog bij de kleine van mijn zus (6 weken ouder dan Sam). De schoonmoeder van mijn zus zette haar kleine rechtop in een stoel en liet hem zo een dik kwartier rechtop in de stoel zitten. Mijn zus werd ook echt boos (denkt er hetzelfde over als ik), alleen zij greep pas laat in. Dat had ik zelf denk ik dan al wel eerder gedaan. Sam lag lekker in de box te spelen en een tijdje in de liggende stand van een wipstoeltje. Prima toch...

@Luna, als je kleine man het goed doet als je weg gaat, denk ik dat het best moet kunnen, toch? Het ligt er denk ik ook aan hoe je kindje is als je van huis bent. Sam slaapt vaak gewoon in de wandelwagen als we met hem gaan winkelen. Dus dan heb ik er niet zo'n moeite mee. Maar als hij dan de hele tijd wakker zou zijn, zou ik er meer moeite mee hebben denk ik.

@Leonie, hoe is het met de opa van Maurice? Sterkte!

@Maia, sterkte! Balen zeg dat je ritme weer is omgegooid!

@Nathalie, het ligt er erg aan hoe je kleintje het doet, maar als het niet echt veel beter wordt met de Luuf, dan zou ik denk ik al bij de huisarts zitten... Maar goed, ik ben in dat soort dingen misschien ook wel heel erg ten opzichte van onze kleine man.

@Babydream, ook heel veel sterkte! Hoe gaat het nu? Wat een kloteziekte ook hè!

@Kitty, doen waar je je goed bij voelt meid! Belangrijkste is hoe jullie er samen over denken natuurlijk. En kijk goed naar je eigen lichaam. Dat is natuurlijk wel heel verstandig. Hoe staat je man er tegenover? En hoe lang heeft het de vorige keer geduurd voordat jullie zwanger waren?

@Blij Ei, goed om te horen dat het zo goed is gegaan. Het lijkt mij ook super zielig, maar als mamma heb je er waarschijnlijk meer last van gehad dan de kleine zelf ;). Succes met het herstel!

@Danjo, fijn dat Naomi zo goed heeft geslapen! Misschien ook een beetje van de waps door de feestdagen en lekker aan het bijslapen?

@Joenka, ben benieuwd hoe het vandaag met het ritme van Boaz gaat. Hoe gaat het eigenlijk met zijn reflux? Werken de medicijnen goed.

@All, meiden... ik vind het zo jammer dat we een aantal meiden 'kwijt' zijn geraakt of veel minder zien. Waar zouden ze zijn gebleven (Shaula, Jaja, Rose, Kitty, Gusam, Bowen, Sjimf, Daantje, Sloppy, Natjes, Cindy, Odess, Moor, Zusterrosa, MamavanJordy, Machsdoch, Wies (hoe is het met het naamgenootje van Sam?), Marientje, Jo, Jip, Wapa en LX - hoop dat ik zo niemand ben vergeten...)?

Meiden... ik ben ook zo benieuwd naar jullie verhalen! Hoe gaat het met jullie!

Liefs,
    Josien

11. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Hier vanmorgen bullie wakker gemaakt om 8:30!

Wil graag advies hij komt gewoon niet meer om de 4 uur! Hij slaapt overdag er vaak doorheen, waardoor ik dus een heel volgepropt schema krijg. Zou ik dan over kunnen stappen naar 4 flessen van 180cc en 6schepjes?? Nu krijgt hij 5 x 180cc en 6 schepjes....

Curly: Cadeaukaart mag! Kost niks:D

Danjo: Jeeeee, luiers inslaan voor weinig!!! Enne..Naomi is gewoon alvast aan het bijslapen voor oudjaar;)

Anas: Werkse!!!

Baby: ;)

Rins80: Geniet nog ff van je weekje!!! Moet er nog steeds niet aan denken hoor!

MaxiCosi: Hier gaat Boaz wel in de maxi cosi naar de supermarkt hoor! Zou niet weten hoe ik anders de boodschappen moet doen!!;) En idd lange tijd in maxi cosi is niet goed voor de rug! Net zoals eigenlijk heel veel dingen niet mogen/kunnen/slecht zijn...8)

Maia: Balen, hopen dat ze gauw haar regelmaat weer te pakken heeft!

Nathalien: Als jij twijfelt moet je naar de huisarts gaan! Maar zolang ze geen koorts heeft en gewoon drinkt zal ik me nog niet teveel zorgen maken! Volg je gevoel!

Speen in de mond kan op zich niet heel veel kwaad (toch??) tenzij er spruw in het spel is of jijzelf wondjes in je mond hebt.

Luna: Jij ook al over een week weer aan de bak!!! Was niet veel bijzonders hoor bij mijn ouders, ff taartje en wat drinken;). Ja, lekker stel he!:D

12. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

gauw een kus!

ik lees vaak wel mee hoor, alleen tegen de tijd dat ik bijgelezen ben, is Lauren weer wakker. Meisje is gewoon vreselijk veel wakker en vraagt daarbij steeds aandacht. Is niet erg, alleen kletsen hier komt er een beetje bij inschieten dan.
    Ik beloof weer beterschap, het lukt me namelijk wel om bij de RMMC te kletsen (is weliswaar wat minder druk...)

knuf

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Joenka, wij mochten van het CB met Sam zijn gewicht best vier flessen van 180+6 proberen. In ieder geval mochten we nog geen pap gaan gebruiken, maar dus wel 4x200 gaan aanbieden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik bang ben dat hij dan 's nachts nog een keer gaat komen, maar volgens het CB was het geen probleem om het uit te proberen. Drinkt Boaz de vijf flessen wel leeg, of laat hij veel staan? Want als hij wel alles opdrinkt, krijgt hij met 200cc minder natuurlijk ineens wel een hele stoot minder dan anders.

Succes!

@Speen in de mond, vooropgesteld dat Sam geen liefhebber is van spenen zou ik hem nooit van mijn mond in zijn mond doen. Ik zie sowieso niet zo in waarom ik de speen in mijn mond zou moeten doen? Waarom zou je eigenlijk ;)? Als ie vies is doe ik hem ook niet in mijn eigen mond :p, maar spoel ik hem af onder de kraan.

@Moor, fijn om weer wat van je te horen. Minder om te horen dat Lauren zoveel wakker is. Slaapt ze 's nachts wel goed? Of is ze dan ook wakker? Hier ook een mannetje dat overdag veel wakker is, maar gelukkig vraagt hij dan niet zo veel aandacht (niet dat ik dat erg zou vinden hoor ;). Hij ligt vaak te spelen in zijn bedje of in de box.

Liefs,
    Josien

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier het zelfde verhaal hoor! Megan is overdag heel erg veel wakker en omdat ze nog zo weinig kan ben ik veel met haar in de weer...... ook het huishouden doe ik snel tussen door als ze ff 15min wegzakt :)
    Vind het ook niet erg hoor maar er blijft weinig tijd over om mee te kletsen en het gaat soms toch echt te snel voor mij:(

15. natjes

natjes Niet meer actief

Haaaai hier ben ik ! (josien ik lees altijd mee maar niet altijd de tijd om te reageren..)

Hier afgelopen week ziek geweest. Alledrie buikgriep+gewone griep. Dag voor kerst was tygo tegen het uitdrogen aan en zijn we doorgestuurd naar het zkh. Beeb aan de sonde en ik 4 uur 250 ml ors naar binnen gepompt. Daarna is ie rap weer opgeknapt en is ie 'alleen' nog maar beetje verkouden en hoest ie een beetje.

Las ook over aankleden in de maxicosi. Tygo hier altijd een jasje aan, muts op, capuchon van jas over hoofd, sjaaltje en wantjes aan. (voetenzak komt tot zijn oksels ongeveer). In de wandelwagenbak krijgt ie dit ook aan en dan nog met dit koude weer 2 dekentjes. Uhhmmm hij doet het er goed op? Maar goed dat zal per baby verschillen. Sam van josien zal dit niet nodig hebben..haha !

Over slapen. Tygo gaat om half 7 in bad, dan soms nog fles, soms heeft hij die daarvoor nog gehad. En om 7/8 uur slaapt ie. Afgelopen nachten door verkoudheid wel eerder wakker maar vannacht tot 2 uur, flesje erin en toen tot 9 uur. Vind absoluut niet dat ik mag klagen! Laatst was het zelfs steeds van 7 tot 7 in de ochtend. Maar ach hij regeld het vanzelf wel!

En over de flessen..ik heb geen flauw idee wat tygo binnen krijgt. Gemiddeld 5 flessen per dag, soms 4 soms 6. Geen vaste tijden en hoeveelheid. Vaak doe ik er 150+5 in en blijft er iets staan. En soms is ie aan het bunkeren (vaak voordat ie in bad gaat) en drinkt ie zo 250 ml weg. Ach ik hou me niet zo aan de max, kind geeft zelf wel aan wat ie nodig heeft.. (ben er misschien nuchter over maar ach..je ziet wel waar je kind het goed op doet toch?)

Over speen in de mond.. eigenlijk nooit behalve als hij in me zak heeft gezeten en er wat 'stof' aan zit. Maar liever niet en ik steriliseer 2x per dag alle flessen en spenen. Tot nu toe nergens last van gehad!

Hier trouwens ook 4 januari weer beginnen met werken! Aaaiiiii wat zijn die 4 maanden verlof omgevlogen! Maar heb er wel weer zin in! Tygo 2 dagen naar mijn ouders en 1 dag kdv! Ben benieuwd of ie dat 'trekt'...

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @josien: lief dat je ons mist! Ik mis jullie ook echt wel hoor, maar ik heb gewoon erg druk met Megan, m'n hond en m'n huishouden....
    Ik hoop echt dat ik snel meer tijd heb:)
    ik zit nu in auto en kan ik ff met m'n iPhone mee kletsen:D

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Mutsje, Tim draagt niet vaak een mutsje.
    Die heeft een capachon aan zijn jasje en die zit in de maxi-cosi goed om zijn hoofdje en oren. Plus dat er een soort voetenzak inzit, die ook om zijn hoofd zit.
    En in de maxi-cosi zit ie toch bijna alleen in de auto of als ik snel een boodschap doe.
    In de wandelwagen draagt hij datzelfde jasje en zit helemaal ingepakt in de Wrap....Heb wel een mutsje die zijn oortjes bedekt, maar hij loopt zo te draaien dan met dat mutsje dat ik m goed kan blijven doen.
    In de draagdoek heeft ie een fleecepakje over zijn kleertjes aan en ook daar zit een capachon aanvast.....

En ben echt wel voorzichtig met oortjes, aangezien we hier een dame hebben die vaak oorontsteking had en nu buisjes heeft;)

@Speen in mond, vind ik zelf ook niet echt fris om te doen.
    Buiten het feit dat spruw besmettelijk is. Spoel m dan liever even onder de kraan af...

@Flessen, ik zou niet dwingen om 4 flessen te geven. Maar gewoon kijken wat ze zelf doen...dus niet wakker maken, maar gewoon kijken wat hij wil.
    Tim doet t sommige dagen ook maar met 4 flessen en slaapt dan gewoon door snachts

@Meenemen, Tim heeft er opzicht geen problemen mee.
    Als ik maar zorg dat ie vanuit de auto thuis een fles kan drinken en dan in bed.
    Geef ik m ergens anders de fles, dan valt ie in de auto in slaap.
    Als ik m dan in uit zijn maxi-cosi haal, gaat ie echt niet meer rustig in de box of zijn bed liggen! Dan blijft hij huilerig tot ie weer een fles mag.

Vanmiddag moeten we bijv naar de verjaardag van mijn neefje.
    Dat is van 15.00-18.00....geef m dan daar de fles.
    En als we dan thuis komen doe ik m in badje en flesje en dan slapen

18. joenka63

joenka63 Fanatiek lid

11 nov 2006
    1.288
    0
    0
    leidster kdv
    Josien: Sorry, zag nu pas dat je een heeeel lang bericht had geschreven die boven mijn verhaal stond...

Boaz gaat enorm goed! Inbakeren werpt duidelijk z'n vruchten af! Hij slaapt eindelijk overdag;), nu speelt hij ook in de box en kan heerlijk relaxen in de wipstoel! Een heel ander kind! Medicijnen voor reflux gestopt io met kinderarts. Wel heeft hij nu ongeveer 2 dagen in de week er last van, maar dat is dan ff. Wel nutriton in de fles en bezig met overstappen op omneo voeding.

Hier ook een warmbloedig mannetje! Als hij huilt wordt z'n hele lichaam klam!;)

Hij drinkt nagenoeg alle flessen leeg:), denk dat ik de laatste fles dan begin met minder en kijken hoe het dan gaat....

Ja, idd waar zijn al die mama's! Het is nu een veel kleiner groepje! Wel makkelijker bij te houden trouwens;)....

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Even een juich moment!!!
    Krijg net de jaarafrekening van Essent, we krijgen geld terug!
    En gaan per maand €40 minder betalen...zo daar wordt een mens wel even blij van haha

20. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@werken; hier nog 4 weken vrij en 28 jan mag ik weer aan de slag!

@luna; het gaat heel goed met Dyoni!Ze slaapt overdag in haar eigen ledikantje en die heb ik dan gewoon laag opgemaakt en gaat zonder morren slapen!
    Je kan toch gewoon even naar de winkels of raakt Juulz dan erg uit zn ritme?

@maia; herkenbaar hoor, Dyoni sliep eerst ook door en wordt nu vaak tussen 4 en 5 weer wakker…speentje erin en bij mama hangen en ze slaapt gelukkig weer tot 7 uur 1e fles..

@maxicosi; ik gebruik hem ook alleen in de auto of voor een snelle boodschap..als ik langer wegga gaat ze gewoon in de wagenbak…

@Josien; ja zeker een kloteziekte..Maandag krijgt hij een punctie en dan weten we wat en of er nog wat aan gedaan kan worden…

@moor; wat vervelend dat Lauren zo vaak wakker is!

@natjes; leuk van je te horen en zo te zien gaat het nu na t ziekenhuisavontuur weer beter met jullie!

@wendelaa; dat is hier ook hoor als we thuis komen wil madame eten hihih..

Deel Deze Pagina