ik ga jullie ook verlaten, lensjes uitdoen, medicijntje geven voeding geven en de heeeeeeeeeeeeeleeee nacht slapen (dat laatste hoop ik dan) tot morgen!!
@moor das waar wou anders al zeggen dan kan t wat langer duren maar ach t komt vanzelf bij mij psies na 8 wken maar bij de een korter de ander langer
Zo ook weer effe tijd om wat van me te laten horen. Heb wel regelmatig meegelezen, maar geen tijd gehad om te reageren en ben ook al weer een hoop vergeten. SORRY Mijn mannetje was lekker veel vrij dus daar heerlijk van genoten en samen nog wat achterstallige klussen in huis gedaan. Blijft namelijk heel wat liggen als je 5 dagen na je verhuizing bevalt. Allemaal leuke nieuwe banners gezien dus er zelf ook één aangemaakt. Met Demyan gaat het super. Vorige week donderdag even naar het weeguurtje van het cb geweest en hij was in 14 dagen 400 gr aangekomen en 2 cm gegroeid. Momenteel drinkt hij tegen de klippen op. Hij zit op 5 soms 6(als hij s'nachts komt) van 180/6 en één van 210/7. Een enkele fles blijft er tussen de 10 en 30 over en hij zit over het algemeen precies op de liter. Heb geen vaste tijden voor zijn voeding alleen als het korter dan 3 uur is als hij zich meld dan rek ik het wat niet makkelijk is. Als dit zo blijft ga ik maar eens met het cb overleggen of we voeding moeten gaan geven voor hongerige baby's.
Gandor, lekker hongerlappie dus! Hij groeit goed zeg, 400gr in 2 weken. Is het thuis nu een beetje op orde?
Er is weer aardig wat gekletst vanavond gezellig en dan ben ik er weer niet @ nieuwe banners zien er leuk uit zal zo ook eens op de site kijken haha. @ Geluk welkom veel kletsplezier.
Meiden hier ook ff om de hoek komen kijken ... @Maia misschien kun je de tijden iets verschuiven zodat ze niet meer in de nacht komt? of meer voeding in t flesje doen? @ fruit/groente .. Bij borstvoedingskindjes word pas vanaf 6mnd echt bijvoeding geadviseerd en anders mag het ook vanaf 4 mnd. Als er allergie in de familie voorkomt word ook geadviseerd te wachten tot 6mnd. @ speentjes: nogmaals in je mond zitten de meest smerige bacterieën, dus ipv het speentje schoon te maken, maak je het eigenlijk juist heel smerig. Dus het zichtbare vuil haal je er af door je eigen speeksel maar het onzichtbare vuil ( je speeksel met bacterieën ) zitten er dan op. Maar iedereen moet zeer zeker lekker zelf weten wat ze doen.... Maia ben benieuwd bij de bieb ! zou leuk zijn baby leuke foto flesjes : is afhankelijk ook van het gewicht van het kindje. of je nou 6x 120 doet =720 of 4x 180 = 720...doet.. de hoeveelheid blijft hetzelfde. En in plaats van naar regeltjes enz te kijken, is je kindje denk ik de beste graadmeter of het goed gaat, en of je het goed doet.
Gelukkig nu wel ja. Heb de reflux goed onder controle en hij is volgens mij een inhaalslag aan het maken. Hij was de laatste keer op het weeguurtje 4470 gr en 57 cm. Op orde is het wel, maar er moeten zeker nog wel wat dingetjes gebeuren, maar heeft geen haast en de tuin moet nog helemaal, maar die komt van het voorjaar wel en nog vergeten Geluk welkom hier.
Gandor, je zou wel gek zijn zeg, om nu in de tuin te gaan werken. Het vriest!! Wel een idee om nu vast in de tuinwinkels te gaan shoppen, vaak goedkoper inkopen dan in het voorjaar/zomer. Lauren heeft na het overstappen van bv naar fv ook zo een inhaalslag gemaakt met drinken. Flesjes waren niet aan te slepen bij d'r. Groeicurve ging bijna loodrecht omhoog Heel fijn te lezen dat de reflux bijna weg is.
Haha wacht nog even met de tuin inderdaad. Mannetje wil er eerst nog een kennel voor onze toekomstige pup bij plaatsen ener moet nog een schuur komen en een nieuwe schutting aan de zijkant. Daarna ga ik wel eens bedenken wat ik verder met de tuin wil doen. Reflux is niet weg, maar dankzij de zantac en de gelilact goed onder controle.
Ga nu effe lekker douchen mijn ventje daarna badderen en de fles geven en dan naar bed. Nog effe van mijn mannetje genieten voor hij weer voor 4 dagen naar Limburg verhuisd
gandor fijn dat alles goed gaat en voeding voor hongerige babys zou mis verstandig zijn all mooie banners hoor haha heey rose heb je gemist
Hej, Ik wil toch nog even gauw reageren op alle reacties op de spruw/speen en mutsje!! Ook al is het misschien niet zo bedoeld, voel me door sommigen ( nee niet allemaal ) aangevallen.. En ik vind het erg jammer. Zoals jullie weten worden er ZOveel verschillende adviezen gegeven, dat ik er scheel van ga kijken! Ik vertrouw op de verpleegster van het consultatie bureau, zei heeft er voor gestudeerd en heeft Tara immers goed onderzocht, gezien en gevoelt. Zei vertelde mij, dat een mutsje in de shelter voor Tara absoluut niet nodig was! Tara lag in haar nakie op tafel bij het cb(behalve dr luiertje), en nog zweette ze.. Ik doe haar een mutsje op wanneer ze in de wandelwagen-bak ligt.. In de maxi-cosi, waar we overigens nou niet mee winkelen maar alleen als vervoersmiddel of voor een snelle boodschap gebruiken hoeft dit gewoon niet en sluiten we de shelter goed om haar hoofdje. En Anastacia, je ze zei iets over uitkoken en de hygiene meer in acht nemen. Maar Tara heeft spruw vanaf de 2e week, vanaf de eerste dag dat we dat wisten, tot 1,5 week ongeveer geleden hebben we alles uitgekookt. Na iedere voeding!! Geen speen kreeg ze twee keer achterelkaar in, dan maar een schone uitgekookte als ze er 1 uitspuugde .. Spuugdoekjes elke keer een andere.. En niks hielp. Dus we hebben heel goed op alles gelet. Tara heeft volgens de dokter een erg extreme vorm ( ookal lijkt het nu zo goed als weg te zijn.. ) Maar volgens hem was het niet nodig om alles na iedere voeding uit te koken en de kleertjes heet te wassen. & voor de rest ( behalve met de speen misschien ) zijn wij heel hygienisch.. k snap ook wat iedereen bedoeld te zeggen met de speen/bacterien enz.. We doen ook niet vaak de speen in de mond, alleen vaak uit haast dat het is gebeurt. Daarom heb ik het ook nagevraagd of het echt zo erg was, en helemaal gaatjes die je kindje er van zou kunnen krijgen, zou een fabel zijn. Ik ben niet boos, maar ik vind het soms wel moeilijk. Het is nu eenmaal keuzes maken, we hebben zoveel gedoe met Tara gehad, met zoveel verschillende adviesen. Dat k het soms echt niet meer weet. Laatst ging het hier nog over , zomaar iets van internet aannemen ipv contact opnemen met de ha of iets dergelijks, nu neem ik iets aan van de verpleegster van het cb en ik vertrouw daarop. Op haar, maar vooral op mijn eigen gevoel. Tara is mijn dochtertje , ik zie haar iedere dag en ken haar.( voor zover dat na 2 maand kan ) Vanuit daar handel ik.. Bedoel dit niet als aanval of wat dan ook.. Maar ik wou het eventjes kwijt .. Slaap lekker iedereen..
leonie zoals iedereen zegt doen waar jij je goed bij voelt. Ik geef alleen advies en wat jij of anderen ermee doen moeten jullie zelf weten.