Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Jiska, ja je kunt heel goed aan die kleintjes merken wanneer ze slaap krijgen....tenminste bij Tim zie ik t wel.
    Dan begint of te jammeren, te gapen, oogjes wrijven of aan zijn bolletje te friemelen...als ik m dan gelijk in bed leg gaat ie bijna altijd zonder te mopperen slapen.
    En hij is bijna nooit langer wakker als een uurtje....

Maar heeft ook wel een week of 6 geduurd voordat hij t goed doorhad, t slapen overdag....wilde in t begin niet echt in bed slapen. Maar in de box is ook geen optie, met een luidruchtige kleuter om je heen haha

2. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

jeeeh, oproep voor de babydoos gekregen :D

Curly, ik weet welke bon je bedoelt. Zat in de felicitas doos. Ik heb 'm weggegooid helaas.

Hoi Jiska! Welkom hier! Klets lekker mee.

Ik ga effies filmpje aanzetten, heb Nanny McPhee opgenomen gister. Lauren ligt naast me in de wipper te slapen. Ja alweer in de wipper. Straks na de fles van 3 ga ik het wel weer proberen in dr bed.

3. natjes

natjes Niet meer actief

tsssk tygo is hartstikke moe maar vertikt het om te slapen in bed...want...

hij is verslaafd aan speelboog die boven de wipper hangt, serieus! Hij zit er nu weer tegenaan te meppen en te doen! naja ik laat hem maar even..had al van half 10 tot half 11 en van half 12 tot 1 geslapen..dan nu maar even wakker zijn!

Wel fijn trouwens dat hij zichzelf steeds langer kan vermaken! En die lelijke speelboog van prenatal in afgrijselijke kleuren en voor 20,- is echt zijn favoriet hoor!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    hahaha....tja...t hoeft niet altijd duur te zijn;)
    En nu al een verslaving....hier ook aan de speelboog.
    Was dus boven bezig en dacht na t flesje...ik leg m lekker op ons bed en dan kan ik verder. FOUT! hij wilde in de box om te spelen;)

O hier komen de beloofde spams....
    De kast van Tim...voornamelijk 62 en 68, maar ook wat dingen in 74 en 80. Rechtsonder pyama's en rompers. Linksonder wat m te klein is

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier in ieder geval al 24 paar sokken en dan zitten er nog een paar in de was;)

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dan Eva dr kast...bovenste plank van links naar rechts:
    Broeken, truien, leggings en pyamas...dit is trouwens alleen dr winter/najaars kleding!

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    En dan t ondergoed en sokken...

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Als laatste al dr elastieken en speldjes...:D

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    hihihi wendelaa valt toch nog wel mee gewoon een gevulde kast heb ik ook :D maar ik heb alleen de maten erin die ze past

hier zo maareens na dewinkel

10. kitty1982

kitty1982 Fanatiek lid

14 sep 2007
    1.055
    0
    0
    bediende
    België
    grappig wat mensen met dezelfde banner
    ik voel mij wat slapjes vandaag, val een beetje teveel af , zit al drie kg onder mijn startgewicht
    gaan zo nog wel even shoppen
    xxx

11. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    He meiden,

Jullie zijn niet bij te houden hoor.

Vandaag is mijn oudste jarig. 4 jaar word hij alweer. Wat vliegt de tijd. Hij is helemaal in zijn nopjes met de duplo trein die zelf kan rijden en Thomas de trein. Beide oma's en opa's zijn geweest en de rest komt zaterdag. Altijd lastig plannen met deze dagen.

Mannetje heeft vandaag een sollicitatiegesprek gehad. Volgende week hoort hij of hij aangenomen kan worden ja of nee. Spannend.

Evi gisteren laten wegen en ze was maar 75 gram aangekomen in 1 week. Plast verder goed en is tevreden. Nu aankijken, lijn mag niet te ver afbuigen dus dat moeten we in de gaten houden. Misschien dat ze het weinig aankomen van mij geerft heeft, want ik groeide vroeger ook niet haha. Ze weegt nu 3890 gram.

Voedingstijden: liggen hier meestal rond 7.00/10.30/13.30/17.00/21.15 uur.

Vaste voeding: ik begin hier ook mee ondanks bv rond de 3,5 a 4 maanden. Heb ik met beide jongens ook gedaan en die hebben nergens last van gehad. Bij de oudste zijn we op advies van de kinderarts vanwege de reflux al met 3,5 maand begonnen. Ik gaf dan voor elke voeding een paar lepeltjes fruit en daarna legde ik aan. Zo bleef de voeding beter in zijn lijfje. De middelste had geen reflux maar spuugde ook redelijk. Dus ook hetzelfde gedaan en het cb vond het prima. Nu wil ik dit dus weer gaan doen, eerst uit een potje omdat het nog maar zo weinig is en later als ze meer eet ga ik het vers maken. Heb ik bij de jongens ook gedaan zo. Of mevrouw moet er geen behoefte aan hebben als ik dat merk dan stop ik.

12. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Mvj gefeliciteerd meid. oh thomas de trein geweldig haha
    en ik duim voor je mannetje hoor

Kitty gewoon wat meer snaaien haha , nee vevelend heb je dr ok een oorzaak voor dat je zo afvalt?
    Shopse

en ik zit nog steeds haha

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    mvj zijn we meer bv mamas die met 4 mnd starten met fruit etc hoor

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Baby, hahaha die sokkenla is echt niet normaall!!!! Kan ze ze wel allemaal aan voordat ze 16 is?? Die Nikes zijn ook leuk. Trek je die weleens aan?

@Danjo, H&M heeft idd ook hele leuke dingen. Heb daar v.d. wk een vestje gekocht.

@Moor, gaat goed met Lauren. Fijn te lezen.

@Gandor, hier precies zo met Julién qua voeding. Kan niet wachten tot we groente/fruit mogen gaan geven. Hopelijk vult dat wat extra. Fijn dat je weer meepraat, voelde me al zo eenzaam tussen al die mama's met meiden....;)

@Anas, klopt wat je zegt over de voeding.

@Leonie, je moet je gevoel volgen dan komt het goed meid. Knap dat je je gevoel zo goed kunt verwoorden. Hopelijk blijf je wel gezellig meekletsen.

@Geluk, welkom! Denk dat je het nu prima doet met de flessen hoor. Ik doe dat zelf ook. Meestal is hij overdag wakker of wordt hij wakker en als er dan pas 2 uur tussen zit rek ik de fles meestal nog 1 uurtje. Hij krijgt ook 180x5+6. Mooie fotos.

@Wendelaa, ben ook heel benieuwd!!!

@Rose, veel plezier in eindhoven. Ben jaloers!!

@sloppy,over oude wandelwagens gesproken...Ik had er bijna eentje gekocht. Zo'n hele ouderwetse die je nu ook weer in het nieuwerwets kunt komen. Maar uiteindelijk niet gedaan omdat dat niet handig is hier in het bos. haha

@Curly, hier geen felicitats doos gekregen. foto's mooi?

@Maia, ik denk ook dat we met 4 mnd eens met vaste voeding gaan beginnen. Langzaam. Dat werd ons ook geadviseerd door het cb.

@Jiska, wij hebben er in totaal 2 jr over gedaan. na 1 jr vruchtbaarheidsonderzoeken. (Leuk hé die ctg :( ) en niets te vinden .uiteindelijk toch na 2 jr spontaan zwanger geraakt.

@Wendelaa, vergelijkbaar met mijn kast eigenlijk! Ook veel van de hema of zie ik dat verkeerd? Maar inderdaad evengoed nog te veel voor de korte tijd dat ze het aan kunnen hé! haha En sokjes van bambino zie ik. Diev van Eva is goed gevult. Wat een haaraccesoires zeg!!

@Mvj, van harte gefeliciteerd!!

15. Maia

Maia Niet meer actief

@MvJ: gefeliciteerd met je oudste!!!

@Wendelaa: wat een kast zeg :D

moet erbij zeggen dat ik nu geen werk heb he ;) dus mag niet zoveel kopen van manlief. Als ik binnenkort (hoop hoop) een baan heb ga ik ook los vanaf mt. 68 hihi

Nou na het vorige 45 min slapen heb ik haar een tijdje beneden gehad in het wipstoeltje, viel na een kwartiertje/half uurtje bijna in slaap, heb haar in bed gelegd en nu slaapt ze alweer 1,5 uur. Beter dit dan huilen nietwaar (want dat is het andere alternatief als ik haar in bed probeer te houden).

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Hier, nou net het hele huis gepoetst en alles aan het wassen. Wat een was zeg. Niet normaal. Hebben jullie dat nou nooit, dat je denkt, waar komt die was toch vandaan? Guus is in Arnhem mijn trouwjurk ophalen. Juliën heeft een luierdag vandaag.

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna voel je je eenzaam als jongens mama hier haha niet doen hoor. en ik denk dat je ipv ctg HCG bedoeld haha

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Luna hier draait elke dag de was wel

En nu ga ik na de winkel haha

19. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @MvJ, gefeliciteerd! Bij jullie dus ook spannende tijd rondom naar school gaan!
    En dat Evi zo weinig aankomt, kan idd gewoon erfelijk zijn, maar lijkt me wel iets waar je je constant zorgen om maakt of niet?

@Kitty, tjee dat je zo afvalt zeg. Dat kan ik hier helaas niet zeggen. Enig idee waar t aan kan liggen?

@Idd veel dingen van de Hema, vooral voor Eva.
    En voor Tim ook veel dingen van de H&M! Die sokken van de Bambino vind ik zelf t fijnste, die andere knellen zo snel af!

@Maia, ik duim voor je dat je snel groen licht kijgt om te shoppen;)

@Was, hou op over was! Niet bij te houden hier....met 2 kids en een man is t soms geen doen.

20. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Luna, hier ook een jongensmama hoor;)

Deel Deze Pagina