@ Luna: soooo, een sneeuwstorm?? Hier schijnt het zonnetje en is er verder helemaal niets te zien! Ik was eerlijk gezegd blij dat de sneeuw weer weg was... Maar het heeft inderdaad ook wel wat hoor! Zo, die man van jou is er lekker even uit... Opgeruimd staat netjes . Ik vind het ook heerlijk hoor, af en toe even alleen! @ wendelaa: Wat een schattige foto met het duimpje in z'n mond!! Ook wel makkelijk als hij hem zelf weet te vinden. Lijkt me erg makkelijk bij het in- en doorslapen. @ Maia, jaja, Leonie: nou, ik met niet de enige met een baby die overdag niet zo goed wil slapen . Ik heb haar er net weer ingelegd (ZONDER speen) en ik hoor ze nu. Ik ga het nu echt een keer lang volhouden. Ze is niet overstuur maar het zijn meer protesthuiltjes. Als ik haar overigens uit bed haal als ze een uurtje geslapen heeft, is ze verder wel gewoon vrolijk. Huilen doet ze eigenlijk alleen voordat ze gaat slapen. Nou, ben benieuwd naar de tips jaja die je krijgt! Geef ze maar door .
@Sneeuw Hier sneeuwt het ook weer en allles nog witter dan vanaochtend. Had na de boodschappen de tuin en straat sneeuwvrij gemaakt, maar ik kan dus weer beginnen @s'middags slapen Sind Demyan ook voeding krijgt voor hongerige baby's slaapt hij s'middags en sávonds veel beter. De ene keer met speen en de andere keer zonder. smorgens is hij meestal wakker en ligt hij lekker in de box te spelen of in zijn wippertje.
O ja meiden, houden jullie ook van alles bij op de website van 'het groene boekje' www.groeiop.nl ?? Code vond ik in het groene boekje. Erg leuk! Je kunt de groeigrafiek invullen en alle ontwikkelingen van je kindje bijhouden!
@ Gandor: Soooo, echt gek dat er bij jullie sneeuw ligt en hier helemaal niets! Erg plaatselijk dus... Maar de lucht wordt hier wel wit dus wie weet.... Aha, bij jou was dus de oplossing om voeding te gebruiken voor hongerige baby's. Fijn dat het werkte! Ik heb hier niet het idee dat het met de voeding te maken heeft. Ze drinkt prima. Vijf flessen van 200 op een dag en heeft dan verder geen honger meer... Maar ik heb haar net gewoon ZONDER speen in bed gelegd, even 5 minuten huilen en ze was weg! Achteraf gezien ben ik ook vaak niet 'streng' genoeg geweest... Ging ik bij het eerste huiltje het speentje erin stoppen. Ik heb haar gisteren lang(er) laten huilen en dat werkt dus wel! Net of ze door heeft dat ik er nu niet meer in trap . Tjonge, het opvoeden begint al gelijk hè...
@Jiska, zal ook eens op die site kijken idd Fijn dat het nu werkt zonder speentje....en dit is nog maar t begin qua opvoeden
@sneeuw: hier lag vanochtend een ieniemienie laagje en is inmiddels weg! zo, wij zijn vanaf 12 uur wezen winkelen. Hadden niet door dat het zo lang was. Fleur vond het helemaal prima, die lag eerst lekker te slapen, toen te kijken, toen ehbben we haar bij de v&d lekker gevoed en daarna lag ze weer lekker te kijken en toen te slapen. Zijn net thuis. En Fleur heeft het speeltje aan de MC ontdekt zo schattig. Ook pas net op de terugweg, zat ze er ineens tegen aan te meppen hihi
@ wendelaa: haha, jij hebt al veel ervaring met opvoeden natuurlijk . Wat vond jij trouwens de heftigste periode? Bijv. als ze baby zijn of net gaan lopen, of rond de twee jaar... @ maia: sooo, die meid van jullie heeft zich keurig gedragen tijdens het winkelen dus! Imke doet het dan ook altijd prima. Ze vind het helemaal leuk. Wat grappig dat ze opeens dat speeltje ontdekt! Ik heb er wel één liggen maar dit zit nog niet op de MC. Snel maar eens doen dus. Wat voor speeltje hebben jullie precies?
@Jiska: heerlijk he, zo kunnen winkelen. ja het is opeens tot nu toe vond ze het maar een raar ding! Ik heb er een van de hema, met 3 knuffeltjes eraan. 1 maakt geen geluid en de ander 2 geloof ik wel.
@Jiska, nou zo ervaren voel ik me niet altijd hoor hahaha... Tja er zijn verschillende periodes wanneer t net iets heftiger is... Idd rond de tijd dat ze gaan lopen, dan kunnen ze soms erg gefrustreerd zijn en ontwikkelen ze echt een eigen willetje. Dan rond de 2 jaar, de bekende; ik ben 2 en ik zeg nee... En nu vind ik t ook ERUG zwaar soms, Eva is echt toe aan de basisschool. Kan erg dwars zijn, brutaal, grote mond... Moet vaak tot 10 tellen haha
Zo hier ben ik ook weer eens, mn vader is vandaag rond 3 uur onder de MRI gegaan uitslag volgt nog Dyoni spuugt nog wel veel dus ik bel maandag de kinderarts om te overleggen over de medicatie Verder drinkt ze nog steeds niet alles leeg maar blijft lief en vrolijk! @Jiska; soms slaat Dyoni ook de speen eruit en moet ik hem een paar keer terug stoppen, ik vind het niet echt een probleem om dat te doen als ze eenmaal slaapt slaapt ze ook goed.. @wendelaa; lekker nog vrij!Ja je ziet indd de afplatting goed zeg! En zn duim hihi heeft zn grote zus dat ook nog steeds? @luna; ja helaas heb ik ook regelmatig iets moeten melden bij de kinderbescherming, maar ja ik werk ook in een grote stad waar het helaas regelmatig vaak gebeurd Jesus dat verhaal over de opa van je vriendin! Wat een achterlijke vent die hem heeft aangevallen waar zit zn verstand!!!Gats bedorven wijn! @jongemoeders; die kom ik ook geregeld tegen in mijn werk, de jongste waar ik gewerkt heb was 11!! @maia; leuke fotos weer op je hyves!Wat leuk dat ze t speeltje heeft ontdekt! @leonie; he wat vervelend, sorry geen tips, en over de medicatie nee toen niet verhoogd omdat t goed ging en we wilde het zelfs gaan afbouwen maar t werk totaal niet dus ik ga maandag bellen voor de dosis @jaja; he bah nog steeds loopt t niet lekker bij jullie Hopelijk kan de pedagogisch medewerker wat voor jullie betekenen
@Baby, spannend hoor wat betreft je vader. Hoop dat de uitslag meevalt....ben benieuwd wat de arts zal zeggen over de medicatie van Dyoni. En ach, ze hoeft toch ook niet perse alles op te drinken? Net wat je zegt, als ze tevreden is..Leuke foto van haar, ze kunnen zo geboeid naar hun handjes kijken he haha.... En ja, bijna 4 idd....pppff....de tijd gaat echt veel te snel!
@wendelaa; ja geweldig om te zien!Nee dat ze niet alles opdrinkt maakt me ook niet zo uit alleen dat ze dan ook nog erbij spuugt is wat minder... 4 jaar de basisschool!Heeft eva er zin in?
babyd, ik hoop dat het meevalt w.b. je vader. Over spugen heb ik niet veel verstand. Ik heb wel gehoord, dat als het in het maagje is geweest (en dus slijmerig is) dat ze dan wel de voedingsstoffen heeft opgenomen. Miss weet de kinderarts er iets op.
@Wendelaa, wel leuk toch dat jullie je eigen ding hebben. Dan voetbalt hij inderdaad wel hoog( of hoe zeg je dat? ) @Jiska, nou een sneeuwstorm is wel wat overdreven haha. Was natte sneeuw en nu weer weg. Wel lekker dat bij jullie de zon scheen. En volgens mij hebben ze het inderdaad zo door hoor als je ze uit bed komt halen bij het eerste huiltje.Julien in ieder geval wel. Ik trapte er ook steeds in. haha @Maia, gefeliciteerd met Fleur, ze is nu 3 mnd zie ik. @Baby, hopelijk snel beterschap voor je vader. Altijd zo vervelend dat zo'n uitslag zo lang duurt. Ben benieuwd wat de kinderarts adviseert. Mooie foto's van danoontje. hihi. Leuk hé dat ontdekken. Julien pakt nu ook echt met 2 handen een speeltje vast en praat er tegen. @Danjo, hoe gaat het met de spruw? Heeft het uitkoken en alles wassen etc zijn vruchten afgeworpen? Nou tot nu toe gaat het ons expiriment (overstappen op 4 voedingen) prima. Hij is van 14.30 tot 17.30 uur wakker geweest en heeft om 15.30 uur nog een flesje gehad. Nu om 20.00 uur nog 1 met 210 cc en dan laat ik hem lekker liggen. Ben benieuwd of hij ons vannacht met rust laat.
@curly; Dyoni heeft reflux en spuugt dus daardoor, hier heeft ze medicatie voor gekregen maar omdat ze nu zwaarder is werkt t niet goed meer..Hoe is t verder met Britt? @Luna; mooi dat t zo goed gaat met Juulz!
jaaa ze is alweer 3 maanden! Heb vanochtend voor haar gezongen @Baby: dank je! Leuk he, dat ze de handen gaan ontdekken ziet er zo schattig uit!