Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Maia; wow wat een gave taart!Wat een leuke foto van Fleur!!

@Odess; das ook een aparte manier van knopen, ziet er wel lekker uit!

@Gandor; fijn dat ze je gelijk konden helpen vooral als je ziet hoe t bij Sloppy gaat…

@All; zo net de laatste kraamvisite de deur uit, de hele dag was t vol..Zo eerst maar eens eten..Ons meisje ligt vanaf 13 uur te slapen dus die houdt zich nu eindelijk netjes aan de 150 cc om de 5 uur hihihi..

2. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Heb inderdaad medelijden met Sloppy.

Ben blij dat ik niet meer in Zandvoort woon, maar nu in Friesland waar de dokterswacht je wel serieus neemt.

14 dagen terug mochten we ook al meteen komen. Toen belde ik met klachten van veel spugen en zwaar en rochelend ademhalen.

Mijn geluk is nu denk ik wel een beetje dat de afspraak met de kinderarts er al stond vanaf het moment dat ik met hem het zh had verlaten dit omdat hij dmv een spoedkeizersnede is geboren.

Demyan ligt nu in de maxi cosi te slapen. Hij is tijdens het boodschapjes doen daar in slaap gevallen en durf hem er nu niet uit te halen.
    Is zijn eerste slaap vandaag dus voor een keer maar laten liggen.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

mvj: Wauw lekker hoor! Gratis pampers! ;) dat scheelt!

Odess: Wat een leuk ding!! En wat heeft Elise al veel haar! Wat een lekkerding!

Maia: hahah wat een lieve foto!! Mooi moppie hoor!

Gandor: Wat zielig! Hopelijk helpt het middeltje!

Wat is het hier rustig trouwens!!

Tara is vandaag voor het eerst onder de douche geweest met papa! :D Ze kijkt wel een beeeetje moeilijk, maar volgens mij vond ze het heerlijk!!
    Met dr titties! ;)

4. geweldig

5. Maia

Maia Niet meer actief

dank jullie dames :)

@gandor: fijn dat jullie wel snel terecht konden!

@Leonie: wat een lieve foto! Fleur vindt douchen veel lekkerder dan het badje, dus tegenwoordig wordt het badje nog maar nauwelijks gebruikt :D

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    #646 sloppyslayer, 14 nov 2009
    Laatst bewerkt: 14 nov 2009
    @Gandor: wat heerlijk dat demyan direct geholpen word! Die arts die wij gisteren gezien hebben had ook de kinderarts gewoon kunnen bellen en het bespreken! ze contateerde zelf dat er sprake was van reflux want ze was erbij dat er maagzuur omhoog kwam en dat Megan het op een schreeuwen zette.....

Maar goed vandaag gaat het redelijk en heeft ze van de 4voedingen maar 2keer gespuugd en dat is een hele verbetering.
    Ook heeft ze redelijk veel geslapen vandaag..........maar dat is niet zo gek als ze al 3dgn aan het schreeuwen is dan moet ze een keer gaan slapen :D

@Leo: wat een poepie is tara! En jij geeft ook nu omneo en doe je ook de JBPM er nog door heen? Hou je rekening met de drink snelheid.......want ze mag er echt niet langer al 20-25min over de fles doen het liefst 15-20min anders kost het te veel moeite. Wij hebben voor het begin speentje 2 en als het te dik word......meestal na 10min dan zetten we een 1-2-3speen erop, maar dan moet het al goed dik zijn hoor anders dan komt het er te snel uit en das ook de bedoeling niet. Ik hoop dat ze er snel op reageert

@Maia: wat een mooie taart heb je weer gemaakt! En wat een leuke foto van fleur

7. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    wat een schattige foto`s zie ik weer voorbij komen zeg!

sloppy, hoe gaat het nu met jullie? je kunt de dagen zeker wel omkijken tot maandag! heel veel sterkte meid, ik denk aan jullie!

jaja, jij ook sterkte met Dylan, jij hebt t ook niet makkelijk... ik hoop dat de osteopaat weer wat kan doen voor Dylan, en dat jullie meer rust krijgen. is voor Dylan ook wel zo fijn!

leo: wat een gedoe met dat poepen zeg! Tess krijgt nu ook steeds meer flesvoeding, en ik merk nu al dat ze anders en minder poept. hopelijk helpt de omneo!

gandor, fijn dat je een drankje hebt gekregen, hopelijk helpt het!

ik heb Tess vandaag wat meer in bed gelegd, maar het lijkt erop dat ze een regeldagje heeft. ze komt krap om de 3 uur en slaapt weinig. ze huilt niet echt veel, maar in bed liggen vindt ze niks.
    toch wel lastig omdat ik nu net in die overgang bv/kv zit... nou ja, t is niks vergeleken bij reflux o.i.d.

we hadden vanavond een feestje, maar ik heb teun alleen laten gaan. wil tess nog niet alleen laten. stom he?

morgen is teun jarig, heb net met verf wat voetjes op een vel papier gedrukt met tess. ze vond t niet zo leuk, maar t is wel een schattig kadootje geworden voor papa!

fijne avond allemaal!

8. 0babydream0

@Leonie; lekker he onder de douche! Dyoni vind t ook zo zalig, en ik vind het ook gezellig! hihi

@Sloppy; wat fijn dat het vandaag wat beter gaat, gelukkig, kan je weer even bijtanken he?!

@Ellen; nee hoor helemaal niet gek dat je dr niet alleen achter wilt laten wil ik namelijk ook nog niet haha...Zie er stiekem nu al tegen op in feb weer te gaan werken brrr maar daar denken we nog niet over na!

9. Gandor

Gandor Actief lid

13 mrt 2008
    292
    0
    0
    Bolsward
    Heb net het drankje Zantax opgehaald bij de aphoteek en Demyan is uitgeput in slaap gevallen in zijn bedje.
    Hoop dat het snel gaat werken voor hem.

Snap niet dat artsen zo verschillend kunnen werken. Mijn ha heeft Demyan niet eens gezien en stelde het vast na mijn verhaal.
    Scheelt misschien ook dat dit een arts was die weet hoe wij in elkaar steken en weet dat we niet zomaar bellen.

Baal er wel van dat mijn mannetje niet thuis is en ik alles dus nu alleen moet doen en het arme kind evengoed nu overal mee naartoe moet sleuren.
    Mijn vriendin die ik eventueel zou kunnen bellen om wat voor me op te halen ligt geveld door de mexicaanse griep dus die moet nu zeer zeker een heel eind uit mijn buurt blijven en ook haar man.

Slapen duurde niet zo lang, want nu huilt hij alweer ga maar weer eens kijken of ik hem kan troosten.

10. 0babydream0

@Ellen; ennee een foto van je kadootje?hihi

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia: Echt waar? Wat leeuk!! Sta je zelf wel eens met Fleur onder de douche??

Sloppy: Wat fijn dat het vandaag wat beter ging!!! Super!
    En ja ze drinkt de fles met 10 a 15 minuutjes op! Dus heel netjes toch?
    Met het jhbpm gebruiken we de avent fles met speen 2 !
    En dit gaat eigenlijk heel goed!!
    We moeten wel de jhbpm erdoor doen, anders spuugt ze alles uit!! :(

Elleen: ik vind het helemaal niet stom! Snap heel goed dat je dat nu nog niet fijn vind!!
    En wat een leuk cadeautje voor teun!!!

Heb mijn hele uitgebreide bevallingsverhaal erop gezet: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/174759-mijn-bevallingsverhaal-lekker-heftig.html
    Kost wel even tijd om te lezen! ;) maar misschien vind iemand het leuk..

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Maia, echt goed dat je je gaat inschrijven bij KvK, denk dat je niet eens op zoek hoeft te gaan naar een baan straks, maar wel ff jezelf meer promoten. Ennuh, ziek(ige) mannen zijn echt een ramp, sterkte ermee!

@Sloppy, fijn dat Megan een beetje tot rust is gekomen (en jullie hopelijk ook)

@Leo, Boaz vindt de douche ook lekkerder dan badje. Ik ben nog niet met hem geweest tot nu toe alleen met papa. Ik smelt helemaal als ik ze samen onder de douche zie.

@Gandor, dat is nogal een verschilletje van Zandvoort naar Friesland! Hoop dat t snel beter gaat met je mannetje.

@kraamvisite...hier gelukkig nog erg rustig, moet er eerlijk gezegd niet aan denken om elke dag een huis vol te hebben of uberhaupt elke dag bezoek.

@Sex, zou wel willen maar ik durf t echt nog niet, krijg helemaal de rillingen (de verkeerde) als ik er aan denk. Eerst mn hechtingen opgelost.

13. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Ellen, helemaal niet raar dat je nog niet weg wilt gaan hoor! Ik zou dat ook nog helemaal niet willen. Gewoon doen wat lekker voelt.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Even foto's spammen van vandaag. Ben kapot van de hele dag en het doopfeest, dus ik hou het kort... Sorry :(

Foto 1: mamma zingt 'Nu dat jij er bent' van Trijntje Oosterhuis

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Foto 2: Sam is net gedoopt!

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Foto 3: Sam heeft het naar zijn zin op de bank

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Leoniiee, heftig verhaal. Maar ook zo mooi.....
    En idd, wat je ook meemaakt tijdens een bevalling, het is het zo waard! En het gevoel van dat warme, glibberige lijfje op je blote lijf, dat is onbeschrijfelijk. En elke keer als ik daar aan denk, dan wordt ik warm van binnen en krijg een brok in mijn keel.
    Mocht er ooit bij de mama's met 1 kindje, er een 2e komen. Focus je op dat gevoel tijdens de bevalling;)
    Dat deed ik dus ook haha...bij iedere wee dacht ik daar aan en dat maakte t wat dragelijker allemaal.

@Ellen, logisch dat je niet mee bent gegaan hoor.

Hier is manlief ook alleen de hort op. Nou ja, mijn zijn ouders dan. Op visite bij kennissen, maar ik had geen zin om Tim al mee te nemen. Eva nemen we altijd overal mee naar toe, maar Tim heb ik nog liever in zijn eigen bedje

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Josien: gefeliciteerd!
    Kan me voorstellen dat je moe bent!!
    Ergg leuke fotos!
    Wat een lekker ventje!
    En wat een mooi liedje he, nu dat jij er bent!
    Heb er gisteren nog een filmpje van gemaakt.

Wendelaa: Jaa mooi he dat gevoel!
    Is echt onbeschrijflijk, als je geen kinderen hebt, kun je je er weinig bij voorstellen volgens mij.
    Idd een goed idee om er bij een evenuele 2e aan te denken tijdens weeen! ;)

19. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    josien, mooie foto`s van de doop van sam! kan me voorstellen dat je moe bent, lange dag!

tess wordt waarschijnlijk in januari gedoopt. bij ons is het trouwens altijd op zondag.

ik ga nog ff op de bank zitten, tess slaapt nog. ze slaapt beter zelf in nu ze deels flesvoeding krijgt, is veel meer tevreden en heeft minder zuigbehoefte. ze kreeg dus duidelijk te weinig binnen toen ik haar nog alleen bv gaf!

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hebben jullie ook dat je elke keer als het weer de dag van de bevalling is dat je er weer aan denkt? Tot nu toe elke zaterdag gehad ow toen was ik zover en toen gebeurde dit. Heel stom! Nog 3 daagjes en dan is Elise al een maand! Zo oud maar toch ook zo jong, het lijkt alsof ze er al veel langer is!

Leo, ik vind het super om te lezen hoor al die verhalen. Het bevallingsforum wordt overspoeld door bevallingsverhalen van de oktobermamma's haha :D

Josien, knappe vent hoor! Mooi dat hij al gedoopt is, Sam is er vroeg bij!

Wendelaa, het schijnt dat als je er op kan bieden, het ook verzonden wordt naar NL. In het draagdoektopic zeiden ze dat verzenden naar NL 8,60 kost.

Ellen, ik heb geen moeite met Elise alleen laten bij mijn man maar haar wegbrengen doe ik ook nog niet hoor! Heb echt het idee dat ze gewoon bij een van ons moet zijn!

Sloppy, fijn dat het vandaag wat beter gaat - ik hoop dat jullie echt snel geholpen worden door een kinderarts! Hopelijk laat ze jullie even lekker slapen en blijft het zo goed gaan tot maandag!

Deel Deze Pagina