odess, wat gaat t hard he? morgen is tess alweer 3 weken oud, vorige twee weken zaten we zondagochtend om 8.03 uur met zijn drietjes op bed en gaven we tess een kusje:gefeliciteerd met je ver'week'dag! haha sentimenteel! hopelijk liggen we morgen op die tijd nog op 1 oor! ik laat tess ook wel bij teun hoor, maar wilde haar nog niet bij opa en oma achter laten... en dat terwijl ze nu al de hele avond slaapt! achteraf had ik dus best naar t feestje gekund, maar ja dat weet je nooit. ik ga haar zo wakker maken voor de fles, want wil er niet langer dan 4 uur tussen hebben omdat ze van de week was afgevallen...
@Leonie: ja sinds deze week ga ik altijd zelf met haar douchen, ook al ik manlief werken. Het is zo schattig als ik haar na het douchen helemaal warm in handdoeken gewikkeld op het wippertje zie zitten. Ze heeft dan echt zo'n momentje van "zal ik wel of niet in slaap vallen"... Heerlijk. Badje is altijd gekrijs op een gegeven moment, douchen niet! @Josien: leuke foto's. Kan me voorstellen dat je moe bent. @kindje achterlaten: zoals vorige week alleen bij haar vader: geen probleem. Al had ik toen wel het gevoel echt dat er iets van me miste. Maar ik was laatst bij mijn vader en moest Jan ophalen van zijn werk. M'n vader zei: laat haar even bij mij achter. Dat deed ik nog even niet stom eigenlijk. Op visite ergens met haar weet ik nog niet wat ik doe. Over 2 weken verjaardag van mijn moeder, ik moet nog even kijken hoe het voelt en wat ik doe. @sloppy: fijn dat ze wat meer heeft geslapen. @odess: dat had ik de eerste weken wel maar inmiddels niet echt meer zo sterk. Wel elke vrijdag dat ik er wel even bij stilsta dat we al zoveel weken van haar mogen genieten! Nou weltrusten allemaal!
Jammer dat de bv niet helemaal gelopen is zoals je hoopte, maar mooi dat het nu voor jullie zoveel lekkerder loopt! Hopelijk komt ze snel en goed aan! En ja, het is vooral het gevoel denk ik he! Ik zou er ook nog niet lekker zitten hoor, maar denk dat we het binnenkort misschien wel eens gaan proberen en dan naar mijn ouders. De ouders van mijn man gaat voorlopig nog even niet gebeuren, dat zien we echt niet zitten! Hmmm moet eerst maar eens een knap voorraadje gaan kolven bedenk ik me nu voordat ze weg kan - heb nu 'al' 2 kleine zakjes in de vriezer... @ kolvende dames - hoe doen jullie dat? Ik vind het heel lastig om goed te kolven tussen de voedingen door. Wanneer kolven jullie en hoeveel dan?
Ik kijk trouwens ook op tegen de eerste familiegelegenheid met haar - is voor haar erg druk maar ik ben ook bang dat er verwacht wordt dat iedereen haar vast mag hebben en dat wil ik gewoon niet. Stom is dat, ben er zelf bij maar kan me er nu al druk om maken. Mn moeder is over 2 weken jarig en dat is meestal een grote happening... Maia, ik lees dat jij dat zo ook hebt - hoe pak jij dat aan? Weltrusten allemaal!!
odess, ik kolf nu even alles. ik leg tess niet meer aan de borst. ze krijgt alles uit een flesje. dan weet ik zeker wat ze binnenkrijgt. ik hoorde van de wijkverpleegkundige dat je best tussendoor kunt kolven, na 2 uur zou er al weer voldoende in je borsten zitten om weer te kunnen voeden. maar lijkt me erg lastig om en te voeden, en te kolven. je kunt ook voeden, en dan meteen daarna kijken of je nog wat kunt kolven? weet niet of elise je borsten altijd leegdrinkt? maia, mijn moeder was woensdag jarig, we zijn er `savonds een paar uurtjes geweest en Tess is gewoon meegeweest. ging prima.
odess, zoals ik hierboven typte, tess is meegeweest naar de verjaardag van mijn moeder, de kamer zat vol! ze sliep bij mij op de arm en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om haar van arm tot arm te laten gaan! niemand verwachtte dat ook hoor.
Nou wij zijn net terug van de huisartsenpost. Juliën was vanavond zo aan het krijssen, overstrekken en met zijn handjes om zich heen aan het slaan dat we dachten, dit is niet goed. Onderzoek wees niet veel uit maar wel Zantac meegekregen i.v.m. reflux. We gaan nu lekker naar bed, zijn kapot. Juliën slaapt inmiddels.
Ben weer aan het voeden. @odess: ik denk dat ze gewoon meegaat, 's middagslaapje even beneden maar verder gewoon haar ritme aanhouden dus slapen enz. Mijn ouders hebben een campingbedje dus daar kan ze in en gewoonniet al te laat naar huis. Maar ik moet er nog even goed over nadenken want ik heb zo'n fam die graag willen vasthouden maar ik heb geen zin met een overprikkeld en jankend kind te zitten als ik thuis ben dus ik denk dat de meesten pech hebben. Ik vind het lastig nog maar het moet in haar belang zijn en ze is er niet om anderen te entertainen.
slaap lekker luna! fijn dat je zantac hebt gekregen, hopelijk doet het wat het moet doen! maia, goed zo meid, groot gelijk. hier heeft tess de fles leeg, al slapend dronk ze. ik denk dat ik haar maar weer in bed leg... hopelijk trekt ze weer een paar uur door!
Slaap lekker luna, hopelijk gaat het snel beter!! Ellen: ik heb dat ook hoor! Iedere donderdag ( zijn er nog maar 2 geweest ) denk ik: Oooh toen gingen we nu naar het ziekenhuis enz.. Soms denk ik: wow alweer 2 weekjes oud! En de andere keer denk ik, jeetje het lijkt wel alsof ze er altijd is geweest. Ik verbaas me er echt over hoe snel iets gaat wennen!! Nu is ze er, al die maanden kom je op t kamertje en probeer je je er vanalles bij voor te stellen, het overtreft al je voorstellingen, maar het voelt zooo snel eigen.. Zolang je er maar van blijft genieten toch! Achterlaten bij opa&oma: Als: er komt een vrouw bij de dokter uitkomt in de bios. Gaan maurice en ik daarheen, dat word waarsch de eerste keer dat we Tara bij iemand laten. En ik denk dat ik dr enormm ga missen! Ik vind het trouwens wel heel irritant, een vriendin van mij denkt echt dat we haar verplicht zijn om Tara te laten zien. Ze is hier inmiddels 2 keer geweest, dat is net zo vaak als bij wijze van mijn broer.. Maar ik kreeg van de week wel een smsje, dat ze morgen jarig is en dat ze verwacht dat ze Tara dan sowiezo te zien krijgt.. Stond er echt van te kijken, volgens mij hebben sommige echt geen idee hoeveel er in je leven veranderd. En ik wil er zo graag zelf nog van genieten, het zijn toch de eerste weekjes, die zo hard gaan!! Ik wil er natuurlijk wel langsgaan, maar weet zeker dat ze uit mn handen getrokken word. En daar zie ik een beetje tegenop. Maargoed, het is allemaal belangstelling denk ik dan.. Wij hebben het met de flessen een beetje dom uitgerekent, dus ik moet over een half uur nog de laatste fles geven.. Anders had ik al lang en breed in bed gelegen! Slaap lekker iedereen! LiefSs.
Knuffel: jeete wat vervelend allemaal dat je man weer in t ziekenhuis ligt enzo. Hoplijk kunnen jullie snel echt gaan genieten. Snap dat dit echt niet leuk is voor jullie allebei! Sloppy en jaja: dikke knuffs voor jullie allebei. Als ik jullie verhalken lees dan besef ik weer hoeveel geluk wij hebben. T lijkt me heeeel erg zwaar om zo'n ongelukkig kindje thuis te hebben. Ik leef met jullie mee en ik hop echt dat er snel wat aan gedaan kan worden!! Babyd: ooh wat een schattige foto's!!!! Superleuk die oorbelletjes en dat speldje in haar haar!~ Leonie: idd gewoon je eigen gevoel volgen hoor. Wat een stomme huisarts (hier heb je toch wel vaker problemen mee gehad??) Ik hoop dat de omneo helpt in ieder geval!! En wat een schattige foto onder de douche. Zo kieek tessa ook de eerste keer hihi. Tessa vind t douchen heerlijk dus meestal gaat ze met 1 van ons ipv in t badje maia! wooooow!! Supergaaf is je taart geworden!!! Balen van je man dat ie zich niet lekker voelde ebn dat jij alles moest doen...mannen he MvJ: wat ijn dat het zo goed gaat met jullie!!! En voor zo'n prijs kan je idd een superschattig spijkerjurkje niet laten liggen nee! Odess: gaaf! Ik hoop dat ze t fijn vind sex: wel veel zin, maar durf nog niet zo goed. Heb geen lat meer van mijn onderkant, maar toch. Nog maar even wachten...zijn genoeg andere leuke dingen om te doen Ellen: snap dat je Tess nog niet alleen wil laten hoor. Zou ik ook nog niet kunnen. Avondje naar de bios was al moeilijk genoeg en toen was dennis gewoon thuis. En superleuk zo'n cadeautje! Zoiets wil ik ook gaan maken voor de kerst voor dennis. Gandor: beterschap met je mannetje. Hopelijk helpen de medicijnen Josien: super die foto's! Fijn dat het zo'n mooie dag is geweest! Odess: ja dat heb ik ook. Dan denk ik, nu was ik aan t puffen, nu had ik pijn, nu was er net....enz hahaha Ik hou gewoon Tessa de hele tijd bij me en zelf vast. Met kraamvisite ook, soms merk ik dat t te druk is voor haar en dan krijgt niemand haar. at zullen ze maar moeten begrijpen. Vooral voor Elise want die is al snel overgeprikkeld (of hoe je dat noemt) kolven: ik kolf rond de 3 uur en snachts 1 kee. Heb een vooraadje voor de dag zelf. Nog niet echt over nagedacht hoe ik dat ga doen als we een avondje weg zijn... Luna beterschap! Hoop dat t helpt!!! Rose: late kraamvisite had je nog. Als t maar gezellig was!!! Hier zit ik met een (|eindelijk slapend) kind op mijn arm...toen ikbegon met lezen had ze nog last van krampjes, maar nu (45 min later) slaapt ze eindelijk!!! Zit nu alleen beetje in dubio. Ze moet eten tussen 2 en 3 uur ongeveer. Zal ik dan nu naar bed gaan of zal ik nog ff wakker blijven? Weet zeker dat als ze haar fles op heeft dat ze dan weer krampjes krijgt, dus is makkelijker om dan wakker te blijven nu en een speletje te spelen ofzo dan een uurtje te slapen en helemaal duf en moe anderhalf uur bezig te zijn... Ik hoop dat voor de rest iedereen slaapt!!!
Nou ik had gisteren te vroeg gejuicht...... De voeding van 20uur ging volledig de mist in..........Oma gaf het flesje en we letten nu heel erg op dat dit goed gebeurt. Ze moet helemaal rechtop zitten als ze drinkt en dat gebeurde ook, maar bij het eerste boertje golfde er heel veel uit.. We hebben haar een beetje schoongemaakt en toen verder het flesje gegeven.. Weer een golf er uit en ze was echt helemaal vies dus ze moest uitgekleed worden... Dus uitkleden en schoonmaken maar dit duurde net even te lang en toen kwam er weer een golf uit en dit was de rest van de fles! We geven haar nu 120/4 met 4scheppen JBPM, het is bijna niet meer uit de fles te krijgen en ze drinkt nu met een 1-2-3speen en nog komt alles eruit! We hebben haar nog een klein beetje eten gegeven en toen na een paar uur werd ze weer rustig. Slapen heeft ze niet gedaan.. We hebben haar vannacht met een kussen onder het matras in bed gelegd om 0.30 en ze slaapt nog! Ze is uitgeput! Ik zie nu dat Luna ook medicijnen gekregen heeft van de huisartsen post en dan denk ik: WAAROM MEGAN NIET! Ze word nu net wakker en ik ga ff voor d'r zorgen...ik hoop echt dat het snel maandag is!
@Luna, hoop dat de Zantac geholpen heeft en jullie wat hebben kunnen slapen. @Josien, gefeliciteerd! Mooie foto's en wat een prachtig mannetje is Sam zeg... @Odess, ik heb er ook een hekel aan om Tim bij iedereen in zijn arme te geven hoor. Zijn opas en omas en 2 ooms en tantes oke, maar echt niet bij iedereen hoor! Deed bij Eva wel, maar Tim is de laatste hier, dus die is van mij!! haha... O en wat een goeie manier is om te zorgen dat niemand de kleine vast wil houden: Draagdoek om doen! Tja, dan is t niet zo makkelijk en dan slaapt de kleine lekker bij je he Dat doe ik dus ook hoor...... Verjaardag bij mijn ouders vind ik niet zo erg, dan leg ik m gewoon daar rustig in t bedje. @Terug denken aan de geboorte. Ach Eva wordt in Januari 4 en ieder jaar denk ik nog terug hoor. Begint op 27-12, toen was ik uitgerekend. Dan 10-01, dat was de avond voor de inleiding. Gevolgd door 11-01, dag van inleiden en weeen en uiteindelijk 12-01 dag van geboorte
Vraagje: Ik haal Megan net uit d'r bed, van 0.00uur tot 8.00uur heeft ze een luier aan gehad en er zit geen plas in! Echt helemaal niet! Ze heeft zo'n luier met een plasalarmstreep erop en die is gewoon helemaal geel nog... Ze heeft het wel eens eerder gehad na een paar uurtjes maar dan zitten er wel een paar druppels in maar nu echt helemaal niks. Kan die een keer gebeuren of mag dat nooit gebeuren? Heeft ze miss een beetje heel erg vast geslapen dat het plassen zo wel komt?
Dit kan in mij ogen best een keer gebeuren hoor, ze hoefen niet iedere keer een natte luier te hebben. Hou t gewoon in de gaten zou ik zeggen
Sloppy, ik vind je echt een kanjer! Hoe je omgaat met alle ellende voor Megan, hoop zo erg dat jullie morgen een goed antwoord/oplossing krijgen. KNUFFEL
sloppy, door je verhaal over t spugen van megan, denk ik wel dat t daarmee te maken heeft dat ze nog droog was vanmorgen. ik zou t zeker in de gaten houden en morgen aangeven bij de dokter! leonie, JIJ bent baas over je kind! als je Tara niet bij die vriendin in de armen wilt hebben, doe je dat toch niet? je kunt even de situatie aankijken, hoe is tara te pas, hoe druk is t daar? anders wist ik t wel hoor! tess heeft goed geslapen vannacht en wij ook. vandaag is teun jarig. hij vond t kadootje erg leuk. ik zal zien of ik er een foto van kan maken. vanmiddag komt er zo`n 30 man, we hebben gewoon iedereen tegelijk uitgenodigd, tussen 3 en 6. tess gaat lekker naar bed als ze moe is, en verder blijft ze bij ons, en niet bij de visite!
Ze heeft weer geplast hoor Ik denk ook dat het door het spugen komt............maar ik denk ook wel dat het een signaal is dat er snel verbetering moet komen. Al het vocht wat ze gister binnen gekregen had heeft ze zelf nodig gehad en hoefde daarom niet te plassen. D'r voeding van vanmorgen is er goed in gebleven gelukkig..........en nog maar 23uur en dan eindelijk naar de dokter