Oktober 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Gusam, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Voeding; ik ga het morgen ook proberen haar overdag om de 4 uur te voeden en dan maar kijken hoe ze het s nachts doet..Nu drinkt ze eigenlijk de hele tijd om de 5 uur dus zal haar dan wakker gaan maken..

2. 0babydream0

0babydream0 Niet meer actief

@Noa; ik ga morgen ook voor het eerst..Neem iig een extra luier mee, het groeiboekje en een doek waarin je de kleine kan wikkelen als je aan het wachten bent..

3. MvN

MvN Niet meer actief

Ik heb geen tijd om op iedereen te reageren maar wil toch ff snel op leonie reageren...

Wij voeden hier op behoefte alleen laten we er tot we gaan slapen niet langer dan 4 uur tussen zitten zodat ze het dag en nacht ritme krijgt. Om 6 uur had noelle 90cc op maar om half 8 kwam ze alweer want was flink huilen.. dronk ze nog 20cc en ligt sindsdien in coma. Op deze manier komt ze snachts ook maar 1 keer :) Dus gewoon voeden wanneer ze begint te huilen en dr pamper is al verschoont en ze huilt nog gewoon nog een klein beetje geven.

misschien helpt dit voor je?

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Rose en Josien, jullie maken dus echt jullie kleintjes wakker na 4 uur? Tim die laat vanaf de nachtvoeding tot en met 20.00 wel 4 uur tussen de voeding.....maar dan kan ie best slapen van 21.00 tot en met 3/4 uur!
    Nu ligt ie al te slapen vanaf 16.00, maar heeft overdag bijna niet geslapen vandaag. Dus ik verwacht m zo wel een keer en dan zal ie wel al om een uurtje of 2.30 komen en dan w.s weer om 7.00....

Ik heb 2 dagen geprobeerd om dus overdag de 4 uur aan te houden, wat ie zelf al doet, en m dan wakker maken om 23.00.
    Maar dan kwam ie alsnog rond 3.00....en kwam dus ineens weer aan 6 flessen van 150+5...terwijl als ik m zijn gang laat gaan, dan drinkt ie er maar 5.
    Zal t morgen ook eens vragen op t cb.

5. Maia

Maia Niet meer actief

zo ben ik weer. mevrouw ligt nu echt in haar bed, babyfoon staat het geluid uit dus pas als de lampjes rood gaan worden ga ik wel een keer kijken maar het lijkt erop alsof ze het nu eindelijk accepteert dat er ook een keer geslapen moet worden.

@tv kijken: ik denk dat ze nog niet zoveel zien, meer het licht en de kleuren. En ik ontkom er soms niet aan, hij staat op de slaapkamer in een hoek en als ze dan even rechtop zit voor een boertje of wat dan ook ziet ze hem en dan is ze erg geïnteresseerd :D

@babydream: hoe snel valt ze bij jou in de doek in slaap?

@Noa: ik zou zo'n badhanddoek meenemen (met zo'n hoek erin waar het hoofdje inpast). Want ze moet uitgekleed worden en daarna moet ze uitgekleed blijven en dan moet je nog even wachten en daarin blijft ze lekker warm. En extra luiers e.d.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @babydream, wat hangt ze er ontspannen bij joh!
    Tim en ik zijn nog niet gewend aan deze manier hoor, hij verzet zich dan flink en klauwt zich iedere keer vast aan mijn ketting.
    Gevolg, mama bijna opgehangen en Tim boos omdat ie niet meer weet hoe die de ketting los moet laten haha...
    Hij heeft dus van de week echt een uur zitten worstelen(was naar de winkel gelopen) en toen heb ik m thuis er maar snel uitgehaald. Met de liggende houding is ie binnen 1 min rustig en slaapt binnen 5 minuten;)

@Noa, succes morgen!

Ik moet morgen ook met alle 2 de kids naar t cb

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Wendelaa, overdag is het hier niet echt nodig meneer na 4 uur wakker te maken, want tegen die tijd heeft hij zichzelf wel gemeld ;) (zoals hij nu dus ook al sinds 21 uur hier aan het jammeren is en nu dus maar lekker bij me ligt te wachten tot het 23 uur wordt :(). 's Nachts heeft hij uit zichzelf altijd doorgeslapen. Dus wij zijn gewoon heel erg verwend met ons mannetje.

@Noa, ik heb zo'n hele zacht badjasje in huis. Dat trek ik Sam altijd aan. Verder neem ik mijn verzorgingstas mee (twee luiers ;)) en het groeiboekje (eventuele inentingskaarten maar die heb je nog niet).

Liefs,
    Josien

8. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    blij ei: ik was vorige week ook heel onrustig toen teun weer moest werken. ik had er zelfs huilbuien om! gelukkig is het allemaal goed gegaan. het is niet niks om t voor t eerst alleen te moeten doen, maar het komt helemaal goed!!!

leonie, hoe is t nu met tara? succes ermee! hoop dat ze snel beter is!

baby, wat een mooie foto van jou en dyoni, mooie draagdoek!

hier voeden we ook op verzoek, maar ik probeer t toch wel een beetje te sturen... niet minder dan 3 uur ertuusen en niet meer dan 4 uur overdag. ik probeer in de avond altijd tussen 22 en 23 uur uit te komen. en dan laat ik haar snachts slapen tot ze zelf komt. dit is ook wel vaak om de 4 uur...

morgen moet ik weer met tess naar t bureau om haar te laten wegen. ik hoop zo dat ze nu wel is aangekomen!!!! de bv loopt enorm terug, en ik moet zeggen dat ik er klaar mee ben. het kolven doet pijn, en ik zit een half uur voor een lullige 40 cc, en als tess dan een flesje bv krijgt (ik spaar t op tot ik zo`n 100 cc heb) is ze veel minder tevreden dan wanneer ze een flesje poedermelk heeft gehad. ga morgen vragen hoe ik t kan afbouwen.

de verjaardag was erg gezellig! ik had tess vlak voor t bezoek kwam een flesje gegeven en ze sliep meteen na de boer. toch wilde ze niet in bed liggen, dus na een poosje toch maar in de box in de kinderwagenbak gelegd, en daar sliep ze in de drukte de hele middag! ze heeft bij niemand op de arm gelegen, en niemand vond t erg.

9. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    o ja, naar t cb neem ik ook een hydrofielluier mee, die leg ik om haar kontje als ze de luier af heeft en in de badcape zit. tess wil nog al eens plassen of poepen net als de luier af is...

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

@ Wendelaa, Wij moesten van het cb Eva om de 4 uur wakker maken omdat ze het dag en nachtritme om moest draaien. Soms is het wel een halfuurtje later en soms komt ze zelf maar we maken haar anders wakker. En nu krijgt ze rond 23 uur de fles en word wel snachts rond 4 uur wakker dan geef ik haar de speen en dan slaapt ze weer verder.

@ Leonie hoop dat alles goed gaat nu met Tara?

@ Baby leuke foto! En een mooie draagdoek!

@ Josien zo te lezen is Sam gisteren goed verwend! Leuk dat het een leuke dag was :)

@ Maia slaapt jullie dametje nu eindelijk ;)

@ Mezelf net lekker met me schatje uiteten geweest, heb echt een leuke avond gehad saampies :)

11. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    ellen dat is inderdaad wel een goede tip want dat gebeurt bij Yara ook regelmatig dat ze gaat plassen als we net haar luier af hebben.....

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Blij ei: Ze leek wel wat opgelucht idd, maar er zit haar nog echt wel wat dwars!
    Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent dat hij weer moet werken, maar dat gaat vast helemaal goedkomen!!

Sloppy: wat zielig voor Megan zeg! :( En wat ontzettend stressvol lijkt me het voor jullie!!
    Wij zitten soms al met onze handen in het haar.. wat kun je er toch onzeker van worden..
    En we geven idd al 20 cc extra water per fles!! Dus hopelijk is dat genoeg!

Jip: Dikke knuffel! :(

Roos: Okee dankjewel, maar het ging mij er vooral om, dat ze zoveel had gespuugd en dan misschien eerder kwam voor de voeding. Ons is namelijk heeel vaak ingewreven om absoluut niet meteen te voeden, om overvoeden te voorkomen.
    En stel dat Tara na 2 uurtjes weer komt voor voeding omdat ze bijv heeft gespuugd. Moeten wij haar van het cb de volle fles aanbieden, dus 90 cc, met 10 cc water en de poeder. Dus totaal 110.
    En dat vind ik dan weer iets te gek gaan?!

Wij voeden Tara overdag om de 4 uur, en snachts laten we haar zelf komen.
    Dan komt ze meestal om de 6 uur! Dus dat is heerlijk!

Ellen: Fijn dat de verjaardag zo geslaagd was, en helemaal lekker dat ze zo heerlijk doorgeslapen heeft!!!

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Haha! Ook Tara is hier een ster in!! NEt alsof ze erop wacht!
    Ze plast dan ook met een mooi boogje over haar kleertjes heen, en ook steekt ze dr voetje dr dan nog even voor! Heerlijk!! ;)

14. Maia

Maia Niet meer actief

jaaa ze slaapt eindelijk!

@bv dames: hoe lang doen jullie over een voeding van begin tot eind (dus van aanleggen tot weer in bedje leggen?)

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

babydream: wat een mooie draagdoek!
    En volgens mij is jullie meisje goed verwend aan de kleertjes op de achtergrond te zien ofniet?? ;)

Maia: Ooh lekker dan he!! Vind je het vervelend om haasr te laten huilen?
    Ik vind het steeds makkelijker worden, vooral nu ik weet dat ze dat soms echt even nodig heeft.

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Leonie dit is vaak tijdelijk dat ze hele dunne poep krijgen. hadden wij ook de eerste paar dagen met Mike... had graag gehad dat het zo was gebleven maar helaas ging het uiteindleijk andersom werken en zat hij giga verstopt.
    Maar die waterdunne poep kan een bijwerking zijn van de JBPM dus...hoop dat dit je wat gerust kan stellen.

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Noa een flesje als je flesvoeding geeft voor de zekerheid. schone kleertjes voor t geval dat ;) iig een omslagdoek en luiers :)

18. Maia

Maia Niet meer actief

@Leonie: ik vind het laten huilen ook makkelijker worden hoor! In het begin ging ik ook janken, nu laat ik het rustig gaan (wel opletten dat het geen paniekhuilen wordt).

Maar ze huilt niet (ze moppert). Ze is gewoon wakker en ligt me toch een partij te smakken en op haar knuistje te sabbelen enzovoorts. Zodra ik haar oppak en wat laat drinken valt ze "even" in slaap. Maar normaal gesproken gaat het wel "goed" hoor ;), denk dat ze gewoon een regeldagje heeft. En ik vind het gewoon sneu om zo'n klein meisje alleen te laten liggen terwijl ze heel moe is maar niet wil slapen. Ben heel truttig ;)

maar ze is inmiddels al 1,5 uur in bed en slaapt denk ik dus ik ga zo ook m'n bed in :) moet er vast snel weer uit!

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Maia: Jaa dat heb ik ook wel hoor!
    Ik kan heel duidelijk horen wanneer ze aan het zeuren is, of wanneer het menens word.
    Als ze echt aan het paniekhuilen is, haal ik haar er eventjes uit, dan is ze snel weer rustig en kan ik dr ook zo weer terug leggen.
    En klaarwakkeer in bed leggen vind ik ook niet fijn, zelfs een beetje zielig!
    Slaap lekker!!

Anast: Bijwerking van de jhbpm? Maar hier zitten we sinds maandag al aan!?
    Maar jhbpm maakt toch juist dikker ipv dunner?
    Is het bij Mike vanzelf weer over gegaan?

20. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    @Sloppy, gelukkig zijn koude pannekoeken ook lekker, alleen de reden waarom is niet zo fijn. Nog 11 uur en dan mogen jullie eindelijk.

@Wendelaa, ik geloof dat het de komma houding heet. Op zich leek t wel alsof hij t lekker vond maar ik vind dat zn hoofdje in een rare knik ligt. Heb jij ook een foto van draagdoek?

@Josien, heerlijk dat alles zo leuk en mooi en goed is gegaan bij de doop. Kan me voorstellen dat je trots was.

@Baby, die houding (is de foetushouding toch?) ga ik ook eens proberen, eerst met de pop :D En doe ik geen ketting om Wendelaa...

@tv kijken, is denk afhankelijk van gevoeligheid voor prikkels. Volgens mij is Boaz namelijk best snel 'geprikkeld' daarom wil ik geen tv aan waar hij bij is. Maar misschien slaat t nergens op ;)

@Ellen, hier ook huilbuien hoor...FIjn dat de verjaardag geslaagd was. Duim voor je dat Tess is aangekomen.

@Rose, lekker even tijd voor jullie samen.

@BV, maia ik doe er ongeveer 45 minuten tot een uur over

Zo en nu ga ik slapen, morgen gaat P om 6.30 uur de deur uit. Ben erg benieuwd hoe dat valt met de voedingen vannacht... Slaap lekker allemaal.

Deel Deze Pagina