@Wapa, jeetje meid bij jullie ook al!!! Had ze ook koorts of niet? of was het alleen hoestten en piepen? Ja, veel vragen maar ik blijft het ook maar akelig vinden dat gehoest hier.... Beterschap in ieder geval voor je kleine meid @Loopstoel, ja ik moet ze ook niet...idd, als je je er goed bij voelt gewoon doen. Maar ze mogen er niet langer als een half uur meen ik en ik vind het persoonlijk gewoon ondingen. Net als zo draaggeval van Baby Bjorn....maar he, iedereen is vrij om te doen wat die wil toch @Juud, welkom hier! Leuk, jou oudste komt qua leeftijd overeen met mijn oudste haha @Wennen, nee ik vind persoonlijk dat een 2e heel erg vanzelf gaat. Zelfs minder wennen als de oudste, nu weet ik nl dat ik een kind in leven kan houden haha. Geniet er nog meer van als bij Eva @Kitty, meid een hele dikke knuffel voor jou. T hoor er idd bij, hoop dat je toch weer plezier kunt hebben in werken
Wendelaa: wij zijn met Maureen naar de huisarts gegaan omdat ze zoveel hoestte en overgaf en ook iets verhoging had. Maar met het RS virus hoeven ze niet altijd koorts/verhoging te hebben.. Wapa: Ik had je sms gehad en wou het hier plaatsen, maar zie dat je het zelf hebt gedaan.. Blijf je vannacht in het ziekenhuis? Als er wat is, of als je ff wilt kletsen via sms, stuur dan maar sms hoor...
Meiden, zit enorm in twijfel omtrend het hoesten van Tim.... Zaterdagochtend dus naar de hap geweest, die zei dat het een bovensteuchtweginfectie was en t vanzelf over moest gaan. Dat als hij nog koorts had maandag, ik maar langs mijn eigen huisarts moest gaan. Maar goed, koorst is weg. Alleen het hoesten lijkt mij steeds erger te worden, lijkt er soms echt in te stikken. Over t algemeens spuugt ie ook niet meer, alleen gisteravond dus de laatste fles die er weer uit kwam. Tijdens het drinken snurkt ie ook echt en verder klinkt het ademhalen ook niet je van het....soms ook met gepiep. Als ik de symptomen van RS lees, dan komt het wel erg overheen. MAar ja, zaterdag was er volgens de arts niets aan de hand. En ik lees ook dat RS inprincipe vanzelf over moet gaan....alleen dat ernstige gevallen med. ofzo krijgen. Nu ben ik helemaal geen h.a loper, wil niet de overbezorgde moeder uithangen, maar aan de andere kant doe ik er goed aan om m niet nog eens na te laten kijken?????? Morgen moet ie eigenlijk ook naar het kdv, maar ik durf het niet goed aan, er zitten daar natuurlijk meer baby's en wat nu als er wel iets is en hij ze aansteekt?????? pppff....zelfs met een al ouder kindje kun je soms zo twijfelen aan jezelf!
Wendelaa: Risico NIET lopen en morgen naar de HA bellen, larissa leek ook helemaal niet zo heel ziek maar krijgt nu amper lucht!! Ze had wel wat verhoging maar voornamelijk heel veel gehoest en voornamelijk gepiep bij ademhalen! Daar komt bij dat ze al een paar daagjes heel slecht drinkt!! @KK dank je wel zag net je sms, tel was leeg... Ik ga zo terug naar het ziekenhuis, P blijft bij Milan die ws ook RS heeft maar omdat ie al wat ouder is er ws wel overheen komt zonder med. hulp... @ de rest bedankt voor jullie reacties op mijn hyves!! xxx
wapa, sterkte meid! ik las t al op hyves... juudje welkom hier, gezellig! wendelaa, ik zou wel ff naar de dokter gaan hoor! moederinstict volgen! denk ook niet dat ze op t kdv blij zijn met een ziek kindje... curly, schrikken zeg! gelukkig werd je ongie! wennen, niet aan t hebben van een kindje, wel heel erg aan de onzekerheid! tess slaapt al vanaf half 4, ze mag om 7 uur weer n fles, maar ik laat haar maar lekker liggen. zal ik vannacht wel n probleem hebben, maar dat maakt me niet uit. hopelijk krijgt ze geen verhoging of koorts van de prikjes...
Tja, bel idd morgenvroeg toch maar even de h.a op.... Want zoals ik al zeg, ik durf hem nu gewoon niet naar t KDV te brengen, want wil t gewoon niet op mijn geweten hebben dat ie een ander aansteekt! Wapa, sterkte vannacht
hoi meiden, Heb even vluchtig gelezen. Had werkoverleg dus niet alles bijgehouden. Wennen: ik heb helemaal geen moeite gehad met mijn andere 2 kids om ze weg te brengen naar de oppas als ik moest werken. Ook de eerste keer niet. Dus verwacht dat nu ook niet. Heb ontzettend veel zin om weer te beginnen. Loopstoel: hier ook geen loopstoel, never nooit niet. Ze zeggen idd dat het slecht is voor de heupjes (ons cb raad het ook af geloof ik) en heb ook gehoord dat ze later ooit moeite kunnen hebben met lopen omdat ze in een loopstoel op hun tenen lopen vaak. En dat botsen overal tegen aan, nee dank je. Wendelaa: als je twijfelt gewoon even bellen he met de hap of anders morgen met de huisarts. Het heerst wel enorm het rs virus. We hebben het er vandaag nog overgehad in ons werkoverleg van de kraam. Wapa: ach jeetje jouw meisje ook al. Sterkte ermee. Hopelijk knapt ze snel op. Curly: gelukkig dat het vals alarm was dan. Kitty: knuffie voor jou. Rest ben ik even kwijt. Hier gaat alles prima. Morgen is mijn moeder jarig. Gaan we lekker daar heen. Heb een andere draagdoek overgekocht van iemand. Een bb slen.
Pff. Wat een k*t dag. Tara huilt de hele tijd en vertikt om te slapen.. Net een heeeeeel gesprek gehad met de tante van Maurice over ouders van maus.. Heb echt enorm lopen janken, zit met dikke ogen op de bank en hebben het bezoek vanavond maar afgezegt. Ik kan er echt niet meer tegen. Ben zo mega gestresst nu, misschien dat dit ook wel effect heeft op Tara ik weet het niet. We hebben iig voor de komende tijd afgesproken dat ik zn ouders niet zie, en we er ook niet meer over gaan praten samen. Alstie ergens mee zit, met zn zussen. Die begrijpen t net zo goed.. Loopstoeltje: Waarom is een loopstoelte niet goed? Ik weet het niet hoor. Ben alleen nieuwschierig, als dit echt zo is nemen wij er natuurlijk ook niet 1 ! Ooh ik heb het gelezen. TJa.. als ze nog worden verkocht is het ook vast niet zo ernstig. Sannie: Nou ik moet me ook behoorlijk inhouden hoor. Maar ik ben het gewoon zoó zat nu! WEat goed van je zusje! En wat een straf zeg de mac! Hahah! Ellen: Ach gossie!! Wel fijn dat je aan de andere voeding mag! Ik hoop dat het bij Tess net zo goed gaat helpen als bij Tara! En de prikjes geven ze hier als ze op tafel ligt!! Danjo vond je de extra care echt dikke drap??? Dat vind ik helemaal niet! :O vond het net zo als de standaard! Kitty wat vervelend! Juudje welkom! En nee de mijne slaapt helemaaaal niet veel! Na iedere voeding een half uur/uur. Alleen snachts slaapt ze wel erg goed! Curly, woww! Dat is veel zeg!! Ik ben zelf 750 ml verloren bij de bevalling.. Heb er wel de eerste week last van gehad, heel draaierig enz. Heb jij er niks voor gekregen dan? Ijzertabletten ofzo? Ahh wapa, dus toch! sterkte meid! Wendelaa, idd gewoon bellen meid!! Als je het niet vertrouwt zou ik het gewoon doen!! Dan kijken ze hem nog maar een keer goed na! Wennen: Net wat ellen zegt, niet aan Tara maar wel aan de onzekerheden pff...
ikmoet naar buiten, maar heb geen zin. ze zijn de tuin aan t versieren bij de buuf die 50 wordt. tess slaapt nog, dus denk dat ik maar ff naar buiten loop met de babyfoon... brrrrrrr
leonie, ik heb een bloedtransfusie gehad en ben net van de ijzertabletten af. Ik mocht de eerste 1,5 week bijna niet uit bed. Mocht niet met Britt lopen enz.... Wat klote van je schoonouders. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Zou goed kunnen dat Tara het oppikt van je. Sterkte meis, hopelijk helpt het niet zien.
Ik kan nog niet zo goed namen onthouden,maar in ieder geval beterschap met de zieke kindjes. Krijg wel schrik, want Daan hoest en rochelt ook net als een oude man. Houd je maar rustig curlie.Bij mijn eerste bevaling 3,5 liter bloed verloren. Ook transfusie gehad. Heb het nog lang gevoeld. Mij werd toen aangeraden om floradix te gebruiken. Wat typen jullie veel.Ik kan het niet bijhouden. Wat het wennen betreft. Ik had alles mooi op een rijtje. Nu nog wel maar tis wel weer ff wennen. Hoe deed ik dat bij Lynn. Hoe lang sliep zij. Enz enz enz. Hier ook geen loopstoel. Lynn is in stuit geboren dus voor haar was het niet goed en ik denk er hetzelfde over. Met de heupjes. Laat maar lekker kruipen. Ik ga de pfaffs kijken. Tot morgen
Oja Juudje: welkom hier haha. Leonie: knuffie meid. Goed dat je nu even voor jezelf kiest. En over het wel of niet verkopen van een loopstoel: tja die dingen zijn er nu eenmaal en een winkelier wil nu eenmaal verkopen. Er worden wel meer dingen verkocht die niet zo goed zijn. Maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt.
@Leoniiee, kan goed zijn dat Tara de spanning bij jou voelt idd... T is ook niet niets zeg, zou me er ook ontzettend kwaad om maken. Fijn dat je man je begrijpt en voor je op komt... Dikke knuffel
curly, ik heb tijdens de zwangerschap floradix moeten gebruiken omdat mijn ijzer te laag was, wat n vies spul zeg! maar t hielp wel! maar als jij net van de tabletten af bent, is t misschien ook goed om t je lichaam zelf weer te laten doen, of zie ik dat verkeerd? nou, tess slaapt nog steeds, heeft om 15 uur 180 cc gedronken (voor t eerst zoveel) en slaapt vanaf half 4 alweer... ik ga dr zo wakker maken voor de laatste fles en om te kijken hoe t staat met dr temp. wendelaa, hoest met je mannetje?
@Ellen, Tim ligt al vanaf een uur of 16.30 te slapen. Verwacht dat ik m dan ook gewoon wakker moet maken voor een fles straks. Hij slaapt op t moment erg veel op een dag...valt ook snel in slaap in de box, wat ie eigenlijk nooit doet.... Je hoort m nu even zeuren en dan kijk je en dan is ie al vertrokken! Normaal bleef ie echt mopperen totdat je m op bed legde of t duurde echt 10 min voordat ie een beetje wegdoezelde
@Curly; dan snap ik je stress zeker!En lekker geshopt! @Wapa; Zeg het hier nog een keer, heel veel sterkte met t kleine meisje! @wendelaa;gewoon naar de ha gaan met t mannetje, beter 1 keer te veel En als die dalijk niet lekker wakker wordt zou ik nu al naar de HAP gaan.. @leonie; he bah meissie, lekker tegen je mannetje aankruipen en kak aan iedereen!
@Curly, heel herkenbaar meid. Hier bijna 3 liter bloed verloren en ook ik ben er nog altijd niet bovenop. Ik voel me vaak heel duizelig, vooral als ik ineens opsta ofzo. Ik vind het ooit wel eens eng als ik dan met Sam bovenaan de trap sta. Ik wacht dan maar even rustig tot het beter wordt voordat ik naar beneden ga. Ik moet eigenlijk ook nog steeds ijzertabletten gebruiken, maar merk dat ik ze 9 van de 10 keer vergeet en de stoelgang wordt er ook niet echt beter van . Succes in ieder geval meid! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je je Hb nog een keer laten prikken ter controle? @Loopstoeltje, komt er hier niet. Om een aantal redenen. Puur praktisch omdat wij een klein huis hebben en ik het niet voor me zie waar ik dat ding in de woonkamer moet laten en hoe Sam zich daarin zou kunnen bewegen zonder werkelijk alles om te stoten of om te beuken. Vervolgens omdat het niet zo goed schijnt te zijn voor de heupjes. Ik probeer er alles aan te doen om Sam straks eerst te laten kruipen en probeer daar mijn aandacht op te vestigen. Ik weet dat ik het niet helemaal in de hand heb, maar voor de ontwikkeling is het schijnbaar heel belangrijk, dus ik doe daar echt mijn best voor. @Zieke kindjes, wat vreselijk zeg! RS heeft mijn neefje ook gehad en die was er toen ook zo ziek van (twee weken in het ziekenhuis gelegen). Het is zo zielig om die kleintjes zo te zien vechten tegen hun verkoudheid en om wat lucht binnen te krijgen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en een dikke knuffel voor de kleintjes! @Leonie, het kan heel goed zijn dat Tara het voelt. Geef haar maar een dikke knuffel en vertel maar dat mamma verdrietig is maar dat dat niet aan haar ligt. Misschien wordt ze wat rustiger dan (sorry, klinkt misschien wazig, maar ik geloof er heilig in ). Veel sterkte meid! @Wendelaa, ik zou misschien zelfs gewoon de HAP bellen. Zeker nu je hier ook hoort dat het zo heerst. Ik weet niet of ik tot morgenvroeg zou kunnen wachten eerlijk gezegd. Sterkte en ook voor Tim een dikke knuffel! @Curly, gelukkig vals alarm. Ik zit ook nog in spanning hier . Kan het stiekem toch niet uit mijn hoofd zetten ook al kan het volgens de artsen niet. @Kitty, ook voor jou een dikke knuffel. Ik zag ook heel erg op tegen de eerste werkdag, maar gelukkig is het allemaal heel goed gegaan. Ik hoop voor jou dat je ook een goed gevoel overhoudt aan het einde van de eerste werkdag. @Juudje, welkom! Hier ook een slaapkoppie . Alhoewel... vandaag... . Ach, vandaag is een uitzondering op de regel en heeft hij misschien wel gewoon een regeldagje. Sam krijgt flessen van 180/6 om 8.00 uur - 11.30 uur - 15.00 uur - 18.30 uur en 22.00 uur. @Odess, spruw... oei! Sterkte meid! In ieder geval wel even langs de HA dan. @Mezelf, hier gaat het niet al te best. Wel met Sam en met mij, maar Gert-Jan hoest nog steeds vreselijk. Ik heb vandaag echt huilend de huisarts gebeld en gezegd dat er echt iets moet gebeuren. We slapen al dagen (weken?) niet meer samen omdat hij het hele huis bij elkaar buldert en dus niemand meer sliep. Het is toch niet normaal dat hij vanaf april 2009 al zo hoest? Morgen moeten er spijkers met koppen geslagen worden, want ik ben het gewoon zo zat. Verder vandaag weer slecht nieuws gehad over mijn tante met borstkanker. Bij haar is, zoals ik eerder al vertelde, vorige week maandag een borst verwijderd en een poortwachterklier (of zoiets). Die klier hadden ze verwijderd zodat ze uit konden sluiten dat het uitgezaaid was. Maar nu blijkt dus dat er ook kankercellen in die klier zaten . Maandag moet ze dus weer onder het mes en worden alle klieren in haar oksel verwijderd en onderzocht. Ik hoop zo dat het niet allemaal nóg erger wordt . Tot slot vandaag examen gemaakt. Gek genoeg ging ik er heen met de gedachte dat ik ging zakken (weinig geleerd en ook te weinig werkervaring op het moment), maar viel het examen op zich best wel mee. Ik hoop dat ik geslaagd ben... Liefs, Josien
Tjee... weer veel te lang niet geweest want ik heb weer een belachelijk lang bericht geschreven zie ik wel .